Grandzik

Ursus 1224-Wymiana oleju w pompie wtryskowej

Polecane posty

Grandzik    89

Witam mam pytanie czy w 12 w pompie wtryskowej olej wymienia sie oddzielnie czy to jest razem z silnikiem. I tak odbiegając od tematu do czego słuzy taka małą dzwignia z prawej strony pod siedzeniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwekx25    5574
12 chyba nie ma pompy centralnie smarowanej więc olej trzeba wlewać oddzielnie. Dźwignia z prawej pod siedzeniem to chyba chodzi Ci o tą od włączanie womu. Wciskasz sprzęgło włączasz tą dźwigienke i dopiero wtedy bez sprzęgła włączasz/wyłączasz tą wajchą przy kierownicy.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Esab200    360

12 miały dwa typy pomp wtryskowych centralnie smarowane ( te nowsze ) i tak jak 360 np olej był oddzielny w pompie. Sprawdź czy do pompy dochodzi taka rurka jak tak to centralnie smarowan z silnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

zgadza się ale nic nie stoi na przeszkodzie aby nowy typ pompy założyć do starego silnika .stare pompy miały z tyłu na regulatorze do góry taką nakrętkę a nowe płaski dekiel. co do włączania wom to sprzęgło w nim jest jednostopniowe i nie wciska się sprzęgła aby nawet ta dźwignie włączyć bo ją włącza się na zgaszonym silniku lub na bardzo małych obrotach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Esab200    360

Tak zgadza się tylko kwestia oringu wtedy jakaś jest nie pamiętam dokładnie o co w tym chodziło. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Simmeringu. Trzeba wyrzucić go z pompy (przy wyjściu wałka napędowego na rozrząd) żeby olej mógł się przelewać do silnika z powrotem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037
uszelnienie pompy między blokiem żeby olej nie spływał z niej do silnika ,chyba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Esab200    360

Nie wiem kuzyn ostatnio z tym walczył bo pompy zamieniał czy coś 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4247

A jak o załączeniu womu mowa -  w zetorku 8145 ta wajcha pod siedzeniem to przy pierwszym włączeniu muszę na malych obrotach,  albo na zgaszonym. Aleje jak już raz ja odpale,  to potem wchodzi mi bez problemu w czasie jazdy.  Mogę rozlaczyc i załączyć bez sprzęgła, nawet w czasie biegu ciągnika. Nie ze tak cały czas robię,  ale da radę tak zrobić.  Tak powinno byc/nie powinno/powinno ale tak nie robic/nie powinno i pod żadnym pozorem tak nie robić? 

Do tego jak wajcha przy kierownicy włączę,  to chodzi sobie a jak chce nią wyłączyć,  to się nie zatrzymuje. Tzn zatrzyma się jeśli jest jakaś maszyna, która stawia opór na WOM, albo gdy bardzo spadną obroty. Jeśli będę jechał z większą prędkością obrotowa, to WOM cały czas chodzi i muszę wajcha przy siedzeniu wyłączyć. Tu już się domyślam,  że tak być nie powinno.  W czym może leżeć problem i jak poważna to sprawa? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Esab200    360

Wróżbita Maciej nie jestem ale wajcha od wom pod siedzeniem powinna być cały czas włączona i powinnes tylko operować tą dźwignią przy kierownicy ( tak mi powiedział stary mechanik z PGR bo też mi wom nie pracował naprawił mi i tak kazał użytkować i jest ok ) a to że ci staję/nie staję to tarczki, może coś od hamulca wom mi np zapiekły się tłoczki, może mikropompa jak pod obciążeniem staję. Do mechanika i niech szuka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037
wajcha pod siedzeniem służy do włączania przekładni wom.a w polu używa się tylko i wyłącznie dzwigni przy kierownicy a jeśli wom dalej działa po jej wyłączeniu to znaczy że trzeba rozebrać sprzęgło hydrauliczne wom bo jest pewnie zastane tzn. syf z oleju tam się nazbierał plus twarde jak cholera uszczelniacze powodują blokowanie tego sprzęgła .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj