Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam . Przeczytałem kilka tematów na Agrofoto ale nie znalazłem tego czego bym oczekiwał więc postanowiłam napisać tutaj , mianowicie chce kupić renault 7514 ls z 1986r , potrzebuje opinie o tym modelu . Oglądałem jeden taki egzemplarz i sytuacja wygląda tak : traktor łanie zapala , biegi ma w podłodze ( dwie wajchy , 3 zakresy i 4 biegi , rewers przy kierownicy koło gazu ręcznego ) , chodzą ciasno i wyraźnie , traktor przy jeździe do przodu trochę wyje ale to może przez to że hamulce go strasznie trzymają bo jak się wciska sprzęgło podczas jazdy to się zatrzymuje jak przymurowany . Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak wyłącza się blokadę i która to wajcha bo ciągnik był na blokadzie podczas oglądania a nie mogłem ogarnąć co i jak , jest jeszcze jedna wajcha o której nie mam pojęcia taka długa co jest pod pulpitem i ona idzie na stronę prawą i do góry wygląda to jak jakiś rozdzielacz jednosekcyjny  , czy wajcha z gumową rączką koło sprzęgła to drugi stopień sprzęgła ? , czy hamulce są zbudowane w podobny sposób jak w MTZ bo bym je przejrzał . I na koniec na co zwrócić jeszcze uwagę . Proszę o pomoc i pozdrawiam . 

  •  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    17
Napisano (edytowany)

Ten opis wskazuje ze to ciagnik jest juz ładnie kombinowany .

Skrzynia ma być cicha jak w aucie , humulce najprawdopodobniej są suche taczowe ja takie mam , blokoda nie moze być włączona na zakrętach , ja mam blokade miedzy sprzegłem a hamulcem 

W lato kazdy ładnie zapala :) 

Ja posiadam 75-14 TS wiec biegi po bokach i rewers przy kierownicy blokada między sprzegłem i hamulcem 

Za dobra sztuke trza dac 35-40 tys te do poprawek to walka z cieniem wystarczy jeden wałek , łozysko , synchronizator i mozna bez efetku utopic w 30 latka  15 tyś 

Edytowano przez V12

Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pojadę jeszcze raz i zadecyduję . Wył w obydwu kierunkach (przód \ tył) , biegi bardzo ciasno i precyzyjnie wchodziły tak samo dźwignia od tych 3 zakresów rewers też ładnie i bezproblemowo  , może nie mam doświadczenia w renault ale moim zdaniem jakby coś się działo z synchronizatorem to praca na biegu X czy rewersie była by inna od pozostałych biegów ( lekko , bez oporu lub by nie dało się wbić ) , W fergusonach serii 30xx , 31xx i 36xx ma dosyć prostą metodę słuchania skrzyni na postoju , jeżeli sychronizator na biegu przy wrzucaniu  nie zrobi typowego KLIK znaczy że te sprężynki są zużyte co równa się zużytym synchronizatorem ( nie trzyma biegu ) . Nie wiem jak jest tutaj w renault .... . Napiszę tyle  ,mam nadzieję że to tylko hamulce bo jak pisałem traktor nie dało się popchnąć a równym na luzie a z resztą wystarczyło tylko wcisnąć sprzęgło i z automatu kołkiem stawał , ciągnik jest od rolnika tylko że przykra sprawa zmarł na raka  i jego spadkobiercy co nie mają zielonego pojęcia to sprzedają . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

izydor6280    637

z hamulcami może nie być tak tanio, pewnie stoi tłoczek, więc i klocki do wymiany, jeśli do tego tarcza będzie upalona to kilka tys. na stronę


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hamulce ma mechaniczne , coś takiego jak w MTZ czy Bizon przynajmniej na zewnątrz . Nie są to przypadkiem rozporówki ? 

Hamulec_view.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    637

racja, tam jeszcze mechaniczne


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze model 8014 znalazłem w ogłoszeniach , wiadomo nowszy , na co zwrócić uwagę przy oględzinach ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    6

Ręczny hamulec masz wyłączony to ta wajcha po prawej stronie  siedzenia taka sama jak to od wałka po lewej .?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem kilka sztuk tych renault no i nic konkretnego , zaniedbane ciągniki , pierwszy z nich 8014 + tur mechanicznie ok ale wizualnie tragedia kabina sama korozja nawet by nie było co łatać tylko by druga kabina uratowała , połamane błotniki i maska a ładowacz wybity na bolcach  , druga 9514 + tur tak samo kabina do wymiany tylko do tego rewers dziwnie się zazębiał i biegi ciężko było wrzucać . Dalej czekam  przeglądając oferty , ewentualnie kupię coś jak się trafi bez ładowacza za mniejsze pieniądze i kupię jakiś nowy ładowacz i tyle ...  .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    7

Białe pracowały przy pielęgnacji terenów zielonych , budowie dróg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem białą Renault 103.54 . Ciągnik do sporych poprawek ale nie jest zgnity , da się jeździć , oleje , filtry , światła punkty smarne przejrzane . 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napiszę dla was coś ku przestrodze co się dotyczy Renówki 103.54 i innych . Bardzo niskie ciśnienie w silniku !!! . Ciągnik z ładowaczem , co skutkuje częstym używaniem sprzęgła , ale przy ładowaczu nie tylko sprzęgło cierpi , jest w silniku coś takiego jak panewki dystansowe , w przypadku mojej renówki panewki dystansowe ładnie sobie leżały w misy olejowej ale nie to jest problemem , brak ich powoduje tarcie wału o stopę bloku przy wciskaniu sprzęgła . I wszystko fajnie bo o ile samą stopę można wymienić to o tyle górna część stopy jest odlewem bloku silnika i tu pojawia się problem bo przy całkowitym wytarciu kołnierza trzymającego panewkę dystansową będzie wylatywać a taką sytuację mam . Sprzęgło nie jest problemem , tutaj prosta sprawa . Wycie w skrzyni na 3 i 4 biegu . Objawy; głośna praca skrzyni (wycie rzępolenie ) , może też występować przy włączonym napędzie na biegach i prędkościach małych albo na 3 i 4 biegu gdy mamy WOM w pozycji na literę N czyli luz . Możecie się pozbyć wycia jak macie napis Prop ( obroty WOM zależne ) w tedy nie wyje na 3 i 4 biegu . Przyczyna Łożyska ! , to się nazywa wałek przystawki Wom i przedniego napędu . idą tam łożyska igiełkowe które dostają luzu i się wysypują co skutkuje tym wyciem . Diagnoza ; trzeba  wypuścić olej ze skrzyni i odkręcić przystawkę napędu a wyżej idzie ten wałek wystarczy nim poruszać i ocenić , rada jest jedna odrazu wymieniać łożyska i nie czekać aż i wałek zje od łożysk , w zasadzie to wysiada ze względu na napęd przedni bo generuje obciążenie tego podzespołu w ciągnikach 2x4 raczej to się nie zepsuje  ze względu na brak napędu . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez vegeta23
      Witam.
      Jestem nowym posiadaczem John Deere 6330 Premium ze skrzynią AutoQuad. Jest to mój pierwszy JD.
      Piszę z zapytaniem o to czym powinienem zająć się po zakupie. Ciągnik jest z 2009r i ma 6000mth.

      Oleje i filtry to wiadomo. Z tego co znalazłem na forum do wymiany mam
      Filtry:
      1. Filtr oleju
      2. Filtr hydrauliczny
      3. Filtr hydrauliczny skrzyni biegów
      4. Filtr paliwa wstępny
      5. Filtr paliwa
      6. Filtr powietrza główny
      7. Filtr powietrza bezpiecznik
      8. Filtr kabinowy x2
      Oleje:
      1. Olej silnikowy
      2. Olej hydrauliczny.
      3. Olej w skrzyni biegów
      4. Olej w zwolnicach
      5. Olej w mostach.

      Czy zgadzacie się z tymi pozycjami?
      Tutaj też moje pytania
      1. Czy olej w TLS się wymienia?
      2. Czy olej w skrzyni biegów i hydraulice jest ten sam i wlewany jednym wlewem czy są oddzielnie?
      3. Jakie oleje zastosować do danych podzespołów:
      - silnik
      - hydraulika
      - skrzynia biegów
      - zwolnice
      - mosty
      - TLS?
      4. Czy w grę wchodzą jedynie oryginalne oleje JD czy może możemy stosować zamienniki lub oleje innych producentów.
      5. To samo pytanie do filtrów. Czy zamienniki są wystarczające? Znalazłem na forum tę rozpiskę:


      Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pomoc i proszę o wyrozumiałość. Jestem świeży w temacie JD i chciałbym zadbać o nowy nabytek jak najlepiej lecz może z zachowaniem rozsądnych kwot za części zamienne bo wiadomo że jak czasami sypną cenami z serwisu to aż się włos na głowie staję dęba.
      Pozdrawiam.
    • Przez Przemooo0724
      Czemu wom 540 na pusto działa a po podłączeniu już nie.  Na 1000 działa bez zarzutu. Np przy podłączeniu do rozrzutnika nawet z pustym nie chodzi. Włączę wom to zaczyna tylko wyć i się nie kręci, może mi to ktoś wyjaśnić? 
    • Przez Kolo12
      Witam jaki olej do renualt 133.14 do skrzyni i hydraulik fusch utto czy stou ?
    • Przez Damianson
      Witam zakładam temat ponieważ nie znalazłem nic na temat pompki zasilającej w renault . Otóż kupiłem ciagnik z awaria układu paliwowego ,i tu zaczyna się kłopot iż znalazłem kłopot w pomoce zasilającej ze nie podaje paliwa . W serwisie zamówiłem pompkę podałem numer VIN,rok,model i typ silnika i przyszła ta pompka to zdjęcie na  na dole natomiast po wymontowanie mam taką pompkę 

       Czy to są takie same pompki i bez różnicy która zamontować można?
    • Przez SzymonT532
      Da się przerobić rewers w renaulcie aresie z hydraulicznego na elektrohydrauliczny ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.