Tadeusz1212

Ursus C-360 czy Zetor 5211 ???

Polecane posty

qazi    61

nie nie udana tylko nie rozwijana w dostatecznym tempie bo zetor i ursus ruszali z takiego samego pułapu jakim był zetor-ursus 4011 tyle że zetor to rozwijał a ursus prawie nic z tym nie zrobił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody12    2

Z tego co widze to wszyscy pisza ze 60 to takie gów.o to w takim przypadku wypada wszystkie na złom wywalic <lol>

i zetroy kupowac <szok>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

ja swojej nie dam wywalić, 3p tez nie pozwolę i zetora nigdy nie kupie ( chociaż mówią "nigdy nie mów nigdy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

ja swojego 7211 nawet na dwie c360 bym nie wymienił.... Co innego mogę powiedzieć o c362 ale mało tego było i te ciągniczki mi się podobały ale nie c360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
ja mam c 360 z 1983 r i ani razu nie robiłem remontu silnika a troche juz nakręciła motogodzin a co kozucha jak się nie masz kabiny to musisz w kożuchu jeżdzić. :)

To sprecyzuj słowo "trochę" i będziemy dalej dyskutować, kabinę w zetorku mam. Jeździłem kilkoma 60-tkami i prawie w każdej blokowały się biegi, jak można coś takiego wyprodukować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

ja mam 355 z 72 i 3p z 88 i biegi się nie blokują a ciągnikami trochę się jeździ (średnio po 500 mth rocznie każdym )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

gazi wiesz teraz każdy stawia na komfort u mnie większość robót gdzie swobodnie c330 by wystarczył odwala zetor a dlaczego??? A bo cichutko w kabinie, radio gra, nawiewy są, wspomaganie jest i wysoko się siedzi..... a co do 360 nie mam słów zaczynając od wyjących zwolnic kończąc na sam nie wiem czym.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

u kogo wyją u tego wyją wystarczy trochę zadbać i nie jest źle

to prawda że komfort robi swoje, ale oszczędność też jest ważna zwłaszcza przy dzisiejszych cenach paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

gazi ja w większości prac jakoś nie zwracam na to uwagi.... tym bardziej że zetorem dużo szybciej wszystko zrobie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Słuchajcie, tak czytam jak rozwija się ten temat i mam wrażenie że idzie trochę w złym kierunku. Tutaj nie chodzi o to żeby zdyskredytować C-360 jaki to zły i beznadziejny ciągnik itd. tylko o porównanie go z 5211. Jak już napisałem wcześniej, wydaje mi się że 5211 wygrywa to porównanie, ale C-360 też da się pracować i wykonywać te same prace co Zetorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

no tak zetor jest lepszy od 60 ale jak ktoś nie ma na niego kasy to spokojnie może robić to samo 60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elmech    1

przecież zetor to 60-tka tylko solidnie wykonany jak ktoś nie ma dużo do roboty to 60 też może być mój znajomy ma taką od nowości i bardzo ładnie się sprawuje jest przede wszystkim zadbana a jak policzyliśmy zużycie paliwa to wcale nie jest takie duże jak tu opisują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pig    18
To sprecyzuj słowo "trochę" i będziemy dalej dyskutować, kabinę w zetorku mam. Jeździłem kilkoma 60-tkami i prawie w każdej blokowały się biegi, jak można coś takiego wyprodukować.

 

mnie się nie blokują,trzeba umieć biegi włączać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
mnie się nie blokują,trzeba umieć biegi włączać :)

Co to znaczy umieć zmieniać, czy w osobowym jakoś specjalnie zmieniasz. Wszystkiego sześć biegów i mają fabryczna zdolność do zakleszczania sie, spartolona konstrukcja skrzyni i tyle. Ciągnik bez fabrycznej kabiny, zero wygód- wygłuszenia , ogrzewania, wentylacji. Swoją robotę zrobi ale kosztem zdrowia rolnika. Porównując technologicznie w motocyklach : WSK kontra MZ(ETZ)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

jaka spartolona jak jej konstrukcja jest z początku lat 50 kiedy to synchronizacji jeszcze mało kto słyszał i w samochodach jej nawet nie było, a i ten zetor nie ma wszystkich biegów synchronizowanych i jak jest dobita skrzynia to tez te niższe biegi mogą się blokować, a jak się coś zepsuje z synchronizatorami to koszt naprawy skrzyni jest o wiele większy jak w 60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

Mówcie co chcecie ale ja wole dać więcej kasy za zetora i pracować w komforcie i ciepełku na jesieni niż tłuc się C-360. Zdrowie jest najważniejsze a jazda w zimnie i huku odbije sie na rolniku z kilka lat.

C-360 niby da sie pracowac ale to juz lekki przezytek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidc330    0

Ja to bym wybrał zetorka z cześciami jest tak samo(bynajmniej w mojej okolicy) i w ogóle lepszy komfort pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
jaka spartolona jak jej konstrukcja jest z początku lat 50 kiedy to synchronizacji jeszcze mało kto słyszał i w samochodach jej nawet nie było, a i ten zetor nie ma wszystkich biegów synchronizowanych i jak jest dobita skrzynia to tez te niższe biegi mogą się blokować, a jak się coś zepsuje z synchronizatorami to koszt naprawy skrzyni jest o wiele większy jak w 60

Wiesz mój zetorek zaraz skończy 22 latka ( pow gospodarstwa 40ha, przez pierwsze pół roku miał pomocnika c-330), w tym roku dostał nowe kpl. naprawcze silnika, reszta zespołów napędowych nie dotykana i nie wykazuje objawów zużycia, a konstrukcyjnie nie jest młodszy od ursusa. Co do synchronizacji to jej ewentualne zastosowanie nijak się ma do blokowania sie biegów. Stary 28 itp też wiekowe konstrukcyjnie a tego problemu nie doświadczały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

u nas w 55 też pomimo 36 lat skrzynia nawet nie otwierana tylko podnośnik był robiony i silnik, moje ciągniki tego problemu nie doświadczają, a zdażały się też i zetorki 70xx i 72xx gdzie skrzynie sie blokowały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak czytam co tu ludzie piszą o c 360 to tak myślę, że chyba mam jakiś szczęśliwy egzemplarz. Skrzynia ostatnio zablokowała mi się chyba rok temu, odblokowanie zajęło 2 minuty. W Zetorze odblokowanie skrzyni to już inna bajka.

Jeśli skrzynia się blokuje to głównie przez zbyt szybkie przełączanie biegów, wszystko zależy więc od operatora(np. nie przypominam sobie żeby ojciec kiedyś zablokował). Z moich obserwacji wynika, że częściej blokuje się skrzynia w MF 255 niż c 360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

@Mariusz x masz racje ze duzo zalezy od operatora. Przyznam ze ja ze 2 razy w swoim zetorze zablokowalem skrzynie ale wiem ze to przez zbyt szybkie i gwaltowne zmienianie biegow :) Obecnie juz nie popełniam tego błędu i jest wszystko wporządku.

 

Co do odblkowania to skad wnioskujesz ze robi sie to długo? Ja to robie 3-4 minuty przeciez tam nie ma nic innego przy odblokowywaniu jak w 360 :) Moze troche podloga przeszkadza ale tutaj zjade do tematu ze w 360 nie ma podlogi jest to plusem przy biegach ale wiecej ich nie ma :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Właśnie brak podłogi ułatwia zadanie :), samo odblokowywanie wygląda tak samo( czyli bardzo prosto).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elmech    1

co do komfortu w 60-ce to zależy też od pomysłu wiadomo że fabryka nie zapewniła go tak jak w zetorze ale nie dawno widziałem 60 z kabiną nowego typu aż poszedłem obejrzeć gościo dołożył starań w dopracowanie i byłem zdziwiony efektem ogrzewanie wentylacja wygłuszenie nie jezdziłem ale jak odpaliłem to w środku naprawdę dość przyzwoicie myślę że w głowie nie szumi po całym dniu pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Theprzemo205
      Witam. Przetarł mi się zbiornik paliwa w 60 -tce. Może ktoś z was kleił zbiornik? Jeśli tak to jakiego kleju użyć. Wgl czy jest to możliwe zaklejenie.
    • Przez patataj_
      Witam, mam problem z wyjściem wału z silnika trzydziestki, a mianowicie Koło zamachowe jest zdjęte i aluminiowy uszczelniacz też. Wał w środku jest odkręcony, wszystkie te mocowania są poodkręcane A wał nie chce wyjść. Jak go wyjąć? Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj