Polecane posty

Prezesszef    2

Witam. 

Od niedawna jestem posiadaczem MF 4270, ciągnik sprawdziliśmy przy agregacie trzy metrowym wszystko poza wyciekiem z przedniego mostu wydawało się ok. Niestety przy wymianie filtra powietrza zauważyłem olej w dolocie :/ czy to może oznaczać tylko remont silnika? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

Jeśli ma turbinę to najpewniej z turbiny .




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    2
2 godziny temu, SZYMANOX napisał:

Jeśli ma turbinę to najpewniej z turbiny .

Turbo nie ma :/

38 minut temu, konrad055 napisał:

Olej czy może ropa?

Olej :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Za_q    15

Możliwe że pierścionki zużyte.

A odma nie jest przypadkiem zatkana?

Edytowano przez Za_q

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    2
10 godzin temu, Za_q napisał:

Możliwe że pierścionki zużyte.

A odma nie jest przypadkiem zatkana?

Czyli jednak pierścienie :/ ogólnie wygląda na to że tą odmą podaje olej bo jest pociagnieta do dolotu właśnie.. W pokrywie zaworów skąd wychodzi odma mogło się coś zatkać? Szlag by to trafił że też nie spojrzałem do filtra powietrza przy ogledzinach :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1951
Jak masz odpowiednio zatkany filtr to olej może zostać tam podciągnięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7973

zacznij od najprostszych spraw a mianowicie od odmy, odpal silnik odkrec korek i zobacz czy go wywala, po odkreceniu powinien dac sie przytrzymac palcem bez uzywania siły. Moze odma się przypchała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    2
7 godzin temu, DTaras napisał:

Jak masz odpowiednio zatkany filtr to olej może zostać tam podciągnięty.

Zatkany filtr powietrza? Właśnie oba filtry powietrza kiepsko wyglądają już. 

1 godzinę temu, Uziu92 napisał:

zacznij od najprostszych spraw a mianowicie od odmy, odpal silnik odkrec korek i zobacz czy go wywala, po odkreceniu powinien dac sie przytrzymac palcem bez uzywania siły. Moze odma się przypchała

Normalnie ten korek może trochę podskakiwac czy nie powinien? To warto byłoby zdjąć całą pokrywę zaworów najlepiej do wyczyszczenia odmy co nie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7973

podskakiwać moze, ale aby nie było takiego ciśnienia ze Ci go z rąk wyrywa. Ale jak nie ma nadmiernego ciśnienia to odma jest okej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    2

Dziękuję za podpowiedzi. Jutro postaram się przyjrzeć temu bardziej. Na wolnych obrotach to sprawdzać czy trzeba na wyższe dać? 

Czyli jeśli odma będzie drożna to będzie to oznaczać że jednak pierścienie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7973

wystarczy na wolnych, zbadaj kompresje i bedzie wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    2

Orientujesz się jaki powinien być luz zaworowy i ile wynosić ciśnienie sprężania w tym silniku? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7973

oj tego to Ci nie powiem dokąłdnie, musisz symbol silnika wklepać do wyszukiwarki i na pewno coś będzie na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    2

Więc tak, korek trochę sobie podskakuje ale raczej delikatnie, ale niestety jeden z filtrów powietrza ten "dokładny" był nasiąknięty olejem :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Skoro olej przez odmę trafia do dolotu to po co każecie sprawdzać czy odma drożna? Skoro jest olej to jest drożna. Ten ciągnik oryginalnie ma odmę puszczoną z głowicy wężem ku ziemi. Tak  jak w wielu ciągnikach z tamtych lat. Pewnie nasi mistrzowie przerobili by ewentualny kupujący nie widział dymu gdy się silnik rozgrzeje.

Wyczyść dolot, wymień filtr. Odmę puść normalnie na zewnątrz. Pojeździj i zobacz co się dzieje. Jeśli na rozgrzanym będzie mocno dymić i oleju ubywać, silnik przynajmniej góra do remontu. Będzie to oznaczało przedmuch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    2
3 godziny temu, hubertuss napisał:

Skoro olej przez odmę trafia do dolotu to po co każecie sprawdzać czy odma drożna? Skoro jest olej to jest drożna. Ten ciągnik oryginalnie ma odmę puszczoną z głowicy wężem ku ziemi. Tak  jak w wielu ciągnikach z tamtych lat. Pewnie nasi mistrzowie przerobili by ewentualny kupujący nie widział dymu gdy się silnik rozgrzeje.

Wyczyść dolot, wymień filtr. Odmę puść normalnie na zewnątrz. Pojeździj i zobacz co się dzieje. Jeśli na rozgrzanym będzie mocno dymić i oleju ubywać, silnik przynajmniej góra do remontu. Będzie to oznaczało przedmuch.

No wiele na to wskazuje że właśnie tak ktoś to "rozkminił". Góra masz na myśli tlok-pierscienie-tuleja czy raczej głowica? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Oczywiście tłok tuleja. Pasowanie jest już luźne i gazy powstałe w procesie spalania nad tłokiem przedostają się między nim a cylindrem do skrzyni korbowej. Gorące gazy spalają olej osadzony na ściankach cylindra poniżej pierścieni i dlatego mamy dym z odmy. Dodatkowo powstaje w skrzyni korbowej ciśnienie, które wyrzuca jakiś olej będący akurat pod pokrywą zaworów razem z wypychanym z silnika powietrzem przez odmę. Oczywiście jak już zdejmiesz głowicę do tej naprawy to należało by ją dać by uszczelnić zawory i uszczelniacze zaworowe. 

Ale jak pisałem najpierw zrób tak by wąż był jak ma być czyli skierowany na ziemię. Pojeździj i zobacz co się będzie działo. Jeśli zdecydował byś się na remont i gotowe tuleje to nawet ciągnika rozpoławiać nie trzeba. Wystarczy zdjąć głowicę i miskę i można spokojnie zrobić co trzeba. Pod warunkiem, że wał jest dobry. Dlatego jeśli wyjdzie na to, że mocno dymi to przed rozebraniem zmierz ciśnienie na wale na ciepłym. Jeśli będzie dobre i przy rozbieraniu okaże się, że panewki ok. To tylko nowe tuleje, tłoki, pierścienie i obróbka głowicy i będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    2

Dzięki za odpowiedź ;) załóżmy że wystarczy zrobić tłoki, pierścienie, tuleje i dać do zrobienia głowice dodam że mam znajomego mechanika który zrobi po znajomości za połowę ceny, orientujesz się jaki może być koszt? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Poszukaj choćby na allegro czy w sklepach z częściami do maszyn rolniczych. Jeśli mechanik po znajomości to może do 4 tys się wyrobisz. Jeśli zdecydujesz się na gotowe tuleje to jest dość prosta robota.  Możesz dużo sam rozebrać. Jeden dzień jeśli stare tuleje wyjdą bez problemu wystarczy.  Na rozebranie i złożenie. Jednak na temat gotowych tulei są różne zdania wiele osób twierdzi, że lepiej jest wstawić surowe i w bloku rozwiercać. Wtedy jednak trzeba rozebrać wszystko. Cały przód odłączyć i blok rozebrać do gołego. Ja myślę, że jeśli kupisz gotowe dobrej firmy to powinny chodzić. Tym bardziej, że w tym silniku są grubsze niż w 255. Oczywiście chodzi o grubość ścianki. I spokojnie można je wprasować samemu bez obaw o odkształcenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezesszef    2

No zobaczymy co się będzie działo, bo ciągnik naprawdę sprawia wrażenie mocnego i innych objaw jak ten olej w dolocie nie widac. Także narazie zostanie jak jest tyle żeby pilnować oleju. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj