Skocz do zawartości
News
TadzikC360

MTZ 82 -Regulacja wysokości podnoszenia TUZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
TadzikC360    2
Witam czy jest jakieś pokrętło do regulacji wysokości podnoszenia tylnich ramion w MTZ 82. z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    15
Napisano (edytowany)

Jest na wieszakach z lewej strony takie jarzmo a z prawej kolbka do regulacji. Chyba ze ci chodzi o cos innego ? Np jeszcze jest zaworek w silowniku który blokuje dalsze podnoszenie. 

Edytowano przez tomekmtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TadzikC360    2
Tak jak zaczepie maszyne to jeszcze mógłbym z 10 cm wyżej podnieść ale wajcha od podnoszenia jest na maksa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mani51    145

TadzikC360 napisał:

Tak jak zaczepie maszyne to jeszcze mógłbym z 10 cm wyżej podnieść ale wajcha od podnoszenia jest na maksa

Po czym wnioskujesz że mógłbyś podnieś te 10 cm wyżej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    114

To kolega ma jakiś problem z hydrauliką, skoro nie daje rady podnieść na maksa ciężkich maszyn. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    145

Ale on pisze że lekkiej maszyny też nie podnosi do końca.

I jak ją tak ręcznie podnosisz to siłownik się wsuwa? Jaja se robisz z poważnych ludzi?

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    19

zmierz sobie ciśnienie na szybko złączu jakie masz w ciągniku to bedzie wiadomo już coś więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    114
Napisano (edytowany)

 Może chodzi o to że gdy podnosi, i ktoś pomoże podnieść to wtedy siłownik się chowa do końca. Też tak miałem że jak starszy za ramę pomógł podnieść agregat to siłownik dopiero dobił do końca. Podpiołem manometr pod wyjście hydrauliczne, a tam ledo 80bar :o podkreciłem zawór na 190 i teraz podnosi. Aczkolwiek ze ścierniskowcem, i tak ma problem pod sam koniec by schować siłownik na maksa.  Bo jednak ciążar i długość  robi swoje.

Edytowano przez Skoczek1994
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    668

i o tym mówiłem trzeba zacząć od zaworu i ciśnienia w ukladzie

Zbyszek dlaczego? to ruskie ustrojstwo właśnie zależne jest od ciśnienia ,zawór sie przytnie -nie działa ,podejdzie coś nie działa ,niskie ciśnienie nie działa ,

swojego miałem przerabiać jak Seweryn ,a zawór wyczyściłem ,(niby nic nie bylo) podkręciłem ciśnienie i śmiga ,wcześniej rozregulowałem cały okład na cięgłach i i tak nic to nie pomogło ,jedyna wada zwiększenia ciśnienia u mnie to hydraulika zewnętrzna ,za dlugo przytrzymam dźwignie i węża nie ma ,trochę lipa na wysokich obrotach

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mko09ijn    0

Na jaką wysokość podnosi wam dolne lasze MTZ 82 na oponach 15.5? Chodzi o odległość oczka na końcu laszy  od ziemi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    145
To przecież zależy jak kto ma rozkręcone wieszaki, na których otworach, na których frezach górne ramiona. Masz jakiś problem z wysokością podnoszenia?
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mko09ijn    0

wieszaki mam skrecone na maksa, gorne ramiona ustawione tak, ze przy podniesionym jest ok 1-2cm luzu do baku. Koncowki na pusto podnosza sie na ok 77-80cm, silownik wciaga sie caly, olej w zbiorniku jest. Wg mnie ten ciagnik (przynajmniej  moj) podnosi strasznie nisko jak na swoje gabaryty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    145

A na których masz otworach w dolnych ramionach wieszaki zapięte? 

Ja mam na tych bardziej z tyłu i na wysokość podnoszenia nie narzekam, na tych z przodu podnosi wyżej, ale nie ma takiej potrzeby. I jeszcze prawe ramię mam przestawione na frezach w dół więc lewy wieszak jest trochę rozkręcony.

Przy najbliższej okazji zmierzę u siebie jak nie zapomnę. 

Jedyny problem był z pługiem UG bo strasznie nisko tył podnosił, ale przepiąłem łącznik centralny na najniższy otwór przy ciągniku i już było przyzwoicie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mko09ijn    0

Wieszaki zapiete na te bardziej do tylu. Z plugiem UG4 tez miałem problem, gdy na ciegle byl rozkrecony tak zeby wszystkie skiby brały równo to ostatniej prawie nie podnosil i przy nawrotach głaskała ziemie ale przespawałem troche wiezyczke i jest ok.  Ze wszystkimi maszynami które mam da sie pracowac i jeździc ale nie podnosi za wysoko i trzeba uważac szczególnie na niskich mostkach, koleinach na polnych drogach itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    145
Zmierzyłem i u mnie przy takim ustawieniu jak pisałem środek kuli jest 93 cm od ziemi. Gdybym przepiął wieszaki na otwory bliżej ciągnika to pewnie 100 cm by wyszło. Dolne ramiona gdzie masz zapięte przy ciągniku? Na tej osi pod zaczepem? Moze masz jakieś krótsze te ramiona bo podobno były takie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mko09ijn    0

Tak, zapiete na osi pod zaczepem. Dzieki za odpowiedz ze u Ciebie 93cm podnosi. Skoro wiem ze moj moze wyżej podnieś to bede kombinował jak to osiągnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Matey06
      Kupię zetora jak w temacie badź MTZ'a. Może być sprowadzony przygotowany do rejestracji, bądź z ważnymi badaniami technicznymi i ubezpieczeniem.  Do 25k
    • Przez pakitoo
      Witam, z góry przepraszam że zakładam setny temat o ładowaniu w mtz, ale nie znalazłem nigdzie informacji, jakie mnie interesują.
      Po zamontowaniu czterech halogenów i dwóch dmuchaw okazało się że oryginalny alternator(?) czy co to za wynalazek nie daje rady.
      Nie chcąc kombinować z zakładaniem altka od samochodu połasiłem się na  coś takiego: http://catalog.jubana.com/pl/alternator/143701011
      Stwierdziłem, że jak ma 1400W i 100A to musi ogarnąć ładowanie a ja nic nie muszę kombinować z napinaczami i mocowaniami jak w przypadku samochodowego.
      Podłączyłem to ustrojstwo, wywaliłem ten regulator co jest z przodu przy serwomechanizmie (bo ten nowy alternator ma mostek prostowniczy, czy jak to się nazywa) odpalam radośnie traktor i... Cóż. Obroty 600 - 11,9V na akumulatorze, 12,3 na wyjściu  z altka. Gaz w podłodze - na altku 14,1 na akumulatorach - zawrotne 12,7. Półtora V gdzieś po drodze coś zeżera. Poprawiłem instalację (na chłopski rozum). Kabel + z alternatora szedł gdzieś w stronę deski rozdzielczej więc go przełożyłem pod rozrusznik i puściłem taki sam kabel bezpośrednio z alternatora do rozrusznika, żeby ograniczyć straty na tych kilometrach ruskiej, zawiłej instalacji. Tym sposobem odzyskałem około 0,5V. Nie jest źle ale wciąż mało. Znajomy mi poradził że przy alternatorze nie może być wpięty amperomierz, bo skoro altek ma 100A a amperomierz -20/+20 to tylko  te 20 A przepuszcza a resztę  blokuje i żeby to prawidłowo działało to bym musiał 5 takich  amperomierzy równolegle ze sobą spiąć i podłączyć pod instalację. O dziwo, pomogło.
      Najnowsze wyniki:
      600 rpm:
      12.34 na wyjściu alternatora
      12.31 na rozruszniku
      12.31 na akumulatorach
      Straty opanowałem   Rozpisałem się na ten temat po to, aby uniknąć pytań o przeczyszczenie klem i przekroje kabli.
      Teraz to co mnie martwi.
      Realne ładowanie rzędu 14,2 bez obciążenia zaczyna się na 1700rpm i  w górę.
      Pod pełnym obciążeniem jest nieznacznie niższe, około 14,02.
      Przy 2300-2500rpm jest już bajka
       
      Panowie, co robić? Przecież nie będę non stop piłował na max obrotach.
      Alternator jakiś trefny? Czy coś pominąłem przy montowaniu? A może jednak  ta puszka z przodu (chyba regulator) powinna dalej zostać?
      Obwód koła na wale to ok 59cm, obwód koła na alternatorze jakieś 28cm. Z mojej niezbyt szerokiej wiedzy wynika że alternator przy ok 2000-2500 rpm powinien już dać trochę mocy rzędu 70% co przeliczając dawałoby jakieś 70A przy 1000-1300 rpm. A ten dziad poniżej 1500rpm  prawie nie ładuje.
      Może wytoczyć mniejsze koło żeby dawało stosunek  1:3 zamiast 1:2?  Da to coś?
       Proszę o dobre rady.
       
      Ps.  Nie mam instalacji 12/24. Wrzucone mam  dwie szóstki  po 215Ah 1150A.
       
       
    • Przez Tomasz3p
      Panowie w moim mtz jest tak że plus idzie na rame a minus na rozrusznik i czy to dobrze w mtz. Bo mi by był potrzebny  cały czas prąd do radia by miało pamięć. A tu jak mam tera to gdy włącznik jest wyłączony to prąd jest na minusie a gdy włączony to na plusie. I co z tym zrobić i czy w ogóle da się coś? Można zamieć klemy i by grało czy nie bardzo? 
      Doradźcie coś
    • Przez espresso
      Witam na forum
      Przyszło mi się grzecznościowo zmierzyć z sympatycznym traktorkiem MTZ 320A. W silniku niebezpiecznie wzrastał  poziom oleju (podczas postoju, silnik wyłączony). Jednocześnie ubywał olej hydrauliczny. W zasadzie jedynym źródłem napływu oleju do silnika mogła być pompa wspomagania kierownicy. Po demontażu pompy wymieniłem simering na wałku napędzającym. Wymieniłem olej w silniku + filtry. Zalałem nowy olej hydrauliczny (niestety, zapomniałem przy okazji wyczyścić filtr oleju hydraulicznego - czy można to jeszcze zrobić bez spuszczania oleju?).  Przeprowadziłem procedurę odpowietrzania układu kierowniczego zgodnie z instrukcją obsługi:
      ODPOWIETRZANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO:
      - sprawdzić, ewentualnie dokręcić złączki układu hydraulicznego (na wszystkich przewodach);
      - uzupełnić olej w zbiorniku, jak przy wymianie filtru, wkręcić korek wlewu;
      - uruchomić silnik i utrzymać obroty w zakresie 1000-1200 min-1 przez ~30s;
      - obracać kołem kierownicy w jednym i drugim kierunku, aż do osiągnięcia pełnego skrętu kół przednich;
      - zatrzymać silnik i uzupełnić olej w zbiorniku do poziomu korka wlewowego (po opadnięciu piany);
      - powtarzać czynności trzech powyższych punktów, aż wyeliminujemy ruch jałowy koła
      kierownicy (spowodowany zapowietrzaniem układu);
      - przy pracującym silniku ustawić koła na wprost;
      - po 30 s wyłączyć silnik;
      - sprawdzić poziom oleju w zbiorniku pompy i w razie potrzeby uzupełnić go, zakręcić korek;
      - starannie usunąć rozlany olej i wytrzeć do sucha złączki;
      - uruchomić silnik ustalając obroty ~ 1800 min -1i obracać kołem kierownicy w jedną i
      drugą stronę do maksymalnego skrętu kół przednich, sprawdzić czy działa zawór
      przelewowy, trzymając w tym położeniu (działania zaworu przelewowego) przez 10s - po 3 razy w każdym
      krańcowym położeniu;
      - wyłączyć silnik, sprawdzić szczelność złączek; w przypadku stwierdzenia przecieku złączki dokręcić i
      powtarzać próby aż do usunięcia wszystkich przecieków;
      - układ musi pracować płynnie w całym zakresie ; niedopuszczalne są jakiekolwiek zacięcia, zakleszczenia
      czy też „szarpania” kierownicy. Układ nie może być „miękki”, nie mogą występować objawy zapowietrzenia
      ani drgania przewodów.
      NIESTETY, bez powodzenia  Wspomaganie dalej nie działa . Nigdzie nie ma wycieków. Jakieś pomysły?
    • Przez Razzor
      witam czy spotkał się ktoś z was z rozdzielaczem w mtz 820 na linki jak w turze z joystick'iem, może wiecie gdzie ewentualnie kupić zestaw naprawczy do tego rozdzielacza ( zdjęcie w galerii).
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.