News
himen

Zablokowany 6 bieg w Mtz82 , skrzynia 16/4

Polecane posty

himen    10
Prosze o pomoc , dzisiaj podczas siewu zboża zablokował mi sie 6 bieg w mtz82 , skrzynia 16/4 , reduktor działa normalnie jest zołw i zając a 6 biegu szosowy nie moge wyrzucić, co mam zrobić zdjąć pokrywe skrzyni i odblokować jakiś wodzik . Czy przy zdejmowaniu pokrywy skrzyni nic sie nie rozleci i nie wpadnie na doł skrzyni. Pytam bo nie miałem jeszcze takiego przypadku w mtz? Z gory dzieki za odpowiedzi.

Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    9

w MTZ jest podobnie jak w c-330 dokrecasz lewarek i masz dojście żeby odkleszczyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zbyszekbrzuze    266
18/4. Pewnie ci już się korpus widełek wyrobił i biegi strasznie ciężko wchodzą...

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
himen    10
Biegi wchodzą dobrze oprucz 9 i przezut na szosowe , wtedy użyć trzeba troche siły.

Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    37

Mi się kiedyś zaciął reduktor  to musiałem zdjąć pokrywę wyjąć widełki są przykrecone na 4 śruby , umie były kulki rozbite i dziurki przewierciłem na większe nowe kulki i działa bez problemu  , co do 9 u mnie też czasem ciężko wchodzi ale tylko na zgaszonym, jak się jedzie wchodzi normalnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    266
Ja wymieniłem sam korpus widełek ze sprężynkami i kulkami, ale widełki zostały te same. To nie jest drogie.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy może mi ktoś podpowie bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Otóż kupiłem mtz pronar 1996r skrzynia 9 biegów , rozebrałem most i wymieniłem wszystkie łożyska. Następnie zabrałem się za skrzynię biegów i tam również wymieniłem wszystkie łożyska . W skrzyni oprócz łozysk wymieniłem na nowe  koło zębate duże w które wchodzi duże łozysko igiełkowe. Stare koło miało tulejkę która była już mocno zużyta. Dodatkowo małe koło zębate które jest chyba od 9 biegu , jak się włącza ten bieg to to koło wchodzi w środek koła zębatego wałka atakującego i dodatkowo lekko zazębia to nowe duże koło. Problem polega na tym że strasznie teraz coś dzwoni i nap...la w tej skrzyni. Postawiłem go na kobyłkach bez kół włączyłem 9 to im mniejsze obroty tym bardziej stuka i dzwoni ale im wyższe obroty tym ciszej natomiast na bardzo wolnych prawie gasnącym silniku to słychać to ze 100 metrów . Na pozostałych biegach nie słychać tego stukania, zdemontowałem przystawkę i klapkę z drugiej strony i nic tam luzu nie ma . Wychodzi na to ze wszystko jest ok a tłucze strasznie. Dodam że w skrzyni pośredniej koła reduktora zostały założone nowe cały zestaw. To tak działa jak by łożysko się jakieś rozsypało. Łożyska montowałem FAG  i KOYO  kupę kasy mnie to kosztowało i taki efekt mizerny . 

mtz-82-skrzynia-biegow.jpg

Wszystko złożyłem dobrze jedynie zastosowałem inne łożyska w skrzyni pośredniej na dole na tym podwójnym kole zębatym zamiast kulkowych dałem walcowe chyba nj212 widziałem takie w jednym z katalogów że są mocniejsze itp i zamontowałem je prawidłowo.  

Edytowano przez hurlimannD70

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak , drugie koło zębate też jest prawidłowo załozone skręcone razem i skasowany luz. Odstęp ataku od obudowy 58 mm. Teraz jak stoi na luzie i zmniejsze obroty że prawie gaśnie to tłucze w pośredniej i wychodzi na to że to z pośredniej idzie ten hałas i rozchodzi się po skrzyni biegów.  . Tylko co tam może być źle , może te łożyska walcowe nie nadają sie tam. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
himen    10
Skrzynia już odblokowana , wystarczyło zdjąć całą dzwignie zmiany biegow ( po środku ) na 6 śrub 12 i trzeba było wyrownać jedną listwe tak jak pozostałe żeby tworzyły jedną linie , jest ich 4 , 3 od biegow i czwarta od polowych i szosowych. Podziekował dla kolegi ktory wcześniej podpowiedział jak to zrobić.

Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    266
Ja złożyłem na NJ212 i żałuję, jęczy na reduktorze jak jakiś Fendt czy Claas

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    195

Ja teraz wymieniałem łożyska w pośredniej i w skrzyni. Dałem zwykłe i chodzi jak chodził. Słyszę tylko coś na większych obrotach jakby obcieranie i to na różnych biegach, z reduktorem i bez. Drażni mnie to ale nie mam pomysłu co to może być więc muszę czekać aż się samo sprecyzuje z czasem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że wina leży po stronie koła zębatego reduktora żółw /zając od strony skrzyni biegów. Wałek pośredni zostawiłem stary a koło dałem nowe. I okazało się że nowe koło na starym wałku ma bardzo duży luz buja się na boki. Co ciekawe to stare koło na tym wałku ma mały luz. Dziś przyszedł mi nowy wałek i na nim nowe koło nie ma w ogóle luzu. A i na innych  przełożeniach mtz jest szybszy o 15 km , pomimo tego terkotania jazda próbna odbyła się i jestem po wrażeniem. Do transportu jak znalazł 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    103

Pewnie krótko, ale fajnie. xD


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj nie krótko miałem kiedyś pompę ustawioną że silnik miał 2900 obrotów i jeździło to dwa lata bez problemu. Wiadomo że nie jeździ się cały czas na pełnym gazie ale czasami przyda się. Silniki od MTZ montowane są w samochodach GAZ i tam o ile pamiętam zielone pole na obrotomierzu zaczyna się coś od 2500 obr. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    195

Mojemu się coś ostatnio pochrzaniło z obrotami. Wcześniej jak pamiętam to na max obrotach wskazywał może 38 km/h a teraz grubo ponad 40 km/h a to już ponad 2500 n/min. Tylko nie wiem czy obroty mu wzrosły czy napęd linki ma inne przełożenie bo go zmieniałem. Wytrzymał 2 mth i już nie działa, wrzucę stary na próbę to będę wiedział.

A co do odgłosów obcierania to chyba odkryłem u siebie źródło - rozsypały mi się tarcze od ręcznego i zdarło rozpierak, tzn mam taką nadzieję to było przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    37

A co zmieniłeś w skrzyni że tak popyla te 50km/h 

Jak dla mnie hamulce w rusku to lipa albo się przypalają albo nie hamuje ja ich używam tylko aby się zatrzymał przed bramą a nie za  nią ;-) a tak to folguje  aż prawie stanie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 
    • Przez Pstrąg
      Witam,
      Mam problem , otóż nie wiem gdzie znajduje się filtr skrzyni biegów w fendt 309c (silnik deutz) 2000r. Przekopałem forum i nadal nie wiem na 100 % gdzie jest. Ktoś wspominał ,że w okolicach tylnego lewego koła ale i tak nie mogłem znaleźć. Prosze o pomoc.
    • Przez luukisool
      Witam mam maly problem. Ciezko wchodza biegi w moim masseyu .. 4 nawet zdazy sie ze zgrzytnie, na zimnym oleju lepiej biegi wchodza, wymieniona pompa olej i filtry tydzien temu. Zauwazylem ze tam gdzie schodzi do skrzyni wajcha od biegow ten jakby wybierak ma straszne luzy na tym walku co wchodzi do skrzyni, rusza sie w kazda strone .. jak w waszych masseyach wchodza biegi? Tak jak w aucie powiedzmy 20 letnim? Chodzi mi o przykladowe luzy na ciegnach/ linkach. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj