Polecane posty

pwierzbicki    0

ile powinno byc zalozonych filtrow powietrza massey ferguson 3690. W moim zalozone sa dwa mniejszy w wiekszym. Czy nie wplynie to na doladowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2295

Rozwalasz system tym pytaniem kolego... O.o

Suche filtry zawsze są dwa w starszych ciągnikach. Jeden duży zewnętrzny i jeden mały wewnętrzny. Zewnętrzny można przez jakiś czas czyścić delikatnie opukując i przy pomocy powietrza z kompresora. Wewnętrznego nie należy czyścić. Oba trzeba od czasu do czasu wymieniać. To co ile czasu jest opisane w instrukcjach ale jeśli ciągnik pracuje w dużym zapyleniu to trzeba to robić częściej niż podaje instrukcja. W ekstremalnych warunkach zewnętrzny trzeba czyścić nawet kilka razy dziennie.

Reasumując na sprawność silnika nie ma wpływu ilość filtrów tylko ich stan czyli ile powietrza mogą przez siebie przepuścić.

Wygląda na to,że to Twój pierwszy ciągnik z suchym filtrem powietrza albo o zgrozo do te pory nie zdawałeś sobie sprawy z tego,że coś takiego jak filtr powietrza jest w ciągniku co może sugerować,że o innych filtrach też albo nie wiesz albo nie pamiętasz...to samo pewnie z olejami O.o

Ile czasu masz ten ciągnik i czy robiłeś w nim już jakiś serwis olejowy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pwierzbicki    0
1 godzinę temu, extrabyk napisał:

Rozwalasz system tym pytaniem kolego... O.o

Suche filtry zawsze są dwa w starszych ciągnikach. Jeden duży zewnętrzny i jeden mały wewnętrzny. Zewnętrzny można przez jakiś czas czyścić delikatnie opukując i przy pomocy powietrza z kompresora. Wewnętrznego nie należy czyścić. Oba trzeba od czasu do czasu wymieniać. To co ile czasu jest opisane w instrukcjach ale jeśli ciągnik pracuje w dużym zapyleniu to trzeba to robić częściej niż podaje instrukcja. W ekstremalnych warunkach zewnętrzny trzeba czyścić nawet kilka razy dziennie.

Reasumując na sprawność silnika nie ma wpływu ilość filtrów tylko ich stan czyli ile powietrza mogą przez siebie przepuścić.

Wygląda na to,że to Twój pierwszy ciągnik z suchym filtrem powietrza albo o zgrozo do te pory nie zdawałeś sobie sprawy z tego,że coś takiego jak filtr powietrza jest w ciągniku co może sugerować,że o innych filtrach też albo nie wiesz albo nie pamiętasz...to samo pewnie z olejami O.o

Ile czasu masz ten ciągnik i czy robiłeś w nim już jakiś serwis olejowy ?

Suchy filtr mam rownież w john deere w plastikowej obudowie jest tylko jeden stad moje pytanie. Oleje w silniku wymieniam co sezon shel rimula w skrzyni wymieniony olej na shel spirax i raz na sezon wymiana dwoch filtrow. Moje pytanie o filtry skierowane bylo pod kątem slabej mocy.... filtry paliwa  wymienione membrana skontrolowana uklad paliwowy czysty a i tak turbina nie daje wystarczajacego cisnienia-podcisnienia zeby uruchomić drugą dawkę paliwa. Zastanawiam się czy moze przez te filtry lecz po zamontowaniu jednego nic sie nie zmienia. Moze zawór ktory zrzuca cisnienie jest zapieczony lub itp ze nie domyka. Turbine slychac gdy ciagnik wchodzi na obroty lecz nawet pod obciazeniem nie pusci dyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Uziu92    2529

ustaw kompresor na 1 bar i dmuchnij w membrane, powinno byc słychać czy przestawia, po za tym to juz leciwa maszyna, mozliwe ze turbina wymaga regeneracji albo jest nieszczelnośc na dopływie Cisnienia z kolektora do membrany.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2295

Jeśli tak jak piszesz dbasz o wymianę filtrów to nie będzie wina filtra...no i pamiętaj żeby włożyć z powrotem ten filtr wewnętrzny. Brak dymu pod obciążeniem to jeszcze nie oznaka zaniku mocy bo są silniki, które nie dymią jak na przykład w moim FiatAgri 140-90. Wydaje mi się,że @Uziu92 ma rację i może być albo jakaś pierdoła albo turbo do regeneracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pwierzbicki    0
23 minuty temu, extrabyk napisał:

Jeśli tak jak piszesz dbasz o wymianę filtrów to nie będzie wina filtra...no i pamiętaj żeby włożyć z powrotem ten filtr wewnętrzny. Brak dymu pod obciążeniem to jeszcze nie oznaka zaniku mocy bo są silniki, które nie dymią jak na przykład w moim FiatAgri 140-90. Wydaje mi się,że @Uziu92 ma rację i może być albo jakaś pierdoła albo turbo do regeneracji.

No własnie o ta pierdołę chodzi... po odpaleniu silnika wytwarza sie podcisnienie w tej rurce ktora otwiera membranę po dodaniu obrotow z podcisnienia wytwarzane jest cisnienie ktoro nie porusza manometru. Testowane pod obciazeniem rowniez lipa. Uklad szczelny w 100%. Czytalem inne posty w ktorych pisza iż zawor ktory zbija cisnienie z turbiny moze byc zablokowany zapieczony jest nie domkniety i cisnienie doladowania moze uchodzić. Ja nie mogę go w zaden sposob namierzyć. Przy turbinie jest tylko przewod cisnieniowy smarujacy i odprowadzajacy olej i tyle. Przy pompie jest dwa elektrozawory jeden od czoła pompa bosch ktory mozna podlaczyc by gasic z kluczuka oraz jeden w boku pompy zaraz pod membraną( zawor otwierajacy dawkę paliwa na swiece) napiecie dochodzi gdy stacyjke przelacze pomiedzy pozycja stop a rozruch czyli ok. Zastanawia mnie jeszcze taki blok zaraz za sprezarka i tam sa podlaczone przewody paliwowe powrot przelew i zasilanie. Po przekreceniu kluczyka dochodzi tam 12v ale czemu to sluzy brak info. Druga sprawa ktora mnie ciekawi to czy mozna byloby mechanicznie otworzyc ta membrane wkrecajac od gornego dekielka srubę aby caly czas dawka byla zwiekszona.... ciagnik pracuje bez problemu plugi unia 5 skib obrotowy i predkosc przy glebokosci 25-30cm ok 7-8km/h. Gdybym nie jezdzil mim wczesniej to temat do zamkniecia ale w tej chwili czuje ok 20%-30% mocy mniej... duzo i nie duzo ale roznica jest diametralna. Moze faktycznie to ten zawor stoi ktory zrzuca cisnienie doladowania ale gdzie go szukac to nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2295

Podejrzewam,że ciągnik stał bez pracy od jesieni i rzeczywiście mogło się coś przyblokować (nagar, korozja itp.) bo jeśli jesienią moc była a teraz nie ma to samo turbo nie siadło raptem ot tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2529
Napisano (edytowany)

jak nie ma przy turbinie gruszki to masz zwykłą turbinę bez WG, strego typu takie były, musisz zmierzyć ciśnienie doładowania, ale najpierw zajrzeć do turbiny od strony dolotu czy nie ma luzu nadmiernego, czy lekko się obraca wirnik, od strony wylotu do kolektora czy nie ma nadmiernej ilosci oleju, kolejna sprawa jak cisnienie boostera nie uruchomi to nie da pełnej dawki paliwa i ciśnienie bedzie za niskie, za niskie też bedzie jezeli brakuje silnikowi paliwa, np poprzez syf w filtrach po zimie ew. wodę, ewentualnie pompka paliwowa ta mała zawalona, albo wyrobiona i nie daje tyle paliwa ile trzeba,  możesz mieć sitko przy pompie wtryskowej i tez moze tam cos być, ale czy jest przy boschu to nie wiem, ogólnie przejrzeć układ zasilania paliwa, turbina na końcu, ewentualnie jak uda Ci sie zablokować booster na max dawkę i go w pole, zobaczysz czy jest moc, jak bedzie chmura dymu i nadal brak mocy to brakuje mu powietrza, to bedzie oznaczało ze turbina już nie pracuje jak należy.

 

znalazłem ze w tych MF był silnik valmeta więc możesz mieć pompkę zasilającą przy pompie bo pompę masz zapewne rzędową, to troszkę zawęża krąg, bo przeważnie perkinsy na pompach rotacyjnych były wrażliwe na brud czy problemy z zasilaniem, sprawdz jeszcze raz dokładnie booster, stawiam że to tam coś nie gra, bo pisałeś ze było okej, a teraz stracił moc, turbina przeważnie nagle nie pada, a jak padnie to olejem pluje okropnie.

Edytowano przez Uziu92
  • Like 1

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pwierzbicki    0
50 minut temu, Uziu92 napisał:

jak nie ma przy turbinie gruszki to masz zwykłą turbinę bez WG, strego typu takie były, musisz zmierzyć ciśnienie doładowania, ale najpierw zajrzeć do turbiny od strony dolotu czy nie ma luzu nadmiernego, czy lekko się obraca wirnik, od strony wylotu do kolektora czy nie ma nadmiernej ilosci oleju, kolejna sprawa jak cisnienie boostera nie uruchomi to nie da pełnej dawki paliwa i ciśnienie bedzie za niskie, za niskie też bedzie jezeli brakuje silnikowi paliwa, np poprzez syf w filtrach po zimie ew. wodę, ewentualnie pompka paliwowa ta mała zawalona, albo wyrobiona i nie daje tyle paliwa ile trzeba,  możesz mieć sitko przy pompie wtryskowej i tez moze tam cos być, ale czy jest przy boschu to nie wiem, ogólnie przejrzeć układ zasilania paliwa, turbina na końcu, ewentualnie jak uda Ci sie zablokować booster na max dawkę i go w pole, zobaczysz czy jest moc, jak bedzie chmura dymu i nadal brak mocy to brakuje mu powietrza, to bedzie oznaczało ze turbina już nie pracuje jak należy.

 

znalazłem ze w tych MF był silnik valmeta więc możesz mieć pompkę zasilającą przy pompie bo pompę masz zapewne rzędową, to troszkę zawęża krąg, bo przeważnie perkinsy na pompach rotacyjnych były wrażliwe na brud czy problemy z zasilaniem, sprawdz jeszcze raz dokładnie booster, stawiam że to tam coś nie gra, bo pisałeś ze było okej, a teraz stracił moc, turbina przeważnie nagle nie pada, a jak padnie to olejem pluje okropnie.

Jest widoczny delikatnie olej w kolektorze dolotowym ale to nie problem. Na caly sezon wiosna lato jesień ze 3l oleju dolewam wiec jakby turbina puszczala to pobieranie zwiększylo by się diametralnie i kolor spalin byłby widoczny a tu nawet chcmurki. Dziękuje za podpowiedzi sprawdze wszystko jeszcze raz filtry paliwa wymienie itp. Wiosna mokro wiec nie ma jak przetestować z zablokowanym boosterem. Skontroluję jeszcze wirnik turbiny organoleptycznie na ile mozna. Jrsli uda sie ogarnać to dam znać i umieszczę info. Tym czasem Wesołych Świąt 

1 minutę temu, pwierzbicki napisał:

Jest widoczny delikatnie olej w kolektorze dolotowym ale to nie problem. Na caly sezon wiosna lato jesień ze 3l oleju dolewam wiec jakby turbina puszczala to pobieranie zwiększylo by się diametralnie i kolor spalin byłby widoczny a tu nawet chcmurki. Dziękuje za podpowiedzi sprawdze wszystko jeszcze raz filtry paliwa wymienie itp. Wiosna mokro wiec nie ma jak przetestować z zablokowanym boosterem. Skontroluję jeszcze wirnik turbiny organoleptycznie na ile mozna. Jrsli uda sie ogarnać to dam znać i umieszczę info. Tym czasem Wesołych Świąt 

Odnosnie pompy to jest rzędowa😊

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2295

Powodzenia w rozwiązaniu problemu i również Wesołych Świąt !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pwierzbicki    0
Dnia 31.03.2018 o 23:48, extrabyk napisał:

Powodzenia w rozwiązaniu problemu i również Wesołych Świąt !

 

Dnia 31.03.2018 o 23:48, extrabyk napisał:

Powodzenia w rozwiązaniu problemu i również Wesołych Świąt !

Witam.

 Problem  został rozwiązany po zatankowaniu ciagnika do pełna. Podczas agregatowania ściernisk wszystko  było ok lecz problem z brakiem mocy powrócił. Turbina ok filtry ok membrana w pompie ok problemem byla uszkodzona(pęknięta rurka w zbiorniku paliwa). Po zatankowaniu do pełna problem znikł lecz gdy paliwa bylo mniej zaciągał paliwo z powietrzem. Dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez radek5314
      cieknie mi paliwo z pod koncowki co jest zalozony przewod paliwowy od kranika wymienialem koncowke srube i nowe podkladki miedziane dalem i dalej nie moge uszczelnic  jak to uczelnic zeby nie cieklo nic
    • Przez grego
      Od paru lat mam problem z jedną tylną oponą cięgnika, już dwa razy woziłem koło i dalej ucieka powietrze między felgą, a stopką opony. Wulkanizatorzy przeczyścili, nasmarowali, a problem dalej jest.  Ostatnio zasugerowałem by załozyli dętke, ale stwierdzili, że to zły pomysł bo będzie coś szczypać...  Co z tym można zrobić, są jakies preparaty by to uszczelnić, czy zakładać dętke? Ostatni mi zasugerował nową opone , ze trzy tysiaki pewno... Zresztą najgorsze, że to nie jest stara opona.
    • Przez Darknes2243
      Planuje remont silnika, ale nie wiem co konkretnie się dzieje mojemu władziowi. Otóż w trakcie wiosennego rozruchu, wyszło na jaw, że stracił całkowicie moc. A po dodaniu gazu, coś zaczęło stukać w silniku, i zaczął się grzać. Ktoś może mi doradzić co może być powodem? 
    • Przez Marek293
      Czesc . mam okazję w dobrej cenie kupic johndeer'a  6400 z uszkodzonym silnikiem , w silniku jest dziura w bloku gdyz po remącie odkręcił się korbowod . Chciał bym was zapytac co o tym sądzicie . Dziura w bloku do zaspawania . prawdopodobnie  blok jest okej . Bardziej ucierpiał wał oraz kobowod .
      Ciagnik pracował w gospodarstwie jezdzil do konca skrzynia sprawna .wszystko działa takie mam zapewnienia . Tylko ten silnik .czy ktos  robił taki lub podobny silnik i moze cos na ten temat powiedziec . jak z częsciami   , z ceną . I ogulnie czy  warto sie w to bawic ? 
    • Przez grazia80
      Witam 
      Mam problem z manometrem powietrza,mianowicie po włączeniu stacyjki pokazuje cały czas 0,6 bara co może być przyczyną ,podejrzewam czujnik na butli czy jest możliwość sprawdzenia go np omomierzem.Dodam że uw czujnik ma u mnie jedno wyjście
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.