Skocz do zawartości
mac1974

wyciek oleju z silnika

Polecane posty

mac1974    0

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Proszę o pomoc. Posiadam ursusa 912 i nie mogę sobie poradzić z wyciekiem oleju z silnika. Wyciek występuje na wale od strony skrzyni. Ciągnik już rozciągałem 3 razy. Wymieniłem simering i nadal leci. Mam pewność że simeringiem ponieważ wszystko umyłem po rozpołowieniu. Widać strugę oleju tylko na simeringu. Uszczelniacz jest prawidłowy. Głębokość osadzenia w pokrywie zachowana. Powierzchnia wału ma ślady zużycia ale uważam że są one dopuszczalne. (przy ostatniej wymianie przesunąłem uszczelniacz żeby minąć to zużycie) Silnik przedmuchy ma minimalne. Odpowietrzenie skrzyni sprawdzone. Ciśnienie oleju na zimnym 5 na rozgrzanym 3,5 - 3,0. Bardzo proszę o pomoc. Co robię nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

sprawdź czy wałki są proste wałki od skrzyni a jakie jest siedzenie uszczelniacza niestuknięte jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Kolego może ma luz na wale i tak może się dziać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zenekbizon    6

skoro silnik ma mało wyjechany malutki przedmuch to jak miał robiony kiedyś silnik lub nierobiony wszystko jest równo zdarte a nie widziałem silnika żeby był tak wyrabany zeby tam sie lało owszem że sie sączy ale tu sie leje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mac1974    0

Nie chcę mi się wierzyć żeby luz wzdłużny wału powodował taki wyciek. Za miesiąc jeszcze raz rozciągnę. Jeśli nic nie znajdę, dolewanie oleju wchodzi w normę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1478

Przepraszam ,że się zapytam w twoim temacie @mac1974 :) ale ile miesci się oleju do silnika w ursusie 912 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

A może po prostu ciśnienie jest pchane na uszczelniacz jakiś kanał jest niedrożny i olej z panewki nie spływa do misy tylko jest pchany na uszczelnienie (miałem tak w Polonezie że wymiana uszczelnienia pomagała na krótko bo był luz "chyba").

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mac1974    0

Czy ciśnienie oleju może mieć tu znaczenie ? Pisałem wcześniej 5 ale jest prawie 6. Zamiast bąka są normalne filtry. Wczoraj wziąłem śrubokręt i przez to okienko w którym widać koło zamachowe przesuwałem wał wzdłużnie. Jest wyraźnie wyczuwalny luz (0,5 - 0,6 mm). Czy może to być przyczyną takiego wycieku ? Świecąc lampką w to okienko upewniłem się że nie ma wycieku z innego miejsca np. zaślepką czy pokrywą. Wszystko powyżej suche. Olej widać poniżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1478

Ciśnieniem się nie przejmuj :lol: u mnie jest na zximnym 9 atm na filtrze "bąku" i wszystko jest ok . na zimnym mam 5,5-6 przy 1500obr/min wały .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

co do tego luzu ile ma silnik mtg? ile ma mtg na wym wale panewkach zrobione może to być też zatkany kanał lub i też nie a ciśnienie masz dobre a powiedz ile sie tego leje strumień czy kapie raz od czasu ? kiedy bardziej jeśli silnik ciepły zimny ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mac1974    0

Jeśli chodzi o motogodziny to niestety nie wiem. Ciągnik kupiony 3 lata temu. Pracuje na 10 h. Zaraz na początku zmieniłem pierścienie (brał olej) i założyłem nowe panewki korbowodowe (nominały). Zauważyłem dzisiaj jeszcze jedno. Jak odkręce korek wlewu oleju to sporo dmucha. Jednak z odmy prawie wcale. Odkręciłem odme i jest drożna. To nie jest sporadyczne kapanie. Wystarczy trochę się przejechać i już się leje pod spodem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

Jeśli zmieniałeś pierścienie a masz wydarte tuleje to coś to dało ale niewiele możne być wybita głowica dokładnie prowadnice zaworów i siedzenia i będzie ci wiało kompresją do silnika i wycieki będą większe ja bym proponował jednak rozkręcić wymyć pooglądać wszystkie części tuleje wymienić głowice do regeneracji lub nowa pompę oleju wtryskową do roboty i poskładać uszczelki itp wszystko powymieniać naturalnie uszczelniacze i musi chodzić wtedy jak to dobrze zrobisz to niewierze że będzie lało się takie jest moje zdanie nie każdego puszcza koszty remontu ale co zrobić to jest najlepsze choć lepiej nie grzebać jak dobrze chodzi a niedobre jest wymienianie na przykład samych pierścieni bo wszystko ma się nowe założyć jak panewki itp te sprawy to wszystko równomiernie się dociera a tak wymienić parę rzeczy to ...... :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    190

Ja miałem kiedyś podobny przypadek w 1224.Zaczęła mi cieknąć na jesieni to obrobiłem z 70ha i postawiłem.Ale mi ciśnienie oleju spadało i na końcu miałem z 1 atu na 500obr.Okazało się że mi stopa na wale pękła.Niestety musiałem robić silnik,ale obrobiła z 70 ha czyli tu musiał byś robić 7 lat.

Pisałeś że 3 razy zmieniałeś uszczelniacz to bym ci radził teraz ściągnąć miskę i odkręcić stopy główne.Wtedy sprawdzisz wszystko,panewki,wał i stopy.Może znajdziesz przyczynę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mac1974    0

Jeśli zmieniałeś pierścienie a masz wydarte tuleje to coś to dało ale niewiele możne być wybita głowica dokładnie prowadnice zaworów i siedzenia i będzie ci wiało kompresją do silnika i wycieki będą większe ja bym proponował jednak rozkręcić wymyć pooglądać wszystkie części tuleje wymienić głowice do regeneracji lub nowa pompę oleju wtryskową do roboty i poskładać uszczelki itp wszystko powymieniać naturalnie uszczelniacze i musi chodzić wtedy jak to dobrze zrobisz to niewierze że będzie lało się takie jest moje zdanie nie każdego puszcza koszty remontu ale co zrobić to jest najlepsze choć lepiej nie grzebać jak dobrze chodzi a niedobre jest wymienianie na przykład samych pierścieni bo wszystko ma się nowe założyć jak panewki itp te sprawy to wszystko równomiernie się dociera a tak wymienić parę rzeczy to ...... :lol:

 

Głowica po remoncie (nowe gniazda, zawory, uszczelniacze i sprężyny), Pompa wtryskowa po profesjonalnej regulacji, Wtryskiwacze ustawione, pierścienie wymienione luzy na zamkach pomierzone wszystko mieści się w fabrycznych tolerancjach, progi na tulejach ledwo wyczuwalne, nowa klawiatura, wymieniłem panewki korbowodowe bo tłoki wyjmowałem więc nic nie szkodziło a to groszowa sprawa. Nie zajrzałem do panewek głównych może tam coś nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal29    9

To sie nie dziw ze ci leci olej te uszczelniacze są nic nie warte puszczaja odrazu po założeniu a po roku nie ma co zbierać, wydzierają sie do samej sprężynki. Załóż czarny lub niebieski i jeśli masz wydarty wał to skróć sprężynke o 5mm, i przestanie ci lecieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Ciekawi mnie na którą panewkę główną podawany jest olej z pompy na wał korbowy. Może ta informacja pozwoli coś nowego wymyśleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mac1974    0

To sie nie dziw ze ci leci olej te uszczelniacze są nic nie warte puszczaja odrazu po założeniu a po roku nie ma co zbierać, wydzierają sie do samej sprężynki. Załóż czarny lub niebieski i jeśli masz wydarty wał to skróć sprężynke o 5mm, i przestanie ci lecieć.

Poprawiam się. Pierwszy był koloru brązowego (to chyba silikonowy) i był węższy bo się pomylili w sklepie a ja nie zauważyłem. Jednak następne koloru czarnego a teraz jest niebieski i szerokość prawidłowa. Sprężynkę skracałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    190

Olej jest podawany na wszystkie panewki,również na korbowodowe.

Co do uszczelniacza też miałem problem z silikonowym a teraz mam czarne i nie ma problemu.Ale mam założone dwa idzie je zmieścić , a tak było to zostawiłem.

Ale są mechanicy że tylko silikonowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

właśnie silikonowe są elastyczniejsze powinny lepiej trzymać no spróbuj zwykły założyć tylko to za ta robotę sie niekalkulujące rozpoławiać traktor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Nie oto pytałem ,a na której podporze olej z pompy jest tłoczony do wału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    190

Na wszystkich podporach.W bloku główny kanał a w podporach są ponawiercane otwory do kanału.A wał z głównych jest ponawiercany do korbowodów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

jak już coś to się to nazywa stopy a nie podpory ale to niema znaczenie trudno komuś coś pisać itp to trzeba widzieć na 100% bym temu poradził ale musiał bym to widzieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mateunia19
      mam takie pytanie odnośnie ciśnienia oleju. Gdy ciągnik jest zimny i tuż po zapaleniu ma 3-4 na niskich obrotach a jak się przegazuje to 5-6. Gdy ciągnik popracuje i olej się już rozgrzeje porządnie to na małych obrotach ma 1 atak w pracy przy np pługu przy 18-20 tyś obrotów to ma w granicy 2-4. Takie ciśnienie jest wystarczające? pytam w kwestii ciekawości tak na przyszłość. dzięki za odpowiedzi.
    • Przez karol1900
      Witam. Znalazłem na ogłoszeniu do sprzedaży ursusa 914 TURBO z 1997 ale jest to dziwny wręcz nieznany egzemplarz ponieważ jest z silnikiem T4390 z ursusa 6614 i 6014/6012. Czy ktoś coś wie na temat tego sprzętu nie mogę nic znaleźć o tym kiedy był produkowany i wgl.  Jakiś biały kruk z niego czy co? Tak samo nigdzie nie ma 6014 na ogłoszeniach do sprzedaży ktoś orientuje się w tym  temacie?
    • Przez karo0l1
      Witam wszystkich. Problem polega na tym, ze mam bardzo dobry silnik 6-cylindrowy perkins z kombajnu claas mercator 70 i mam niezbyt dobry silnik w ursusie c-385. Czy da sie zalozyc silnik z kombajnu do mego ursusa? Bo az zal patrzec jak stoi i wiednieje na podworku juz 2 rok, a sprzedac w tych czasach jest ciezko i czy duzo tych przerobek by bylo?
      Idac dalej tematem mego ursusa problem w nim polega na cisnieniu silnika gdyz po odpaleniu odrazu cisnienie wskakuje na bardzo wysoki poziom no ale niestety olej sie deczko nagrzeje i cisnienie spada do 1 a czasem nawet ponizej i prosze nie pisac ze to przyczyna pompki olejowej bo w to nie realne zeby w 914-ce na tej samej pompce cisnienie bylo prawidlowe a na pompce z 14-stki w 80-ce dalej zle
    • Przez URSUS1614BYQ
      Witam nowych kolegów, na początku sie przedstawię. Jestem Łukasz, mieszkam w woj. Mazowieckim, mam 14 lat, pomagam tacie i bratu w gospodarstwie przy  codziennych pracach.
      Mam takie pytanie, kupiliśmy Ursusa 1614, niestety do remontu, wał miał być do szlifu, bo panewka się obróciła. Wymontowaliśmy silnik, nastepnie wał. Zawieźliśmy go do serwisu. Po dwóch dniach dostaliśmy wiadomość, że na jednym z czopów nie można już zeszlifować, bo nie ma z czego, a wychodzi na chyba 5 czy 6 szlif (pozostałe czopy są bardzo dobre, na 1 szlif). Postanowiliśmy że zawieziemy go do napawania i szlifu(chodzi nam o napawanie tego wytartego czopu do 1szlifu, nie o napawanie całego wału na nominał). Pytanie jest takie, czy ten wał wytrzyma w tak dużym silniku? Ile może wytrzymać? Proszę o odpowiedzi
      Dodam jeszcze jakieś zdjęcia sprzed kupna Wszystkie części brakujące na zdjeciach są, był rozpołowiony przed zakupem



    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
×