Polecane posty

Farmer2017    0

Witam.

Składam wniosek na prow. Planuje kupno ciagnika 140 - 160 km. Ciagnik bedzie typowo do cieżkich prac oraz transportu. Podpowiedzcie jaki wybrać. Który jakie ma wady i zalety oraz o jakich usterkach słyszeliście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johniy861    61
wszystko zależy ile kasy zamierzasz wyłożyć na sprzęt. Fendt standartowo najdroższy ale za to wygoda, komfort no i w transporcie idealne. W ciężkiej robocie to jednak skrzynia bezstopniowa nie ma takiej sprawności jak skrzynia mechaniczna ( np autoquad lub direct drive w jd). Co do John Deera to tylko ciężka robota najbardziej mu odpowiada (wiem z własnego doświadczenia) choć teraz już poprawili się w kwestii transportowej ( ecoshift no i jednak zmniejszyli trochę spalanie) a o valtrze to dużo nie wiem -mało tego u mnie w rejonie choć tak jak krążą opinie to tragedii nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Vario w Fendzie, najnowszy podłokietnik w Valtrze, TLS w Jelonku i budowa typowo do ciężkich prac, każdy ma jakieś mocno strony, na pewno wszystkie mają masę zalet i mało wad. Z takiego zestawienia "premium" ciężko jednoznacznie coś wybrać, według mnie jedynym słusznym rozwiązaniem jest wzięcie ciągników na testy i wtedy masz porównanie co Tobie najbardziej odpowiada, a jak nie będziesz mógł zdecydować się między dwoma to wtedy porównaj cenowo ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AchimR    17

U mnie w rejonie króluje JD, ale od kiedy pojawiła się Valtra nowej serii T - zdecydowanie ją polecam.

Tak jak wyżej już było wspomniane - Fendt do transportu, a JD do ciężkiej pracy. Ale Fendt jest moim zdaniem zdecydowanie za drogi i trochę jak Play Station, ale to moja subiektywna opinia. Valtra to połączenie jednego i drugiego. Nowa seria T ma wygodę prowadzenia jak Fendt, a z ciężkim sprzętem dorównuje JD, no i ten nowy silnik 7.4l rewelacja


Chiptuning oraz hamownia WOM. Elektryka i elektronika w maszynach rolniczych.
Usuwanie SCR, DPF i EGR w maszynach rolniczych i samochodach ciężarowych.

Tel. 501 923 349

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Wozzach
      Cześć 
      poważnie rozważam zakup Valtry T174e, w wersji Active.
      Proszę użytkowników tych ciągników o opinie i jeśli można, to odpowiedź na poniższe pytania:
      - czy tryb ECO jest przydatny w najcięższych pracach polowych typu orka, gruber? Dealer mi tak tłumaczy, że przełączamy się w ECO, tam mamy większy moment obrotowy, więcej Nm, i w orce maszyna lepiej ciągnie. Z kolei gdzieś w internecie znalazłem, że tryb ECO to raczej oszczędność paliwa w transporcie i lekkich pracach. Więc jak to wygląda z punktu widzenia użytkowników?
      - czy ten patent z osobnymi układami oleju jest fajny i warto go mieć? Wydaje się fajny na pierwszy rzut oka, zalety są wiadome. Ale  - gdyby to naprawdę było uzasadnione, to myślę że Valtra nie byłaby jedynym producentem który to stosuje. Trochę się obawiam, że niewiele będzie zalet (i tak pracuję tylko swoimi maszynami i tylko jednym ciągnikiem) a za to 2 razy więcej oleju do wymiany (przykładowo konkurencyjny NH czy JD ma łącznie ok 70 litrów oleju na skrzynię i hydraulikę, a Valtra 74 litry w przekładni i dodatkowo osobne 62l na hydraulikę). jak wiadomo dobry olej przekładniowy swoje kosztuje.
      - najbardziej wymagające maszyny które mają pracować z tym ciągnikiem to pług obrotowy 5 skibowy Akpil KM180 (szer. orki ok 240cm) i gruber Mandam 3.8 metra na ściernisku. Gleby mozaiki, większość lekkie ale wyspowo glina. Da radę ta Valtra sensownie z tym jechać?
      - czy jesteście zadowoleni z tego ciągnika? Kupilibyście go jeszcze raz? Jakieś poważniejsze awarie?
      - Ja wybieram między właśnie Valtrą T174E a New Holland T7.210. Przy zbliżonym wyposażeniu New Holland tańszy o około 20.000zł netto.  Ciężko porównać niektóre parametry. Valtra podaje tylko moc maksymalną 175KM przy 1900 obrotów. Nie podaje nigdzie mocy znamionowej.  NH podaje moc znamionową 165KM przy 2100 obrotów, ale moc maksymalną gdzieś przy 1800-1900 obrotów podaje 180km. Pod względem parametrów bardzo podobne ciągniki, różniące się szczegółami. Miał ktoś może doswiadczenia z oboma maszynami? Jak wrażenia?
       
    • Przez zdzichu124
      Witam właścicieli kombajnów John Deere wyżej wymienionych serii ale również wszystkich innych kombajnów i mam do was pytanie.
      Czy wymieniacie poszczególne części zapobiegawczo bo już czas czy w momencie awarii ? 
      Chciałbym tak jak większość z was aby kombajn przeszedł żniwa bezawaryjnie , jestem właścicielem John Deere 1075 i stoję przed pytaniem co zrobić aby kombajn był bezawaryjny , wiadomo gumy wieszaki , olej w silniku i filtry to podstawa, wymieniam co roku, wyciągam sita sprawdzam kosz sitowy podłogę itp 
      Zastanawia mnie tylko czy np wymieniacie łożyska przed sezonem te które nie były dawno robione ? W moim JD łożyska na młocarni wydaje się że są jeszcze orginalne, bynajmniej na takie wyglądają , nie mają luzu ani nie widać żeby gdzieś się pociły, są to łożyska zamknięte bez możliwości smarowania i mam dylemat czy mam je wymienić teraz dopuki jest czas czy lepiej nie ruszać bo czasami pochodzą dłużej jak nowe zamienniki ? Jakie jest wasze zdanie na ten temat ? Dzięki za odpowiedzi 
    • Przez Rybson5
      Witam wszystkich!
      Drodzy forumowicze potrzebuje pomocy. 
      Podczas wymiany uszczelki pod głowicą okazało się że gniazda płynu w kolektorze są wyżarte i kolektor nie nadaje się do ponownego zamontowania. Może ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem i doradzi co w takiej sytucji zrobić? Myślałem o nalaniu wżerwów tigiem ale nie wiadomo co to jest za stop metalu i jak będzie reagować.. Bardzo ciężko znaleźć coś używanego na rynku a cena nowego to 6500 zł... 



    • Przez nowalkopol
      Panowie/Panie, sprawa jest tego typu: zdarza się u mnie w Case MX 110, że ma problem z rozruchem silnika. (Chodzi tutaj o układ rozrusznika a nie o silnik). Po przekręceniu kluczyka wpierw słychać tykniecie cewki przy pompie. Następnie słychać tykniecie w rozruszniku. Akumulatory sprawne. Cewka na rozruszniku nowa. Szczotki w rozruszniku i ogólnie rozrusznik jest ok. Poprawiłem (wymieniłem na nowe) styki przy takich przekaźnikach pod maską. Ogólnie jak złapie to pali od strzału. Tylko ten rozrusznik czasem złapie czasem nie. Gdzie dalej szukać? Mieliście taki przypadek?
    • Przez Marcin9908
      Witam, mam problem ze sterownikiem od prasy John Deere 580. Podłączyłem dziś pierwszy raz tą prase do Claasa Axosa, podłączyłem wszystkie przewody i włączam sterownik na sznurek czyli załączam ją tak jak zawsze i nic, przełączyłem na siatkę i "wariacja kontrolek na panelu głównym". Wszystkie wtyczki w gniazdach są na swoim miejscu i są dobrze osadzone. Wcześniej prasa pracowała z Zetorem 7340, zobacze czy po podpięciu przewodów do niego coś się zmieni, dodam że sprawdzałem żarówką w gnieździe trójbiegunowym i po jednym podłączeniu żarówka się zapaliła i po drugim znów zaczęły palić się kontrolki i migać. Jak myślicie czym to może być spowodowane, proszę o pomoc i z góry dziękuję za podpowiedzi.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.