sajmon8526

Bizon Z-056 -Wariator młocarni ociera o ramie

Polecane posty

sajmon8526    0

Witam. Kupiłem kombajn bizon jesienią zeszłego roku, odrazu mówię że to moje pierwsze stycznosci i w tym roku pierwsze koszenie i już mam ogromny problem z kołem bębna o które ociera jedna strona widełek. Kombajn miałbyc  jak zegarek bez wkładu finansowego a tu taki babol. Dlaczego to ramię jest w takiej pozycji??? Poniżej wrzucam zdjęcia z bębna i odrzutnika który też jest wciśniety w przenośnik. Proszę o podpowiedzi bo tak zapewne nie może być.

DSC_0157.JPG

DSC_0159.JPG

DSC_0160.JPG

DSC_0158.JPG

DSC_0168.JPG

DSC_0166.JPG

DSC_0165.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Esab200    360

Znawcą nie jestem absolutnie ale wnioskując po pierwszym zdjęciu to to koło ma bicie i obciera 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228
Napisano (edytowany)

Pomierz pas który masz i nowy w sklepie. Ktos skrecił na full napedy bo nie lapalo obrotów i obciera koło. Tak nie może być bo zacznie dawać ogniem

Edytowano przez master20002

Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbych    6

Mało prawdopodobne aby skręcił do końca bo na odrzutniku pas  jest w połowie koła, chyba że pas aż tak wciągnięty... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

U siebie pas miałem wyjechany i jak skrecilem na full bo obrotów nie lapal to właśnie talerz obcieral.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sajmon8526    0

Dzieki za zainteresowanie.Jeżeli chodzi o pas to  moj ma 46mm i jest w kilku  miejscach pekniety  dlatego tez zakupiłem nowy który ma 50mm szerokosci  na zapas i wyglada na to ze go wymienie.To tarcie musiało byc od dłuzszego czasu skoro poprzedni własciciel nie naprawiał tego.A te widełki na  kole bebna  tez wygladaja jakby były połokregłe w krztałcie łuku w strone koła  i otwory na sworznie od oprawy łozyska tez  sa jajowate. .Wrzuce ponizej kilka zdjec zeby było jasniej opisane.Co mi panowie poradzicie ?Od czego zaczac?pozdrawiam i wrzuce kilka zdjec 

DSC_0180.JPG

DSC_0176.JPG

DSC_0169.JPG

DSC_0166.JPG

DSC_0165.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

No to już mamy problem rozwiązany. Widełki wyglądają na wykrzywione i rozbite, pewnie oryginalne. Jak już będziesz rozbierał to wymień przynajmniej te przy bębnie, bo do tych na górze to dużo roboty żeby się dostać.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sajmon8526    0

Też właśnie myślałem o tych widelkach bo raz ze jakieś odgięte to jeszcze ten luz na otworach. Tylko nie wiem jak one mają być zamontowane w sensie takim że odległości nie są równe do otworu i właśnie czy ta mniejsza odległościa do koła czy ta większą?chciałbym aby zrobić tak aby w tym roku bezpiecznie skosic kilka hektarów a potem można by było zrobić większy remont.

Wrzucę film z luzu na widelkach 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Nie bardzo rozumiem pytanie, z tego co pamiętam to widełki są symetryczne i proste. Nieraz jak chce się cos szybko i doraznie poprawic to się je dogina, ale nowe są proste. Aha, jakbys wymieniał łożyska dociskowe to za mocno ich nie skręcaj i patrz jak rozbierasz, żebys nowe łożysko założył tak samo. Masę awarii i zagrozeń pożarowych jest związanych własnie z tymi łożyskami i nie żałować smaru, czy kosisz godzine czy 10 godzin. Trzeba je posmarować codziennie.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sajmon8526    0

Patrząc w sklepie internetowym to te widełki są uwzględnione jako górne i dolne a otwory w które wchodzi oprawa łożyska wyglądają tak jakby nie były centralnie osadzone tylko jeden otwór jest bliżej a drugi troszkę dalej. Wrzuce zdjęcie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Panie to jest rozwalone fest. Masz teraz jeszcze czas do żniw to na spokojnie rozbierz te koła na wale jak i odrzutniku, wymień widełki jak i oprawy łożysk tych dociskowych bo napewno te czopy też są podrobione i będziesz wiedział co masz. Przy okazji sprawdzisz łożysko na odrzutniku, a dla pewnosci może wymienisz jak juz będziesz miał na wierzchu. Jest przy tym roboty, ale jak zrobisz to będziesz miał spokój, a nie później w żniwa się babrać. Oczywiscie mozna to zrobic w jedną noc w dwie osoby, ale po co stawać na głowie...


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sajmon8526    0

Mam zakupiony pas 50mm szeroki a moj 46mm i widełki i obudowe łozyska na beben i  to teraz na szybkiego wymienie i zobacze jak bedzie wtedy sytuacja wygladała czy to ramie sie odsunie.A do wymiany pasa ta korba  z kabiny jak ma byc ustawiona ? w sensie moze zostac tak jak teraz czy tez mam krecic w lewo do konca  najmniejszych obrotów bebna?A te widełki na odrzutniku tez uwazasz ze sa krzywe i wyrobione???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Od regulacji napięcia pasa jest sprężyna na srubie która mocuje widełki z przodu. Kręcenie nic nie da. Podejrzewam, że te drugie też są rozrobione jak i te bębnie.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sajmon8526    0

Witam ponownie z braku czasu mnie nie było.Sprawa wyglada tak ze obroty były ustawione na 950 przy 2400 obr/min i to koło tarło o ramie.Gdy  zmniejszyłem obroty bebna na 550 to ramie sie odsuneło na 2.5 cm .Bede wymieniac ten pas na bebnie a nigdy tego nie robiłem  wiec gdybyscie mogli mi panowie dac jakies podpowiedzi co i jak odkrecac abym sobie bałaganu nie narobił.I jeszcze jedno pytanie? jakie obroty " silnika "powienien miec kombajn przy młuceniu rzepaku czy tez pszenicy?Czekam na podpowiedzi  i z góry dzekuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    13

jak już rozbierzesz wymień łożyska oporowe (dobrze to nazywam, takie płaskie) bo często gdy są kiepskie to ciężko obroty ustawić i właśnie kolo trze o to ramie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228
16 godzin temu, sajmon8526 napisał:

Witam ponownie z braku czasu mnie nie było.Sprawa wyglada tak ze obroty były ustawione na 950 przy 2400 obr/min i to koło tarło o ramie.Gdy  zmniejszyłem obroty bebna na 550 to ramie sie odsuneło na 2.5 cm .Bede wymieniac ten pas na bebnie a nigdy tego nie robiłem  wiec gdybyscie mogli mi panowie dac jakies podpowiedzi co i jak odkrecac abym sobie bałaganu nie narobił.I jeszcze jedno pytanie? jakie obroty " silnika "powienien miec kombajn przy młuceniu rzepaku czy tez pszenicy?Czekam na podpowiedzi  i z góry dzekuje.

Ja koszę na 2000 obrotów silnika, beben w zbozu ma 900-950 a w rzepaku 500-600 to max. Nie widzę potrzeby bardziej to rozpędzać.

  • Like 1

Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Wszystko ok. ale obroty silnika na te 2200 powinien silnik mieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sajmon8526    0

Poprzedni właściciel właśnie mówił że 950 w pszenicy ale gonił to też obrotami silnika bo było z 2300 i więcej  ale wtedy koło już jest na styk z ramieniem. Mam pas bo mój schowany jest dobre 2 cm na odrzutniku a ponoć ma być prawidłowo równo z kołem a nawet wystawac 1mm tak czytałem.A jak wygląda wymiana tego pasa na co zwrócić uwagę i czy jakiś ściągacz będę potrzebował do tych ramion aby je spiac sworzniem?? 

Edytowano przez sajmon8526

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

U mnie 2000 obrotów na silniku wystarczy, nie robi przepalow, nie ma ciężko. Wg charakterystyki, ten silnik ma już w tedy pełną moc, moment i optymalne spalanie. Powyżej rośnie lawinowo.

Widelki naciagalrm sznurem żeby spiąć ze śruba.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sajmon8526    0

W sobotę sprawdzałem to na 2200obr osiągnął na Bebnie 800 850 obrotów czyli mało jak na tę obroty no chyba że dałbym na 1300 1400 to 950 bym wycisnal.  Dziś albo jutro zawalcze z tym pasem.

Edytowano przez sajmon8526

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Jakby nie obcierające widełki to też by było. Będziesz rozbierał cały bok razem z podajnikami czy tylko pas chcesz wymienić? Żeby dobrze było robic to chyba kłosowy pasuje sciągnąć. Jeszcze raz polecam wymianę łożysk dociskowych.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sajmon8526    0

Powiem szczerze że teraz chciałbym zrobić wymianę pasa i tych widełek na wariatorze. Mam do skoszenia 3 hektary rzepaku i 2 pszenicy także bardzo skromnie aż wstyd mówić   dlatego też chciałbym to zrobić na te żniwa też delikatnie aby nic nie padlo a później jesienią zima jeśli będzie trzeba to więcej rozbiore i sprawdzę. Ten rok suchy i dużo strat także też ogromnych obrotów nie będzie trzeba chyba ustawiać. 

Mam pas widełki i nowa oprawę łożyska z tym że ta nowa jest inna jakby szerszą a ja mam trochę jakby inna wyższa zrobię zdjęcia i wrzuce.  To tylko by łożyska brakowało nowego tylko nie wiem czy jest jedno czy dwa czy też stożkowe czy też inne. Czyli bęben bym miał zrobiony a te na odrzutniku wyglądają prosto i kolor mają jakby były wymienione. Także na ten rok to odpuszczę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
6 godzin temu, master20002 napisał:

U mnie 2000 obrotów na silniku wystarczy, nie robi przepalow, nie ma ciężko. Wg charakterystyki, ten silnik ma już w tedy pełną moc, moment i optymalne spalanie. Powyżej rośnie lawinowo.

Widelki naciagalrm sznurem żeby spiąć ze śruba.

Według instrukcji ma być bodajże 2250,  więc nic nie rośnie, orać też pier**lą na 1600 i duszą silniki tylko.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sajmon8526    0

Faktycznie ten przenośnik klosowy przeszkadza ale jakoś będę musiał się zmieścić. Jakie obroty ustawić na Bebnie do wymiany pasa czy to nie ma znaczenia bo teraz mam ustawione z soboty na 550. Jutro więcej powalcze po pracy i rozbiore.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MF3060r1993
      Witam wszystkich. Mam problem z mf 3060 z 1993 roku w wersji bez przedniego napędu. Niedawno zakupiłem maszyne i jeszcze jej nie poznałem. Do tej pory było wszystko ok. tarktor pracował na 10 ha uprawie zbóż i od jesieni stał nie ruszany. Wczoraj po solidnym rozgrzaniu po przejechaniu 70 km na podwórku zobaczyłem dużą plamę oleju. Olej po odpaleniu silnika widać że leje sie jak z konewki z przewodu i wyciska go tymi dwoma otworami którę są o obu stronach zlokalozowane pod kabiną. Zwracam sie z prośbą o pomoc w rozwiązaniu tej sprawy. biegi,hydraulika wszystko działa bez problemu ale czym może być spowodowany ten wyciek, już myślałem czy tam może jakieś zaślepki wypadły z tych otworów ale to chyba niemożliwe zeby wszystkie wypchneły.
    • Przez semos
      Mam problem z kołami na wariatorze prędkości jazdy a mianowicie górny pasek mam zbyt luźny - jest tak luźny, że podczas podjazdu pod dużą górę ślizga a co za tym idzie ,,obgryzło" mu boki i strasznie się niszczy ten pas. Koła ładnie się rozkładają podczas ruchu siłownikiem ale ten górny pas jest bardzo luźny.
    • Przez rolnik_w_dolinie
      Mam pytanie jak ustalić do danego modelu szczeline do danego zboża (pszenica,jęczmień,owies) na którym oczku młócicie te zboża
      Dołączam zdjęcie chodzi mi dokładnie o tą dźwignie
    • Przez nunu85
      czesc panowie.
       
      Co to moze być i jak narawić?
      Otóz jadąc na najniższej prędkosci wszystko idzie pięknie bez najmniejszego drgania. tak gdzies od 13-14 na liczniku zaczynają sie wibracje i rosną do 20 (wtedy juz je wyraźnie czuć), by powyżej znów spaść (na 23 czyli max w moim wypadku juz jest prawie spokój)
       
      tam na tych wariatorach sa jakies tuleje i sie wyrabiaja czy co?
       
      miał ktos podoby problem i poda recepte na rozwiązanie?
    • Przez ovi
      Tak jak w temacie- potrzebuje ro zebrać koło wariatorowe moto ideł w claasie consulu to ze spręrzyną zeby go nasmarować bo w tej chwili jest zapieczone. Problem w tym że wedłóg katalogu jest tam wbity kołek ale żeby go wybić trzeba te koła ro zsunąć, ot taki paradoks. Ma ktoś na to jakiś pomysł?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj