Skocz do zawartości

Fotel pneumatyczny zasada działania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Fotele do busów są z własną sprężarką, te od ciężarówek wymagają stałego podłączenia do instalacji. Te fotele w stanie spoczynku upuszczają powietrze z poduszki i obniżają się by ułatwić wsiadanie do ciężarówki. Fotele, które wymagają okresowego uzupełnienia powietrza, zamiast sprężyny mają poduszkę powietrzną.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

Mam pytanie do posiadaczy fotela pneumatycznego (lub samej podstawy) z Tatry lub Liaza. Czy tam trzeba cały czas doprowadzać powietrze z układu pneumatycznego ? Czy można to jakoś inaczej rozwiązać, żeby sprężarka nie musiała chodzić na okrągło ?

Opublikowano

Odświeżę temat co do siedzenia grammer. Wszystko jest pięknie, sprężarka działa powietrze nie ucieka, tylko siłowniki są do wymiany i tutaj pytanie: Ma ktoś może jakiś patent żeby czymś zastąpić te siłowniki? Może źle szukam ale ceny tych siłowników to kosmos ponad 400 zł za jeden. Może wiecie gdzie są tańsze lub innej firmy tańszej bo inaczej będę musiał coś ze sprężyną kombinować lub coś takiego.

Opublikowano

a tak koło tematu-ma ktoś jakieś schematy budowy zawieszenia i całej amortyzacji fotela. czy ta poducha działa jak zwykła spręzyna czy też jest aktywna, tzn np gdy ciągnik podskakuje ona upuszcza ciśnienia a na dołku szybko dopompowuje by przeciwdziałac ruchowi fotela za ciągnikiem (taki patent jest chyba stosowany w autobusach i tirach) ?

Opublikowano

Aktywny to jest o tyle,że jak się dopompuje odpowiednio do wagi traktorzysty to na dolkach nie dobija do dołu i do gory .Może ktoś wie gdzie dokupić podłokietnik do niego?

Opublikowano

Witam mam problem, przy moim mf 3085 nie działa fotel pneumatyczny, gdy wcisnę ten przycisk do podnoszenia to mrugną tylko kontrolki i tyle. Co to może być? podobno jest tam jakaś pompka.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W moim MF czasem zawieszą się szczotki w silniczku pompki. Wystarczy lekko w niego puknąć i jest ok. Pompka jest przykręcona pod siedziskiem.

Opublikowano

Fotel tzw. aktywny nie jest najlepszym rozwiązaniem w ciągniku między innymi dlatego że zbyt często wsiada się i wysiada, a fotel za każdym razem automatycznie dopompowuje do wagi kierowcy i spuszcza powietrze do zera. Jakiś czas temu kupiłem taki fotel z autobusu i chciałem zamontować w ursusie 902 i zamontowałem ale bez kombinacji nie obyło się.

Opublikowano

@Binek jeśli ktoś wcześniej zamontował ten fotel z autobusu lub ciężarówki to pewnie ze będzie się tak dziać jak napisałeś, ale ja jako że jeżdżę ciągnikami z pneumatycznymi fotelami, to nie zauważyłem żeby fotel upuszczał powietrze jak się wychodzi z kabiny i pompował powietrze jak się na niego siada.

Opublikowano

W ciężarówkach powietrze spuszcza i pompuję się samo. W ciągnikach nie. Jak zakładalem taki fotal do ciągnika to ten zawór wyrzuciłem i założyłem zaworek jak do pompowanie kół w przyczepie.

Opublikowano

Dokładnie zrobiłem tak samo, tylko nie wywaliłem zaworu tylko na ciepło włożyłem zaworek od rowera w wężyk którym powietrze uchodziło i w ten sposób ciśnienie utrzymuje się stale.

Opublikowano

ja mam taki problem ze swojim fotelem iż że jak napompuje do oporu to powietrze trzyma nawet miesiąc a jak chce aby było miękkie to schodzi po 1 godzinie czego może być winna zaworu poduszki czy przewody ??

Opublikowano

Panowie,

Mam fotel grammera pneumatyczny z tym ze ktos juz cos w nim przerabiał.

Mianowice od poduszki wychodzą 2 rurki plastikowe i są zaślepione, tak jakby czegoś tam brakowało.

Dodam że fotel pompuje powietrze ale nie trzyma ciśnienia.

Po chwili samoczynnie opada na sam dół....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v