Danielkoltun

Opinie i porady o Renault 7514

Polecane posty

Witam . Przeczytałem kilka tematów na Agrofoto ale nie znalazłem tego czego bym oczekiwał więc postanowiłam napisać tutaj , mianowicie chce kupić renault 7514 ls z 1986r , potrzebuje opinie o tym modelu . Oglądałem jeden taki egzemplarz i sytuacja wygląda tak : traktor łanie zapala , biegi ma w podłodze ( dwie wajchy , 3 zakresy i 4 biegi , rewers przy kierownicy koło gazu ręcznego ) , chodzą ciasno i wyraźnie , traktor przy jeździe do przodu trochę wyje ale to może przez to że hamulce go strasznie trzymają bo jak się wciska sprzęgło podczas jazdy to się zatrzymuje jak przymurowany . Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak wyłącza się blokadę i która to wajcha bo ciągnik był na blokadzie podczas oglądania a nie mogłem ogarnąć co i jak , jest jeszcze jedna wajcha o której nie mam pojęcia taka długa co jest pod pulpitem i ona idzie na stronę prawą i do góry wygląda to jak jakiś rozdzielacz jednosekcyjny  , czy wajcha z gumową rączką koło sprzęgła to drugi stopień sprzęgła ? , czy hamulce są zbudowane w podobny sposób jak w MTZ bo bym je przejrzał . I na koniec na co zwrócić jeszcze uwagę . Proszę o pomoc i pozdrawiam . 

  •  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ten opis wskazuje ze to ciagnik jest juz ładnie kombinowany .

Skrzynia ma być cicha jak w aucie , humulce najprawdopodobniej są suche taczowe ja takie mam , blokoda nie moze być włączona na zakrętach , ja mam blokade miedzy sprzegłem a hamulcem 

W lato kazdy ładnie zapala :) 

Ja posiadam 75-14 TS wiec biegi po bokach i rewers przy kierownicy blokada między sprzegłem i hamulcem 

Za dobra sztuke trza dac 35-40 tys te do poprawek to walka z cieniem wystarczy jeden wałek , łozysko , synchronizator i mozna bez efetku utopic w 30 latka  15 tyś 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pojadę jeszcze raz i zadecyduję . Wył w obydwu kierunkach (przód \ tył) , biegi bardzo ciasno i precyzyjnie wchodziły tak samo dźwignia od tych 3 zakresów rewers też ładnie i bezproblemowo  , może nie mam doświadczenia w renault ale moim zdaniem jakby coś się działo z synchronizatorem to praca na biegu X czy rewersie była by inna od pozostałych biegów ( lekko , bez oporu lub by nie dało się wbić ) , W fergusonach serii 30xx , 31xx i 36xx ma dosyć prostą metodę słuchania skrzyni na postoju , jeżeli sychronizator na biegu przy wrzucaniu  nie zrobi typowego KLIK znaczy że te sprężynki są zużyte co równa się zużytym synchronizatorem ( nie trzyma biegu ) . Nie wiem jak jest tutaj w renault .... . Napiszę tyle  ,mam nadzieję że to tylko hamulce bo jak pisałem traktor nie dało się popchnąć a równym na luzie a z resztą wystarczyło tylko wcisnąć sprzęgło i z automatu kołkiem stawał , ciągnik jest od rolnika tylko że przykra sprawa zmarł na raka  i jego spadkobiercy co nie mają zielonego pojęcia to sprzedają . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

z hamulcami może nie być tak tanio, pewnie stoi tłoczek, więc i klocki do wymiany, jeśli do tego tarcza będzie upalona to kilka tys. na stronę


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

Ręczny hamulec masz wyłączony to ta wajcha po prawej stronie  siedzenia taka sama jak to od wałka po lewej .?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem kilka sztuk tych renault no i nic konkretnego , zaniedbane ciągniki , pierwszy z nich 8014 + tur mechanicznie ok ale wizualnie tragedia kabina sama korozja nawet by nie było co łatać tylko by druga kabina uratowała , połamane błotniki i maska a ładowacz wybity na bolcach  , druga 9514 + tur tak samo kabina do wymiany tylko do tego rewers dziwnie się zazębiał i biegi ciężko było wrzucać . Dalej czekam  przeglądając oferty , ewentualnie kupię coś jak się trafi bez ładowacza za mniejsze pieniądze i kupię jakiś nowy ładowacz i tyle ...  .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem białą Renault 103.54 . Ciągnik do sporych poprawek ale nie jest zgnity , da się jeździć , oleje , filtry , światła punkty smarne przejrzane . 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napiszę dla was coś ku przestrodze co się dotyczy Renówki 103.54 i innych . Bardzo niskie ciśnienie w silniku !!! . Ciągnik z ładowaczem , co skutkuje częstym używaniem sprzęgła , ale przy ładowaczu nie tylko sprzęgło cierpi , jest w silniku coś takiego jak panewki dystansowe , w przypadku mojej renówki panewki dystansowe ładnie sobie leżały w misy olejowej ale nie to jest problemem , brak ich powoduje tarcie wału o stopę bloku przy wciskaniu sprzęgła . I wszystko fajnie bo o ile samą stopę można wymienić to o tyle górna część stopy jest odlewem bloku silnika i tu pojawia się problem bo przy całkowitym wytarciu kołnierza trzymającego panewkę dystansową będzie wylatywać a taką sytuację mam . Sprzęgło nie jest problemem , tutaj prosta sprawa . Wycie w skrzyni na 3 i 4 biegu . Objawy; głośna praca skrzyni (wycie rzępolenie ) , może też występować przy włączonym napędzie na biegach i prędkościach małych albo na 3 i 4 biegu gdy mamy WOM w pozycji na literę N czyli luz . Możecie się pozbyć wycia jak macie napis Prop ( obroty WOM zależne ) w tedy nie wyje na 3 i 4 biegu . Przyczyna Łożyska ! , to się nazywa wałek przystawki Wom i przedniego napędu . idą tam łożyska igiełkowe które dostają luzu i się wysypują co skutkuje tym wyciem . Diagnoza ; trzeba  wypuścić olej ze skrzyni i odkręcić przystawkę napędu a wyżej idzie ten wałek wystarczy nim poruszać i ocenić , rada jest jedna odrazu wymieniać łożyska i nie czekać aż i wałek zje od łożysk , w zasadzie to wysiada ze względu na napęd przedni bo generuje obciążenie tego podzespołu w ciągnikach 2x4 raczej to się nie zepsuje  ze względu na brak napędu . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartekac7    81

Czy jest możliwe, aby w renault 781.4 przez wysokie ciśnienie na wtryskach wywalało i gotowało płyn z chłodnicy? Uszczelka pod głowicą była w ziemię wymieniana, bo ją wydmuchało. Zresztą w oleju nie widać żeby się płyn dostawał się z chłodnicy.  Byłoby mleko a jest normalny olej.

Zresztą w transporcie płynu nie wywala. Dopiero jak pójdzie w pracę np talerzowałem ostatnio i mi 1l płynu wywalił.

A może termostat jest ciągle otwarty? Wczoraj jak otworzyłem korek od chłodnicy, dałem obrotów to płyn sadziło do góry. Tylko ten termostat jest raczej nieotwierany. Macie jakieś sugestie czemu tak się dzieje?

Edytowano przez bartekac7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    148
Dnia 21.07.2023 o 14:30, bartekac7 napisał:

Czy jest możliwe, aby w renault 781.4 przez wysokie ciśnienie na wtryskach wywalało i gotowało płyn z chłodnicy?

Nie nie jest możliwe.

Dnia 21.07.2023 o 14:30, bartekac7 napisał:

Uszczelka pod głowicą była w ziemię wymieniana, bo ją wydmuchało. Zresztą w oleju nie widać żeby się płyn dostawał się z chłodnicy.  Byłoby mleko a jest normalny olej.

Nie zawsze płyn się miesza z olejem a będzie dmuchał.Ja tak miałem wymieniałem uszczelki pod głowicami ale nie splanowałem to pochodził trochę i dmuchał w chlodnice ale olej czysty.

Dopiero teraz mam spokój bo robiłem 2gi raz z planowaniem głowic.

Dnia 21.07.2023 o 14:30, bartekac7 napisał:

może termostat jest ciągle otwarty? Wczoraj jak otworzyłem korek od chłodnicy, dałem obrotów to płyn sadziło do góry. Tylko ten termostat jest raczej nieotwierany.

Jak bylby ciagle otwarty to nic by się nie dzialo bo by miał duży obieg non stop.

Jak płyn sadzi to masz odpowiedź.

Glowice ponownie do roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj