Polecane posty

zorzyk2    56
To znaczy że konstrukcja układu ssącego i wydechowego nie ma żadnego wpływu na wahania mocy?

Znaczy, że ma. Droga powietrza poprzez silnik i wylot w postaci spalin jest rytmicznie uporządkowany oraz ukierunkowany, by napełnianie i opróżnianie cylindrów było jak najbardziej efektywne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goomis93    2

Mój ojciec kiedyś sam wyspawał chromoniklowy tłumik do ursusa c-360. Miał chyba tylko 3 przegrody ale był pełnoprzelotowy. Zasadniczo mocy więcej się nie odczuwało, ale silnik szybciej wchodził na obroty. Szczególnie było to odczuwalne przy pracy z kosiarką rotacyjną.. A do tego ten ryk ;) .. Przy ciężkiej robocie aż serducho się radowało.. :D niestety się przepalił i w tej chwili mam założony seryjny, ale mam zamiar zmienić na jakiś od mtz-ta, pronara albo zetora taki z kolankiem u góry.

 

Co byście zaproponowali?

z góry dzięki i pozdrawiam


.Wycie mostu słychać z dala - 60tka za*****la.. !! :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomekbp    0

Jeśli w samochodach odpowiedni tłumik daje wiecej KM to może i w ciągnikach :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    1
Niektórym tłumik kojarzy się z tłumieniem wylotu spalin. W ciągnikach nie znajdziemy tłumika skomplikowanego w konstrukcji, zazwyczaj świeci się na wylot i działa na zasadzie rozproszenia i zmiany częstotliwości dźwięku. Powinien nastąpić spadek mocy po zdjęciu tłumika lub zastąpienia rurą , bo brakuje mu ( jak kolega napisał "ciągu" :P spalin. Długość kolektora i tłumik są tak obliczane by spaliny z poszczególnych cylindrów, uporządkowane udawały się w jednym kierunku, jak gąski idące gęsiego. :)

 

No, bez przesady...

W ciągnikach pochodzących z RWPG (a już na pewno w MTZ-cie) silniki są na tyle 'prymitywne', że zastąpienie tłumika rurą nie spowoduje wzrostu, ani tym bardziej spadku mocy na poziomie zauważalnym przez użytkownika siedzącego w kabinie. Jeśli już będą wahania mocy, to to będą ułamki procenta, ledwo zauważalne na hamowni.

Za to na pewno będą zauważalne zmiany dźwięku/głośności, przez co może się nam wydawać, że jest lepszy ciąg...


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj