Ferdek07

TURDUS - cała prawda o tym oleju

Polecane posty

Arek    218

czy pozostać przy mineralce i zmieniać w miarę częściej, a tak w ogóle co ile zmieniać minerał, teraz przeciągnołem chyba ze 450mtg tyle mi naleciało w niecały rok delvac jest w miarę dostępny i tańszy od tego "dedykowanego" akrosa turbo

 

Lej olej takiej jakości jak zaleca instrukcja i zmieniaj tak jak nakazuje instrukcja :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

Olej klasy 5W jest odpowiedni do jakości oleju przy pracy silnika w temperaturze od -25 do -30, a klasy 25W od -10 do 0. Im wyższa liczba przed W, tym w niskiej temperaturze olej jest gęstszy.

Natomiast liczba po W odnosi się do letniej klasy lepkości- tzn. 20, 30, 40, 50, 60- temperatura 100-150.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turion23    28

witam.Mam zamiar zalac do swoich dwóch casów 1056 i 845 Turdusa no i do new hollanda1530 ale w nim półsyntetyk obecnie jest zalany.Czy mogę tym olejem zalac silniki w tych maszynach?olej kupiony będzie oczywiscie od producenta a nie z beczek bo w swoim mitsubishi to na elfie 5W30 śmigam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A dlaczego w tym New Holland chcesz przejść z półsyntetyka na mineralny?

Jakieś szczególne powody?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turion23    28

nie mam żadnych powodów ale skoro we wszystkich swoich maszynach mam zamiar stosowac turdusa wiec i do kombajnu chciałbym go wlac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Półsyntetyk jest lepszym olejem od mineralnego.Silnik w kombajnie dostaje popalić,przyda mu się lepsze smarowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jak dla mnie mało przekonujący powód przejścia na mineralny. Szkoda silnika, na półsyntetyku będzie mu lepiej.

Jeździł bym na półsyntetyku do póki by się dało.

Oczywiscie możesz jeździć na mineralnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Nigdy nie wolno przechodzić z oleju mineralnego na pólsyntetyk lub syntetyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Bo tak wszyscy mówią, że syntetyk wypłucze brudy i silnik zacznie lecieć bla bla bla ale to mit, który raczej się nie sprawdza.

 

@volvo

Akurat do kombajnu myślę, że minerał byłby lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

A co powiecie o takim oleju:

ORLEN OIL Diesel (2) HPDO 20W-50 -15oC do 50oC

http://www.orlenoil....wo,1,106.html ??

Mam taki zalany w Bizonie superze i wybierając ten olej powiedziałem w sklepie, że chcę coś dużo lepszego jak superol to polecono mi właśnie ten olej co wyżej.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Kolego @Arek źle myślisz.bardzo dobre smarowanie jest lepsze od dobrego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Jest wystarczająco dobry :)

dobrze myśli bo czasami można przedobrzyć, tak jak ja naczytałem się tutaj że lepszy olej do każdego starocia można lać i mam teraz w c 330 dolałem tylko z 0,8l mobila 2000 półsyntetyka do superolu cc i ciapek osłabł i przecieki wszędzie, no ale zimą jak lekko odpalała hehe,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Kolego @Arek źle myślisz.bardzo dobre smarowanie jest lepsze od dobrego.

 

To wyjaśnij proszę z czym ten półsyntetryk bedzie lepszy w kombajnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Co za różnica czy to silnik od kombajnu czy od opla corsy,półsyntetyk jest lepszym olejem od mineralnego,ma lepsze właściwości

smarne.A co do szczegółów to pytaj się specjalistów z tytułami naukowymi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Kombajnu z zimie nie odpalasz

Odnośnie dolania syntetyku to kiedyś tak zrobiłem , w zimie letko kręcił a nawiosne sie okazało że ciśnienie p0adło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB    754

największym błędem jest przechodzenie w ogóle na gorsze oleje tzn z syntetyku w dół. To jest takie leczenie serca tylko kosmetycznie, jeżeli silnik bierze olej tzn że z nim coś nie tak i wymaga naprawy a nie przechodzenie na gorszy olej który zapcha i zamuli przecieki. Może z innej beczki ale ja mam w passacie b4 z 95r pełen syntetyk zalany i nic się nie dzieje a serce jak dzwon:) odpowiednio trzeba dbać a serce się odwdzięczy bezawaryjnością:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

w silnikacch 4 zaworowych na mineralnym to można zapchać ale kanały w głowicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Co za różnica czy to silnik od kombajnu czy od opla corsy,półsyntetyk jest lepszym olejem od mineralnego,ma lepsze właściwości

smarne.A co do szczegółów to pytaj się specjalistów z tytułami naukowymi

W dolnym zakresie temperatur(kombajnu nie dotyczy) łatwiej o rozruch i tylko tyle. Jeszcze lepiej myje , płucze silnik, czyli łatwiej o wycieki w dotychczas eksploatowanych maszynach na mineralnym. Turdusy są też syntetyczne.

 

największym błędem jest przechodzenie w ogóle na gorsze oleje tzn z syntetyku w dół. To jest takie leczenie serca tylko kosmetycznie, jeżeli silnik bierze olej tzn że z nim coś nie tak i wymaga naprawy a nie przechodzenie na gorszy olej który zapcha i zamuli przecieki.

 

To po co są produkowane oleje do silników o dużych przebiegach, czyli z objawami zużycia eksploatacyjnego? Są granice opłacalności poszczególnych czynności serwisowych.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

kolego dobrze to uj-łeś nic dodać nic uj-ć

może ktoś wie dlaczego nie wchodzi mi ta litera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Co za różnica czy to silnik od kombajnu czy od opla corsy,półsyntetyk jest lepszym olejem od mineralnego,ma lepsze właściwości

smarne.A co do szczegółów to pytaj się specjalistów z tytułami naukowymi

 

Taka, że w niskim temperaturach nie odpalasz silnika, nie ma kondensacji pary wodnej i nie robi się masło.

Dobre oleje mineralne mają tyle samo dodatków myjących co syntetyki.

 

Jak nie potrafisz wyjaśnić dlaczego jest lepszy to lepiej się nie udzielaj :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Kolego napisałem tylko moje zdanie,ty możesz jeździć na luxie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Do kombajnu zbożowego który w skali roku pracuje zwykle niecały miesiąc i ma wlewany świeży olej przed każdym sezonem, swobodnie może być mineralny spełniający wymagania zawarte w instrukcji, z tego względu że odporność na starzenie, utlenianie, duża rezerwa dodatków neutralizujących kwaśne produkty, większa stabilność lepkościowa oleju, itd. nie są w tym przypadku aż tak potrzebne, jak w silnikach pracujących całorocznie. Po prostu w tak krótkim okresie nie wykorzysta się dobroci płynących z zastosowania oleju na lepszej bazie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    159

Mam taki obecnie w C-330.

A co powiecie o takim oleju:

ORLEN OIL Diesel (2) HPDO 20W-50 -15oC do 50oC

http://www.orlenoil....wo,1,106.html ??

Mam taki zalany w Bizonie superze i wybierając ten olej powiedziałem w sklepie, że chcę coś dużo lepszego jak superol to polecono mi właśnie ten olej co wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez t-tas
      pytam Was jako praktyków jakie lejecie oleje do skrzyni biegów w ciagnikach Ursus,Zetor.Osobiście niemam ciągnika ale czasem zdarza mnie się grzebnąć(ostatnio długa walka z zetorem 7245) i zastanawiam się jaki olej lejecie do skrzyń skoro olej ten zasila układ hydrauliczny. wiem,że olejem który można lać do skrzyni i hydrauliki jest Boxol ale ludzie leją hipol-ostatnio przez hipol w skrzyni zetora nauczyłem się rozbierać i składać na czas podnośnik i rozdzielacz zetora i to z zamknietymi oczami
    • Przez MFargo
      Witam poleci ktoś zamienik oryginalnego filtra paliwa do claasa ? 
      2008r
    • Przez artur04c
      Witam
      Czy stosował ktoś olej do skrzyni MANNOL Multifarm STOU 10W-40 chcę zrobić jako zastępczy fusch agrifarm 10w40, ale może ktoś ma doświadczenie z mannol ?
    • Przez seba2017
      Witam. Chciał bym przejść na jeden olej we wszystkich ciągnikach  ( starszych) bo teraz używam w każdym inny. Firma wykonująca remont silnika polecała mi Mobil Delvac 15w40 lub lepszy. Zauważyłem że polski olej Platinum Ultor Plus 15w40 ma te same klasy jakościowe  API: CI-4/CH-4/CG-4/ SL/ SJ    w ACEA też podobnie: E7/ E5 /E3/B4 /B3 /A3. Czy będzie różnica w ochronie silnika w ciężkiej pracy w wysokiej temperaturze stosując jeden i drugi olej. Jeżeli byłaby podobna jakość to wybrał bym polski olej z racji patriotyzmu zakupowego. O różnicę w cenie mi nie chodzi. Jakie jest Wasze zdanie: nie będzie za dużej różnicy między tymi olejami czy Mobil jest zauważalnie lepszy ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj