Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Rolnik122894

Układ rozruchu rozrusznika w C-328

Polecane posty


Witam wszystkich agrofotowiczów :)

 

Otóż chcę zrobić w swoim ciapku palenie. Tylko nie wiem jak :D Co ma być podłączone i jak. Świateł i podświetleń wskaźników nie będe robił. Potrzebny jst tylko rozruch silnika. Co muszę kupić?? I jaki koszt. Jakby ktoś mógł narysować schemat będe wdzięczny.Czekam na odpowiedzi.

 

Poprawiono tytuł -z powodu niejasnego określenia problemu

@elektrotech

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


damjan15    0

Dołączam się do pytania kiełbasy bo np ja przez słowo palenie rozumiem że palenie w piecu, palenie ogniska ale żeby palić c-328 to się jeszcze nie spotkałem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


damjan15    0

Toż masz przełącznik świec żarowych nowy dwa lata temu kosztował 26 zeta ale ja uważam że on nie może się zepsuj jedynie połamać. Także przekręcasz przełącznikiem i kręci rozrusznik więc co ty jeszcze się domagasz a za światła odpowiada stacyjka :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego @damjan15 my sie nie rozumimy. Ja nie mam w swoim ciapku instalacji elektrycznej wogóle. Bo teraz robiłem remont i go malowałem. I chce ją poskładać z tym,że potrzebny mi jest tylko rozruch silnika. I które kable musze założyć żeby mieć ten rozruch.I jakie elemnty muszą być? A reszta mi nie potrzebna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

damjan15    0

To pisz od razu że nie masz instalacji :D to tera sprawa jasna jeżeli się nie chcesz bawić to najlepiej kup za 70 zeta łączoną instalacje i będziesz miał spokój. Jeżeli masz czasu dużo to kup kilometr kabla kolektory i resztę elektryki znajdź schemat i sam zrób instalację. Według mnie najlepszym wyjściem będzie założeniem całej elektryki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kielbasa    1

Tak - niech kupi łączoną instalacje - jak ją zobaczyłem to odsprzedałem koledze, bo on jest głupi i się nie zna na przekrojach przewodów. :D Po drugie, wsuwki, które tam są zaciskane są loterią - jedna trzyma, druga nie. Proponuję wydać trochę więcej funduszy i zrobić wszystko samemu. Rozrusznik polecam Magnetona, akumulatory Centra 2x6V 165Ah, alternator Elmot 9 diodowy 45/55A. Napisz, czy chcesz schemat do świec, to narysuję Ci wszystko od początku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


vcc    10

To i ja się wtrącę, najlepiej instalację zrobić samemu, koszt zapewne wyjdzie podobny co do łączonej instalacji ale trwałość będzie nieporównywalnie większa, rozrusznik - z przekładnią czeski (srebrno-czarny), aku do takiego rozrusznika wystarczy 120Ah, co do alternatora, elmot 9 diod 44/53 lub 55A z wbudowanym reg napięcia - będziesz potrzebował to napisz, dla ludzi z forum coś taniej się zorganizuje :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

damjan15    0

Co do instalacji elektrycznej to są różne zdania na forum ktoś pisał że jest ok ale ja jakoś też nie jestem za tym. Ostatnio brat zakupił łączoną i zobaczę jak mu się będzie sprawować. Ja to bym w życiu nie wydał 70 zeta na łączoną instalację wole dzień czy dwa posiedzieć i mieć konkretnie zrobione. Ale jak ktoś nie ma czasu czy na tym za bardzo się nie kapuje to lepiej kupić za 70 zeta łączoną i spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez fredf9
      proszę o pomoc przy podłączeniu przełącznika rozruchu 12/24 do mtz 82
    • Przez cinek14
      Witam wszystkich mam pewien problem z rozrusznikiem w Ursusie c-360 z silnikiem 3P. Problem jest taki, że rozrusznik słabo kręcił to znaczy wolno wiec postanowiłem go rozebrać i zobaczyć co się stało. W środku zastałem komutator cały czarny był tak jak by zalany olejem z dodatkiem pyłu, szczotki były do połowy zużyte. Wymieniłem tulejki i szczotki przy okazji, także komutator wymyłem, ale gdy go złożyłem i podłączyłem pod prostownik który ma funkcje rozruchu to działał, ale nie miał takich obrotów jak powinien. Jak chce go przekręcić palcami to nie udaje mi się to myślę że jest ciężko spasowany na tulejkach, ale taki samo słabo się kręcił przed rozkręceniem a spokojnie palcami można było go obrócić wiec nie wiem co jest grane z nim i co jeszcze mogę tam zrobić albo sprawdzić? Koledzy, co może być przyczyna ze on tak słabo kręci?
    • Przez Fortis
      Od pewnego czasu mam w Ursusie C-330 problem z odpalaniem a mianowicie słabo kręci silnikiem. Na początku wymieniłem tulejki w rozruszniku na nowe, później został założony nowy elektromagnes ale też za dużo nie pomogło. Pomyślałem więc że może słabo ładuje ale okazało że ma ładowanie zbyt duże które wynosi: na około 800 obratach 13,9V- więc dobre, a na około 1600 obratach 15V więc chyba za duże(ale sam już nie wiem bo wszędzie gdzie czytałem było podawane maksymalne napięcie 14,4V a znalazłem taką stronke gdy szukałem ile kosztuje regulator Inprodus i tu pisze że max to 15V). I teraz moje pytanie: Czy z powodu zbyt dużego napięcia ładowania ciągnik może słabo kręcić i czy takie napięcie może zmniejszyć pojemność akumulatora?, a jeśli nie to no to dlaczego słabo odpala?
    • Przez minio
      Witam,
       
      mam następujący problem - podczas odpalania ciągnika, a dokładnie w momencie gdy silnik załapie słychać głośny hałas. Nie ma tego hałasu gdy np. rozrusznik kręci "na sucho" i silnik nie załapuje - występuje to tylko w momencie gdy silnik "załapuje"... Co to może być, co jest do wymiany ?
    • Przez antonio86
      Mam taki problem w c-360. Nie wiem czy to akumulatory czy rozrusznik.
      Akumulatory 13,5V trzymają po wciśnięciu guzika spada do 3V i nie ma siły obrócić.
      Poziom elektrolitu ok i w każdej celi po sprawdzeniu testerem elektrolitu jest ok- kolor zielony.
      Sprawdzałem tulejki i szczotki-ok. Teraz sprawdziłem miernikiem i między drugim wyjściem elektromagnesu a masą jest przejście. Czy tak powinno być?
×