zaxson

Niepokojące stuki z mechanizmu różnicowego manitou

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zaxson    0

Witam posiadam ładowarkę teleskopową manitou mlt 735 120 turbo lsu z 2008 roku , jest ona na szesciobiegowej skrzyni biegów powershift , zaniepokoiły mnie dźwięki sktukania z mechanizmu różnicowego (dyferencjału) przy jezdzie przód tył- da sie coś z tym zrobić? Żeby bardziej koła zębate doszły w atak (wydaje mi sie ze te stuki wlasnie są z tąd) 😕 A najbardziej przeraził  mnie fakt grzejących sie w tych miejscach osi po przejechaniu 15 km one były dość ciepłe... niewiem czy to normalny objaw , proszę was o pomoc i pozdrawiam.!!🤝

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lazik11441    23
sprawdź hamulce czy nie trzymają jakoś, miałem podobny dźwięk kiedyś jak opisujesz to kazali od tego zacząć sprawdzanie, tylko że ja mam łamana na srodku i było aby przy sjrecaniu to słuchac :) także zobacz najpierw na to :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zaxson    0

No to sprawdzę,dzięki za info , myślałem wcześniej że te stuki mogą dochodzić z wybitych swozni zwrotnic Ale skasowalem luzy I są dalej stuk puk

😑

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Grzać się może faktycznie od hamulców. Ale co do stuków im szybciej zabierzesz się za naprawę tym może być taniej. Zaczął bym od sprawdzenia czy wałek ataku nie ma luzów. Tak czy siak trzeba to rozbierać. Ładowarki mają niestety nie rozłączane napędy. A to przy jeździe na twardym i np różnych ciśnieniach w kołach, czy ciągłej jeździe z dużym obciążeniem na łyżce prowadzi do naprężeń i zużywania układów napędowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Wyjmujesz most. Przed wyjęciem możesz rozmontować czopy i wyjąć zwrotnice. Powinny wyjść z półosiami. Nie pamiętam dokładnie. Ale rozbiórka w tym przypadku nie wiele różni się od rozbierania przedniej osi ciągnika 4x4. Potem zostaje ci sam most. Który rozkręcasz na środku. Dostajesz się do mechanizmu różnicowego.

Zanim zaczniesz rozbierać most sprawdź czy przeguby nie są wybite. 

Ważne aby po złożeniu prawidłowo skręcić wałek ataku i łożyska na których osadzony jest mechanizm różnicowy. Będą tam takie cienkie podkładki blaszane. Ustalające luz między zębami koła talerzowego i atakującego. Nie można nic pomieszać. Jeśłi trzeba coś wymienić należy poprawnie ustawić luz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez 9997jarek
      Witam tak jak w tytule PROBLEM z elektryka w 512 (nie czyta: polbiegow , napędu na wszystkie koła, wałka przekaznika, obrotów silnika i oka ) skrzynia działa tylko mechanicznie jak się włączy awaryjne tryb. Bezpieczniki i mikrobezpiecznika działają. Byl odpalany rozruchem. Może zna ktoś z was dobrego mechanika? 
    • Przez Elektryk
      Z racji, że elektryczne siłowniki w kombajnach są dość chodliwym towarem w sezonie żniwnym, to może moja mała porada zaoszczędzi komuś odrobinę kasy i nerwów jak plony czekają na omłot, a my musimy latać po okolicznych szrotach.
      Na początku tylko wspomnę, że w pierwszej kolejności warto wymienić uszczelniacz na tłoczysku, wylać wodę z siłownika i dać w to miejsce smaru.
      Jeżeli po tym zabiegu dalej jest problem z siłownikiem to sprawdzamy, czy silnik działa podłączając go na krótko. tu chyba nie trzeba wyjaśnień. Jeżeli siłownik na krótko działa, a z magiczną kostką już nie to warto do niej zajrzeć i przekonać się co jest w środku. A okazuje się, że wiele tam nie ma. Raptem 2 diody i przekaźnik. Cewka przekaźnika zasilana jest przez 2 diody połączone przeciwsobnie a każda z nich jest podłączona równolegle do kontraktonu, który jest normalnie zwarty. Zasada działania jest banalnie prosta, jak podłączymy zasilanie to zasilanie przekaźnika idzie przez jedną diodę , ale przez drugą nie przejdzie bo jest odwrotnie wpięta i tu do akcji wchodzi kontrakton. Dopóki siłownik nie dojdzie do skrajnej pozycji jest on zwarty. Jak mamy skrajną pozycję kontrakton się rozwiera i siłownik staje. Żeby siłownik poszedł w drugą stronę wystarczy podać kostce napięcie o odwrotnej polaryzacji. Wtedy dioda z kontraktonem który był rozwarty zaczyna przewodzić natomiast druga nie przewodzi, ale za to jest zwarta przez drugi kontrakton dopóki nie dojedzie do drugiej skrajnej pozycji. I tyle tu filozofii.
      Teraz to co może się popsuć:
      1.Mogą puścić luty ze starości lub od przegrzania się zaśniedziałych wsuwek. Tu naprawa jest prosta. Wsuwki czyścimy lub wymieniamy i poprawiamy luty. Na zdjęciu jedna wsuwka całkiem wypadła.

      2. Może uszkodzić się przekaźnik. Oryginał raczej trudno dostać od ręki, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamontować tam przekaźnik "świateł do malucha"  12v 30A wystarczy. Oryginał jest co prawda ze stykiem przełączalnym, ale tak naprawdę wystarczy nam styk normalnie otwarty.
      Nowy przekaźnik możemy podłączyć na przewodach według poniższego obrazka:

      3. Diody raczej będą sprawne, ale możemy je sprawdzić multimetrem ustawionym na symbol diody. Czarna sonda tu gdzie mamy pasek, czerwona z drugiej strony. Jak miernik pokaże ok 600-700 (wynik w mV) to dioda sprawna. Do pomiaru trzeba odłączyć kontrakton lub wylutować diodę.
      4. Kontraktony badamy omomierzem lub "brzęczykiem" mają być zwarte i rozwierać po zbliżeniu magnesu.
      Opis zrobiony po pewnym czasie, więc zastrzegam prawo do drobnych nieścisłości. Jak znajdę zdjęcia gotowej przeróbki to dorzucę.
    • Przez dombeb2
      Witam . Posiadam ładowarkę manitou 634-120 od pewnego czasu pojawia się problem z wysuwem teleskopu zacina się i nie chce wysunąć zero reakcji w odwrotną stronę działa słychać jak wyje pompa taki sam problem jest z 3sekcją otwiera sie ale nie chce się zamknąć krokodyl . Proszę o pomoc
    • Przez dombeb2
      Witam . Posiadam ładowarkę manitou 634-120 od pewnego czasu pojawia się problem z wysuwem teleskopu zacina się i nie chce wysunąć zero reakcji w odwrotną stronę działa słychać jak wyje pompa taki sam problem jest z 3sekcją otwiera sie ale nie chce się zamknąć krokodyl . Proszę o pomoc
    • Przez KonradBugaj
      Witam serdecznie. Prosił bym, jeśli ktoś takową wiedzę posiada, i chciał by się podzielić, o sposób jeśli takowy istnieje uszczelnienia (naprawy) połączenia rozpylacza (czoła) z korpusem wtryskiwacza. Próbuję naprawić wtryskiwacz otworowy z ryską. Wymieniłem 3 rozpylacze Gwint kręcę na 80 Nm. Zawór w rozpylaczu trzyma, na otworkach nie cieknie, chrypi przy swoim ciśnieniu bardzo wyraźnie. Lecz ciśnienie Bardzo szybko spada od 150 do 50 bar i niżej. Jestem przekonany iż jest to spowodowane tym połączeniem. Dziękuję za wszelką pomoc. Zapomniałem dodać iż tester na szczelność, po nabiciu ciśnienia 180 bar po 30 minutach trzymał 150bar.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj