xzy

Leci olej z kolektora wydechowego

Polecane posty

xzy    0

Witam, mam problem z ursusem 6 cyl . Sprawa jest tego typu ze leci mi olej z kolektora wydechowego . 1 i chyba 2 od strony chłodnicy.  Do tego leci dym z odmy  . Tylko dym leci z odmy od razu jak odpalam  . Na zimnym silniku też .  Ciągnik został niedawno kupiony . I gość gadał że kiedyś tam robił głowicę w nim i nie ustawial  zaworów później .  Więc zawory są na pewno są do nastawienia .  Do tego ciśnienie na zimnym przy małych obrotach no tak niecałe 3 . Na dużych 4 . I przy 70 stopniach przy obrotach 600-700 jest już sporo poniżej jeden.  A na wysokich obrotach na ciepłym trzyma też 4 no może nie całe 4 .  Co to może być ? Czy wystarczy nastawić zawory czy może głowicę czy może jeszcze coś innego ? 

Co ciekawe jest to co jest ale ciągnik ma siłę i nie jest mulowaty i do tego mogę jeszcze powiedzieć że ciągnik nie kopci

Edytowano przez xzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Może być uszczelka pod głowicą walnięta, ale więcej jak pewne że gościu pozbył się ciągnika wymagającego remontu silnika, ma najprawdopodobniej popękane albo zapieczone pierścienie.  :)

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xzy    0

Ale ciągnik sam w sobie nie jest taki jakiś słaby czy coś i nie muli się .  Ma szwunk . Silnik chodzi równo .  Myślisz kolego że tak uszczelka by rozwiązała sprawę?  

Ale jakby były pierścienie to by nie kopcil na czarno?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Moc to ma według Ciebie.    :)  Wali dymem z odmy, gdzie w większości jest to wina pierścieni, i do tego pluje olejem w kolektor wydechowy, a i po samym wale widać że też pozostawia wiele do życzenia, facet wiedział co sprzedaje.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Można by taką postawić diagnozę gdyby nie dmuchał w odmę, jak dmucha to i nie dziwne że pluje olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
sprawdź ciśnienie na cylindrach i będziesz wiedział wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xzy    0

Bo tak się zastanawiałem czy nie przepuszcza po prostu na zaworach  . Dlatego ta odma

Andrzej myślę że to na na pewno olej . A co by było jakby była ropa?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Jak leci ropa to znaczy że nie spala paliwa na cylindrze bo np leje wtrysk albo zawory bez luzu lub wypalone generalnie coś z kompresją nie tak albo pompa nie równo dawkuje.Jeśli to wolnosący to najlepiej zdejmij kolektor i będzie widać z którego cylindra ta ciecz idzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Esab200    360

Wymień mu pierścionki zrób generalkę głowicy i pojeździsz nim jeszcze jakiś czas 😊

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

Co dadzą nowe pierścienie jak nie znamy stanu tulei jak i zużycia rowków w tłoku,  w nim nawet ciśnienie oleju jest marne, na moje to silnik wymaga remontu kapitalnego i tyle.Nie bez przyczyny poprzedni właściciel go sprzedawał. 

Jedno rozbieranie, docieranie i spokój na kolejnych kilka tys motogodzin o ile zrobiony będzie jak należy.

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Esab200    360

To mu dadzą że napisałem jakiś czas się nim pocieszy, może nie ma kasy na generalkę ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xzy    0

Zobaczymy jak dostanę się do klawiatury i będę widział co tam się dzieje . Czy jest luz na zaworach itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
11 godzin temu, xzy napisał:

Bo tak się zastanawiałem czy nie przepuszcza po prostu na zaworach  . Dlatego ta odma

 

Co ma odma do zaworów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xzy    0

Kiedyś ktoś mi gadał że miał podobnie z odma  i z zaworami  coś podziałal  i niby przeszlo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie wiem z jakimi Ty  pseudo mechanikami  się zadajesz że Ci takie bzdury opowiadają  :D Powtarzam jeszcze raz, może być coś z uszczelką głowicy, ale jeżeli uszczelka nie jest walnięta, to za dymienie z odmy odpowiadają zapieczone, popękane, lub zjechane pierścienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Trzeba zwalić głowicę, przyjrzeć się uszczelce i jeżeli są duże progi na tulejach, to nawet nie ma co myśleć o wymianie samych pierścieni bo to nic nie da, tylko remont silnika. Sapanie może świadczyć o wypalonych zaworach, ale to nie ma nic wspólnego z dymem z odmy.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xzy    0

No to będzie się coś działać.  A ciśnienie to wal nie ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jeżeli byłyby wymieniane całe komplety - tłok tuleja, to radzę dać i wał do szlifu i głowicę do remontu, licz się wtedy z kosztem, to tanio nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xzy    0

No ale wtedy jak robić to już żeby nie zaglądać więcej to i wałek rozrzadu  .  To i pompa natryskowa do przejrzenia i wszystko sprawdzone i spokój na lata 

Wtryskowa*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Teoretycznie tak, ale w praktyce nie zawsze jest to konieczne, wszystko zależy jak wytłuczony jest ślinik. I dobry mechanik do remontu.

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
    • Przez Kamil723
      Witam,chciałbym wymienić olej w skrzyni w fendzie 304 89r.Zastanawiam się jaki olej wlać,na stronach z doborem oleju jest ich wiele,ale w większości to oleje STOU,czyli do wszystkiego i do niczego.Jaki olej polecacie do tej maszyny?
      Aa i jeszcze jedna sprawa,gdzie znajduje się filtr oleju skrzyni w tym modelu?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj