dawidek223

problem z elektryką

Polecane posty

dawidek223    0

Witam,

Panowie dzisiaj był u mnie elektryk i robił podgrzewanie świecy , podgrzewanie działa już tylko jest mały problem na desce rozdzielczej nie działa kontrolka od świecy między innymi nie działa też od długich świateł ,co świeci od paliwa ,od ciśnienia oleju w układzie kierowniczym, od kierunkowskazów dla przyczep  mówił że mogą być żarówki w zegarze po palone  ,dodam jak zjedliśmy pod kierownicą plastki to z lewej strony. Jak jest stacyjka na podłodze leżał jakiś przerywacz BPK-1  i były 4 kabelki podłączone obok leżało 6 kabelków dodam też że luzem leży niebieski kabel z suwką plstikową odłączony. zrobiłem zdjęcia dla uwagi

20180221_164012.jpg

20180221_164422.jpg

20180221_164038.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249

@dawidek223 czyli trzaba obczaić dobrego elektryka żeby wszystko ładnie podłączył żeby działało,a w jakim to traktorze jeśli można wiedzieć :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

w rusku kolego ,

Dawidek poszukaj w necie schematu ,widze ze instalacja orginał wiec jest szansa doprowadzić to do porządku ,

elektryk jak byl powinien wszystko ogarnąć ,ten Twój jakiś kiepski skoro zlekceważył ,problem ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249

@dawidek223 tam masz na jednej fotce przewody te co trzymasz tam w ręce tu masz opisane który przewód do czego idzie (nie mam pewności czy na 100% to tak będzie,ale tak udało mi się ze schematu obczaić)

1.niebiesko-czarny jest od tego układu kierowniczego

2.niebieski jest od świec żarowych

3.czarny jest od czujnika wskaźnika paliwa 

4.czerwono czarny od czujnika wskaźnika ciśnienia oleju silnika

5.żółto czerwony do przekaźnika rozłączania dyforencjału przy hamowaniu 

6.pomarańczowy do przekaźnika nr2 od womu

Edytowano przez jackob1997

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidek223    0

Ta czarna puszka odpowiada chyba od kontrolek na desce rozdzielczej takich jak np światła krutki itp nw dokładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Witam wszystkich. Mam problem z moim 82 SA i liczę, że wspólnie jakoś uda się nam to rozwiązać. Od jakiegoś czasu ( nie pamiętam dokładnie, ale napewno od dawna) mam awarię kierunkowskazów. Pali mi bezpiecznik. Ale najdziwniejsze jest to, że dzieje się to na WYŁĄCZONYCH kierunkach. Czasem działają dwa tygodnie, z przyczepami czy bez. A czasem spali się chwilę po włożeniu. Przejrzałem przewody, lampy, wymieniłem włącznik awaryjnych bo był uszkodzony. Ale nic nie pomogło. Już nie wiem, co dalej robić. W lutym woziłem zboże i było ok, niedawno sprawdzałem i kierunki działały, dzisiaj bezpiecznik spalony... Jeśli to może mieć znaczenie, to szwankuje przełącznik kierunkowskazów przy kierownicy. Ale w ten sposób, że w pozycji "światła mijania" nie trąbi. Może macie jakieś pomysły gdzie szukać... 😔 Z góry dzięki za poświęcony czas. 

P. S to na zdjęciu to nie przerywacz, tylko sterownik świecy płomieniowej . To tak na przyszłość dla potomnych 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nawet 30 A się przepalił... 😔 Ale on się pali przy WYŁĄCZONYCH kierunkowskazach 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    222

A pomożecie Panowie w moim pronarze 1025a z 2011 nie działają wskaźniki deski rozdzielczej i obrotomierz nie pokazuje nic. Działa tylko czujnik ciśnienia oleju i ładowanie. Bezpieczniki sprawdzone są ok. Możliwe że jakiś przekaźnik tylko który za to odpowiada? i jak sprawdzić czy jest dobry przekaźnik czy też jest uszkodzony? Dodam że miałem problem z aku i był odpalany ze spawarki i coś jakby strzeliło i przestała deska rozdzielcza działać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

przełącznik 12/24 może poległ ,bo to typowe przy rozruchu z innych źródeł zasilania .ale u mnie była podobna usterka ze wskaźnikami okazało sie że powodem byl brak masy na kabinę ,przewód łączący zaśniedział i cuda się działy ,po wyczyszczeniu i dokręceniu wszystko wróciło do normy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    222

Masa na aku zaśniedziała? Jak włącze masę i sprawdzę na rozruszniku napięcie to jest ok 26V więć to może z tym przełącznikiem 12/24 tylko dodam że na nowych akumulatorach odpala od strzała. Działa kontrolka ciśnienia oleju ładowanie działa wskaźniki nie działają radio nie działa i kierunkowskazy świecą na stałe jakby przerywacz nie działał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

sprawdz przewód masowy od korpusu ciągnika do kabiny o nim pisze ,u mnie jest z tylu pod skrzynką aku taka stalowa plecionka ona doprowadza mase do kabiny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    222

ok jutro sprawdzę i napiszę co i jak. Jeśli to to stawiam piwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    222

Plecionka cała więc masa idzie na kabinę. Sprawdzałem miernikiem czy jest przejście Jest jeszcze jedna plecionka z włącznika masy ale nie wiem dokąd idzie, muszę odbudowę rozkręcić. A ten 12/24 jakby się zepsuł to by rozrusznik kręcił? Światła działają na 12V i nie przepalają się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Witam wszystkich po dłuższej przerwie w dziale pronara. Parę dni temu przy orce pojawił mi się problem z elektryką a konkretnie chodzi o ładowanie. Do tej pory wszystko było ok. Od 2004 raz wymieniłem akumulatory, kilka razy pasek. A ostatnio zdarza mi się, że przy jeździe na jednostajnych obrotach albo opadnie mi wskazówka obrotomierza, albo błyśnie kontrolka ładowania (nie jarzy się - odrazu błyśnie pełnym światłem). Czasem przy dodawaniu gazu wskazówka dojdzie do 2000 obr. I dalej nie chce. Sprawdziłem przewody przy alternatorze (1000 W oryginalny) oraz przy przełączniku 12/24 i wszystko jest ciasno przykręcone. Możliwe, że alternator się skończył? Gdzieś na forum czytałem że są niezniszczalne. Acha. Nigdy nie ruszałem tą śrubą lato - zima, bo nie mogę jej ruszyć. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam serdecznie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ciachoxtx
      Witam , tata orał pole i chcąc wyjechać z bruzdy traktor nagle zablokował tzn. może ruszyć ciut do przodu ciut do tyłu i blokuje takie aby centymetry 10 % obrotu koła skrzynia biegi wchodzą bez zarzutu co może być przyczyną ?
    • Przez Pawel1985
      Jaki olej do wspomagania układu kierowniczego 
       
    • Przez User988
      Witam,
      Czy wiecie może gdzie dostane taki fartuch błotnika do tego modelu pronara?
      Szukałem na różnych stronach ale nie moge znaleźć odpowiednika. 
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    • Przez Kuba08102003
      Witam mam problem z przednim napędem w pronarze 1025a, napęd na tył po załączeniu działa i wszystko jest okejo a gdy włączę napęd tylko na przód i ruszę do przodu lub do tylu automatycznie napęd przestaje działać i rozłącza kontrolkę która sygnalizuje działanie napędu 
    • Przez Dziki88
      Witam na forum mam pytanie czy miał ktoś problem ze trzeszczącym sprzęgłem przy ruszaniu w pronarze zefir 85 ?
      ruszam z h1 bez niczego i tak trzeszczy jakby tarcza się skończyła  a jest założona nowa 
      dzięki za odp😊
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj