szlendi

MF 3070 - skrzynia biegów - problem

Polecane posty

lukbold    1054

Pierwsze to porządnie odwietrz sprzęgło. wg instrukcji napraw przy wciskaniu sprzęgła skok tłoka w cylindrze biorącym (skok łożyska oporowego) powinien wynosić 8-10mm. jeszcze sprawdź skok pedału... powinien wynosić 17cm...

 

Co prawda u mnie te miary są zachowane ale też czasem tak jakby niewysprzeglało dobrze i "ciągnie synchronizator" przy włączaniu biegu... czy możliwe że łożysko na wałku sprzęgłowym jest uszkodzone? Zdarza się to od czasu do czasu.  Faktem jest że na wysprzegliku zawsze ta kropla oleju jest jak się tam zajrzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
burza_86    0

Skok pedału 17cm ale od pierwszego oporu jest 11-13cm, zaglądałem do wyprzęgnika  rusza się ale nie mierzyłem jak dużo, uszkodzenia łożyska czy tarczy raczej odpadają bo w marcu odebrałem go z warsztatu gdzie robili mu wysprzęglik, co do kropli oleju u mnie jest mokry ten dekielek ale kapnie od czasu do czasu. byłem dziś w tym warsztacie z reklamacją twierdzą zę na bank to nie t ich robota obstawiają "słoneczko sprzęgła", ale ja im nie wierzę jutro spróbuje to odpowietrzyć i napisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

no to może być właśnie tak, że w pompce przy pedale masz powietrze... temu pierwszy opór 11-13cm... odpowietrzaj.... niech wyleci z pół litra oleju to powinieneś mieć pewność że powietrza nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
burza_86    0

Odpowietrzałem powietrza nie było spuściłem nawet więcej niż 0,5l ale nadal opór czuć na 11-13 cm.

To wina pompki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    1

Jeżeli uszkodzeniu uległ by docisk to w większości przypadków sprzęgło się ślizga, jeżeli siłownik to zacznie z niego lecieć i się zapowietrzać, ale dział raczej poprawnie, no i pozostaje pompka, złe działanie, przepuszczanie to za mały skok siłownika i z tego wynikają Twoje problemy, masz odpowiedz ale posłuchasz jak Ci skrzynia padnie, a wtedy lament że takie to drogie części MF ma... 

Wczoraj wymieniałem pompkę (kosztowała 325zł - to nie jakiś majątek) a identyczne problemy jak u Ciebie skończyły się zaraz po odpowietrzeniu. Napisz jak dojdziesz co było.

Aha, jak mechanik słyszy od progu o reklamacji a klient naczytał się czegoś w internecie to ma już dość, większość (nie wszyscy oczywiście) operatorów nie zna się a wymyśla niestworzone rzeczy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
burza_86    0

Problem okazał się banalny trzeba było rozkręcić cięgło przy pedale sprzęgła i odrazu zaczęło lepiej pracować. czasem jednak zdarza ją się małe problemy z rewersem czy biegiem że szarpnie ale nie wiem czy to normalne czy coś jest jednak nie tak,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    1

Rozkręcenie (wydłużenie skoku pompki) pomaga, ale na chwilę, wymiana Cię nie ominie, już też tak robiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    1

Ja kupują dobre zamienniki, założenie tego zestawu naprawczego to masakra, a do tego wytarty może być korpus i nic z tej operacji nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

co znaczy dobry zamiennik? kupując coś jednorazowo nie mam pojęcia gdzie znajdę ten dobry zamiennik... możesz wskazać konkretnie? najlepiej sklep internetowy, allegro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Moje pytanie jest takie sprzęgło działa jakby poprawnie ale czuć że wysprzęgla dopiero przy samym końcu ruchu pedału i czego to może być wina wcześniej wydaje mi się że brało bliżej środka a teraz przy końcu i się zastanawiam czy wytrzyma do końca sezonu jeżeli to sprzęgło czy jedynie pompka, jak to fachowo zdjagnozować? MF3060

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jestem posiadaczem massey ferguson 3070.  Mam skrzynie 16x16 czyli A/B. Mam następujący problem. Wszystkie biegi wchodzą idealnie ale jak puszczam sprzęgło to ciągnik jedzie ale tak jakby sprzęgło cały czas jechało na pół sprzęgle a jak dodam dużo gazu to ciągnik jedzie. Np jak chce wyjechać z bruzdy to na wolnych obrotach nie idzie coś stuka  w tylnym moście a jak dogazuje odrazu jedzie. 

Proszę o jakieś podpowiedzi od czego zacząć co to może być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

sprzęgło a w szczególności docisk... w tylnym moście to raczej nie ma co slizgać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam!
ponawiam swoją prośbę o pomoc. W massey ferguson 3070 coś się dzieje ze skrzynią. sytuacje opisywałem 2 odpowiedzi wyżej teraz zauważyłem jeszcze, że jak włącze bieg i jadę a następnie nacisne nawet lekko na hamulec to od razu ciągnik staje nie ma siły jechać ?

Co może być przyczyną?

proszę o pomoc


witam!
ponawiam swoją prośbę o pomoc. W massey ferguson 3070 coś się dzieje ze skrzynią. sytuacje opisywałem 2 odpowiedzi wyżej teraz zauważyłem jeszcze, że jak włącze bieg i jadę a następnie nacisne nawet lekko na hamulec to od razu ciągnik staje nie ma siły jechać ?

Co może być przyczyną?

proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiuhonda    65

Witam mam problem z moim 3080. Przy jezdzie do przodu na biegu szybkim(skrzynia 24) w obciazeniu lub przy ujeciu gazu i gwaltownym dodaniu wyskakuja biegi na dzwigni AR BR  co moze byc tego przyczyna? Pozdrawiam i prosze o porade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys13    40

witam czy ktoś miał problem   tego typu że przy   włączaniu biegu  1A  spężynuje dźwiggnia ??    to może być jakiś problem w skrzyni??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaslukas    65

zapewne coś w silniku jest nie tak skoro dźwignia biegów sprężynuje ;) myślę że na początek końcówki wtrysków trzeba wymienić a potem się zobaczy co dalej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert2712    0

Witam ,mam problem ze skrzynią w 3095 ,dokładnie problem polega na tym że gdy przełaczam z zakresu b na a są zgrzyty i tak jakby nieumiały żeby się zazębic ,a gdy już złapią to jest dobrze ,ktoś coś wie na ten temat ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Podstawową zasadą jest zatrzymanie ciągnika  podczas przełączania z B na A odwrotnie już nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domin12    0

witam pomóżcie mi mam problem z MF3070 4 cyl w turbo z 1993r wyskakuje mi tylko 3 bieg a pozostałe wchodzą bez zażutów i jest wszystko z nimi ok słyszałem coś o jakiś widełkach czy wodzikach jak coś wiecie to pomóżcie pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Otwórz skrzynie i szukaj luzów na trybie 3 biegu bo jeśli inne biegi wchodzą dobrze to być może zatrzaski wodzików są sprawne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj