News
Robert695

Claas Dominator 86-Ślizga się pas jezdny

Polecane posty

Robert695    1

Witam forumowiczów.

Mam problem ze swoim dominatorem 86.w poprzednim sezonie wymieniłem pas jezdny do już plutna wyszły na górę.problem pojawia się i przed wymianą.Polega na tym że gdy przyspieszacz jest prawie na maxa to slazga mi się pas od jazdy.wariator mechaniczny ten na sprężynie obstawiam za sprawny.Chce przyjrzeć się hydraulicznemu.ale zeby na darmo nie rozbierać. To pytam czy ktoś wie jakie cisnienie powinno być podane na ten wariator.

Na kołach widać że pad ciągnie cały czas brzegami, czyli tak jak ma być.

Proszę o jakieś wskazówki.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    4351

a smaru za duzo w te koła nie nałagowałeś, bo siłą odsrodkowa go wyrzuca własnie na pas i będzie sie slizgał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ciśnie nie ma tam wpływu na slizganie. I w jakiej pozycji ten pas ci się slizga? gdy masz max prędkość jazdy ustawiona ? Jesteś pewny że nie slizga się ten górny ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    4351

dokładnie cisenie tylko sciska koła i dzieki temu można szybciej jechać, albo pas kupiłes badziewny albo tak jak pisałem smar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robert695    1

Witam kolegow.

Jest to pas z który oczywiście daje napęd na skrzynię.

Jak jest wieczór i jest duże wilgoć w powietrzu to bardziej się ślizga.

Oczywiście ślizga się gdy chce jechać na maxa na 3 biegu.

Pas optibelt ponoć b.dobry.

Smaru tam nie widać.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    4351
A to napewno pas? może tarcza sprzęgła? optibelt robił na pierwszy montaż dla classa więc to pas z wysokiej półki chyba że go jakimś cudem przypaliles

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robert695    1

Tak.kolego optibelt zakładał na pierwszy montaż dla claas.

Na pewno ślizga się dolny jezdny.Kolo z wariatorem napędzane przez Górny jezdny kręci się.

Natomiast pas na nim już nie kręci się tak dobrze.gdy chce szybko jechać to idą piski kombajn zwalnia, i zeby nie staną całkowicie to trzeba na pół przyspieszacz jechać.

Pomóżcie koledzy bo jest mega wkurzajace, jak jadę dalej to heder odpinam.

Bez hedra lepiej ciągnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    4351
to może masz koła wyrobione i nie ciągnie całymi bokami pasa tylko troszkę łapie, ewentualnie te dolne koło, tam jest duża sprężyna i może tam ona nie daje rady scisnac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robert695    1

tez tak myslałem ale był u mnie gosc co handluje kombajnami i mówi że o wiele gorsze sprowadza i jeżdza bez problemu.

chyba bede musiał poszukać przyczyny w kołach bądź hydraulice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W hydraulice nie masz co szukać.  Jesteś pewny na 100% że to nie ten górny pas ? Miałem taką samą sytuację i przyczyną było za małe napięcie pasa górnego.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robert695    1

tak Kolego jestem pewien że to nie górny.

widać jak koło napędzane z górnego kręci sie dobrze a to przy skrzyni juz nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luoo321    0

Witam

Pytanie jak się poprawnie naciąga ten pas bo na luzie tj. spowalniaczu pas jest luźny i się ślizga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    5

Mam problem w dominatorze 86 pas jezdny ten dolny jeest bardzo luzny, gdy dam delikatnie na przyspieszacz i tarcze hydrauliczne nieznacznie sie scisna to wtedy juz pas jest naprezony. Wiem ze jest jakas regulacja naciagu pasa skrzynia, ale jak sie za to zabrac to nie mam pojecia. A moze jest jakas regulacja pasa tym kolem hydraulicznym zeby przy zwolnionym przyspieszaczu bylo bardziej scisniete. Mial ktos z was taki problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    7
Przyczyną może być zużyta tuleja teflonowa. Koła się wtedy ukosują i trudno przesówają. Przy napiętym pasie różnica rozstawu kół może być do 2 mm.

_____________________________________________


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JankoGD    0

Witam , i co kolego było przyczyną ślizgającego się pasa bez przyspieszacza? kupiłem claasa 96 i jak zwolnię na maxa przyspieszacz pas się robi luźny i kombajn nie jedzie , jakoś się go naciąga czy trzeba wymienić? pomoże ktoś? z góry dziękuję :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez traktorzystaJakub7211
      Witam wszystkich!! Stoję przed trudnym wyborem, Kombajnu. Mam do wyboru claasa dominatora 98 i new Hollanda tx32. Znacie jakieś opinie ,wady i zalety tych kombajnów ?? Tyle co wiem to Claasy z dostępem do części nie ma problemu , ale znowu ten silnik za kabiną i widać dużo spalonych. new Holland znowu gorzej z częściami, I to by było na tyle co wiem o tych kombajnch. Kombajn będzie pracował na powierzchni minimum 30ha wciąż ze stałym wzrostem. Puki co posiadam mdw fortschritt e514 i szczerze nie polecam tego kombajnu
    • Przez Kuba84241
      Witam chciałbym się dowiedzieć jaka fabrycznie powinna być długość pasa w prasie Claas variant 280rc, ponieważ mam nierówne pasy i chciałbym żeby wszystkie były takie same. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    • Przez dawidursus323
      Mam następujący problem. Po zimie sprzęgło młocarni w Claas consul nie załącza się do końca. Nie zaskakuje. Jak od początku rozebrać ten mechanizm? 

    • Przez Nikxex007
      Witam. Chciałbym się zapytać co sądzicie o Claasie Arionie 640? Wady i Zalety. Z góry dzięki za komentarze. 
    • Przez przemekk800i
      witam
      chciałbym sie dowiedziec dokładnie jakie sa róznice miedzy tymi modelami wiem ze rc jest zmocniona czy to tylko taka róznica? a jaka jest róznica miedzy 360 a 365?  
      i jeszcze jedno jak jest z serwisem tej presy skąd bierzecie czesci z serwisu? i jak wygląda cenowo cześci do niej jakis przykład.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj