Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pwierzbicki    0

ile powinno byc zalozonych filtrow powietrza massey ferguson 3690. W moim zalozone sa dwa mniejszy w wiekszym. Czy nie wplynie to na doladowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2010

Rozwalasz system tym pytaniem kolego... O.o

Suche filtry zawsze są dwa w starszych ciągnikach. Jeden duży zewnętrzny i jeden mały wewnętrzny. Zewnętrzny można przez jakiś czas czyścić delikatnie opukując i przy pomocy powietrza z kompresora. Wewnętrznego nie należy czyścić. Oba trzeba od czasu do czasu wymieniać. To co ile czasu jest opisane w instrukcjach ale jeśli ciągnik pracuje w dużym zapyleniu to trzeba to robić częściej niż podaje instrukcja. W ekstremalnych warunkach zewnętrzny trzeba czyścić nawet kilka razy dziennie.

Reasumując na sprawność silnika nie ma wpływu ilość filtrów tylko ich stan czyli ile powietrza mogą przez siebie przepuścić.

Wygląda na to,że to Twój pierwszy ciągnik z suchym filtrem powietrza albo o zgrozo do te pory nie zdawałeś sobie sprawy z tego,że coś takiego jak filtr powietrza jest w ciągniku co może sugerować,że o innych filtrach też albo nie wiesz albo nie pamiętasz...to samo pewnie z olejami O.o

Ile czasu masz ten ciągnik i czy robiłeś w nim już jakiś serwis olejowy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pwierzbicki    0
1 godzinę temu, extrabyk napisał:

Rozwalasz system tym pytaniem kolego... O.o

Suche filtry zawsze są dwa w starszych ciągnikach. Jeden duży zewnętrzny i jeden mały wewnętrzny. Zewnętrzny można przez jakiś czas czyścić delikatnie opukując i przy pomocy powietrza z kompresora. Wewnętrznego nie należy czyścić. Oba trzeba od czasu do czasu wymieniać. To co ile czasu jest opisane w instrukcjach ale jeśli ciągnik pracuje w dużym zapyleniu to trzeba to robić częściej niż podaje instrukcja. W ekstremalnych warunkach zewnętrzny trzeba czyścić nawet kilka razy dziennie.

Reasumując na sprawność silnika nie ma wpływu ilość filtrów tylko ich stan czyli ile powietrza mogą przez siebie przepuścić.

Wygląda na to,że to Twój pierwszy ciągnik z suchym filtrem powietrza albo o zgrozo do te pory nie zdawałeś sobie sprawy z tego,że coś takiego jak filtr powietrza jest w ciągniku co może sugerować,że o innych filtrach też albo nie wiesz albo nie pamiętasz...to samo pewnie z olejami O.o

Ile czasu masz ten ciągnik i czy robiłeś w nim już jakiś serwis olejowy ?

Suchy filtr mam rownież w john deere w plastikowej obudowie jest tylko jeden stad moje pytanie. Oleje w silniku wymieniam co sezon shel rimula w skrzyni wymieniony olej na shel spirax i raz na sezon wymiana dwoch filtrow. Moje pytanie o filtry skierowane bylo pod kątem slabej mocy.... filtry paliwa  wymienione membrana skontrolowana uklad paliwowy czysty a i tak turbina nie daje wystarczajacego cisnienia-podcisnienia zeby uruchomić drugą dawkę paliwa. Zastanawiam się czy moze przez te filtry lecz po zamontowaniu jednego nic sie nie zmienia. Moze zawór ktory zrzuca cisnienie jest zapieczony lub itp ze nie domyka. Turbine slychac gdy ciagnik wchodzi na obroty lecz nawet pod obciazeniem nie pusci dyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Uziu92    2164

ustaw kompresor na 1 bar i dmuchnij w membrane, powinno byc słychać czy przestawia, po za tym to juz leciwa maszyna, mozliwe ze turbina wymaga regeneracji albo jest nieszczelnośc na dopływie Cisnienia z kolektora do membrany.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2010

Jeśli tak jak piszesz dbasz o wymianę filtrów to nie będzie wina filtra...no i pamiętaj żeby włożyć z powrotem ten filtr wewnętrzny. Brak dymu pod obciążeniem to jeszcze nie oznaka zaniku mocy bo są silniki, które nie dymią jak na przykład w moim FiatAgri 140-90. Wydaje mi się,że @Uziu92 ma rację i może być albo jakaś pierdoła albo turbo do regeneracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pwierzbicki    0
23 minuty temu, extrabyk napisał:

Jeśli tak jak piszesz dbasz o wymianę filtrów to nie będzie wina filtra...no i pamiętaj żeby włożyć z powrotem ten filtr wewnętrzny. Brak dymu pod obciążeniem to jeszcze nie oznaka zaniku mocy bo są silniki, które nie dymią jak na przykład w moim FiatAgri 140-90. Wydaje mi się,że @Uziu92 ma rację i może być albo jakaś pierdoła albo turbo do regeneracji.

No własnie o ta pierdołę chodzi... po odpaleniu silnika wytwarza sie podcisnienie w tej rurce ktora otwiera membranę po dodaniu obrotow z podcisnienia wytwarzane jest cisnienie ktoro nie porusza manometru. Testowane pod obciazeniem rowniez lipa. Uklad szczelny w 100%. Czytalem inne posty w ktorych pisza iż zawor ktory zbija cisnienie z turbiny moze byc zablokowany zapieczony jest nie domkniety i cisnienie doladowania moze uchodzić. Ja nie mogę go w zaden sposob namierzyć. Przy turbinie jest tylko przewod cisnieniowy smarujacy i odprowadzajacy olej i tyle. Przy pompie jest dwa elektrozawory jeden od czoła pompa bosch ktory mozna podlaczyc by gasic z kluczuka oraz jeden w boku pompy zaraz pod membraną( zawor otwierajacy dawkę paliwa na swiece) napiecie dochodzi gdy stacyjke przelacze pomiedzy pozycja stop a rozruch czyli ok. Zastanawia mnie jeszcze taki blok zaraz za sprezarka i tam sa podlaczone przewody paliwowe powrot przelew i zasilanie. Po przekreceniu kluczyka dochodzi tam 12v ale czemu to sluzy brak info. Druga sprawa ktora mnie ciekawi to czy mozna byloby mechanicznie otworzyc ta membrane wkrecajac od gornego dekielka srubę aby caly czas dawka byla zwiekszona.... ciagnik pracuje bez problemu plugi unia 5 skib obrotowy i predkosc przy glebokosci 25-30cm ok 7-8km/h. Gdybym nie jezdzil mim wczesniej to temat do zamkniecia ale w tej chwili czuje ok 20%-30% mocy mniej... duzo i nie duzo ale roznica jest diametralna. Moze faktycznie to ten zawor stoi ktory zrzuca cisnienie doladowania ale gdzie go szukac to nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2010

Podejrzewam,że ciągnik stał bez pracy od jesieni i rzeczywiście mogło się coś przyblokować (nagar, korozja itp.) bo jeśli jesienią moc była a teraz nie ma to samo turbo nie siadło raptem ot tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2164
Napisano (edytowany)

jak nie ma przy turbinie gruszki to masz zwykłą turbinę bez WG, strego typu takie były, musisz zmierzyć ciśnienie doładowania, ale najpierw zajrzeć do turbiny od strony dolotu czy nie ma luzu nadmiernego, czy lekko się obraca wirnik, od strony wylotu do kolektora czy nie ma nadmiernej ilosci oleju, kolejna sprawa jak cisnienie boostera nie uruchomi to nie da pełnej dawki paliwa i ciśnienie bedzie za niskie, za niskie też bedzie jezeli brakuje silnikowi paliwa, np poprzez syf w filtrach po zimie ew. wodę, ewentualnie pompka paliwowa ta mała zawalona, albo wyrobiona i nie daje tyle paliwa ile trzeba,  możesz mieć sitko przy pompie wtryskowej i tez moze tam cos być, ale czy jest przy boschu to nie wiem, ogólnie przejrzeć układ zasilania paliwa, turbina na końcu, ewentualnie jak uda Ci sie zablokować booster na max dawkę i go w pole, zobaczysz czy jest moc, jak bedzie chmura dymu i nadal brak mocy to brakuje mu powietrza, to bedzie oznaczało ze turbina już nie pracuje jak należy.

 

znalazłem ze w tych MF był silnik valmeta więc możesz mieć pompkę zasilającą przy pompie bo pompę masz zapewne rzędową, to troszkę zawęża krąg, bo przeważnie perkinsy na pompach rotacyjnych były wrażliwe na brud czy problemy z zasilaniem, sprawdz jeszcze raz dokładnie booster, stawiam że to tam coś nie gra, bo pisałeś ze było okej, a teraz stracił moc, turbina przeważnie nagle nie pada, a jak padnie to olejem pluje okropnie.

Edytowano przez Uziu92
  • Like 1

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pwierzbicki    0
50 minut temu, Uziu92 napisał:

jak nie ma przy turbinie gruszki to masz zwykłą turbinę bez WG, strego typu takie były, musisz zmierzyć ciśnienie doładowania, ale najpierw zajrzeć do turbiny od strony dolotu czy nie ma luzu nadmiernego, czy lekko się obraca wirnik, od strony wylotu do kolektora czy nie ma nadmiernej ilosci oleju, kolejna sprawa jak cisnienie boostera nie uruchomi to nie da pełnej dawki paliwa i ciśnienie bedzie za niskie, za niskie też bedzie jezeli brakuje silnikowi paliwa, np poprzez syf w filtrach po zimie ew. wodę, ewentualnie pompka paliwowa ta mała zawalona, albo wyrobiona i nie daje tyle paliwa ile trzeba,  możesz mieć sitko przy pompie wtryskowej i tez moze tam cos być, ale czy jest przy boschu to nie wiem, ogólnie przejrzeć układ zasilania paliwa, turbina na końcu, ewentualnie jak uda Ci sie zablokować booster na max dawkę i go w pole, zobaczysz czy jest moc, jak bedzie chmura dymu i nadal brak mocy to brakuje mu powietrza, to bedzie oznaczało ze turbina już nie pracuje jak należy.

 

znalazłem ze w tych MF był silnik valmeta więc możesz mieć pompkę zasilającą przy pompie bo pompę masz zapewne rzędową, to troszkę zawęża krąg, bo przeważnie perkinsy na pompach rotacyjnych były wrażliwe na brud czy problemy z zasilaniem, sprawdz jeszcze raz dokładnie booster, stawiam że to tam coś nie gra, bo pisałeś ze było okej, a teraz stracił moc, turbina przeważnie nagle nie pada, a jak padnie to olejem pluje okropnie.

Jest widoczny delikatnie olej w kolektorze dolotowym ale to nie problem. Na caly sezon wiosna lato jesień ze 3l oleju dolewam wiec jakby turbina puszczala to pobieranie zwiększylo by się diametralnie i kolor spalin byłby widoczny a tu nawet chcmurki. Dziękuje za podpowiedzi sprawdze wszystko jeszcze raz filtry paliwa wymienie itp. Wiosna mokro wiec nie ma jak przetestować z zablokowanym boosterem. Skontroluję jeszcze wirnik turbiny organoleptycznie na ile mozna. Jrsli uda sie ogarnać to dam znać i umieszczę info. Tym czasem Wesołych Świąt 

1 minutę temu, pwierzbicki napisał:

Jest widoczny delikatnie olej w kolektorze dolotowym ale to nie problem. Na caly sezon wiosna lato jesień ze 3l oleju dolewam wiec jakby turbina puszczala to pobieranie zwiększylo by się diametralnie i kolor spalin byłby widoczny a tu nawet chcmurki. Dziękuje za podpowiedzi sprawdze wszystko jeszcze raz filtry paliwa wymienie itp. Wiosna mokro wiec nie ma jak przetestować z zablokowanym boosterem. Skontroluję jeszcze wirnik turbiny organoleptycznie na ile mozna. Jrsli uda sie ogarnać to dam znać i umieszczę info. Tym czasem Wesołych Świąt 

Odnosnie pompy to jest rzędowa😊

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2010

Powodzenia w rozwiązaniu problemu i również Wesołych Świąt !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pwierzbicki    0
Dnia 31.03.2018 o 23:48, extrabyk napisał:

Powodzenia w rozwiązaniu problemu i również Wesołych Świąt !

 

Dnia 31.03.2018 o 23:48, extrabyk napisał:

Powodzenia w rozwiązaniu problemu i również Wesołych Świąt !

Witam.

 Problem  został rozwiązany po zatankowaniu ciagnika do pełna. Podczas agregatowania ściernisk wszystko  było ok lecz problem z brakiem mocy powrócił. Turbina ok filtry ok membrana w pompie ok problemem byla uszkodzona(pęknięta rurka w zbiorniku paliwa). Po zatankowaniu do pełna problem znikł lecz gdy paliwa bylo mniej zaciągał paliwo z powietrzem. Dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bizonsuperzo56
      witam jak ustawic na znakach rozrzad. wymienialem wal i glownie chodzi o kolo stykajace sie z kolem od walu bo na wale jest oznaczenie C. a na kole stykajacym sie z nim sa nabite dwa przy sobie C i pytanie do was czy ten znak z kola od walu. ma sie z grac pomiedzy tymi dwoma znakami z kolem stykajacym sie z nim
    • Przez Aktis
      Witam, Niedawno co silnik w moim C360 przeszedł kapitalny remont (nowe zestawy naprawcze, nowy wał korbowego, nowa pompa oleju, nowa pompa wody, regenerowane pompa wtryskowe, szlif bloku, regeneracja głowic i inne drobniejsze rzeczy). Oprócz silnika robiony był jeszcze przodek, podnośnik, hamulce, uszczelnienia skrzyni, regeneracja tylnych osi, sprzęgło, itp. Remont robił warsztat, który ma sprzedasz i serwis Ursusa (taki dealer i aso w jednym). Silnik po remoncie miał przechodzić dzień w warsztacie i u mnie zrobił już ok. 20 mth (jeszcze docierany). Poniżej kilka zdjęć wycieków po tym okresie (przepraszam za kurz). Jak sądzicie czy tak powinien wyglądać ten silnik po remoncie? Co zostało źle zrobione, że taki jest tego efekt?





    • Przez kuba17425
      WITAM 
      kupiłem filtr powietrza do ursusa c 330 m i nie wiem czy do u góry w tym grzybku ( to się chyba nazywa cylkon ) leje się olej ?
      wiem że na dole się leje ale ostatnio znajomy mi powiedział że u góry też się leje i nie wiem czy lać czy nie pomocy !
      a czy filtr orginalny różni się od podróbki bo orginał jest droższy o 100zł i jak wam się one sprawują 
      z góry dzięki za odpowiedz
    • Przez Cariena
      Problem dotyczy MF 3125, a mianowicie wygląda on tak:
      Nie posiadając bagnetu w tym ciągniku, postanowiłem kupić.
      Kupiłem w necie, rozmawiałem z gościem powiedział, że nie ma problemu, jest to dostępne. Kupiłem bagnet za 135 zł "oryginał".
      Niestety nasz oryginał tak za bardzo nie chce pasować. Ma średnicę ok. 1,5mm większą niż otwór na bagnet.
      Teoretycznie, gdy bagnet dojdzie do tego miejsca już nawet się macza w oleju (do kreski opisującą minimum)
      Wcześniej nie miałem w tym ciągniku bagnetu tylko jakiś kawałek blaszki, niewiadomego pochodzenia, nie mam z czym za bardzo porównać. I nie jestem pewien czy to na pewno odpowiedni bagnet.
      Tu następuje prośba, czy ktoś może jakoś potwierdzić, że ten bagnet o takich wymiarach jak na zdjęciu jest dobry do tego ciągnika??
       
      Odległość do maximum - 18,2 cm
      Odległość do minimum - 21,2 cm
       
      Poprzednio ni


    • Przez krzychomen
      Witam czy wie ktoś z jaka siłą należy dokręcić głowice w farmtracu 690DT z silnikiem perkinsa 4cyl.
      Gdyż w instrukcji napisali że dokręcić głowice może tylko autoryzowana stacja obsługi (śmiech na sali xD) i nie ma podanych takich informacji.
      Czy ktoś już to robił i czy mógłby mi w jakiś sposób pomóc ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.