SPECO

[Olej] Zetor Forterra / Proxima

Polecane posty

kolos87    4

Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie, pomoc i wszelkie dorady:)

 

Jasne, że do chłodnicy płyn, a nie woda, takie rzeczy to przechodziły za komuny:D

 

Pozdrawiam kolegów!!!


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

Witam wszystkich

Chciałbym się zapytać co sądzicie o wymianie oleju od wspomagania w forterze na Hipol ATFIID bo nie chcę mi się szukać tego Aral Vitam, a nie mam stanu więc wymieniłbym sobie na świeży. Ile wchodzi tego oleju do całego układu? Przy wymianie spóścić tylko ze zbiorniczka, czy odkręcić jeszcze przy siłowniku przewód?

Po drugie jaki płyn hamulcowy zalać i ile go wchodzi. Z niego korzysta chyba jeszcze pompka od sprzęgła więc może musi być jakiś lepszy.

Po 3 co sądzicie o wymianie oleju w skrzyni na Texaco SUTO 15w30. Mam taki w Farmtracu i mógłbym sobie ujednolicić oleje. Będzie on odpowiedni do skrzyni z półbiegami?

Pzdr i dziękuje za wszyskie odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr0509    0

Mam pytanie. Posiadam Forterrę 115, skrzynię biegów ma zalaną olejem SuperTractoral 10W - 30. Można na dolewkę użyć oleju Fuchs Titan Hydramot 1030MC też jest 10W - 30. Czy nie będzie się pienił ten olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr0509    0
Napisano (edytowany)

Jaki olej lejecie do silnika Zetora Forterry? Platinum Ultra będzie odpowiedni? Czekam na odpowiedź, pozdrawiam. ;)

Tematy połączone

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
weasprox    17

Jak Masz nówke to najlepiej zadźwoń do serwisu i lej tamten bo będzie pewniejszy, ale jak już swoje widziała to będzie raczej dobry ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

chyba Platinum UTOR (nie ultra) ? Mogę potwierdzić ,że Turdus jest stosunkowo tanim i jakościowo dobrym olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr0509    0

Witam, dwuletnią Forterre, ale oryginalny olej jest bardzo drogi. Megaturbolar kosztuje ponad 36 zł za litr. Według specyfikacji, byłby dobry, skoro jeżdżą tiry na nim, to i wytrzyma traktor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

jak masz instrukcje tam masz jakie sie leje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manro1    0

Ja leję do silnika megaturboral i jestem zadowolony nie jest on fakt tani ale można pracować na nim 500 mg

w starszym modelu mam aral super traktoral i wszystko jest ok.Stosuję sie do instrukcji aso wynalazków typu Platinum,Turdus nie stosuje,ale każdy robi jak chce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16
Napisano (edytowany)

Z tym 500 mtg to powiem tak oni by chcieli żeby ten olej tyle wytrzymywał z tego co sie dopytywałem to najlepiej jest go zmieniać po ok 350 mtg. Zalałem supertraktoralem 10w 40 kombajn zbożowy i musze powiedzieć, że olej jakościowo jest świetny. W tym sezonie będę testował olej Venol 15w 40.

Edytowano przez Krystian86

Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

już bardziej megaturboral to wynalazek ,niż sprawdzony od lat Turdus !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manro1    0

Widziałem kiedyś ranking Niemieckiej firmy która testowała oleje aral megaturboral zachował swoje wartości do 600 mg gdzie turdus przy tej samej specywikacji był daleko styłu.Myśle więc że granica 500mg jest bezpieczną granicą.Musimy pamiętać że wszystkie firmy stosują silniki nowej generacji ,które muszą mieć naprawde dobry olej. Tak więc jezeli zmieniać to z głową żeby nie było że chytry traci 2x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gomez181    197

Witam,ma ktos tez zetora forterre 115? Mam pare pytan jest ktos taki????? HAllo

 

Chodzi mi głownie co ile ustawia sie zawory w forterrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

pisz na pw moze pomoge bo mam 115

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kakus19    4

witam mam pytanko jaki doklanie olej jest w proximie w skrzyni?moze ktos napisac nazwe z instrukcji i te wszystkie numerki? i czy prawda to ze forterra z polbiegam i eh rewersem ma taki sam olej w skrzyni jak prosta proxima?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    725

W skrzyni w proximach był lany Aral Super Tractoral 10W 30. Aktualnie dokupowałem 20litrów i olej o takim oznaczeniu już nie występuje w sprzedaży. Zastopiono go olejem Aral Tractoral 10W 40, i taki też kupiłem. Cena dla ciekawskich to nieco ponad 300 zł/20 l.

 

Co do oleju w silniku, pozostaję przy Aralu. Jak ktoś leje Turdus to czy nie powinien go raczej wymieniać co 200mth czy 300 mth, tak jak jest to przy starszych proximach? To jest przecież lepszy mineralny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Zastanawia mnie jedno wszyscy mówicie o olejach ale nikt nie mówi o jakie klasie własności sa te oleje, a tym bardzie jaka jest ich klasa lepkości???? Przecież typowy turdus jest olejem 15w 40 API CG4 czyli jest typowo mineralnym olejem i  ja osobiście nie ryzykowałbym go lać do nowszych zetorów szczególnie jeżeli przerabiają rocznie koło 350 MTH. Dodam jeszcze, że swojego zetora perwszy raz zalałem olejem o nazwie Venol 10w 40 XHPD CI 4 co z tego wyjdzie zobaczymy, rzekomo stosowany jest w ciężarówkach i nie narzekają.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
racha    3

witam mam a właściwie mój wujek mam taki problem kupił zetora forterra 95 rocznikowo 2010 pierwsza rejestracja 2011 jaki olej do silnika 10w30 czy 10w40 ja mam w starszym 10w30 a w nowszym 10w40 i niewiem co mu doradzic niema ksiązki serwisowej a traktor z anglii sprowadzony proszę o odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

W naszych warunkach klimatycznych lepszy będzie 10W40, chyba że następna wymiana będzie przed latem, to możesz zalać 10W30.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
racha    3

a jak zaleje 10w40 to jak często wymieniać bo w moim co 500 godzin wymieniam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj