Polecane posty

lernik    0

gdzieś przeczytałem, że jak zamiast tłumnika założy sie pustą rurę to ciągnik będzie silniejszy nawet o 10KM. czy to prawda? czy ktoś coś takiego robił? jak to się sprawdza w MTZ i w innych ciągnikach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tores    1

jakaś bujda układ wydechowy nie ma żadnego znaczenia na uzyskanie mocy w ciągniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrus89    3

No to jakie są korzyści zmiany tlumika na rure pustą?? To może i ja założe. Jeśli już to minimalne związane z oporem jakie dostaje powietrze podczas przelotu przez tłumik, MINIMALNE nie odczuwalne .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lewy    0

jasne że to bujda, przecież ci co robili ciągnik nie zamontowaali by czegoś co osłabia maszynę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrus89    3

U mnie sie kiedyś tlumik urwal w MTZcie przy zwożeniu balotów. To nie odczuwałem najmniejszej różnicy w mocy, jedynie co to zakopcona maska i hałas na całą wieś gdy mu sie depło w pedał z ciężarem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
jasne że to bujda, przecież ci co robili ciągnik nie zamontowaali by czegoś co osłabia maszynę

Zamontowali, bo przecież tłumik jest potrzebny. Jednak zabiera on nieco mocy (ale nie 10KM :D ), ale jest to raczej niezauważalne bo silnik w ciągniku jest niskoobrotowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0

Dawno temu miałem w c360 wąski tlumik (montowany kiedyś zresztą seryjnie) o wąskiej gardzieli, to było czuć, że ciągnik się wolniej rozpędzał, i widać było, bardzo "zbity" snop spalin. Po prostu jego przelot był za mały. Po zmianie na okrągły różnica była odczuwalna, szczególnie przy przyśpieszaniu, tłumik go już znacznie mniej dławił. Dużo zależy więc od samej konstrukcji danego tłumika - jeśli ma jakieś przegrody, albo kanały, to może i trochę by pomogło. Faktem jest jednak, że gdyby moc wzrastała o 10 KM, to pronar w modelu 82 TSA zamiast turbo, zmienałby tylko tłumik :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszek    5

Wymontowanie tłumika i zamontowanie samej rury może da jakiś niewielki przyrost mocy ale za to hałas jaki wielki. Dobór odpowiedniego tłumika nie jest taki prosty bo jest to związane ze zjawiskiem falowym a na zjawisko falowe wpływa długość i przekrój rury a wątpię żeby ktoś z nas tym bardziej że nie mamy odpowiednich przyrządów do pomiaru tego zjawiska dobrał odpowiednią rurę. Więc niech lepiej pozostanie fabryczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

heh jest tez taka opcja ze mozna zalozyc tlumik od zetora (koszt okolo 350zl) pronarowski 100zl moze nimimalnie mocy przybedzie :(

 

u mnie przy pronarze w ciagu miesiaca potrafil sie 3 razy tlumik urwac (wiadomo byl na gwarancji a ciagnik potrzebny) no i dorobilismy z rury no roznica na mocy byla (ale nie 10KM) no i odglos super :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Goblin    13

Mam tsa to jak odpadł mi tłumi to założyłem rurę chyba dwu calową to tylko odczułem większy huk a dokładnie rzecz mówiąc bass, ach bym zapomniał podczas orki można było patrzeć czy spala dobrze hehe:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

a my jak kupowalismy ciagnik to wpadamy do goscia a tu mtz bez tlumnika:P gosc mial pole blisko domu i nie musial wyjezdzac na droge i nie mial tlumnika a gdy zawozil buraki to zakladal tlumnik od ursusa my pozniej mielismy ten tlumnik dopoki nie kupilismy orginalu ale nie bylo roznicy tylko dzwiek inny ;)


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gdzieś przeczytałem, że jak zamiast tłumnika założy sie pustą rurę to ciągnik będzie silniejszy nawet o 10KM. czy to prawda? czy ktoś coś takiego robił? jak to się sprawdza w MTZ i w innych ciągnikach?

 

10 KM może by przybyło, ale w ciągniku o mocy 300 KM. Prawda jest taka, że nie warto nadwyrężać słuchu swojego i sąsiadów za przyrost mocy którego się nie odczuje.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boniek    1

Jak w Zetrze robiliśmy pompę paliwową i był tłumik zdjęty to można tylko ogłuchnąć...


Forza JUVE!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

koledze podczas orki w mtz odpadł tłumik bo źle był zamocowany, to usłyszałem go na swoim podwórku jak orał na polu oddalonym o 2-3km i to nie jest ściema ;) . teoretycznie po zmianie tłumika na pustą rure , moc silnika powinna wzrosnąć o niewielki procent, ale w praktyce nie ma róznicy.


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boniek    1

Mój znajomy też wiele lat jeździł MTZtem bez tłumika. To jest trochę niebezpieczne, bo jakby wtryskiwacze były źle ustawione, to łatwo o pożar. W tłumiku to jeszcze zdąży zgasnąć...


Forza JUVE!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

A ja sie nie zgodze z tym że jeżeli niema tłumika to ta sama moc. Wiem jak jest umnie w busie przy kolektorze sie odkręcił to nie było czym jechać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33
A ja sie nie zgodze z tym że jeżeli niema tłumika to ta sama moc. Wiem jak jest umnie w busie przy kolektorze sie odkręcił to nie było czym jechać.

 

Zgadzam sie z toba w 100%. Odkręćcie wydech w samochodzi i sprobujcie jechac,zobaczycie jaki muł sie zrobi. Długosc tłumnikow i jego przekroje sa scisle dobrane do konkretnych silnikow a bardziej do kolektorow wydechowych. Chodzi o nakladanie sie spalin na wyjsciu z kolektora do tłumnika co powoduje "ciag" podobny jak w kominie ktory pomaga oczyscic komore spalania z resztek spalin przez co silniki osiagaja lepsza moc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nawet więcej. Długość układu wydechowego jest ściśle dopasowana do układy dolotowego. Najbardziej zauważalne jest to w silnikach wysokoobrotowych. Tam też najbardziej odczuwalna będzie zmiana mocy np. po zdjęciu tłumika. Jako przykład mogę podać, że w bolidzie F1, który normalnie ma 800-900 KM po zdjęciu tłumika moc spada o jakieś 300 KM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Zmieniłem tłumik w MTZ na pustą rurę ale nie ze względu na moc tylko że mi tak pękały że nie nadążałem ich spawać i kupować. Najpierw była sama rura z kwasówki potem druga taka sama o mniejszej średnicy cała nawiercona i wspawana w środek bo było mnie słychać za daleko. Tak jest już siedem lat i jedynie widać mały cień na dole rury zaraz za kolankiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Mój pomysł na tłumik w MTZcie to tłumik (cygaro) chyba od zetora 72XX przymocowany do prawego słupka kabiny połączony elastycznie z kolektorem. Ciszej, przejrzyściej, moc ta sama, nie rdzewieje i nie odpada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Niektórym tłumik kojarzy się z tłumieniem wylotu spalin. W ciągnikach nie znajdziemy tłumika skomplikowanego w konstrukcji, zazwyczaj świeci się na wylot i działa na zasadzie rozproszenia i zmiany częstotliwości dźwięku. Powinien nastąpić spadek mocy po zdjęciu tłumika lub zastąpienia rurą , bo brakuje mu ( jak kolega napisał "ciągu" ;) spalin. Długość kolektora i tłumik są tak obliczane by spaliny z poszczególnych cylindrów, uporządkowane udawały się w jednym kierunku, jak gąski idące gęsiego. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Wrażenie przyrostu mocy, wiąże się w przykładach które podaliście tylko z tym, że występuje zjawisko tzw. synestezji(nakładania się wrażeń zmysłowych) Po prostu człowiek jest tak skonstruowany że jeżeli po dodaniu gazu usłyszy ryk silnika ponad 100 dB to od razu płynie sugestia do mózgu że i moc wzrosła ;) Jeżeli nie sprawdzimy silnika na hamowni można sobie gdybać bez końca ile to km przybyło jak odkręciło się tłumik.

 

BTW. Kiedyś rozmawiam z kolegą który kupił Trabanta z silnikiem dwusuwowym, on mówi do mnie: "Słuchaj założyłem do niego układ wydechowy z Poloneza, jak myślisz jak mógłbym jeszcze bardziej podnieść moc..." Pozostawiam to bez komentarza, myślę że ktoś nawet o elementarnym pojęciu o różnicach w budowie silników 2 i 4 suwowych powienie parsknąć śmiechem czytając cytowanego kolegę :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

To znaczy że konstrukcja układu ssącego i wydechowego nie ma żadnego wpływu na wahania mocy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj