News
Lorak1

Kuhn Axis M 30.2 EMC +W czy Kverneland Exacta TL GeoSpread

Polecane posty

Lorak1    0

Tak jak w temacie. Wybor juz zawezilem do tych dwoch modeli (bez wdawania sie w  szczegoly czemu - dilerzy itp itd). Teraz powstaje pytnie ktory wybrac. Roznice w cenie nie sa na tyle duze zeby determinowaly moj wybor. Liczy sie dla mnie trwalosc i niezawodnosc oraz precyzja wysiewu. Nie bede szczegolowo pisal ktory rozsiewacz ma jakie wyposazenie i za ile bo zakladam ze jak ktos bedzie doradzal to zna sie na tyle ze mniej wiecej wie. Pojemnosc to tez raczej kwestia nadstawek. Naped ma byc od WOM, oczywiscie praca z GPS tj auto dawka i szerokosc, praca z komputerem John Deera (wiem ze oba maja dzialac).

Chetnie uslyszam bym wrazenia uzytkownikow jak i ogolne opinie kolegow.

Ktory mniej rozbija nawoz?

Ktory ma lepsza powloke lakiernicza?

Z gory dzieki za pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrozon07    10

Użytkuję axisa M 30.2 EMC dwa lata i sprawuje się bardzo dobrze, mam 8 sekcji (nie wiem ile jest w kvernelandzie) uważam że to wystarcza, prosta obsługa komputera, mieszadło nie rozdrabnia nawozu, kverneland ma kilka łopatek na tarczy wysiewającej i nie wiem czy to nie wspomaga rozbijania nawozu a axis tylko dwie, warto wziąć plandekę, jakbym kupował jeszcze raz to bym się zastanowił nad hydraulicznym napędem bo trzeba trzymać cały czas określone obroty i jest to szczególnie ważne przy EMC który zaraz po włączeniu wałka kalibruje się na 540, a jak będziemy skakać z obrotami w trakcie siewu raz 520 raz 560 to może trochę przekłamywać, więc jak tylko jest w miarę dobry ciągnik to bym brał napęd hydrauliczny i wtedy obroty Cię nie obchodzą.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lorak1    0

Dzieki bardzo za szybka i rzeczowa odpowiedz!

W kvernelandzie sekcje sa co 2 metry (zawsze - przybywa szerokosci przybywa sekcji. W nieparzystych szerokosciach tez jakos to jest), jednak sadze ze to niema wiekszego znaczenia czy te sekcje maja po 2 czy 3 metry czy jest stala liczba 8 sekcji na niezaleznie od szerokosci. Wazne zeby sie wlasciwie zamykaly i otwieraly.

Wydaje mi sie ze wieksza liczba lopatek nie powinna miec wplywu na rozbijanie nawozu (kverneland mowi o tym raczej w kontekscie zalety). W kvernelandzie jest tez system CENTRE-FLOW - to przyspiesza nawoz przy opuszczaniu zbiornika, zanim trafi na tarcze wysiewajaca (cos jak SBS w amazone). Jaka roznice robi ten system w rzeczywistosci to nie wiem. Slyszalem opinie ze oglnie rozsiewacze te "nie pyla" nazwozu. W kuhnie zdaje sie takiego systemu nie ma, jednak piszesz mrozon07 ze problemow z rozbijaniem nie ma...

Co do napedu to rozsiewacz bedzie wspolpracowal z ciagnikiem z bezstopniowa skrzynia - jak ustawie predkosc WOM na komputerze to ciagnik ja utrzymuje i zmienia predkosc jazdy trzymajac stale obroty silnika i walka.To wlasnie dlatego raczej rezygnuje z napedu hydraulicznego. Wiem jednak ze kverneland podczas siewu wiekszoci nawozow wymaga predkosci WOM 460obr/min.  To w polaczeniu z zalaczonym trybem eko daje fajnie niskie obroty silnika i oszczednosc paliwa. 

mrozon07 a ty w axisie podczas siewu caly czas musisz miec 540 obtotow na walku?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dacjan123    22
A kolego mam pytanie rozważales rosiewacz bogballe M35W PLUS pytam tyllo z ciekawosci bo ja stoje wlasnie przed wyborem tych dwóch rosiewaczy co podales i. wlasnoe tez bogballe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lorak1    0

Nie rozwazalem

A zaslyszales moze jakies opinie na temat dyskutowanych tu maszyn ktorymi mogl bys sie podzielic?

kazda opinia mile widziana!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dacjan123    22
niestety nie pomogę Ci w tym temacie bo nie znam od nikogo opinii na temat tych rosiewaczy jedynie wiem ze obok mnie maja dwie spółdzielnie rosiewacz kverneland jedna ma go chyba z 3 lata a druga niecaly rok
Nie zaglebialem sie jeszcze zabardzo w temat tych rosiewaczy chodzi o ta trójkę jedynie co o cene dowiadywalem sie orientacyjnie to ceny zbliżone bo dopiero bede składał wniosek na rosiewacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johniy861    74
mam axisa m 30.2 emc ale bez wagi. Ogólnie sprawuje się super. Nadstawki na 2,5 tony także z saletra trochę juz mozna obskoczyc, dosyć dokładnie wysiewa przy czym im lepsze dane nawozu wbite w komputer tym lepiej, lakier także bez zastrzeżeń. Jedyn mankament to fakt ze podczas każdego uruchomienia wom trzeba robic kalibracje przez 10 czy 20 sekund. Nie jest to jakiś duży problem no ale jest. Telimat też się świetnie sprawdza o ile maszyna jest te 50 cm nad ziemią. Ogólnie maszyna kończy teraz rok u mnie i na pewno wiem że był to dobry wybór.
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
avici_lv80    88
jeśli mogę to chciałbym się wypowiedzieć na temat centre-flow, mam starszego kv DSC ale zasada jest taka sama co w nowych z tym zawirowaniem nawozu i dla mnie to jedna wielka ściema nawet jeśli sialbys czysty nawóz bez pyłu np saletre lub saletrzak to i tak wg mnie bardziej pyli jak na tradycyjnych talerzach a co dopiero jakiś wieloskladnik o słabej granulacji.. w starej Amazonce nie miałem tak uwalonego rozsiewacza a co dopiero ciągnik więc dla mnie i moich dwóch znajomych którzy posiadają/li bo jeden już zmienił na kuhna to słaby chwyt marketingowy.. ja sam tez chce zmienić w przyszłości na tradycyjne talerze
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lorak1    0

johniy861 dzieki za opinie!

 

avici_lv80 - ciekawe to co mowisz. Moze jeszcze inni uzytkownicy sie do tego odniosa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lorak1    0

johniy861 dzieki za opinie!

 

avici_lv80 - ciekawe to co mowisz. Moze jeszcze inni uzytkownicy sie do tego odniosa.

Chyba watek troche obumiera...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ibrahim
      Mam problem w doborze zgrabiarki. Chcę kupić „kołową” do C 330, a w ostateczności do Zetora 7011. Czy Kuhn GM 3501 to dobre rozwiązanie do ciapka? 
    • Przez lukaszmsp2090
      Witam, 
      Zamierzam kupić używany opryskiwacz. Zastanawiam się nad : Hardi Evrard Meteor 2500l (2002r.) oraz Kuhn Top Rider 3000l (2003r.). Szerokość belki zarówno w pierwszym jak i drugim wynosi 24m z możliwością skrócenia do 21m. Który z powyższych byłby lepszy ? Który jest bardziej niezawodny ? W którym jest lepszy sterownik (w powyższym evrardzie jest regulor 4, w kuhnie nie wiem) ? Może ktoś takich używa i zechciałby się podzielić opinią. 
    • Przez Baldek
      Witam Wszystkich , chciałbym kupić pług obrotowy ,znalazłem kilka ogłoszeń kuhn ,powie mi ktoś czym różni się  kuhn master 120 od kuhn MULTI master 120,121??? Czy polecacie kuhny czy inne marki???
    • Przez Radzio86
      Witam. 
      Drodzy forumowicze, powiedzcie mi proszę czy Zetor 7211 bez przedniego napędu poradzi sobie z pługiem zagonowym Kverneland 3 skibowym  16 calowym ? Ziemia mieszana - od ciężkiej gliny po piaski.
      Jestem też ciekawy jak duży pług obrotowy może poradzić taki ciągnik ? 
       
    • Przez karol210589
      Szanowni koledzy. Post na prośbę kolegi ale bardzo proszę o pomoc. Kolega kupił rozsiewacz Kvernelanda ale nie ma do niego instrukcji. Rozsiewacz nie posiada nalepek żadnych jedynie tabliczkę znamionowa która wysyłam pod postem. Rozsiewacz posiada wagę i sterownik. Proszę o pomoc...
      Dodam że na stronie internetowej nie znalazłem instrukcji, również dealer nie wykazał się odpowiednią kompetencją. Gdy np potrzebowałem instrukcji w języku polskim od Hardiego wystarczył jeden telefon do serwisu głównego i dostałem na email w formie pdf.



×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj