Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Adrian16JP    0

Niedawno kupiłem MF 590 i mam problem ze wzmacniaczem poniewż nie da sie go wyłączyć.Tak samo mam z Wałekiem.Nawet po wciśnięciu sprzęgła wałek się kręci.Czy to wina sprzęgła?.Z góry dziękuje za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Sprzęgło WOM podobnie jak wzmacniacz momenty jest w tym ciągniku hydrauliczne więc wciskanie sprzęgła nigdy nie zatrzyma WOM nawet w sprawnym ciągniku. WOM włącza się i wyłącza w czasie jazdy bez wciskania pedału sprzęgła. Robi się to dźwigienką po lewej stronie siedzenia. Wzmacniacz dźwigienka na konsoli pod kierownicą.

Kupiłeś i nie wiedziałeś,że te dwie rzeczy nie działają czy stało się to po kupnie ?

Przyczyn może być wiele od najprostszych czyli niski stan oleju lub zawalone filtry do bardziej prawdopodobnych i kosztownych czyli pompa hydrauliczna oraz sprzęgła WOM i MultiPower (wzmacniacz momentu) do wymiany. Jeśli Ty lub ktoś przed Tobą pracował tym ciągnikiem z niskim stanem oleju lub olej był bardzo stary lub jakieś namieszane gówno zamiast oleju to nic dziwnego,że w końcu mogło zniszczyć pompę a następnie w wyniku zaniku ciśnienia również tarczki oby sprzęgieł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrian16JP    0

Ciągnik był kupywany od handlarza i on zawiele mi nie powiedział.Dopiero po kupnie wykryłem problem.A oleju dolałem do pełna bo brakowało około 10l 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

To wiele wyjaśnia...po pierwsze trzeba było  nie kupować ciągnika jeśli nie działał WOM i MultiPower chyba,że to by była okazja cenowa powiedzmy za ok 10 tyś. zł. ale wątpię by handlarz za tyle sprzedał. Po drugie jeśli brakuje oleju i to w starym ciągniku a nie wiesz co tam był za olej to się olej wymienia razem z filtrem a nie dolewa bo być może tą dolewką zrobiłeś "zupę" z oleju. Jeśli kupiłeś z tą usterką ale o niej nie wiedziałeś to masz prawo oddać ciągnik i odebrać pieniądze (prawo rękojmi).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Tak jak pisałem wszystko idzie po kolei...niski stan lub gówniany olej niszczy pompę...pompa daje coraz mniejsze ciśnienie i w końcu palą się tarczki sprzęgła WOM i MultiPower. Jak już te sprzęgła nie działają to jest po "ptakach". Części są dostępne ale tanio nie jest a do tego trzeba rozebrać praktycznie cały traktor czyli zdjąć kabinę i rozbebeszyć skrzynię biegów. Wymienić trzeba pompę oraz komplet tarczek i uszczelniaczy obu sprzęgieł. Tego nie zrobi "Janusz" w stodole bo potrzebna jest wiedza i doświadczenie w temacie MF serii 1xx, 2xx, 5xx, 6xx i pochodnych. To znaczy zrobić zrobi i będzie wszystko działać ale tylko 50-100 motogodzin a potem  sprzęgła znów do wymiany. Z wymianą oleju zawsze wymiana filtra siatkowego (od dołu skrzyni biegów pod dekielkiem na 3 śruby). Mycie tego filtr daje efekt tylko wizualny mimo to właśnie tak się najczęściej robi i z oszczędności stu kilkudziesięciu zł robią się wydatki na grube tysiące...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrian16JP    0

Bardzo dziękuje za odpowiedź

A wie pan może ile na oko taka naprawa by kosztowała jeśli była by wymiana pompy i tarczek? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Po pierwsze to nie pan tylko kolega bo na forum wszyscy jesteśmy sobie równi bez względu na wiek. Co do wyceny to Ci nie napiszę bo to musi zrobić ktoś kto to naprawia. Ceny części są różne a i robocizna też różnie. W dodatku nie wiadomo co naprawdę jest do wymiany zanim się ciągnika nie rozbierze. Pamiętaj,że do ceny części i robocizny dojdzie jeszcze cena oleju i filtra. Przy okazji jak będziesz miał wszystko rozebrane warto też wymienić mniejszy filtr, który montowany jest na pompie bo ze względu na bardzo utrudniony dostęp prawie nikt go nie wymienia do czasu awarii pompy. Możesz spróbować zapytać wstępnie o koszty kolegę @Mariusz (ZDUN) bo zna temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez GrzywaRM
      Witam
      kupiłem MTZ i mam pytanie czy ten pręt pod skrzynią ze ściętymi  dwoma bokami na zdjęciu jest do zmiany prędkości obrotów wom? 

    • Przez misiekbz2
      Panowie mam taki problem że jak włącze wom pochodzi chwile pod obciążeniem i wałek przestaje pracować i pompa, dzwignia zostaje w tym samym miejscu na włączonym i słychać taki zgrzyt jak przy włączaniu wałka, gdy wcine sprzegło i wyłącze i włącze dzwignia znowu działa chwile i to samo. Ktoś cos miał podobnego?
    • Przez Arek
      Wymieniłem simering na nowy silikonowy i niestety olej nadal przecieka, wałek ma już wyżłobienie pod uszczelniaczem. Da się jakoś temu zaradzić oprócz wymiany całego wałka ?
    • Przez Jarek970830
      Witam mam problem z moją prasa która dopiero co kupiłem nie dawno.  Jest problem z owijaniem sznurkiem gdyż z prawej strony belki jest dużo owinietego sznurka na środku wcale nie ma a z lewej strony jest tylko ze 2 zwoje. Prosił bym o pomoc ponieważ zbliżają się już sianokony a prasa potrzebna będzie. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj