pleban111

Ursus C-360 - pęknięty blok silnika

Polecane posty

macin87    71

Mnie uczyli w szkole że lepiej kleić, bo spawanie prowdzi do zwiększenia naprężeń (głównie w żeliwie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
talek48    1

Bo blokow nie spawa sie jednym ciagem!!

Wtedy peka jeszcze raz obok spawu najczesciej...

Bloki spawa sie najlepiej po okolo 1-2cm i czekasz az wystygnie i dalej....

A sklejanie raczej nic nie da....

Znajomy kleil roznymi klejami i nic to nie pomoglo, ciagle byl pot oleju...

Ale przed spawaniem lepiej sklej moze pomoze ;) Tylko pamietaj zeby oczyscic to miejsce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    31

dobrze oczyścić , odtłuścić i skleić,ja kiedyś klejiłem jakimś dwu składnikowym,niektórzy jeszcze fazke nacinają kontówką,zamalować i nie ma śladu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sygala    0

Ja kleiłem jakieś 5 lat temu i do tej pory ani kropelki nie wyciekło. wyczysc dobrze papierem przemyj rozpuszczalnikiem i sklej. ja używalem poxipolu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bo blokow nie spawa sie jednym ciagem!!

Wtedy peka jeszcze raz obok spawu najczesciej...

Bloki spawa sie najlepiej po okolo 1-2cm i czekasz az wystygnie i dalej....

A sklejanie raczej nic nie da....

Znajomy kleil roznymi klejami i nic to nie pomoglo, ciagle byl pot oleju...

Ale przed spawaniem lepiej sklej moze pomoze ;) Tylko pamietaj zeby oczyscic to miejsce

 

Zaleca się jeszcze młotkowanie. To tak tytułem uzupełnienia :D


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek116    3

są specjalne kleje do klejenia bloków. najlepiej najpierw myjkę i umyć następnie dobrze oczyścić wiertarka ze szczotką stalową i odtłuścić to miejsce ja przeważnie stosuje palnik gazowy. następnie masz do wyboru klejenie albo spawanie. moim zdaniem najlepiej jest zaspawać (5cm to nie jest dużo, ja miałem pęknięty od początku do 3cylindra więc nie dało się tego uratować) i na to poksyline (brat tak zrobił w c328 i trzyma). należy pamiętać że przy spawaniu warto podgrzewać blok bo wtedy najlepiej trzyma spaw i nie pęka. miałem taki przypadek że korbowód wyszedł bokiem i była dziura wielkości pięści, to pozbierałem te wszystkie łupki co wyleciały oczyściłem i pospawałem do kupy i na to maty z włókna szklanego i żywica, oleju nie widać więc jest ok trzyma tak ponad rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Blok można i kleić i spawać a co do spawania to może się udać i nie musi wszystko zależy od materiału bo jak podczas spawania zacznie ci strzelać pękać to raczej nic z tego nie będzie lepiej kleić ale na to tez gwarancji nie ma


kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

Tematy połączone...

Kolega dostaje % za nieskorzystanie z opcji "szukaj"


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lisu    0

wyczysc wypsiukaj jeszcze raz oczyszcz i zaklej klejem 2skladnikowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drejsyk    0

kiedys mialem podobny problem w ciągniku international pospawalem pół automatem wiem zaras znajdzie się kilku takich kturzy napiszom że pół automat nie jest do żeliwa ja też to wiedziałem jak człowiek jest zdesperowany to łapie się bżytwy dodam że pękniencie było około 20 cm wyszlifowałem wzdłuż pękniencia rowek tak na głembokośc 1 min zaspawałem oszlifowałem spaw i blok odtłusciłem dla pewności skleiłem klejem rok mialem 100% spokuj w nastempnym roku znowu nie spusciłem wody wywaliło płat pękniencie było nad spawem 5 cm wyżej tego nie dało się pospawac jak spawałem góre to dół puszczał i naodwrut

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drejsyk    0
kiedys mialem podobny problem w ciągniku international pospawalem pół automatem wiem zaras znajdzie się kilku takich kturzy napiszom że pół automat nie jest do żeliwa ja też to wiedziałem jak człowiek jest zdesperowany to łapie się bżytwy dodam że pękniencie było około 20 cm wyszlifowałem wzdłuż pękniencia rowek tak na głembokośc 1 min zaspawałem oszlifowałem spaw i blok odtłusciłem dla pewności skleiłem klejem rok mialem 100% spokuj w nastempnym roku znowu nie spusciłem wody wywaliło płat pękniencie było nad spawem 5 cm wyżej tego nie dało się pospawac jak spawałem góre to dół puszczał i naodwrut masz małe pękniencie możesz zszyc jest stary sprawdzony sposób wygląda tak pręt miedzianny 8 min gwintujesz nawiercasz otwór w bloku i wkręcasz następny otwór nawiercasz połowe w pręcie polowe w bloku to jest pracochłonne ale skuteczniejsz niż kleje gdybys zdecydował się na szycie to nie używaj gwintownika NR 3 dlatego że gwint musi byc bardzo ciasny wkręcony przy wkręcaniu kołków możesz nałożyc klej na gwint tak dla 100% pewności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczupak    1

ja tak mam w ostrówku zrobione i to już bardzo dużo lat trzyma


,,Nigdy nie podpisałbym się własnym nazwiskiem pod produktem, który nie ma w sobie tego, co jest najlepsze we mnie'' - John Deere :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

hmm.

blok ciągnika - pękniecie przy pompie paliwowej - ktoś nie spuścił wody.

ktoś wpadł na pomysł to zakleic ale wywalił termostat - trzymało super.

wpadłem na pomysł wstawić termostat.

po pół roku klej puścił - troszkę się sączyło ale nie żeby ubywało z chłodnicy.

zaklejone ponownie (czyszczenie+aceton+palnik itp) i klejenie wurthem - po pół roku poszło znowu (za cienko tego wurtha było).

ostatnio ponownie tyle że grubszą warstwą j-b weld80 u góry a u dołu klejem LOCTITE czy siakoś tak - na razie trzyma a silnik na płynie jest - petrygo z tego co pamiętam. jeśli teraz puści to pewnie będzie spawane.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martin68    9

Witam miałem taki problem kupiłem okazyjnie ciągnik ursus 330 i po pracach przyjechałem do domu ja patrze a z traktora leci ciurkiem woda szczelina miała długości 5 cm i była z tyłu pomiędzy schowkiem skleiłem http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/10467 Loctite i trzyma już rok a ten klej ciężko nawet kątówkom ruszyć godny polecenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciula    0

Ja napiszę że spotykałem się nie raz ze spawaniem bloków. A więc widziałem różne sposoby spawania znajomy pospawał w ostrówku migomatem i pięknie trzyma , molejny blok spawaliśmy na warsztacie zwykłą spawarką elektryczną a elektrodę okręcaliśmy miedzianym drutem. Według mnie spawanie to dobry sposób naprawy, tylko trezba wiedziec jak to robić- jak kolejno nakładać warstwy spoiny. Ważną sprawą jest jeśli mamy pęknięcie aby na końcu i początku tego pękniencia nawiercić w bloku otworki co zlikwiduje naprężenia i zabezpieczy przed dalszym rozchodzeniem pęknięcia. W przypadku poważnych pęknięć stosuję się spawanie z kołkowaniem. :lol:


Wszystko dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Obecnie C-360 od pół roku stoi na podwórzu bez użytku bo blok pęknięty, kiedyś nawet 2 razy klejony był ale to nic nie dało. Nie wiem nawet czy było dojście do tego aby spróbować pospawać, nie było mnie przy tym.

Przeciek z układu chłodzenia do smarowania wg mnie jest potężny. Nie wiem czy winą było nie spuszczenie wody.

Ciągnik po remoncie nawet zimą od razu odpalał, potrzebował tylko dobrych akumulatorów.

Zastanawiałem sie czy by jego nie sprzedać i kupić C-330, bo główny ciągnik to zetor 7211, a jako pomocniczy to nie potrzebuję o takiej mocy. Obecnie i tak wszystko zetorem robię.

Kupno nowego bloku nie jest złym pomysłem, ale czy warto?

Może da się używany załatwić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

No i powiem wam że klejenie bloku to pier***nie kotka za pomocą młotka. Aby bawić się w kleje trzeba wyjąc termostat bo temp. silnika jest wtedy niższa a żaden klej nie zapewni takiej rozszerzalności cieplnej jak żeliwo z którego zrobiony jest blok. Efektem jest to że przy zimnym silniku płyn kapie a jak sie silnik rozgrzeje to jest blok suchutki (inna rozszerzalność temperaturowa bloku i kleju).

Stąd też rada że jeśli kupuje sie używany ciągnik trzeba nim popracować ze 2-3 godziny i zobaczyć jak działa termostat a jeśli jakiś cwel go wyjął to olać taki ciągnik bo może mieć klejony blok (albo niech sprzedawca wstawi termostat i się przyjedzie drugi raz przetestować ten traktor).

 

Obecnie bawimy sie metodą o której wspomiał "Maciula". Spawanie migomatem przed którym idzie tlen aby rogrzać blok. Spawanie krótkimi paskami.

 

@Apista - ja bym sie dobrze zastanowił nad spawaniem. Używany blok może być gorszy niż ten co masz. Zaspawać. Wstawić termostat. Jak będzie dobrze to go opchać i poszukać jakiejś C330M lub nowszego escorta.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

No nareszcie prace przy nim ruszyły, nie miałem ani finansów ani czasu.

Rozbieram co się da i również przygotowuję do malowania.

Spróbuję poszukać dobrą firmę która będzie umiała to profesionalnie wykonać.

Opchnąć raczej nie będzie gdzie, kto teraz kupi C-360, już się więcej da za C-330.

Jednakże ciągnik już rok stoi, jednym zetorkiem dajemy sobie radę, więc mam teraz pole do popisu, może wspomaganie, kabina, maska, może coś więcej...

Najlepiej aby wszystko wyszło najniższym kosztem i dobrym rezultatem i efektem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Witam.Pojawił się problem w bloku perkinsa 3cyl.mianowicie po zdjęciu głowicy tam gdzie są cylindry,pod nimi znajdują się trzy kanały wodne przez które przechodzi ciecz chłodząca.Dwa są drożne a jeden z nich jest zatkany.Nie wiem czy tak powinno być czy powinien być również drożny jak reszta?Jakie jest wasze zdanie?Proszę o odpowiedź.

Załączam link do zdjęcia na którym widać wszystko(czerwonym kolorem zaznaczyłem ten zatkany).

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68d593b30fb840e3.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam z tej fotki wynika że jest to pierwszy cylinder może być on zaślepiony poto by wymusić obieg wody do tylnej części silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

dobrze masz tak powinno być,ja mam jeszcze w tych okrągłych otworach [po drugiej stronie] zaślepki z otworami 5mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Tak to jest metal.Wygląda jakby był to odlew fabryczny ale dlaczego jest zatkany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek3220    656

a w uszczelce pod głowicę masz wycięty ten otwór bo jeśli jest to coś jest nie tak


" No to po małym " - powiedział rolnik wyciągając jaja z sieczkarni.

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest po to żeby woda miała obieg i nie wpadała do jednego cilindra.


władymirec T-25
ursus c360-3p
ursus 5714 AgroBis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj