Kizo

Jaką odmianę kukurydzy wybrać?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zetorr6441    136

W tym roku te wczesnie siane na normalnych glebach tez świetnie sobie poradzily, chyba ze ktos pozostał w poprzednim wieku i sieje w maju..

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    81

U siebie siane 20.04 i początkiem maja dostała troszkę od przymrozku potem nawalny deszcz który uklepal na amen i się wszystko meczylo ostatni deszcz w maju to jakoś 23/24 maj i przez cały czerwiec praktycznie zero opadu w lipcu również bardzo słabo... U mnie 6.4t na 5 klasie... 

Na piasku kukurydza była do kolan.... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ThePerkins    194

A sieje ktoś denty na kichę ?, mam jeden taki działek gdzie dzik lubi przebywać i nie wiem co tam zasiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zetorr6441    136
7 minut temu, ThePerkins napisał:

A sieje ktoś denty na kichę ?, mam jeden taki działek gdzie dzik lubi przebywać i nie wiem co tam zasiać.

Właśnie dlatego na ziarno sieje flinta bo ok 50t rocznie robię w rekawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Primula94    120

A jakie odmiany w nastepnym roku planujecie zasiac na kiszonke?

U mnie hulk znow dal sobie swietnie rade, kardona rowniez ale bylo duzo grzyba.. eduardo po zycie gdzie mial troche wilgoci tez ladnie, ale gdzie wyzej i slabsza ziemia to juz slabo( moze dlatego ze po zycie dalem dwa razy gruber i bylo sucho i plytko sie zrobilo) . Suprime i coudiese tez na +.

Mysle zeby  dodac cos z pioniera/ farmsatu.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ThePerkins    194

Codiese zostanie, Kardona urosła dosyć ładnie ale grzyb jak wyżej. Madras sypał nie źle ale był strasznie niski , Pleven to kiepsko, mało masy , ziarno około 8t/ha. Co siać więcej , nie wiem. Myślę nad Hulkiem , Mas 21.e, i coś po życie ale to z naszych bo ziemia nie pewna to i glejta ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorr6441    136

UJa na ziarno posieje farmMoritz i na lepszej glebie ponownie rigoletto. 

Na kiszonke poczekam az beda wyniki coboru. 

Jestem przeciwnikiem polskich odmian ale piasta spr, do tego moze stromboli cs, moze kentos kws i su sucorn

Hulka mialem 8ha qq piekna ale niewiem dlaczego przy koszeniu kemper na 1 rzędzie sie zapychal u kolegi to samo, operator kosi w sezonie ok 200ha i pierwszy raz sie z tym spotkał. Poza tym tj pisali w folderach sieczkarnie slychac ale jej nie widać z lanu. 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eliot    29

Widziałem hulka na dniach kukurydzy ,wysoką,ładna chyba trzeba ją przetestować .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASZv3    405
Dnia 10.11.2019 o 15:13, ThePerkins napisał:

Codiese zostanie, Kardona urosła dosyć ładnie ale grzyb jak wyżej. Madras sypał nie źle ale był strasznie niski , Pleven to kiepsko, mało masy , ziarno około 8t/ha. Co siać więcej , nie wiem. Myślę nad Hulkiem , Mas 21.e, i coś po życie ale to z naszych bo ziemia nie pewna to i glejta ...

Jak kolba w Madrasie? W masie rekordów nie ma ale jakościowo super.

Masz jakieś fotki? Zdjęcia Codiese?

Pleven w jakiej wilgotności?

6 godzin temu, Mateusz6340 napisał:

A siał ktoś Hubala na kiszonke? Ma ktoś jakieś opinie?

Be szału, jeszcze słabiej jak Rosomak

Dnia 10.11.2019 o 13:54, ThePerkins napisał:

Bo właśnie chyba ziarno denta do żywienia jest słabe nie ?

Flint to lepsza wydajność dzięki szerszemu trawieniu, że tak powiem ;)


Zwykle mam tu pełną skrzynkę, więc w razie potrzeby zapraszam do kontaktu poprzez Facebook'a - Armand. Łatwo znajdziecie ;) Wrzucam tam również na bieżąco moje prace w gospodarstwie  :) Chętnie doradzam zwłaszcza w temacie użytków zielonych. Na tyle na ile umiem :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz6340    21

Czyli Hubala chyba skreślę. Trzeba zacząć już się rozglądać za odmianami żeby coś przyzwoitego wybrać 😂. W tym roku mailem Agro polis, kws 5133eco, krogulec, agro yoko. Agro polis najlepiej wyszła ale jednak jej nie zasieje, nawet fajnie urosła ale strasznie łamliwa w sierpniu przeszła burza z silnym wiatrem to było połamane ok 25% gdzie u sąsiadów stała nie ruszona dlatego odpada a kolejne trzy były zasiane na słabszej ziemi i suszy nie sprostały i też im podziekuje.   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ThePerkins    194

Codiese to tylko to co miałem, kolby ogólnie w tym roku bez szału wszystkie, masa ziaren 220-250g .. Pleven 26%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
solek01    57

Miałem Exxclama i Conexxiona w tym roku plon 12,495 przy 22%. Dopiero w  ubiegłą sobotę udało się wykosić. Ładnie stała, mało połamanych, mimo że dzik w niej łaził i mnóstwo jeleniowatych.

Ktoś zna szczegóły promocji na nasiona pionieera z Cortevy?

https://my.corteva.com/pioneer-optimum-aquamax?utm_source=Uniqom&utm_medium=Fb&utm_campaign=Aquamax

Edytowano przez solek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    107

miałem dzwonic do cholewy i popytac o ta promocje, ale jakoś tak zleciało... jutro zadzwonie jak nie zapomnę


Rolnik z powołania :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bialy2005
      Jak nawozić kukurydzę? Przedsiewnie dostała 200kg mocznika, 200kg soli potasowej i 200kg superfosfatu 46%, wczesniej obornik 30-40t/ha Mam ochote teraz jeszcze rozsiac 150kg mocznika na hektar czy jest sens???
      Co roku o tej porze pryskałem raz albo 2 razy mocznikiem 25kg na hektar ale w tym roku nie co robic bo juz oststnie dni kiedy moge wjechac zeby jej nie łamac?
      Jakie zapotrzebowanie na składniki odżywcze ma kukurydza?
    • Przez kamil18fmr
      Proszę o jakieś informacje i opinie odnośnie siewników w/w producentów. Chodzi mi szczególnie o użytkowników.
      Siewnik sprzedawane głownie w Podlaskim. Wszyscy sprzedawcy tych marek dobrze się znają.
      Cena bardzo atrakcyjna, wykonanie też nie najgorsze. Sekcje wysiewające ponoć skopiowane są z Gaspardo starszych generacji.
    • Przez Daniel1124
      Witam poszukuje rozsiewacza na ok 40ha. Szukam pojemności ok 800L-1000l. Rozważam różne marki jak z polskich to tylko unia mx np 850 lub wiekszy. Patrzałem też rozsiewacze z amazone serii np za-m 1201 lub rauch(kuhn) mds 17,1 lub 19,1. Chce mieć w nich tylko zamykania hydrauliczne bez żadnych komputerów. Który ma najlepszą powłokę lakierniczą i wady i zalety tych rozsiewaczy.Który z tych rozsiewaczy łatwiej ustawić szczególnie chodzi o szerokości robocze ponieważ mam różnej szerokości pola przewaga wąskich. Np jak mam pola o nie regularnej szerokość np jeden przejazd i zostaje pas np 3m lub 4m jeszcze do obsiania i jak to ustawić  żeby rozsiać albo jak pole jest kształtu klina. Jakby ktoś miał wycenę tych rozsiewaczy to niech napiszę bo unię to jak coś kupię nową a rauch/amazone jak będzie za drogi nowy to będę szukał używki tego typu.Ponieważ jeszcze nie dzwoniłem do przedstawicieli.
    • Przez gofeer666
      Witam, posiadam male gospodarstow rolne (mniej niz 10ha) do tej pory zawsze wszystko obisiewalem zbozem ozimym (pszenzyto, pszenica) rok temu złożyłem oswiadczenie i po sprawie, jednak w tym roku, chcialbym na polowie ziemi posiac kukurydze. Czy kukurydza jest traktowana jako zboze i czy moge w tym roku tez zlozyc Oswiadczenie, czy powinienem raczej zlozyc normalny wniosek zeby uwzglednic w nim kukurydze? Prosze o szybka porade bo do jutra termin skladania oswiadczen :P
    • Przez STP
      Witam. Potrzebuje porad odnosnie wyboru prasy. Na forum jest wiele watkow o prasach lecz posty w tych watkach sa bardzo rozlegle. Wiec tak, potrzebuje nową, polską prasę, ktora mialaby zwijac od 1000 do 1500 balotow rocznie, glownie slomy. Narazie wydaje mi sie, ze najlepszym wyborem bedzie unia famarol DF 1.8VD albo sipma 1223 faster, ale ojciec wkolko mnie przekonuje do zmiennokomorowej sipmy primy,  Moze ktos z uzytkownikow cos doradzi odnosnie tych innych pras.
      Potrzebuje prasy z rotorem, nozami, najlepiej z zamkami mechanicznymi tylnej klapy, najlepiej stalokomorowej z dobrym zgniotem, no i zeby nie byla z plasteliny i sie nie rozleciala po 3 sezonach.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj