Ferdek07

TURDUS - cała prawda o tym oleju

Polecane posty

michal1993    459

SHPD 15W40 lepszego nie trzeba, to nie jest jakiś nowoczesny silnik, żeby bawić się w półsyntetyki.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal122    8

Witam

Co sądzicie o zalewaniu Turdusem nowoczesnych kilku letnich ciągników zachodnich marek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Zależy jakim Turdusem... A do silnika to i tak olej zgodny z zaleceniami producenta (klasa jakości i lepkości).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal122    8

No właśnie jeżeli olej ma tą samą specyfikacje co zaleca producent (Lepkość,gęstość czy jak to prawidłowo się nazywa) i w razie potrzeby ma niski poziom popiołów (Low SAPS) to chyba nie powinno być żadnych przeciwskazań?

W końcu ludzie leją to do nowoczesnych ciężarówek z dużymi,wolnoobrotowymi,doładowanymi dieslami posiadającymi Adblue,DPF i te wszystkie inne graty od norm spalin więc silniki są bardzo podobne do tych rolniczych.

W dodatku Turdus ma aprobatę Volvo,Renault,Mercedesa,,Mana,Cumminsa także to nie jest jakieś dziadostwo.

Lotos ma też w ofercie oleje przeznaczone do maszyn rolniczych (Np:Agrol Stou) ale w ich opisie piszę że oleje te są i do silnika i do przekładni i tego się w nich boję.

Czy przy nowoczesnych skomplikowanych maszynach możliwe jest żeby do silnika i skrzyni dobry był taki sam olej?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Gęstość i lepkość to jedno ale przy nowoczesnych silnikach ważne są tez aprobaty i olej musi spełniać aprobaty producenta silnika.

Oleje stou lepiej sobie odpuścic i lać typowo silnikowe oleje czyli z polskich turdus lub platinum ultor z orlenu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtraczek    2

Witam mam takie pytanie posiadam ciągnik z silnikiem perkinsa 4cyl bez turbo orginalnie był zalany olej texaco 15W30 ale olej drogi i nie za dobry, zmieniłem na 10W30 ale słaby na lato, to zmieniłem na turdusa 15W40 obecnie ma 2000Mth 

 

Moje pytanie czy morzna jeszcze przejsć z tego oleju mineralnego na półsyntetyk 10W40 byłby już dobry na zime i na lato  (w sklepie mi mówił że nie powinno się nic stać :P)

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dachu127    80

możesz wlać, Ale dobrze by było zmienić to po 50 godzinach razem z filtrami bo jak ciągnik całe życie pracował na mineralny to może mieć sporo osadu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtraczek    2

możesz wlać, Ale dobrze by było zmienić to po 50 godzinach razem z filtrami bo jak ciągnik całe życie pracował na mineralny to może mieć sporo osadu

 

No to jak tam mówisz to pewnie zmienie sobie na półsyntetyk 10W40 ,No taki miałem zamiar żeby po zmianie na półsyntetyk zmienić tak po 50 mth bo morze spłukać to dziadostwo :)

 

Ps w c 360 robiłem remont kapitalny zalałem go turdusem 15W40 mechanik nie wyczyścił za fachowo silnika i szybko olej robi się czarny po zmianie i zauważam że jak sciągnołem dekielek od klawiatury to widać że pomału klawiatura  zaczyna się świecić , teraz widocznie nawet minerały mają dobre właściwości myjące :) także pewnie zaryzykuje Dzięki za odp :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Witam z racji ze nie znam się na olejach to mam pytanie czy moge zalać do 360 olej TURDUS 15W-40 SHPD skoro wczesniej chodził na oleju MILVUS CC 15W/40 ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Wlej zwykły turdus 15w40, sześćdziesiątka nie potrzebuje shpd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6380

A silnik c360 można zaliczyć do Super High Performance Diesel- SHPD? Czyli silnik diesla o podwyższonych osiągach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Tylko już mam kupiony TURDUS 15W/40 SHPD i zaleje go takim tylko tak pytam czy nic się nie sytanie i czy jest lepszy od MILVUSA ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    25

nie stanie się nic, i na pewno jest lepszy od milvusa 

u mnie c-330 chodzi na turdusie 

Edytowano przez malkolm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Jak był mineralny to niech będzie mineralny a jaki tam dokładniej wlejesz to większego znaczenia nie ma czy to Milvus 15W40 czy Turdus 15W40


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

A silnik c360 można zaliczyć do Super High Performance Diesel- SHPD? Czyli silnik diesla o podwyższonych osiągach?

O tak osiągi to on ma zwłaszcza jak zrobisz chipowanie map w sterowniku.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtraczek    2

KiedyS rozmawiałem ze znajomym który zajmuie się wymianą oleji róznych marek powiedział że turdus to jest w sumie olej najgorszy z podobnych typu delvac rimula i takie tam. Swoją drogą dziwie się ludziom kupującym sprzęt za spore pieniądze, że oszczędzają na oleju max kilkadziesią zł. Ja w sprinterze i mf-ie używam oleju shell rimula ultra 10 w 40. W sprinterze taki lał serwis w mf sam zaczołem go lać nie wiem na jakim był wcześniej.

Co do wycieków i bicia (normalnie rewelacyjna teorja o tym biciu) czasy gdy silniki składano na uszczelki z korka lub kartonu po butach juz mineły i pojazdy te skończyły w hutach lub leżą gdzieś pod płotem. Napewno w silniku który zostal złożony fabrycznie lub przez kogos kto ma o tym pojęcie nic nie wycieknie podobnie jeśli chodzi o luzy itd jeśli juz są żaden olej ich nie skasuje. Są to teorie z czasów kiedy wchodziły syntetyki i nikt za bardzo nie wiedział co to będzie.

Co do czystości silnika nie zalezy to tylko od oleju ale np paliwa itd. Duzym plusem zaastosowania półsyntetyku nawet w starszym ciagniku jest łatwiejszy rozruch zimą.

Co do przechodzenia w starszych silnikach na lepszy olej to oczywiscie nie powinno się tego robić ale tylko w tych które praktycznie chodzą już resztkai sił. Jeśli silnik jest ok bez problemów można przejść z minerału na półsyntetyk.

 

 

No właśnie ja w swoim Farmtracu 80 przebieg 2000mth i chciałbym przejść z minerału na półsyntetyk :) co myślisz :)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    17

wszyscy piszą o Turdusie 15w40 a co myślicie o 15W50 czym on się różni i czy będzie to dobry wybór do kombajnu clayson1540

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

według mnie turdus się popsuł jest jak woda pod temperaturą  poszukuje coś lepszego

czekam na propozycje

pozdrawiam

 

Kupujesz z beczki czy oryginalnych opakowań?

Turdus to dobry olej, nic się w nim nie popsuło tylko jest dużo podróbek i tu bym szukał problemów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Każdego oleju wszędzie i nie tylko oleju są podróbki co jest plagą  :(. Też używam turdusa i nie narzekam grunt to wymiana oleju, a nie jak co nie którzy jak zaleją lepszy olej to co 5 lat wymieniają. Szkoda gadać.  


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez t-tas
      pytam Was jako praktyków jakie lejecie oleje do skrzyni biegów w ciagnikach Ursus,Zetor.Osobiście niemam ciągnika ale czasem zdarza mnie się grzebnąć(ostatnio długa walka z zetorem 7245) i zastanawiam się jaki olej lejecie do skrzyń skoro olej ten zasila układ hydrauliczny. wiem,że olejem który można lać do skrzyni i hydrauliki jest Boxol ale ludzie leją hipol-ostatnio przez hipol w skrzyni zetora nauczyłem się rozbierać i składać na czas podnośnik i rozdzielacz zetora i to z zamknietymi oczami
    • Przez MFargo
      Witam poleci ktoś zamienik oryginalnego filtra paliwa do claasa ? 
      2008r
    • Przez artur04c
      Witam
      Czy stosował ktoś olej do skrzyni MANNOL Multifarm STOU 10W-40 chcę zrobić jako zastępczy fusch agrifarm 10w40, ale może ktoś ma doświadczenie z mannol ?
    • Przez seba2017
      Witam. Chciał bym przejść na jeden olej we wszystkich ciągnikach  ( starszych) bo teraz używam w każdym inny. Firma wykonująca remont silnika polecała mi Mobil Delvac 15w40 lub lepszy. Zauważyłem że polski olej Platinum Ultor Plus 15w40 ma te same klasy jakościowe  API: CI-4/CH-4/CG-4/ SL/ SJ    w ACEA też podobnie: E7/ E5 /E3/B4 /B3 /A3. Czy będzie różnica w ochronie silnika w ciężkiej pracy w wysokiej temperaturze stosując jeden i drugi olej. Jeżeli byłaby podobna jakość to wybrał bym polski olej z racji patriotyzmu zakupowego. O różnicę w cenie mi nie chodzi. Jakie jest Wasze zdanie: nie będzie za dużej różnicy między tymi olejami czy Mobil jest zauważalnie lepszy ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj