Skocz do zawartości
pimper21

Zetor 8011 + turbo nie chodzi

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

pimper21    49

posiadam zetora 8011 jakieś 5 lat sprowadzony z Czech po 4 latach ciągnik zaczoł dawać olejem z komina więc wymieniliśmy turbinę okazało się że turbina nie działa .I teraz pytanie czemu nie działa :rolleyes: chodzi tak leciutko że jej prawie nie słychać a powinna ładnie szumieć :) pod powiecie coś :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oFsik    30

A skąd wiesz że nie działa niema mocy czy nie słychać że świszczy? Turbo było dokładane czy to jest 10011?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sadek    448

A może kolega twierdzi że jak nie słychać to nie działa (tak jak z teściową tzn jak nie słychać to nie ma) - taki żart.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


pimper21    49

koledzy on powienien mieć przy iluś tam obrotach powinien mieć taki dopie.... że a on nic ani nie słychać a ni zero pałera . Jechałem kiedyś kumpla to miał taki pałer przy orce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukaszz110    2

tak to dobre

wymienialiście turbosprężarke całą czy co wymienialiście częsci pierścionki, uszczelniacz, ośkę, łopatki, korpus żeliwny ? bo nic nie napisałeś to co mamy szczelać co jest temu ciągnikowi

jakiś konkretny opis a nie napisane od tak kur.... na odwal jak chcesz żeby ci coś poradzić to coś napisz dokładniejszego !

 

a co do głosu to wiem ze dzieci tak mają ze lubią jak ładnie swiszczy ale nie zawsze każda turbosprężarka tak robi a moc swoją ma :)

a co do pałera jak to pięknie ująłeś to bedzie miał jak wyjdziesz i mu pomożesz ciągnąć pług

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pimper21    49

turbo sprenrzarka nowa wraz z korpusem żeliwnym i wszystko w okolicy turbo czyli to co wymieniłeś w swoim poście były tam jakieś pierścienie też nowe . a pro po powinna chodzić a nie tak jak to napisał lukaszz110 ją trzeba słyszeć i powinien ciągnik mieć trochę więcej mocy przy cięrzejszych pracach. :)

 

"oFsik" turbo przy nim było jak tylko go kupiłem i jest to 8011 i czy przy nim było orginalnie to nie wiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pimper21    49

koledzy wyjaśniło się czemu turbo nie chodziło było nowe i zakładał je jakiś gościu który remontował u nas przyczepy i oczywiście się nie znał na takich rzeczach .Okazało się że turbo jest zatarte :) ,ponieważ że jak ściąga się stare turbo gdy jest już sciongniente powinno odpalić się ciągnik żeby naleciało do rurki która idzie do turbo oleju lub samemu zalać olejem ponieważ gdy od palimy ciągnik turbosprenżarka wchodzi na wysokie obroty i zanim olej tam dotrze ona zdąży się zatrzeć u mnie tak nie zrobili :) i po turbo ,jedynie nowe na razie niema funduszy :) także turbo jest ale nie daje mocy :) nie wiem może jeszcze się mylę jak coś wiecie to pod powiecie :)

 

 

Pozdro Mateusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Możesz oddać Turbo do regeneracji. :) Często są specjalne zakłady, które się tym trudnią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pimper21    49

Może ktoś wie gdzie są takie zakłady w okolicy Milicza Krotoszyna ??

Jak coś proszę o info i jeżeli ktoś wie ile to będzie kosztować ??

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zależy od turbiny, ale zazwyczaj jakieś 500-700zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek73    188

W Wrocławiu jest firma która regeneruje turbiny.Poszukaj na Allegro ,wpisz w wyszukiwarce, auto giełda dolnośląska.Znajdziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


pimper21    49

bo to był mechanik wątpie :):)

 

Wrocław to troszeczkę daleko ;D może gdzieś bliżej

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek73    188

Zadzwoń do nich i się wypytaj.Przecież pocztą można wysłać.Może naprawa nie będzie bardzo kosztowna.Z Krotoszyna masz z 120 km to nie daleko,może na wymianę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pimper21    49

ej a czym się rużnią te turbiny bo widziałem na allegro parę do zetorów i nie wiem gości pisze że jedna do 9540 zetora a inna 10540 czym one sie rużnią może kupiłem nie taką ?? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukaszz110    2

mogą różnić sie geometrią łopatek przez co dają większą moc

 

co do głosu turbosprężarki to w SW680 mam turbosprężarke która daje uuuu dużo koników więcej a nie wydaje z siebie specyficznego gwizdu

bez turbinki silnik ma 160PS a z turbosprężarką na maxa przy 2250obr\min silnik da moc 243PS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pimper21    49

lukaszz110 a ty masz jaką turbinę i która mniej kosztuje ??albo inaczej która jest lepsza :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora 12145 turbo i chce kupić do niego głebosza 5 łap na zabezpieczeniu kołkowym ziemia 3i 4 klasa płasko głebokosc pracy ok. 50 cm
      czy ten ciągnik da sobie z nim rade ????
    • Przez wiktor1967
      Witam.Rozebałem wczoraj silnikw zetorze 8011 do wymiany tuleje i tłoki i mam mały problem na tłokach mam po trzy pierścienie.Na forum wszyscy piszą że trzy pierścienie są przy silniku z turbo a przy wolnossącym cztery.Ja mam silnik bez turbiny raczej nic przy nim nie było robione wał nominał typ silnika zetor 8001.Co teraz zrobiić kupić zestaw naprawczy na trzy pierścienie jak było czy na cztery?
    • Przez koza89
      Cześć, 
      mam problem z pompą paliwową w Zetorze 8111 (89-90 rok).
      Tydzień temu podczas talerzowonia (ok 1 h) ciągnik stracił moc i zaczął brzydko pracować. Odpalał ale wolno wchodził na obroty i nie miał mocy. Na drugi dzień nie odpalił.
      Zawiozłem pompę do pompiarza i okazało się że pompa została zabita jakąś mazią.
      Pompiarz stwierdził, że tak już ten typ ma i on nie wie dlaczego i że dużo osób ma ten problem nawet w nowych Zetorach.
      Pompę wyczyścił i po założeniu było OK przez około 1 godzinę - problem powrócił.
       
      Zanim znowu wyczyszczę pompę chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną takiego stanu.
      Może ktoś z Was miał taki sam problem z pompą paliwową w swoim Zetorze?     
       
      Odnośnie Zetora 8111 ZTS : 
      rocznik 89-90 olej Superol CC 30 wymieniony ok. 70 mth temu ciśnienie oleju w granicach ok 3 atmosfer pompa była regenerowana ok 1 roku temu bąk zamieniony przejściówką i dwoma filtrami 
    • Przez SmalcuXD
      Jaki ma być ustawiony luz na zaworach w zetorze 8011 ?
    • Przez Niki1986
      Witajcie,
      Chcę zrobić przegląd swojego zetora i mam takie pytanie, co należy zmienić podczas takiego przeglądu i na co zwrócić uwagę? Olej w silniku, oczyścić filtr(bąk), wymienić olej w skrzyni biegów(czy tam wchodzi 52 litry i jaki olej trzeba kupić gl-4?) i założyć jakieś nowe uszczelki?( wiecie to chyba groszowe sprawy a chcę mięć spokój, czy pasują od c385), zmieniać termostat? Bo nie wiem jak to wygląda po poprzednim właścicielu...
×