Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
drewcio    6

Witam, problem z przelaczaniem predkosci womu.

W moim mtz 82 nie ma sruby na klucz do przestawiania 540 1000 obr/min od spodu jest tylko takie cos jak na foto: 20180319_205702.thumb.jpg.2cd5ace45109f64391ceeaed1426d045.jpg20180319_205649.thumb.jpg.c5bc3378a0acea50462827bb4d137d12.jpg20180319_205717.thumb.jpg.2a9a8b745c9a8ccda2f0d129c6917258.jpg20180319_205708.thumb.jpg.e75cb75b158da65cd2a2238ebd181119.jpg  Zdjecia robione od spodu skrzyni reduktora.

Pytanie co to jest i jak tym sterowac? Jest mozliwosc by przestawiac predkosc womu bez wychodzenia z kabiny?. W srodku nie znalazlem dodatkowych przelacznikow/dzwigni oprocz tych standardowo montowanych i opisanych w instrukcji dostepnych do w/w modelu na necie.

Dodam iz pacjent to mtz 82 w malej kabinie z 78' przyjechal z niemiec. /Bynajmniej wg. dowodu rejestracyjnego i tabliczek/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Zobacz pod podłogą czy z tych dekli na reduktorze coś nie wystaje, ale według mnie to musisz dopasować klucz do tej nakrętki z przyspawanym ramieniem podłączonym do suwaka i po prostu przekręcić tak żeby się ten suwak wsunął. Tylko mogą Ci się zęby nie zgrać to trzeba w czasie przekręcania cyknąć rozrusznikiem albo włączyć WOM i próbować obracać końcówką.

Wygląda na to, że jedyna zmiana jest taka, że widełki suwają się równolegle do wałka wom i nie trzeba popuszczać śrubki blokującej żeby przełączyć bo jest zatrzask na suwaku, ale dalej trzeba upaść przed królem na kolana żeby to przełączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Ale tu prościej można by to ogarnąć żeby przełączać z kabiny jeśli to  służy do zmiany prędkości WOM 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Wystarczyło by żeby zrobili z boku obudowy a nie pod spodem no ale kto zrozumie ruskich. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Nie wiem czy wiesz, ale tekstem "upaść na kolana przed królem" wygrałeś internety

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drewcio    6

A spotkal sie ktos z takim czyms juz? Jest to gdzies rozrysowane na jakims schemacie gdzies? 

Chyba zostaje spuszczenie oleju i odkrecenie cuda, by poznac i zrozumiec cel tego "udogodnienia".

Nadmienic nalezy iz srubka do blokowania bodajze na kluczk '10' jak w normalnej wersji w tym modelu rowniez sie znajduje. Na zdjeciach nie widac, jest ona ciasno pod suwakiem. 

Edytowano przez drewcio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
To jest dużo lepsze i prostsze niż 'nowy typ' Wystarczy założyć klucz i przekręcić. W środku jest kulka i sprężynka.
  • Thanks 1

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To jest całkiem inna pokrywka która jeśli się nie mylę była montowana tylko w mtz-tach w małej kabinie. Ciesz się że taką masz to be ogólnie spotykane to straszne dziadostwo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drewcio    6

Dzieki zbyszekbrzuze za nakierowane na schemat. Teraz to juz jestem w domu z tym.

Ciekawe czemu nie zastosowali tego przelacznika powszechniej. Bo oprocz tego ze tam cieknie olej (bynajmniej u mnie) to raczej faktycznie nie liche jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kamil8352
      Witam. Fendt 716 vario 2002r. Po nacisnieciu przycisku nie zmienia zakresu predkości I/II. Po zmianie zakresu mechanicznie kluczem na ciagnik jeździ tak jak powinien. Nie wyswietla zadnych błędów.
    • Przez MfKrystian
      Witam ostatnio z  dnia na dzień przestał mi działać w Mf 3080 Wom jak wlączam wogóle nie reaguje nie drgnie nawet Kontrolka od womu się nie paliła a nawet jak się nie paliła to i tak mi działał I jakoś dziwnym trafem przestał działać
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez GrzywaRM
      Witam
      kupiłem MTZ i mam pytanie czy ten pręt pod skrzynią ze ściętymi  dwoma bokami na zdjęciu jest do zmiany prędkości obrotów wom? 

    • Przez diwad8900
      Jakie macie opinie o adiuwantach (faster i aditens max) i uzdatniaczu wody proaqla. może jakiejs innej firmy coś polecicie czy lepiej może odpuścić sobie takie specyfiki
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj