News
pxe

massey 4707-4708, new holland 5.85, deutz 5080, proxima 75, ursus 380

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pxe    0

Witam

W najbliższym czasie będę stał przed zakupem traktora w przedziale mocy 75-85km posiadam 20ha gruntów ornych głównie piaszczystych, ale mam też dwie działki podmokłe oraz około 2ha mocno zakamienionej rędziny. Ciągnik ma być głównym w moim gospodarstwie do pomocy będzie ursus 330 z turem. Ma współpracować z kultywatorem ścierniskowym 2,2m , lekkim pługiem obrotowym 3x40 oraz z agregatem uprawowym i siewnikiem 2,5m. Wszystkie traktory z tematu poza deutzem i ursusem mogą być wyposażone w koła przód 24 tył 34cale(dla mnie to bardzo duża zaleta). Jako jedyny w standardzie new holland ma sprzęgło mokre, reszta suche i ku nim bardziej się skłaniam. Z moich obserwacji najbardziej do gustu przypadł mi massey. Ceny  zetor  całkowity golas około 130000netto, new holland od150000netto, massey 158000netto , ursus 110000netto, deutz do tej pory przedstawiciel nie dał odpowiedzi. Do wszystkich firm nie mam dalej niż 70km. Co z tych traktorów polecacie?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysio22    274

Rozumiem, że NH to td? Jeśli tak to nawet na niego nie patrz, większość opinii jakie krążą są negatywne na temat TD :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ty chyba na mokrym sprzęgle nie jeździłeś :) Nie wiesz co mówisz kolego ;) Z tych tutaj wszystkich New Holland będzie najlepszy i najwygodniejszy, a przedewszystkim najoszczędniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    1468

Jeżeli nh to model T,jestem tego samego zdania co kolega wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    716
13 godzin temu, Bartek933 napisał:

Dlaczego preferujesz sprzęgło suche?

Bo suche jest tańsze w remoncie :P uwielbiam ten argument :)


a poza tym sądzę,że unia europejska powinna być zniszczona. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysio22    274

No chyba opinii na temat TD nie słyszałeś lub czytałeś, jak na mokrym sprzęgle nie jeździłem, to ciekawe jakie mam w t5060...

Teraz jak czytam cenę to nie możliwe, żeby to był model TD, na twoim miejscu wybierałbym pomiędzy NH DF i MF 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    716

150 tyś to model T5.x5


a poza tym sądzę,że unia europejska powinna być zniszczona. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysio22    274

Przecież napisałem, że się zorientowałem, że jest mowa o T5 a nie TD 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2301

MF serii 47xx super ciągnik. Miałem na testach 4709. Wszystko bardzo pozytywnie no może z wyjątkiem górnego tylnego zaczepu "suwanego" na bolcach jak z MF z lat 60-70-80 tych. Silnik Sisu mimo trzech cylindrów rewelacja i do tego mało pali. Mocny podnośnik jak na tą klasę i ogólnie masywna "d*pa". Teraz już niestety a AdBlue chyba,że gdzieś z zapasów kupisz. Cena trochę wysoka no i wciąż nie do końca wiadomo kto i gdzie będzie MFy w tym kraju sprzedawał. W momencie gdy testowałem ten ciągnik u siebie dwa lata emu jego największą wadą był Korbanek...

Co do suchego sprzęgła to jeśli u Ciebie ma to być tylko "wół" roboczy do pracy w polu to w sumie suche sprzęgło nie jest wcale takie złe i ma sporo zalet mimo tego co teraz wielu o tym myśli. Jeśli ciągnik dużo robi z ładowaczem to oczywiście mokre jest najlepszym rozwiązaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pxe    0

150000zł za new hollanda t nie td tzn od tej ceny się zaczynają, jeśli chodzi o suche sprzęgło napewno jest to inna bajka niż mokre oczywiście na korzyść tego drugiego pod względem komfortu, ale też w przyszłości liczę się z naprawami a przy moim areale niestety koszt naprawy sprzęgła mokrego przewyższył, by możliwości tych moich 20ha chociaż nie wykluczam takiego po prostu chciałbym w miarę nie zawodny sprzęt który posłużyłby mi sporo lat bez przykrych niespodzianek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    1468

Kupujesz nowe i już zakladasz ze sprzęgło padnie? Bez tura jedno i drugie bedzie działać długo i sprawnie.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pxe    0

Napewno będzie bez tura i wiem że mokre napewno przy zmianie biegów "delikatniej obchodzi się z silnikiem i skrzynią" ale cena zakupu jest niestety wyższa.

Może nie zakładam od razu awarii, ale muszę brać takie rzeczy pod uwagę.

A może ktoś z forumowiczów posiada  traktorki z tematu poza zetorem i ursusem, bo o nich sporo się naczytałem i mógłby powiedzieć co wam się w nich podoba a co przeszkadza?

Witam

W najbliższym czasie będę stał przed zakupem traktora w przedziale mocy 75-85km posiadam 20ha gruntów ornych głównie piaszczystych, ale mam też dwie działki podmokłe oraz około 2ha mocno zakamienionej rędziny. Ciągnik ma być głównym w moim gospodarstwie do pomocy będzie ursus 330 z turem. Ma współpracować z kultywatorem ścierniskowym 2,2m , lekkim pługiem obrotowym 3x40 oraz z agregatem uprawowym i siewnikiem 2,5m. Wszystkie traktory z tematu poza deutzem i ursusem mogą być wyposażone w koła przód 24 tył 34cale(dla mnie to bardzo duża zaleta). Jako jedyny w standardzie new holland ma sprzęgło mokre, reszta suche i ku nim bardziej się skłaniam. Z moich obserwacji najbardziej do gustu przypadł mi massey. Ceny  zetor  całkowity golas około 130000netto, new holland od150000netto, massey 158000netto , ursus 110000netto, deutz do tej pory przedstawiciel nie dał odpowiedzi. Do wszystkich firm nie mam dalej niż 70km. Co z tych traktorów polecacie?

Jeszcze jedna rzecz przyszła mi do głowy czy prędkość 40km/h w traktorze o mocy 80 koni mechanicznych ma sens to znaczy czy taki ciągnik da radę pociągnąć przyczepę razem z ładunkiem około 14ton całość z prędkością 30-35km/ha, bo wiadomo że nie ma sensu żyłować go do tych 40km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2301

Tak jak pisałem miałem na testach MF 4709 (95KM). Bardzo masywny ciągnik z dobrą skrzynią biegów. Na testach miałem ze sprzęgłem mechanicznym i takim też rewersem. Wszystko działało płynnie i lekko. Silnik bardzo żwawy. Pod bardzo stromą górę po nie utwardzonej drodze ciągnął Scanię z naczepą nisko podwoziową nawet tego nie czując. Duży jak na tę klasę zbiornik paliwa z dużym wlewem, w którym jest wyjmowane bardzo fajnie pomyślane sitko. Przyciski blokady o napędu 4x4 tuż przy dźwigni podnośnika a więc w bardzo dobrym miejscu. Dźwignia biegów też w idealnym miejscu i wybiera biegi bardzo precyzyjnie. Ogólnie ergonomia na wysokim poziomie z wyjątkiem dźwigni gazu ręcznego, która była przy kierownicy jak starych ciągnikach. Nie jestem pewien ale chyba w wersji kabinowej ręczny gaz jest już tam gdzie być powinien czyli na prawej konsoli. Tak jak też już wspomniałem poprzednio bardzo źle był rozwiązany tylny górny zaczep. Sprzedawca z Korbanka twierdził uparcie,że nie da się zamówić przesuwnego... nie wiem czy tak jest czy chciał sprzedać to co miał. To samo dotyczyło opon "bo te przecież są bardzo szerokie". Owszem szerokie były ale mnie zależało o jak najszerszych z racji przeznaczenia głównie na łąki. Dopłata do sprzęgła hydraulicznego i tym samym rewersu EH miała wynosić minimum 10 tyś.zł...ale i tego za bardzo sprzedawca nie wiedział. Co do tego czy warto mieć skrzynię 40 to uważam,że to bardzo ważne chyba,że ciągnik ma pracować tylko jako podwórzowy lub gdy cała ziemia leży wokół budynków i nigdy nie będzie służył do transportu. Dziś masz te swoje ok 20 ha. ale za rok, dwa czy kilka lat może Ci przybyć pola lub dojdą jakieś usługi i szybka skrzynia okaże się bardzo potrzebna do szybszej i tańszej pracy. Tak więc jeśli teraz kupisz ze skrzynią 30-35 to szybciej lub później ale będziesz tego żałował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pxe    0

Oglądałem u Korbanków masseya 4707 i była to wersja z kabiną zaczep był przesuwny solidnie wyglądający dźwignia gazu ręcznego po prawej stronie ogólnie wyglądał solidnie, naprawdę przypadł mi do gustu za wersję ponad wyposażenie standardowe:pneumatyka jedno i dwu obwodowa, kierownica regulowana, obciążnik 550kg ogumienie 420/85/34tył i 340/85/24przód dostałem ofertę 158000zł za przedni TUZ około 9000 za fotel pneumatyczny 3500 dopłaty oczywiście to wszystko ceny netto. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2301

Na początku mieli tą serię tylko w wersji bez kabiny i z kabina ale polską w której wszystkie dźwignie itp. były w tym samym miejscu co w wersji bez kabiny. Dwa lata temu sprzedawca stwierdził,że oryginalna kabina nie wiadomo kiedy będzie bo muszą sprzedać to co mają. Gdyby nie podejście Korbanka i przedstawiciela oraz nie ten zaczep oraz troch wygórowana cena to być może kupiłbym właśnie 4707 tylko,że dwa lata temu nawet nie potrafili mi powiedzieć czy 4707 będzie a jeśli tak to kiedy bo mieli na stanie 4708 i 4709 i tylko te były do kupienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pxe    0

Cena rzeczywiście wygórowana(nie będę ukrywał, żę ceny prostych ciągników tej mocy są przynajmniej głupie) choć biorąc pod uwagę proximę 80, która wychodzi około 20000zł mniej przy podobnym wyposażeniu chyba nie jest źle. Nie dopytałem sprzedawcy czy wersja z elektrycznym rewersem ma sprzęgło hydrauliczne czy jest to tylko rewers sterowany elektrycznie nie chcę tutaj głupot pisać ale tak mi się wydaje, bo dopłata 10000zł jak wyżej napisałeś za sprzęgło mokre to chyba nie wiele.

A jaki ciągnik finalnie postawiłeś i czy jesteś z niego zadowolony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2301

Rewers EH jest przy sprzęgle hydraulicznym. Dopłata może nie duża biorąc pod uwagę to,że ciągnik kupuje się na lata a ja szukałem czegoś do ładowacza ale jak się policzy wszystko za co trzeba dopłacić plus dość wysoka cena wyjściowa to się słabo robi. Zetor byłby jeszcze tańszy gdyby tak zwane ciągniki markowe nie ciągnęły cen w górę...tu pustki nie ma i jak wiadomo wszyscy się cenią nawet za bardzo proste ciągniki. Finalnie kupiłem Kubotę M7060 z oryginalnym ładowaczem. Ogólnie jestem zadowolony bo ma to co jest mi potrzebne i mało pali. Nastukałem już prawie 800 godzin w ok. 1,5 roku. Średnie spalanie 3,2-3,3 L/godzinę więc źle nie jest. Odpukać do tej pory pękła jedynie linka od ładowacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pxe    0

Spalanie super nawet jak na ładowacz tą kubotę brałem pod uwagę ale ma teraz wejść jakiś nowy model i póki co cisza. Aczy brałeś pod uwagę new hollanda też ma sprzęgło hydrauliczne i cena zbliżona do kuboty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2301

NH nie brałem pod uwagę bo w tej półce cenowej jest tylko TD a raczej jego nowszy odpowiednik a one mają zwolnice o konstrukcji jak 360 a nie planetarne i to dla mnie skreśliło ten ciągnik. Miałem na testach JD 5075e, DF Agrolux 410, Landini Technofarm 80, MF 4709 i Kubotę M7060. Te ciągniki wybrałem do testów i z nich wybrałem ciągnik dla siebie. Już trochę pisałem o tych ciągnikach na AF i wynikach ich testów. Co do spalania mojej Kuboty to jest to średnia ze wszystkich prac. Często pracuje również pod dużym obciążeniem lub w transporcie gdzie pali w sumie najwięcej więc tym bardziej średnia wychodzi bardzo dobrze. Jeszcze są do kupienia ostatnie sztuki M7060 i M76060. Może gdzieś mają też jeszcze 8560 i pewnie można wyrwać w rozsądnej cenie. Teraz Jest już w sprzedaży seria M5 gdzie po za DPF jest jeszcze AdBlue.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    1468

Byku dobrze mówi, też bym wolał starsza wersje a i cena napewno niższa tylko wyposazenie jak na placu. W kubocie akurat w standardzie jest prawie wszystko to i z placu jest dobrze wyposażony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2301

Dokładnie tak bo w zasadzie do "środka" ciągnika już nic nie dokupisz a takie rzeczy jak przedni TUZ, ładowacz czy inne ogumienie to jeśli ktoś potrzebuje to dostanie również do tego co na placu. W zasadzie do tych modeli to jedynie można jeszcze dołożyć trzecią sekcję hydrauliki i hamulec hydrauliczny do przyczep no i oczywiście pneumatykę ale to wszystko można też później jeśli się da dogadać z dilerem i to nawet w tej samej cenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    1468

Tu kubota ma ogromny plus, cena niby wysoka ale jak inne marki wyposażyć tak samo to się zrównuje. U mnie tylko diler kiepski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Jasczakkrzysztof
      Witam kupiłem kombajn New Holland TX30 z 1991r i potrzebuje do niego kosze sitowe górny i dolny i sita. Może ktos posiada taki kombajn na częsci?? 
    • Przez adamek1942
      Witam czy stosował ktoś z was filtry tej marki w swoich zetorach?? bo dostałem tego jako zamiennik oryginalnego zetorowskiego.
    • Przez seat1Leon
      witam stoje przed wyborem zetor proxima 8541 plus 2010r, a proxima 90 2014r ktora bedzie mniej awaryjna
    • Przez Lampard16
      Witam , przymierzam się do zakupu nowego  ciągnika i chciałbym usłyszeć wasze opinie ,rady na ich temat ,który byście sami wybrali i wgl . Interesuje mnie New holland T5 100 electro command i to jest główny wybór ,ale dostałem tez ofertę w bardzo podobnej cenie na Case farmalla 95c i tutaj chciałbym poznać wasze opinie na temat tych ciągników ,czy case od nh czymś się różni czy to tylko kwesta koloru ? A może polecicie jakiś inny ciągnik ,który można porównać do tych? Z góry dziękuje i pozdrawiam 😉
    • Przez Darek1986
      witam mam problem z c 360 jak się dobrze rozgrzeje i go zgaszę to potem go nie mogę odpalać jak ostygnie to wtedy zapali bez problemu co morze  być przyczyno tego nie odpalania .
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.