Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
petroszz    4

Witam

Jestem w trakcie budowy obory na bydło opasowe. Nurtuje mnie temat posadzki. Z przyczyn ekonomicznych chciałbym ją wykonać sam. Dlatego poszukuję informacji. Między innymi jaki beton wylać na posadzkę? B25? B30?   W projekcie mam podsypkę, 15cm chudziaka i 10cm posadzki.  Następne pytanie to jak samemu wylać posadzkę w miarę równo? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    848
zależy czy będziesz wyjeżdżał ładowarka wiadomo ze sam takiego betonu nie umieszasz jak z gruchy

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petroszz    4

Będzie to głęboka ściółka wiec obornik będę wybierał ładowaczem.  Beton to tak czy siak będzie z betoniarni. Niektórzy twierdzą że taniej samemu beton kręcić, ale tylko o tyle taniej że swojego czasu nie liczysz,  nie mówiąc już o tym że takiego betonu w betoniarce nie zrobisz. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bolid20    98
Ogladnij filmiki na you tube jak leja taki zadki beton i potem taką łatą na kiju ubujasz i wyrownujesz. Zrobilem tak w warsztacie i wyszlo super a poziom idealny.

-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petroszz    4

Gdyby filmiki czy internet dostarczył mi niezbędnych informacji nie zakładałbym tematu.  Ja chcę wykonać coś zbliżonego do posadzki przemysłowej. Stół paszowy będę chciał zatrzeć posypując jakimś utwardzaczem.  Natomiast posadzka w kojcach będzie tylko zaciągnięta łatą aby bydło się nie ślizgało.  Jak to jest ze szczelinami dylatacyjnymi w oborze i czy zastosować zbrojenie, jeśli tak to jakie i gdzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Independent    20

Beton klasa C25/30 (zalecana grubość 130mm) lub C30/37 (120mm). Przy grubości 100mm zalecana wartość obciążenia użytkowego 7 kN/m2. Dylatowane pola najlepiej o boku 6x6m. Co do ściągania betonu, jeśli nie masz wprawy to polecam prowadnice. Chudziak lejesz w miarę równo (możesz ściągać po wcześniej przygotowanych prowadnicach). Spawasz sobie konstrukcje pod rurę prowadzącą - podstawa z blachy np. 15x15cm, do tego dospawany kawałek rurki pionowo z dospawaną u góry nakrętką. Następnie kawałek pręta gwintowanego dospawujesz do 10cm kawałka rury przeciętej na pół (na tym położysz rurę - prowadnice). Zbrojenie warto wykonać - choćby przeciwskurczowe. Najważniejsza rzecz mało wody do betonu i jak najwięcej wody na beton.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Independent    20

Przy tej grubości betonu lepiej sprawdzi się zbrojenie o mniejszej średnicy - proponuje fi6 - oczko o boku 15-20cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petroszz    4

Zastanawiam się jeszcze nad tymi szczelinami dylatacyjnymi, Kiedyś jak stawialiśmy garaż  czy modernizowaliśmy stodołę na chlewnie to  Dawaliśmy cienkie listwy drewniane.  Teraz to  trzeba by chyba nacinać po wylaniu. Czy nie koniecznie?  I tak kojce mają szerokości 4,65m  i 20m długość budynku więc teoretycznie wystarczyła by listwa lub szczelina co 5m.  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Independent    20

Dylatacje konstrukcyjne prawdopodobnie nie będą potrzebne. Konieczne są dylatacje stykowe, sama posadzka wykonana na warstwie poślizgowej. Dylatacje skurczowe co około 6m. Obecnie formuje się je głównie przez nacięcie - następnie można je uszczelnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petroszz    4

A jak ma się zbrojenie do wykonywania dylatacji skurczowej? Tzn na jakiej głębokości umieszcza się zbrojenie aby go nie przeciąć  na jaką głębokość się nacina?

Kolejne pytanie to jak wykonać strome podjazdy aby nie spływał mi beton?  Posadzka w oborze jest tak zaprojektowana iż jest ona zagłębiona względem progu drzwi. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Independent    20

W przypadku dylatacji skurczowej można podarować sobie rozcinanie zbrojenia. Zbrojenie układamy w odległości 1/3 grubości podkładu licząc od dołu. Nacięcie przy 10cm posadzce na ok. 3cm. Stromy podjazd tzn. ile? Generalnie to w betoniarni możesz powiedzieć, że pierwsza grucha gęsta bo lejesz spadki. Przy zamawianiu mieszanki betonowej możesz zapytać o włókna do betonu (w twoim przypadku - włókna z tworzyw sztucznych) oraz drobniejsze kruszywo (do 8mm).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petroszz    4

  Różnica między progiem a poziomem posadzki to 50cm ale będę zbliżał próg gdzieś o połowę jak mi się uda. A powiedz mi jak zrobić podjazd przed obora? Planuje zrobić taki większy podjazd na całą szerokość budynku i tak na z 4-5m od obory.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Independent    20

Jeśli ma być próg to wcześniej należy go zadeskować. Przy różnicy 50 cm to albo trzeba wylać go wcześniej min. 2h, albo zastosować poziome deskowanie nad podłogą w odległości zależnej od konsystencji mieszanki betonowej. Co do podjazdu to wszystko zależy od podłoża gruntowego. Pola dylatacyjne co ok.5m. Poszczególne pola warto dyblować aby nie klawiszowały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petroszz    4

40-50cm i piach.   Dyblowanie czyli zbrojenie na łączeniu pól?  Ale warstwy to jak w posadzce? Podsypka, chudziak i wierzchnia warstwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Independent    20

Wybrać glinę, podłoże zagęścić, podsypka, zagęszczarka.. Można nie dawać chudziaka - jego rola to zabezpieczenie podłoża oraz podkład po hydroizolacje. Skoro tego nie potrzebujesz to wylej mieszankę betonową na cienkiej folii. Dyblowanie to poziome pręty umożliwiające prace poszczególnych płyt jednocześnie zabezpieczając przed klawiszowaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zimonx
      Witam, zastanawiam się nad posadzką z kostki bezfazowej w wiacie gospodarczej. Wiata pod kombajn zbożowy, ciągnik + przyczepy, czy ktoś ma może takie rozwiązanie w wiacie i jak mu się spisuje. Czy może lepsze jest zwykła posadzka betonowa (lana oczywiście z gruszki). Proszę o opinie.
    • Przez BartekM
      Jaka jest wytrzymałośc posadzki?? Posadzke zalewaliscie po zakonczeniu murowania czy jest mozliwość zalania posadzki przed stawieniem ścian?? Trochę termin goni, żniwa niedługo a potrzebny magazyn na zboże.
    • Przez FOX2
      Witam koledzy,
       
      Mój stół paszowy został już praktycznie doszczętnie "wylizany" przez krowy. Kamienie już bardzo mocno wystają z posadzki, co bardzo utrudnia utrzymanie stołu w czystości oraz wymaga znacznie więcej pracy podczas zamiatania. Stół ma wymiary 2,5mx35m. Krowy stoją po oby stronach stołu. 
      Za kilka dni zacznę zasuszać krowy i będę je przeprowadzał do innego budynku. To jest jedyna okazja, aby naprawić stół paszowy, bo chwilowo w budynku będzie sporo wolnych stanowisk. Będę miał około 1-1.5 miesiąca czasu na wylewki i wyschnięcie. Najprawdopodobniej podzielę całą operację na 4 etapy (po jednej "ćwiartce stołu" na jeden raz)
       
      W związku z powyższym, chciałbym się doradzić w jaki sposób naprawić taki stół.
      Plan jest taki aby wylać na wierzch jakieś 5cm wylewki z małym zbrojeniem. Tata myśli jeszcze o płytkach, ale wydaje mi się, że to nie jest dobry pomysł, bo płytki są za śliskie.
      Optowałbym za porządną, szybkoschnącą i odporną na ścieranie wylewką, po której będzie jeździła mała ładowarka.

      Czy może ktoś z Was ostatnio naprawiał albo zalewał stół paszowy i może mi podpowiedzieć jakie są najnowsze metody i materiały na stoły paszowe?
      Czy istnieję specjalne betony albo wylewki do stołów paszowych?
      Czy może istnieją jakieś ulepszacze do betonu aby ten był bardziej odporny na ścieranie?
      Czy istnieją jakieś mocne i szybkoschnące betony?
      Czy jest sens malować cały wierzch żywicą, farbą czy jakimś innym utwardzaczem?
       
      Chcę aby ta posadzka posłużyła co najmniej 20 lat, także muszę zastosować rozwiązanie, które jest najbardziej odporne na ścieranie.
       
      Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
      Darek
       
       
       
    • Przez michalkowalski115
      Witam. Przymierzam się do odbudowy stodoły na starych fundamentach(są sprawdzone przez nadzór budowlany), jednak chce wymienić całą posadzke, ponieważ stara była popękana oraz nierówno wylana. W projekcie mam podsypkę piaskową zagęszczoną na 30cm, podkład betonowy na 10 cm, następnie folia z siatka i na to wylewka 4cm. I teraz mam kilka pytań: ile cm starego piachu powinienem wybrać? (projektant mi powiedział że tyle ile będzie podsypka plus wylewki, lecz wole o opinie kogoś kto miał w praktyce z tym do czynienia), Oraz czy po zagęszczeniu podłoża mogę od razu położyć folie z siatką i wylać posadzkę na grubość 14 cm betonu B25?  Zamówiłem już piach 120 ton, czy mniej więcej tyle powinno wystarczyć na 180m2?
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj