Skocz do zawartości
News
Konrad2510

Pronar1025 przybywa oleju, awaria pomocy

Polecane posty

Konrad2510    23
Witam mam taki problem, przybywa mi oleju w silniku, płyny z chłodnicy nie ubywa to co może być przyczyną kiedyś gdzieś czytałem że może być pompa hydrauliczna zwalona i może ciec do silnika. Dodam że podnośnik chodzi bardzo dobrze rozsiewacz 1,5nawozu plus rozsiewacz i ładnie trzyma, co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    111
U mnie lały wtryski we Władku i oleju przybywało. i

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Konrad2510    23
wydaje mi sie ze nie chyba nie ale pewności nie mam.. jak zobaczyć czy paliwo? olej jak patrzyłem to w miarę nie widać żeby się zwazyl, a jak paliwo się dostaje to co za przyczyna, wtrysku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    111
Skoro płynu nie ubywa to zostaje tylko olej ze wspomagania. Masz osobny zbiornik czy z hydrauliki idzie? Jeśli masz hydraulikę zalaną superolem to nie zauważysz po oleju. Pozostaje obserwować poziomy oleju w hydraulice i w skrzyni. Jak w hydraulice ubywa a nie przybywa w skrzyni i nie ma wycieków to tylko do silnika może iść. Jeśli paliwo idzie to olej będzie coraz rzadszy i podobno po zapachu można poznać choć ja nie byłem w stanie tego wyczuć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad2510    23
ubywa mi faktycznie z hydrauliki co zaleje to trochę i okienko puste na wskazniku, a do wspomagania nie mam osobnego zbiornika ciągnik z 2002r jak wspomaganie to gdzie szukać co sprawdzić? olej mam zalany hydrauliczny. Ropa to raczej nie bo olej gęsty i nic ropa nie czuć
w skrzynią norma oleju połowa okienka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    22
To pewnie przepuszcza ci pompa od wspomagania. Podobno coś miały nie tak z uszczelniaczem wałka, i dlatego w hydraulice jest olej silnikowy. Ale nie wiem, czy jeśli w twoim przypadku hydrauliczny zmieszał by się z silnikowym, to nie zburzył by się czy coś w tym rodzaju. U mnie jak szło paliwo, to jedynie był rzadki i ciśnienie było mniejsze, ale zapach miał normalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad2510    23
też tak słyszałem ale o pompie hydrauliki ze jak olej do silnika idzie to wina pompy hydraulicznej spotkaliscie się z tym
Tomasz, mani dziękuję wam za porady☺

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    22
Pompa hydrauliczna podnośnika ma napęd od skrzyni biegów, ale pompa wspomagania od rozrządu silnika. Czyli ciągnie olej przewodem ze zbiornika hydrauliki, który przez walnięty uszczelniacz wałka spływa przez rozrząd do misy olejowej silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad2510    23
dzięki Tomek idę się zabierać za robotę ☺ a pompa hydrauliczna jak walnie to przybywa oleju w skrzyni? dobrze rozumiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

To nie przez wadę pompy wspomagania a raczej przez jej kiepską konstrukcję. Ułożyskowana jest w aluminiowej obudowie i gdy z czasem złapie zbyt duży luz olej przecieka do silnika. Pompę wymień i po sprawie.  Nawet gdyby do silnika dostał się olej hydrauliczny nic się nie zważy a sam silnik będzie normalnie smarowany. To nie tragedia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad2510    23
święci się jeszcze lampka brak ciśnienia w układzie kierowniczym to przez pompę? dodam że już zamiwiona☺

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    22

Czujnik ciśnienia oleju w układzie kierowniczym jest wkręcony w śrubę od powrotu przy orbitrolu. Musisz odkręcić taką plastikową klapkę na dwa wkręty z prawej strony przy dźwigniach od hydrauliki. Czujnik jest taki sam, jak od Ursusa c 330 /360. Przyda się klucz nasadowy długi, bo jest kiepski dostęp. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    22

Jeśli potrzebujesz pomocy, to odezwij się do Seweryna. Znajdziesz go w dziale pronar albo Belarus. On jest byk w temacie rusków 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

Ten czujnik to porażka na im mniejszy opór napotyka powracający olej tym większe prawdopodobieństwo że się zapali mimo że wszystko jest ok. Nie przejmował bym się nią zbytnio. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    35

A pomożecie Panowie w moim pronarze 1025a z 2011 nie działają wskaźniki deski rozdzielczej i obrotomierz nie pokazuje nic. Działa tylko czujnik ciśnienia oleju i ładowanie. Bezpieczniki sprawdzone są ok. Możliwe że jakiś przekaźnik tylko który za to odpowiada? i jak sprawdzić czy jest dobry przekaźnik czy też jest uszkodzony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    55

Jak jest aż tak głucho, to wpierwoj sprawdzałbym masę. I nie pisał o tym w dziale "przybywa oleju". 9_9


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez celeron59
      Witam ostatnio w moim 3095 wyjełem jeden akulumator zeby go podładowac. po paru dniach odpaliłem ciagnik ale nie działa dynashift oraz nie palą sie kontrolki od przedniego napedu i wom .Prosze o pomoc
    • Gość
    • Przez RolnikJakub
      Witam.                                                             Jak  to naprawić ?

    • Przez mlodyhef
      Witam. Problem dotyczy ładowarki Kramer 312 SL,  nie jedzie ona do przodu tylko do tyłu.  Na luzie też jedzie do tyłu, gdy przełączam jazdę na przód to też metr się cofnie i stoi. Problem wystąpił przy naprawie wycieku.  Teraz wycieku nie ma, nalaliśmy nowego ATF II i d*pa. Czy ktoś z użytkowników wie co tu mogło się stać? 
    • Przez Mateo905
      Witam,
      mam problem z moim Masseyem 6120 Dynashift 32x32, rewers przy kierownicy. Wytarł się wodzik od rewersu, tzn nie wrzucał biegów do przodu, do tyłu jeszcze jakoś mu się udawało. Ciągnik rozpołowiłem, wodzik został wymieniony i ten problem zniknął. Pojawił się inny: po puszczeniu sprzęgła, bez żadnego biegu, czyli na luzie, ciągnik aż przygasa, strasznie się męczy, czuć jakby go coś hamowało. Wciskam sprzęgło: silnik pracuje lekko. Biegi udaje się włączyć, ciągnik jeździ do przodu i do tyłu, jednak kiedy podczas jazdy wciskam sprzęgło, to prawie staje w miejscu, tak jakby miał wciśnięty hamulec. Można włączyć WOM, podnośnik również działa. Zauważyłem też, że wraz ze zmianą półbiegów zmienia się obciążenie silnika, tzn na jednym z półbiegów przygasa znacznie mocniej niż na pozostałych.
      Przed wymianą tego wodzika wszystkie inne podzespoły (poza rewersem oczywiście) działy normalnie. Macie jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyny? Nie zrobiłem jeszcze pomiarów ciśnień, bo stwierdziłem, że podczas postoju w garażu na czas remontu raczej nie padła pompa, ale w przyszłym tygodniu postaram się załatwić manometry i te ciśnienia zmierzyć. Jakieś wskazówki, co jeszcze sprawdzić?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.