Skocz do zawartości
News
Konrad2510

Pronar1025 przybywa oleju, awaria pomocy

Polecane posty

Konrad2510    23
Witam mam taki problem, przybywa mi oleju w silniku, płyny z chłodnicy nie ubywa to co może być przyczyną kiedyś gdzieś czytałem że może być pompa hydrauliczna zwalona i może ciec do silnika. Dodam że podnośnik chodzi bardzo dobrze rozsiewacz 1,5nawozu plus rozsiewacz i ładnie trzyma, co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    135
U mnie lały wtryski we Władku i oleju przybywało. i

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Konrad2510    23
wydaje mi sie ze nie chyba nie ale pewności nie mam.. jak zobaczyć czy paliwo? olej jak patrzyłem to w miarę nie widać żeby się zwazyl, a jak paliwo się dostaje to co za przyczyna, wtrysku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    135
Skoro płynu nie ubywa to zostaje tylko olej ze wspomagania. Masz osobny zbiornik czy z hydrauliki idzie? Jeśli masz hydraulikę zalaną superolem to nie zauważysz po oleju. Pozostaje obserwować poziomy oleju w hydraulice i w skrzyni. Jak w hydraulice ubywa a nie przybywa w skrzyni i nie ma wycieków to tylko do silnika może iść. Jeśli paliwo idzie to olej będzie coraz rzadszy i podobno po zapachu można poznać choć ja nie byłem w stanie tego wyczuć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad2510    23
ubywa mi faktycznie z hydrauliki co zaleje to trochę i okienko puste na wskazniku, a do wspomagania nie mam osobnego zbiornika ciągnik z 2002r jak wspomaganie to gdzie szukać co sprawdzić? olej mam zalany hydrauliczny. Ropa to raczej nie bo olej gęsty i nic ropa nie czuć
w skrzynią norma oleju połowa okienka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    53
To pewnie przepuszcza ci pompa od wspomagania. Podobno coś miały nie tak z uszczelniaczem wałka, i dlatego w hydraulice jest olej silnikowy. Ale nie wiem, czy jeśli w twoim przypadku hydrauliczny zmieszał by się z silnikowym, to nie zburzył by się czy coś w tym rodzaju. U mnie jak szło paliwo, to jedynie był rzadki i ciśnienie było mniejsze, ale zapach miał normalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad2510    23
też tak słyszałem ale o pompie hydrauliki ze jak olej do silnika idzie to wina pompy hydraulicznej spotkaliscie się z tym
Tomasz, mani dziękuję wam za porady☺

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    53
Pompa hydrauliczna podnośnika ma napęd od skrzyni biegów, ale pompa wspomagania od rozrządu silnika. Czyli ciągnie olej przewodem ze zbiornika hydrauliki, który przez walnięty uszczelniacz wałka spływa przez rozrząd do misy olejowej silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad2510    23
dzięki Tomek idę się zabierać za robotę ☺ a pompa hydrauliczna jak walnie to przybywa oleju w skrzyni? dobrze rozumiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

To nie przez wadę pompy wspomagania a raczej przez jej kiepską konstrukcję. Ułożyskowana jest w aluminiowej obudowie i gdy z czasem złapie zbyt duży luz olej przecieka do silnika. Pompę wymień i po sprawie.  Nawet gdyby do silnika dostał się olej hydrauliczny nic się nie zważy a sam silnik będzie normalnie smarowany. To nie tragedia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad2510    23
święci się jeszcze lampka brak ciśnienia w układzie kierowniczym to przez pompę? dodam że już zamiwiona☺

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    53

Czujnik ciśnienia oleju w układzie kierowniczym jest wkręcony w śrubę od powrotu przy orbitrolu. Musisz odkręcić taką plastikową klapkę na dwa wkręty z prawej strony przy dźwigniach od hydrauliki. Czujnik jest taki sam, jak od Ursusa c 330 /360. Przyda się klucz nasadowy długi, bo jest kiepski dostęp. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszStach    53

Jeśli potrzebujesz pomocy, to odezwij się do Seweryna. Znajdziesz go w dziale pronar albo Belarus. On jest byk w temacie rusków 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Ten czujnik to porażka na im mniejszy opór napotyka powracający olej tym większe prawdopodobieństwo że się zapali mimo że wszystko jest ok. Nie przejmował bym się nią zbytnio. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    35

A pomożecie Panowie w moim pronarze 1025a z 2011 nie działają wskaźniki deski rozdzielczej i obrotomierz nie pokazuje nic. Działa tylko czujnik ciśnienia oleju i ładowanie. Bezpieczniki sprawdzone są ok. Możliwe że jakiś przekaźnik tylko który za to odpowiada? i jak sprawdzić czy jest dobry przekaźnik czy też jest uszkodzony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    70

Jak jest aż tak głucho, to wpierwoj sprawdzałbym masę. I nie pisał o tym w dziale "przybywa oleju". 9_9


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cichyares
      Witam zwracam się do was o prośbę odczytu błędów w ciągniku Renault Ares 815RZ są to błędy 132 i 134 Nie wiem od czego są ciągnik mam od nie dawna i jeszcze za dużo o nim nie wiem...
      Wie ktoś możne od czego są i czy można je usunąć samemu ?
    • Przez Kamilek1
      Witam, kupilem siewnik kleine multi corn taki jak na foto nizej, potrzebuje do niego tabele wysiewu nasion poniewaz sie nie zachowala. Nawozową mam. Z gory dziekuje za pomoc, prosilbym o jakies foto itp moge nawet zaplacic za taka informacje Pozdr

    • Przez Nowyagri
      Witam. Panowie, mam problem z moim Fendtem Favoritem 514C. Pedał sprzęgła jest strasznie miękki, wciska się bez żadnego oporu, jedynie sprężyna co podnosi pedał stawia opór. Sprzęgło działa, ale skok 1 cm od pełnego wciśnięcia i odpuszczenie go powoduje że ciągnik już rusza. Raz biegi wchodzą lżej a raz ciężej. Najgorzej jest z 1 i 2 biegiem. Sprzęgło sprawia wrażenie "jak by cylinderek nie wysprzęglał "
      Cylinderek jest suchy, nie widać ubytku płynu z zewnątrz. Sprzęgło było odpowietrzane pompką podciśnieniową. 
      Ciągnik kupiłem już z takim sprzęgłem.  Traktor ciągnie, sprzęgło się nie ślizga, ma moc. 
      Mechanik był, sam nie wie co może być przyczyną, powiedział "jeździć" , cylinderek raczej nie jest uszkodzony bo nie leje płynu a pedał oddaje. 
      Moim zdaniem należało by jednak usunąć usterkę. Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
       
      Dziękuję za pomoc 
    • Przez Matik7171
      Witam. Mam problem z kontrolką nr 14, a mianowicie tydzień temu podczas zmiany kierunku jazdy rewersem elektrohydraulicznym zaswiecila się i uniemożliwiła jazdy. Zgasilem przerzucilem rewers na inną pozycje i było dobrze aż do przedwczoraj gdzie ta sytuacja się powtórzyła lecz teraz kilka krotnie. Wczoraj za każdym razem gdy przerzucilem rewers zaczęła migac i piszczeć. Czym to może być spowodowane? 
       

    • Przez Pawel0418
      Witam,po remoncie mam taki problem iż gdyż kiedy władek złapie 45 st lub więcej  to nie chce zaraz po zgaszeniu za palić muszę poczekać z 5 min aż ostygnie i pali na dyk dodam ze zawory sprawdziłem i są dobrze ustawione mechanik kiedyś mi mówił ze te nowe strasznie puchną i fakt tak jak by coś ściskało dodam,że mam stare cylindry dobre  i jak myślicie zmieniać cylindry na stare? zmienione zostały ponieważ tłoki były po przepalane i jedno miejsce na tłoku było strasznie z  tarte ale wszystko było ok a i jeszcze ,problem jest dopiero po wciśnięciu odprężnika jak jest odprężnik wyciągnięty to kręci normalnie czyli szybko  
       
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.