Tadeusz1212

Ursus C-360 czy Zetor 5211 ???

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mariusz328    2

Może ktoś mi napisać ile miał najwięcej kg zaczepionych na podnośniku. Dzisiaj przeczytałem jedną wypowiedz rolnika ze 5211 900kg nie podniósł. Czy to jest prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

To chyba nie jest możliwe... 3p ma udźwig 1200kg a 5211 jeszcze większy. Chyba 1750kg, ale nie mam pewnosci. Jak coś dać obciążniki na przód i spokojnie podniesie.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

zależy w jakiej odległości od ciągnika było to 900kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Harpa    0

ursus c-360 to g***o wedle zetora 5211

 

zetor 5211 ma 1750 kg udźwigu

a ursus c-360 ma tylko 1200kg udżwigu

no i co z tego że 60-tka ma 50km a zetor 47km ale zetor jest silniejszy i to o wiele

 

Uważajcie co dźwigacie z tyłu, to nie żaden popis że ty podniesiesz więcej... U mnie tęż ciągle przód w górze, w c-360 do czasu... Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> Ursus C-360

Sam z miłą chęcią wymienił bym c-360 na zetora 5211 :( To jest oczywiste że zetor jest lepszy od c-360 i nic tego nie zmieni :P

 

zgadzam sie to prawda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Jak coś to C-360 ma 52KM i nie zgodzę się że zetor silniejszy. Uciąg to nie moc silnika.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

no niebył bym taki pewien znajomy miał 2 c360 i zetora 5211 i do orki brał zawsze zetora niby ze wzgledu na mase ale mówił i sam zresztą widziałem 60 przy zetorze wymiekka , dodam stan traktorków super silniki oryginały


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

sam wiesz dobrze milan real ze teoria a praktyka to co innego , niema co zetory były lepsze od ursusów zawsze , no chyba ze te wspólnie obmyślane w zakładach doświadczalnych w brnie


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekjsp    8

Wady i zalety zostały juz wczesniej wypisane... moim zdaniem zetor przeciagnie c-360...

 

zetor przeciagnie 360 o zetor jest cięzszy od niej sam osobiście robiłem na dobrej 360 i zetorze 5211 obydwa dobrze utrzymane i na moich ziemiach 6-4a klasa zetor z pługiem ug 3x35 nie miał żadnego problemy podczas gdy 360 nieraz miała ciężkawo z tym pługiem gdy poszedł głębiej..tak więc ja bym wybrał zetora jeśli miał by to być główny ciagnik w gospodarstwie


KPK Kumurun Team -Sekcja Organizcyjna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1565

Musze was zasmucić ale zetor nie da rady przeciągnąć c-360, oczywiście chodzi mi o zetora 4x2 bez napędu, po załączeniu napędu da rade, ale bez nie

 

Filmik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Ciekawo co by się działo gdyby Zetorowi zabrac ładowaccz i zażucic standardowe obciążniki na tylne koła oraz ustawic ciągniki na twardym gruncie :D


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekjsp    8

Musze was zasmucić ale zetor nie da rady przeciągnąć c-360, oczywiście chodzi mi o zetora 4x2 bez napędu, po załączeniu napędu da rade, ale bez nie

 

Filmik

 

 

na twardym gruncie jednak by zetor wygrał moim zdaniem... :D


KPK Kumurun Team -Sekcja Organizcyjna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

nie dość że brak obciażnikow to jeszcze ładowacz. Chociaż ładowacz zdjąć i juz by przesądzone było :D


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    13

Musze was zasmucić ale zetor nie da rady przeciągnąć c-360, oczywiście chodzi mi o zetora 4x2 bez napędu, po załączeniu napędu da rade, ale bez nie

 

Filmik

http://www.youtube.com/watch?v=t8w0z8BEIw4

Taki zetor z turem jest już odciążony, nawet sama rama bez osprzętu to już spore odciążenie tyłu ciągnika, wiem po swoim niby tylko sam tur a różnica spora, myślę że i bez tura i z obciążnikami zetor by nie przeciągnął 360 bo to podobna masa ciągnika przecież, tylko by oba kopały w miejscu jak na filmiku :)

Edytowano przez zetor10045

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedizetor56    95

zetor na 100%

 

kiedys tak robilismy to zetor na 5 tce polowej nawet nie poczuł c 360 ktora zaczelq skakac na asfalcie bo zetor ciezszy napewno!


Zetor Team.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

Zetor jest ciezszy ale niewiele. I zalezy do jakiej c-360 go porownamy, tej z kabina starego typu, czy np z kabiną "sokółka". Stara kabina wazy 95kg, sokółka ma wybite podobno 200kg. I porownujac Z 5211 z C-360 (+kabina sokólka) wychodzi na to ze C360 jest nawet minimalnie ciezsza. Rozklad masy tyl - przód jest wtedy praktycznie identyczny!

Oba ciagniki waza po 2750 kg, przód ~900kg, tyl 1850kg

 

Wezcie instrukcje obydwu ciagnikow i porownajcie doliczcie tylko C-360 +100kg kabiny nowszego typu.

 

A w instrukcjach obydwu ciagników jest tez jeszcze jedna ciekawa informacja czyli siła uciągu (w obydwu przypadkach pełne dociażenie w tym woda w oponach przy 15% poslizgu)

 

C-360 - 2600 kG

Z 5211 - 2472 kG

Edytowano przez mlody28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolko    0

A ja tam powiem, ze c-360 jest bardzo dobra. Mam osobiscie ten ciagnik i pewnego czasu myslalem nad zmianą na zetora wlasnie 5211 bo tak wszyscy dookola doradzali ale w koncu pozostalem przy c-360 i jestem bardzo zadowolony z niej. To nie prawda ze blokada dziala w zetorze a w ursusie nie bo jak kto dba tak ma. Nie rozumiem stwierdzenia ze 3 gary spalą mniej niz 4. Przeciez 4 cylindrom jest łatwiej niz 3 w czasie pracy. Przez to pobierane jest mniej paliwa. Swoją 60-tką juz sporo swojego wojewodztwa zjezdzilem i nie narzekam. Polecam ursusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie rozumiem stwierdzenia ze 3 gary spalą mniej niz 4. Przeciez 4 cylindrom jest łatwiej niz 3 w czasie pracy. Przez to pobierane jest mniej paliwa. Swoją 60-tką juz sporo swojego wojewodztwa zjezdzilem i nie narzekam. Polecam ursusa.

 

Ja nie rozumiem, co to znaczy, że cylindrom jest łatwiej podczas pracy. Jeśli oba silniki obciążone są tak samo, to generują taka samą moc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus93    0

ja bym nie kupił ani tego ani tego, i to dużo pali i to, moze komfort lepszy w zetorze .(wolał bym MF 690 lub 575 4wd, choć takie ciężko znaleźć). znam użytkowników

Ursusa i Zetora i każdy w swoim grzebie ciągle i leje hektolitry ON. jeden z nich sprzedał zetora i kupił nowego Case i teraz ma zamiar sprzedać drugiego zetora (4x4) i kupuje drugiego nowego Case i powiedział że już nigdy do Zetorów nie wróci. jak spytałem czemu to powiedział że Zetory dobre BYLY kiedyś, jak były nowe i ON był po 3, i coś zł. Kolego poszukaj czegoś w cenie Zetora a co bedzie mniej paliło bo się zapłaczesz. pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

Ale charakterystyka tej mocy jest inna, silnik czterocylindrowy trudniej jest "zdusić", ma większą moc na niskich obrotach, lepiej wtedy reaguje na gaz.

 

Wynika to właśnie z liczby cylindrów i cyklów ich pracy.

 

W czterosuwowym silniku na pełny cykl cylindra potrzeba dwa obroty wału czyli obrót o 720 stopni.

 

Czyli:

 

W silniku czterocylindrowym każda kolejna faza cyklu cylindra następuje 720/4 czyli co 180 stopni.

W silniku trzycylindrowym każda kolejna faza cyklu cylindra następuje 720/3 czyli co 240 stopni, ale sama faza jednego cylindra to 180 stopni, wiec gdzie jest brakujace 60 stopni? i co sie w tych 60 stopniach dzieje? no własnie te 60 stopni to ten nieistniejacy cylinder i nic sie wtedy nie dzieje no i w tym tkwi "slabosc" 3 cylindrów.

 

Niech mnie poprawi jakis fachman jesli cos pogmatwalem.

Edytowano przez mlody28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

A nie lepszym rozwiązaniem od C 360 byłby C 355?Wg mnie to lepiej wykonany ciągnik.A co do tego przeciągania-

ciekawi mnie czemu tak wiele osób zdejmuje tylne obciążniki a potem mówi że ciągnik ma słaby uciąg.

Balastu na tyle ciągnika nigdy za dużo.Przy porównywalnej masie takie zawody wygra słabszy traktor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Theprzemo205
      Witam. Przetarł mi się zbiornik paliwa w 60 -tce. Może ktoś z was kleił zbiornik? Jeśli tak to jakiego kleju użyć. Wgl czy jest to możliwe zaklejenie.
    • Przez patataj_
      Witam, mam problem z wyjściem wału z silnika trzydziestki, a mianowicie Koło zamachowe jest zdjęte i aluminiowy uszczelniacz też. Wał w środku jest odkręcony, wszystkie te mocowania są poodkręcane A wał nie chce wyjść. Jak go wyjąć? Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj