Tadeusz1212

Ursus C-360 czy Zetor 5211 ???

Polecane posty

pablo21    29

Tylko że ta "wieksza moc" niestety nie pociągnie ani wiekszych szprzętow ani wiekszą prędkością od 5211 więc ja oszczędności nie widzię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1
4,5 l/mth to c 360 spala w orce czy kultywatorze, trochę więcej spali w przy bronowaniu( w moich warunkach to najcięższa praca, bronuje na 3).Jeśli c 360 spali tyle samo co 5211 to znaczy, że jest oszczędniejsza(większa moc z tej samej ilości paliwa).

Większa moc? 1km to jest w granicach błedu pomiarowego :)

Na zdrowy rozsądek to żeby pokonac opory tarcia przy 3 cylindrach trzeba mniej zużyć siły niż przy 4, to zawsze jest dodatkowy kawałek wału korbowego, dodatkowe opory na zaworach, tłoku-bo przecież c360 ma i większą pojemność

Nie ma co ukrywac że to są jednak ciagniki z róznych epok i ich 'dobroć' oddają ceny rynkowe, za 360 kupi dwa 5211..

Z drugiej strony to te 3 cylindrowe jednostki byly kolejno ulepszane i podciagane moce w zetorach 47,49,50...

Moje odczucie jest takie że jedna 360 ma mocniejszy nieco silnik jeżeli jest w dobrym stanie, wg mnie 360 powinno sie porównywac z 6211..

Dyskusja bez większego sensu, co jest lepsze? To na co Cie stać, jeżeli stać Cie na lekarzy bierz c360, spali podobnie zrobi to samo ale nigdy pracy nie zapomniesz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Ja bym proponował zagnać na hamownie - jeden i drugi w podobnym wieku i przebiegu. W wojsku miałem kolegę, który pracował na hamowni w fsm i mówił, że nowe maluchy oscylowały mocą od 17 do 25KM. Znając jakość wyrobów made in ursus śmiem twierdzić, że będzie spory rozdźwięk pomiędzy danymi katalogowymi a rzeczywistymi. Na same wycie napędu potrąciłbym na straty ze 2 konie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1
Ja bym proponował zagnać na hamownie - jeden i drugi w podobnym wieku i przebiegu. W wojsku miałem kolegę, który pracował na hamowni w fsm i mówił, że nowe maluchy oscylowały mocą od 17 do 25KM. Znając jakość wyrobów made in ursus śmiem twierdzić, że będzie spory rozdźwięk pomiędzy danymi katalogowymi a rzeczywistymi. Na same wycie napędu potrąciłbym na straty ze 2 konie

Oj w takich ciagnikach to spadki mocy moga byćdość doraźne, to chyba oczywsite że wszystko zależy od stanu; myśle ze zetorki mogłyby tez podobny rozrzut miec, jednak mniejszy ale nie wiem czemu ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Bo żywotność, trwałość silnika zetora jest znacznie dłuższa, co oznacza lepsze wykonanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romanik99    3

mam c-360 i ciężkie ziemie, czasami bez blokady na 2 biegu pługiem 3-skibowym w orce się nie obędzie. kto zna blokade c-360 ten wie jak sie z nią pracuję, czesto po prostu trzeba jechać na stojąco zeby nie wyskakiwała. dla mnie zetor to jest bajka :), jakabym tylko znalazł fundusze to od razu wymiana na zetorka, ale pewnie na 7211, bo wole spalić wiecej paliwa a wyjść z ciągnika jak człowiek a nie jak ostatnie nieszczęście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3

Z tą blokadą to ja też mam problemy, ale w zetorze 7211 nie moge tego dobrze utrzymać chyba, że sie wcisnę w siedzenie i sie zaprę o coś. xD etor 7211 spali więcej, ale ile roboty więcej zrobisz i będziesz miał komfort. Niby te nowe kabiny do c360 też są podobne do zetorskich, ale to juz nie to samo


«Adik_ziel will do anything for you.»

Jeżeli, ktoś, komuś, coś ewentualnie nikt nikomu nic... To z punktu widzenia masz ode mnie pzdr...... xD

Kocham to co robię, robię to co kocham, choć czasem muszę robić to, co tylko lubię, ale wtedy za to mi płacą. I znowu mogę robić to co kocham...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1
Z tą blokadą to ja też mam problemy, ale w zetorze 7211 nie moge tego dobrze utrzymać chyba, że sie wcisnę w siedzenie i sie zaprę o coś. xD etor 7211 spali więcej, ale ile roboty więcej zrobisz i będziesz miał komfort. Niby te nowe kabiny do c360 też są podobne do zetorskich, ale to juz nie to samo

A to dziwne, u mnie tylko żeby wcisną trzba sie wysilić a potem tylko trzymać noge na pedale, nie wiem może coś przeregulowałem że tak lekko chodzi ale to chyba tak ma byc;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3

To może dlatego, że rzadko kiedy blokada jest używana i ja mam mało siły, ale jak już sie wciśnie do końca to jest lepiej


«Adik_ziel will do anything for you.»

Jeżeli, ktoś, komuś, coś ewentualnie nikt nikomu nic... To z punktu widzenia masz ode mnie pzdr...... xD

Kocham to co robię, robię to co kocham, choć czasem muszę robić to, co tylko lubię, ale wtedy za to mi płacą. I znowu mogę robić to co kocham...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Na zdrowy rozsądek to żeby pokonac opory tarcia przy 3 cylindrach trzeba mniej zużyć siły niż przy 4, to zawsze jest dodatkowy kawałek wału korbowego, dodatkowe opory na zaworach, tłoku-bo przecież c360 ma i większą pojemność

 

To co powiedzieć o silniku 6 cylindrowym z 4 zaworami na cylinder? Każdy cylinder produkuje pewną moc która pokrywa straty na głowicy, rozrządzie itp. 4 cylindrowy silnik ma zapłon co 180 o, 3 cylindrowy co 240o, przez co 3 cylindrowy pośrednio ma mniejszy moment i mniejszą elastyczność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1
To co powiedzieć o silniku 6 cylindrowym z 4 zaworami na cylinder? Każdy cylinder produkuje pewną moc która pokrywa straty na głowicy, rozrządzie itp. 4 cylindrowy silnik ma zapłon co 180 o, 3 cylindrowy co 240o, przez co 3 cylindrowy pośrednio ma mniejszy moment i mniejszą elastyczność.

No wiadomo, ale porównując silnik o tej samej mocy na papierze i jeden z 3 a drugi z 4 cylindrami mniej powienien spalić 3 cylidrowiec, z tym że bedzie on mniej elastyczny niestety..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wedlug mnie zetor lepszy, komfort jet lepszy:)

 

Ostrzeżenie leci. Taki post to na miarę dziecka 10 letniego.

Edytowano przez robertbara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo161    0

Znajomy miał 360 oraz 5211 kupił MTZ stwierdził, że tyle ciągników nie jest mu potrzebne wybierał, którego sprzedać. Zdecydował, że zetorek mimo komfort lepszy w kabinie (oczywiste) to jednak więcej pije od Ursusa :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
morowa91    6

5211 niepije znowu tak dużo więcej niż 360 ponieważ ma tylko 3 cylindrowy silnik, i w życiu niezostawiłbym 360 jakby mógł mieć zetora 5211, może poprostu twój znajomy potrzebował kase i wiedział że za zetora więcej dostanie, albo zetor był już do remontu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
celtis    12

zetor wiecej pociągnie ponieważ c360 z 2 przyczepami cementu nie ruszył a zetor tak:) poazatym zetor ma duzo lepszy komfort i mniej pije

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz1515    2

nie ma co swietny podales argument z tym cementem ;) moge sie zgodzic jedznie do komfortu bo co do picia to nie wiem bo nie mam zetorka, od swojej strony powiem tak, jezeli ma sie w dobrym stanie 60tke to nie oplaca sie jej wymienic na zetora bo przecierz mozna sobie wstawic nowa kabine i do tego nauszniki za 10 zl i jest ok, ja tak zrobiem i jestem w pelni zadowolony, takim sposobem wiesz co masz a z kupnem roznie bywa bo mozna wladowac sie w szmelc ale jak trzeba wybierac to lepiej dac wiecej i miec odrazu lepszy sprzet czyli zetora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Tak.Zadbać o układ paliwowy i C-360 już mniej pije i ma lepszego Power-a.Kupić kabinę z Naglaka i maty bitumiczne i można śmigać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

Ludzie bez przesady nigdy nie wyciszycie tak C-360 jak jest wyciszony Zetor 5211 bo w Zetorze sa śkośne tryby w skrzyni i zwolnice nie wyją.

Dla mnie 5211 to jest dużo lepszy ciągnik(szczegolnie dla operatora) niż C-360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Racja, C-360 nigdy nie wyciszymy ta bbardzo chyba że, cała podłoga byla by równo nad skrzynią tak jak w zetorku a nie 2 blachy na aku i to ma być coś , i na podlodze mat połozyć dość i coś zawsze by wyciszyło ale to i tak nie bedzie to co w Zetorku wolal bym zetorka niż C-360 bo jest silniejszy troszku i lepszy komfort a spalnie no ma troche większe ale zawsze lepiej by sie jeździło niż C-360


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek99    38

Jak dla mnie porównanie jest oczywiste , wiadomo ze zetor lepszy bije na głowe samym wykonaniem kabiny C-360 , i zetor dłuzej pochodzi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB6    0

Niema co porównywać. Mam 360 i zetorka 5245. Niebo a ziemia. Mam maszyny zadbane w idealnym stanie, więc 360 jest ładna i zetorek jeszcze piękniejszy ;) . Wykonanie, jakość, jad, piękny pomruk zetorka, duża kabina, więcej zrobi się niż 360, choć spalanie większe. 3 cylindry i 2 6 t przyczepy ciągnie bez problemu. Jak w zetorze wymieniasz oleje na lepsze to traktor praktycznie nie do zajechania. Mój ma 45 tyś. Mth, nawet niewyobrażacie sobie ile on zrobił i dalej robi i robic będzie. Dodam że ma 18 lat, jestem pierwszym właścicielem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    7
Mój ma 45 tyś. Mth, nawet niewyobrażacie sobie ile on zrobił i dalej robi i robic będzie. Dodam że ma 18 lat, jestem pierwszym właścicielem.

 

 

45 000 MTG ?? To jest chyba nie możliwe ? ;)


,, Idę dalej żeby być jak najbliżej ..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
Niema co porównywać. Mam 360 i zetorka 5245. Niebo a ziemia. Mam maszyny zadbane w idealnym stanie, więc 360 jest ładna i zetorek jeszcze piękniejszy ;) . Wykonanie, jakość, jad, piękny pomruk zetorka, duża kabina, więcej zrobi się niż 360, choć spalanie większe. 3 cylindry i 2 6 t przyczepy ciągnie bez problemu. Jak w zetorze wymieniasz oleje na lepsze to traktor praktycznie nie do zajechania. Mój ma 45 tyś. Mth, nawet niewyobrażacie sobie ile on zrobił i dalej robi i robic będzie. Dodam że ma 18 lat, jestem pierwszym właścicielem.

chyba 4,5 tyś mtg :) jak na 4,5 tyś mtg w 18 lat to ja moge sobie wyobrazic że twój zetor pracuje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Theprzemo205
      Witam. Przetarł mi się zbiornik paliwa w 60 -tce. Może ktoś z was kleił zbiornik? Jeśli tak to jakiego kleju użyć. Wgl czy jest to możliwe zaklejenie.
    • Przez patataj_
      Witam, mam problem z wyjściem wału z silnika trzydziestki, a mianowicie Koło zamachowe jest zdjęte i aluminiowy uszczelniacz też. Wał w środku jest odkręcony, wszystkie te mocowania są poodkręcane A wał nie chce wyjść. Jak go wyjąć? Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj