slawek_82

Renault Ares 640 ślizgające sie sprzęgło

Polecane posty

slawek_82    0

Witam. Mam problem ze ślizgajacym sie sprzeglem w Renault Ares 640 , co moze byc glowna przyczyna tej awarii czy pompa hydrauliczna i slabe cisnienie ma wplyw na dzialanie sprzegla czy wina raczej jest po stronie tarcz sprzegłowych ?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Jesteś pewny że ślizga się na sprzęgle a nie na pólłbiegach? Do tyłu i przodu jest ten problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek_82    0

Na zimnym czy na rozgrzanym oleju jest to samo, podczas zmiany biegów ciagnik wolno sie zbiera obroty silnika wzrastaja a ciagnik nie nabiera predkosci ewidentnie czuc jakby sie slizgal na sprzegle, a dodatkowo szarpie przy przelanczaniu rewersu do tylu.  Zauwazylem tez ze podnosnik bardzo wolno podnosi tak jakby brakowalo cisnienia na hydraulice.  Czy ktos mial moze podobne problemy i moze doradzic co moze byc przyczyna ??  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek_82    0
Dzieje się tak cały czas i w obu kierunkach. Zrobię właśnie pomiar ciśnienia w hydraulice a jakie powinno być prawidłowe ? jeśli będzie zbyt niskie to wystarczy wymiana pompy hydraulicznej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Hydraulika zewnętrzna  ma niewiele wspólnego z jazdą. Pomiar ciśnienia na skrzyni. I czy na wszystkich półbiegach tak samo się dzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek_82    0

Tak dzieje sie tak na wszystkich polbiegach to jesli raczej nie hydraulika to gdzie szukac przyczyny ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Pomiar ciśnienia na skrzyni. Najpierw sprawdzić czy gdzieś nie gubi ciśnienia, potem rozbierać i wymieniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Dokładnie, tu nie ma zlotej metody chop siup... trzeba po kolei mierzyć ciśnienia, na koszu jazdy do przodu, do tyłu i na każdym pólbiegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek_82    0

Tak wiadomo ze trzeba zaczac od pomiaru cisnienia w skrzyni i calej  hydraulice i tak wlasnie zrobie. A orjentuje sie ktos moze jakie powinny byc prawidlowe cisnienia ?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emsi1903    0

Witam. Mam podobny problem ze ślizgającym się sprzęgłem lub półbiegami ale w Renault Cergos 350. Rewers mechaniczny, skrzynia 20/20, jeden półbieg. W miarę jak rozgrzewa się olej w skrzyni to zaczyna się ślizgać napęd traktora. Mam założoną nową pompę hydrauliczną ale jak na przełącze na pełny bieg z połówki to dusi silnik a na ciepłym świeci się kontrolka od zaniku ciśnienia hydrauliki. I mam takie pytania:

1. Czy przy zużytych tarczkach od półbiegu ślizga się napęd na pełnym biegu i na półbiegu też? Czy tylko na jedenym zakresie?

2. Jak zmierzyć ciśnienie hydrauliki na skrzyni od połówek. Z prawej strony ciągnika mam taki rozdzielacz z którego min idą dwie rurki do skrzyni pośredniej. Czy wpiąć się tam z zegarem i jakie powinno być ciśnienie?

3. Czy da się coś podregulować na zewnątrz traktora i sprawdzić za nim zacznę rozbierać do tarczek półbiegu?

Czy ktośmógłby mi coś poradzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Kupiłeś niedawno?

1. Jaki pełny bieg? Jak napęd nie ciągnie to przystawka do przeglądu, napęd jest załączony to ciśnienie go rozłącza. Brak ciśnienia nie powoduje poślizgu napędu w sprawnym układzie.

2. Wpiąć się można w dolot ciśnienia do przystawki powinno być tak około 23atm.

3. Da się podregulować ale najpierw sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emsi1903    0

Ciągnik mam już parę lat. Pełny bieg tzn. nie na półbiegu (żółwiu) tylko na tym szybszym. Nie chodzi mi o przedni napęd i  jego przystawkę ale o to że się ślizga tak jakby sprzęgło i nie ciągnie na koła nawet tylne. A o ciśnienie to pytałem jakie  ewentualnie powinno być na rurkach które idą do skrzyni pośredniej bo to chyba jest od półbiegu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Poślizg jest na koszach {żółw- zając} . Ciśnienie jak pisałem wyżej 23 atm. Rurki wchodzące w skrzynie są dwie jedna od smarowania a druga od zasilania koszy bo olej podaje do obu  na raz jeden rozpina a drugi zapina stąd przy niskim ciśnieniu ciężko (dusi) silnik .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emsi1903    0

No tak rurki są dwie. Wychodzą tak jak na zdjęciu do skrzyni. Która jest od sterowania półbiegiem? Czyli jak będzie słabe ciśnienie to trzeba szukać przy rozdzielaczu a jak będzie dobre to już na tym koszu w skrzyni?

20161105_150053.jpg

20161107_102658.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Rurka przy górnej cewce. A jeśli przedni napęd działał prawidłowo to ciśnienie powinno być ok brane jest z tego samego dzielnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emsi1903    0

Ok. Dzięki PIOTREK79 za podpowiedzi. Dorobie trójnik i wstawię zegar na tej rurce przy cewce i zobaczymy co pokaże. A jak na ciepłym oleju świeci się kontrolka zaniku ciśnienia oleju hydrauliki po włączeniu pełnego zakresu biegu (zając) to znaczy że gdzieś przy tym koszu w skrzyni puszcza jakiś uszczelniacz i gubi ciśnienie do skrzyni? Tak to sobie rozumuje po swojemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Dokładnie tak. Ponieważ elektrozawór otwiera strumień ciśnienia na dwa kosze jednocześnie. Jeden załącza a drugi rozłącza. Brak odpowiedniego  ciśnienia powoduje ze dwie różne prędkości są załączane na raz tzn jednego nie zapina dobrze a drugiego nie rozpina i skutkuje to jak pisałeś tzw (duszenie silnika)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz207    1

Mam podoby problem może dasz radę mi pomóc Piotrek79 mam problem z renault ares 550 rewers mechaniczny i tak biegi wchodzą dobrze sam rewers bez biegów ciężko wchodzi czuć i słychac jak by w skrzyni się krecił wałek na który chce zapisać rewers przód lub tył a jak zapne rewers to potem i biegi ciężko wchodzą jakieś podpowiedzi? Mam taki rozdzielacz chcę powierzyć ciśnienia częściowo mierzone tylko nie wiem gdzie i jakie ciśnienia powinny w tej górnej rurce powinno być jakieś cisnienie od czego ona jest

IMG_20200424_144105.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj