News
ursus1991

silnik Deutz 6 cyl/ 95km opinie i zwiekszenie mocy

Polecane posty

ursus1991    9

Cześć

Mam do kupienia ciągnik, w którym zmieniono fabryczny silnik na sześcio cylindrowy chłodzony powietrzem deutza o mocy 95 km.  nie znam się na tych silnikach. Podejżewam ze on z lat 80. Prosiłbym o opinie na temat tych silników? Czy są w miarę oszczędne? Czy są wytrzymałe? Jaka jest kultura pracy? CZy jest dostęp do części? Czy można jakoś łatwo podnieść moc? Może wystarczy regulacja pompy wtryskowej do podniesienia mocy. 6 cyl i 95 km to jakiś zapas na pewno jest. Nie miałem wcześniej styczności z silnikami chłodzonymi powietrzem.  Z właścicielem ciągnika rozmawiałem tylko telefonicznie ze względu na odległość. Chciałem się was podpytać trochę żeby wiedzieć, czy zawracać sobie głowę tym traktorem. Proszę o opinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaki silnik ?


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    9

Powiem szczerze że dokładnego typu nie znam. Rozmawiałem z właścicielem przez telefon. wiem tylko że silnik pochodzi z jakieś maszyny i ma 95 km. 6 cyl i jest chłodzony powietrzem. Myślałem że te starsze silniki deutz to były  wszystkie takie same w tej mocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

no ale jak chcesz podnieść moc na starym silniku? jedynie co to turbo musisz dokładać nie da ci nic że na pompie zwiekszysz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2284

Jeśli silnik z lat 80-tych to pewnie F6L912 ale najlepiej nich Ci właściciel zrobi zdjęcie tabliczki na silniku. To proste i fajne silniki. Jest cichy i mało pali. Wiadomo,że stary może w końcu potrzebować remontu ale części jest masa od tanich zamienników do drogich oryginałów. Deutz robił zawsze rodziny silników i ten też ma swoich braci od 1 do 6 cylindrów. Były też Vki ale nie wiem na 100 % czy na tych samych częściach. W każdym razie to bardzo popularne silniki  chodzi tego masa na całym świecie w ciągnikach, kombajnach i różnej maści maszynach budowlanych i agregatach. Dzięki tej popularności jest taka masa części do nich. Bez turbo możesz wyciągnąć chyba tylko 100 KM. a z turbiną chyba 130 KM. Ograniczeniem może być sprzęgło i skrzynia biegów bo nie napisałeś z jakiego ciągnika jest d*pa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    9

Silnik jest zamontowany w ciągniku fortschritt zt 323.  A te Fortschritty wytrzymują spokojnie silniki 150 km. Właściciel zmienił silnik, ponieważ oryginalna ifA ciężko paliła zimą, a ciągnik był używany do odśnieżania tylko. Wiem że w niektórych silnikach można podnieść moc o jakieś 20-25 km przez pompę wtryskową. Wiem że to polega z regułyy na regulacji dawki paliwa i konta wtrysku ale to zawsze cos. Obawiam sie że te 95 km to będzie za mało dla mnie. Sprawdzałem w internecie model silnika, który podał extrabyk i niektórzy podają ze maja one nawet 120 km bez turbo. A te silniki są przystosowane do turbo? Czy może trzeba cały środek wymieniać? Powiem szczerze, że ok 110 km to myśle że by mi starczyło. Zadzwonię dzisiaj i po proszę o zdjęcie silnika, albo chociaż podanie dokładnego modelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    839
Napisano (edytowany)
9 godzin temu, extrabyk napisał:

Bez turbo możesz wyciągnąć chyba tylko 100 KM. a z turbiną chyba 130 KM.

6cyl 913-stka wolnossąca ma do 121koni , turbo 160 a w nowszych wersjach nawet 240 koni . Jaka cena za ten ciągnik ? :) mam taki silnik w zapasie 

Edytowano przez pawel885

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    67
Napisano (edytowany)

Mam DEUTZ-a z silnikiem chłodzonym powietrzem pięcio cylindrowy , silnik prosty , mało pali nie przegrzewa się czego dużo ludzi się obawia, ogólnie silniki na TAK raczej obawiałbym się jakości połączenia tego silnika ze skrzynią biegów bo to dosyć trudna operacja i tu mogą pojawiać się ciągle problemy

Edytowano przez Marecki2922
  • Like 1

Sprzedam siewnik do kukurydzy kuhn maxima 4 , zasiał około 500 ha stan idealny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    9

Cena jest 17 tys. Ale to normalna cena na te traktory. Miałem kupić inny z oryginalnym silnikiem i blisko, ale wlaściciel kręci coś z dokumentami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2284
6 godzin temu, pawel885 napisał:

6cyl 913-stka wolnossąca ma do 121koni , turbo 160 a w nowszych wersjach nawet 240 koni . Jaka cena za ten ciągnik ? :) mam taki silnik w zapasie 

913 ta jak piszesz ale ja napisałem o 912 bo jeśli ma 95 KM. z 6 cylindrów to nie będzie 913  no ale tak jak pisałem niech mu gość wyśle zdjęcie tabliczki z silnika i wszystko będzie jasne. Między 912 a 913 jest różnica w pojemności i pewnie jeszcze trochę drobnych spraw. Części do obu oczywiście ogólnie dostępne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    9
Napisano (edytowany)

Ogladałem przed chwila ten ciagnik. Z tabliczki silnika odczytalem F6L 8120. Tabliczka byla troche zatarta. Ale wydaje mi sie ze dobrze odczytalem. Dodaje zdjecie silnika. Prosze o szybkie odpowiedzi. Silnik fajnie pracuje i bardzo lekko odpala. Wlasciciel mowi ze cos tam oleju bierze ale nie duzo. Ogolnie niby troszke słabszy od oryginalnej ify. Traktor nie pracowal w polu

 

20180226_165019.jpg

Edytowano przez ursus1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2284

To będzie F6L 912 . Pewnie 9 odczytałeś jako 8 jeśli tabliczko podniszczona. Czegoś takiego jak 8120 nie było chyba,że silnik jest nie z ciągnika tylko z jakiegoś agregatu lub maszyny budowlanej i może mieć jakieś zmiany i przez to trochę inne oznaczenie. W ciągnikach tabliczka była z lewej strony chyba trochę nad misą olejową a tu chyba widzę ją na osłonie cylindrów...i jeśli tak jest to rzeczywiście silnik może pochodzić z jakiejś maszyny gdzie dostęp do silnika był tylko z tej strony. Tak czy inaczej jeśli Ci ciągnik pasuje oraz cena to targuj ile się da i zabieraj :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    9

Wlasnie wydaje mi sie ze tam raczej pisze 812. Silnik pochodzi z równiarki drogowej. Tabliczka jest tak jak piszesz z lewej strony nad miska. Tak na zdjeciu to jest tylko jakas ostrzegawcza. Obawiam sie ze silnik moze miec tylko 80 km. Natrafilem na takie dane w internecie. Nie wiem jak z dostepem czesci do takiego silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelmf    42
kup traktor jeżeli dobrze palu i dobrze pracuje.To dawnej generacji silnik to jest mocny i dużo może . Mój znajomy ma ursusa 914 gdzie ma 80 km. i Deutz a nowego 85 km to ta stara 914 objeżdża go 2 razy
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    9

Obdzwonilem troche serwisow i czesci do tych silnikow sa praktycznie nie do dostania a jak cos sie znajdzie to remont przekracza zakup wyremontowanej 913. Raczej odpuszcze. Szkods troche bo ładny traktor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2284

Trzeba by popytać w firmach remontujących silniki Deutza jaka jest różnica między 912 a 812. Deutz miał dużą normalizację i być może tylko kilka detali różni oba silniki a różnice wynikają z różnych zastosowań docelowych tych silników. Dla pewności na Twoim miejscu podzwoniłbym po takich warsztatach i popytał o różnice w silniku oraz ewentualne różnice w kosztach remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    9

Wlasnie dzwonilem i dowiadywalem sie. Nie pasuja czesci od 912. A ryginaly sa praktycznie od 10 lat niedostepne. W rowniarkach byly krecone do 95 km, ale osiaglay moment obrotowy przy nizszych obrotach. Na wyższych były juz słabsze. Taka informacje dostalem od mechanikow ktorzy ponoc zajmuja sie tylko silnikami deutz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2284

Przynajmniej wszyscy się czegoś przy tej okazji dowiedzieliśmy. Być może ten silnik z taką charakterystyką w połączeniu z d*pą Forschita w wielu pracach byłby nawet dobrym rozwiązaniem no ale skoro mogą być problemy z częściami to lepiej sobie odpuścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mysza103
      Witam . jak w tytule , jak zwiększyć moc w case maxxum 110 x-line .rok produkcji 2009 . pompa DELPHI sterowanie mechaniczne
    • Przez hubert89
      Witam . Niestety ostatnio padł mi z przegrzania silnik w moim Deutz 6.61 . I po Wymianie tłoków ,Cylindrów pierścienie... Silnik po złożeniu Odpala Ale ciągle świeci się kontrolka smarowania . A po sprawdzeniu Ciśnienia ww układzie smarowania manometr wskazuje 0 .Dodam jeszcze ze silnik stal dość długo rozłożony bo czekałem na części
      Może ktoś już miał taki przypadek ,Proszę o pomoc
       
    • Przez ROLKA1988
      witam wszystkich. Myśle o kupnie kombajnu i mam na oku deutz fahr 36.10 .  heder 4,20 .   chciałbym sie dowiedziec cos o tym sprzęcie  ..awaryjność,wydajność,dostepność części ,czy są jakies elementy na ktore najbardziej trzeba zwrócić uwage przy zakupie. Szukałem coś w sieci ale nic o tym modelu nikt nie pisze. czy tych kombajnów jest tak nie wiele w PL ?
    • Przez MKrajes
      Planuję zakup głównego ciagnika w gospodarstwie. Moc znamionowa 170 km.Ciągnik głównie pracować będzie w transporcie z beczkowozami 19500l i 15700l oraz z zestawem kosiarek 3,20 przód i 3,20 tył.Dodatkowo orka i uprawa.Mam swoje 4 typy 
      Fendt 818 Vario 
      John Deere 7430 Premium
      Massey Ferguson 6490 Dyna 6
      Deutz Fahr M650
      Mam duże wątpliwości dotyczące skrzyni Vario jedni chwalą inni ganią. Może ktoś użytkuje i rzetelnie napisze jak się sprawdza w praktyce. Bardzo ciekawią mnie opinie na temat Mf i Deutza bo przebiegi używanych są dużo niższe niż  Fendta czy JD które ciężko znaleźć z przebiegiem poniżej 8tys mtg. Może ktoś z użytkowników pomoże mi rozwiać wątpliwości 
    • Przez wojtaz185
      Witam wszystkich. Mam pewien problem z ciągnikiem deutz fahr agrotron 4.85S. Ciągnik posiada trzy półbiegi. Na zimnym oleju ( jak ciągnik jeszcze się nie rozgrzał) wszystko działa poprawnie. Półbiegi przełączają się. Natomiast jak olej rozgrzeje się niema  Środkowego czyli drugiego półbiegu. Panel wyświetlający nie działa. Po prostu omija go. Pierwszy i trzeci działają. Mierzyłem ciśnienie na płytce, zawór, rozdzielacz sterujący skrzynią biegów i jak na zimnym wszystko jest ok. 1 półbieg powyżej 18bar, 2 ma ok18 bar. 3 ma 18 bar. Na ciepłym pierwszy ma powyżej 18 i drugi też. I jeśli podłączam zegar pomiarowy pod drugi a jest włączone na pierwszy półbieg to jest ciśnienie te same a powinno nie pokazywać ciśnienia prawda ? jeśli podłączam zegar pomiarowy pod pierwszy pokazuje powyżej 18 bar i przełączam na drugi półbieg to także jest ciśnienie oleju. Na trzecim jest wszystko dobrze. Cewki działają myślę że poprawnie. Jedynie co mnie martwi to wydostaje się delikatnie olej międzzy cewką a obudową rozdzielacza. Że z cewek strzyka olej to wiem. Rozebrałęm więc rozdzielacz i uszczelnienie pomiędzy skrzynią a rozdzielaczem nie było przerwane, tłoczki jak i obudowa rozdzielacza jest ok. Jaka może być przyczyna że ginie ten półbieg ?????? dodam że jak olej sie rozgrzeje to szarpie na pierwszym. Dziękuję za odpowiedz 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.