ZO-9

Ursus 1614- Wymiana rozdzielacza podnośnika na inny

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ZO-9    0

Panowie nie jestem zwolennikiem przerabiania fabryki ale po kilkunastu awariach kilku remontach w pseudo warsztatach zajmujących się naprawami podnośników skończył mi się problem z awaryjnością podnośnika. Po kilku rozsądnych przemyśleniach ,podpatrzeniach, dokształceniach przerobiłem podnośnik w 1614 ,a mianowicie całkowicie odłączyłem stary rozdzielacz co jest pod korpusem, wymieniłem nowy siłownik główny,  wymieniłem siłowniki pomocnicze na grubsze, zamontowałem nowy zwykły rozdzielacz 4 sekcyjny 80l na błotnik zaraz przy siedzeniu. W rozdzielaczu zastosowałem dwie sekcje nurnikowe z zatrzaskiem na opuszczaniu i podnoszeniu  ( czyli jednostronnego działania) i dwie dwustronnego działania. Pierwsza nurnikowa jest do sterowania podnośnika, druga nurnikowa do pługa, agregatu (hydropaku), przyczepy, i dwa wyjścia zewnętrzne np. do talerzówki, tuza. W korpusie poodlączałem wszystko co niepotrzebne zostawiłem tylko zawór regulacji opuszczania co wychodzi pod siedzeniem. Nie zmieniła się zasada działania podnośnika, wszystko działa jak należy, żadnych zbędnych mechanizmów, reaguje na każdy nawet najmniejszy ruch dźwignią, żadnych zacięć, blokowania, opadania, pulsowania podnośnika podnosi i opuszcza bardzo płynnie nawet na wolnych obrotach ciężki agregat talerzowy który waży 2t. Koszt naprawy to około 1700zł i myślę że długo, długo nie będzie potrzeby zaglądania do niego. Dla chętnych. numer tel. 697408849 to mogę jeszcze coś dopowiedzieć. Polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jack80    19

to zrób zdjęcia lub filmik jak to wykonane zostało.Wrzuć na youtube na pewno ktoś skorzysta pózniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZO-9    0

Siłowniki są 70mm maksymalne jakie mogą wejść, jeżeli chodzi o pompę to wystarczy 19 ja mam wzmocnioną i wydaje mi się że chyba za szybko podnosi,  takżę niema potrzeby cudowania z inną pompą, ciśnienie 170bar wystarczy. Ale liczy się sprawność, agregat dźwiga bez problemu na wolnych obrotach,reaguje na każdy ruch sekcji

20180308_095137.thumb.jpg.6253e0ae5225a3ac8ba3951d91b930a1.jpg20180308_095128.thumb.jpg.eec4165ae5f43e59675434f2017ab05d.jpg20180308_092302.thumb.jpg.84a9a79391d9f2afbb961b9f1d30865e.jpg20180308_092255.thumb.jpg.06d4d9b7ddf6b681373b6297afc793ef.jpg20180308_092240.thumb.jpg.cd9fa467844b58fad9f13178092099ab.jpg20180308_092235.thumb.jpg.2c5dcc3c6b79c9c12fec29d03ee705c7.jpg20180308_092110.thumb.jpg.b0d897b2812869539eeaccbb869e9779.jpgSiłowniki są 70mm maksymalne jakie mogą wejść, jeżeli chodzi o pompę to wystarczy 19 ja mam wzmocnioną i wydaje mi się że chyba za szybko podnosi,  takżę niema potrzeby cudowania z inną pompą, ciśnienie 170bar wystarczy. Ale liczy się sprawność, agregat dźwiga bez problemu na wolnych obrotach,reaguje na każdy ruch sekcji

Edytowano przez ZO-9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1077
29 minut temu, ZO-9 napisał:

Siłowniki są 70mm maksymalne jakie mogą wejść, jeżeli chodzi o pompę to wystarczy 19 ja mam wzmocnioną i wydaje mi się że chyba za szybko podnosi,  takżę niema potrzeby cudowania z inną pompą, ciśnienie 170bar wystarczy. Ale liczy się sprawność, agregat dźwiga bez problemu na wolnych obrotach,reaguje na każdy ruch sekcji

20180308_095128.thumb.jpg.eec4165ae5f43e59675434f2017ab05d.jpg20180308_092302.thumb.jpg.84a9a79391d9f2afbb961b9f1d30865e.jpg

Pewien jesteś tego rozwiązania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jack80    19
3 godziny temu, ZO-9 napisał:

Siłowniki są 70mm maksymalne jakie mogą wejść, jeżeli chodzi o pompę to wystarczy 19 ja mam wzmocnioną i wydaje mi się że chyba za szybko podnosi,  takżę niema potrzeby cudowania z inną pompą, ciśnienie 170bar wystarczy. Ale liczy się sprawność, agregat dźwiga bez problemu na wolnych obrotach,reaguje na każdy ruch sekcji

20180308_095137.thumb.jpg.6253e0ae5225a3ac8ba3951d91b930a1.jpg20180308_095128.thumb.jpg.eec4165ae5f43e59675434f2017ab05d.jpg20180308_092302.thumb.jpg.84a9a79391d9f2afbb961b9f1d30865e.jpg20180308_092255.thumb.jpg.06d4d9b7ddf6b681373b6297afc793ef.jpg20180308_092240.thumb.jpg.cd9fa467844b58fad9f13178092099ab.jpg20180308_092235.thumb.jpg.2c5dcc3c6b79c9c12fec29d03ee705c7.jpg20180308_092110.thumb.jpg.b0d897b2812869539eeaccbb869e9779.jpgSiłowniki są 70mm maksymalne jakie mogą wejść, jeżeli chodzi o pompę to wystarczy 19 ja mam wzmocnioną i wydaje mi się że chyba za szybko podnosi,  takżę niema potrzeby cudowania z inną pompą, ciśnienie 170bar wystarczy. Ale liczy się sprawność, agregat dźwiga bez problemu na wolnych obrotach,reaguje na każdy ruch sekcji

robi wrażenie,pomysł wydaje się bardzo dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    26

Tak jeszcze zapytam z ciekawości. Jak rozwiązałeś odcięcie dopływu oleju do cylindra głównego gdy podnośnik jest już maksymalnie podniesiony??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dvs269    1

Trzeba pogratulować za chęć poprawy tego niedopracowanego podnośnika.  .Wydaje mi się ,że działanie podnośnika jest teraz takie jak np. w ładowarce, czyli ile czasu  przytrzymasz wajchę rozdzielacza tyle podniesie czy opuści.  Jest zachowana cała funkcjonalność  tradycyjnego rozwiązania? , Tj.  przełączanie trybów pozycyjny, siłowy  itd.  ?  Ustawianie zadanego położenia podnośnika np. przy orce  ? Domyślam się ,że trzeba celować.  Napewno nie krytykuje - tylko pytam.  Być może taka obsługa nie jest kłopotliwa.

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZO-9    0
Dnia 13.04.2018 o 17:39, Grabcio napisał:

Tak jeszcze zapytam z ciekawości. Jak rozwiązałeś odcięcie dopływu oleju do cylindra głównego gdy podnośnik jest już maksymalnie podniesiony??

Nie ma żadnego odcięcia dopływu max. podnoszenia po prostu kończą się siłowniki pomocnicze zawór przelewowy rozdzielacz przelewa i podnośnik sam staje. Nic niepokojącego się nie dzieje,logiczne chyba.Dodam że podnosi trochę wyżej jak normalnie jakieś 15cm.

Dnia 23.04.2018 o 00:47, dvs269 napisał:

Trzeba pogratulować za chęć poprawy tego niedopracowanego podnośnika.  .Wydaje mi się ,że działanie podnośnika jest teraz takie jak np. w ładowarce, czyli ile czasu  przytrzymasz wajchę rozdzielacza tyle podniesie czy opuści.  Jest zachowana cała funkcjonalność  tradycyjnego rozwiązania? , Tj.  przełączanie trybów pozycyjny, siłowy  itd.  ?  Ustawianie zadanego położenia podnośnika np. przy orce  ? Domyślam się ,że trzeba celować.  Napewno nie krytykuje - tylko pytam.  Być może taka obsługa nie jest kłopotliwa.

 

Dla mnie żaden kłopot po prosu wyeliminowałem kłopotliwe rozwiązanie fabryczne, jeżeli już takiej wygody potrzebujesz to załórz sobie EHR. Nie spotkałem się jeszcze ze sprawnością wszystkich pozycji w tych podnośnikach. To jest zwykły podnośnik jednostronnego działania. Rozwiązanie konstrukcyjne lat 80tych, naszych ciągników a wy wymagacie nowoczesny rozwiązań z nowych ciągników. Cytowałem już wyżej najtańsze rozwiązanie bez jakichkolwiek wad elektroniczych czy czujnikowych po prostu dźwignia i tyle sprawność 100%. Jestem po wszystkich pracach polowych wiosennych i jestem zadowolony z konstrukcji.

Edytowano przez ZO-9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dvs269    1

Witam . Uściślając, swoją przygodę z rolnictwem w zasadzie zaczynam. Nie znam się jeszcze  może zabardzo na uprawie  ,ale w sprawach technicznych to raczej jestem mocny . Dziękuję za odpowiedż.  Ja tam wiele od niego nie wymagam , poprostu ciekaw byłem jakie problemy generuje takie rozwiązanie.  Od jakiegoś czasu sam chciałem coś takiego zrobić  i  zastanawiałem się czy jednak ten prymitywny system  z różnymi regulacjami jest potrzebny.    Wg Ciebie nie ,  to bardzo dobre wieści.  Głównym problemem tych podnośników wg mnie jest rozdzielacz  bez zamków hydraulicznych  i trochę  skomplikowany system od ustawiania regulacji .  Jednakże pozwala on mniej więcej  kopiować położenie narzędzie  po każdorazowym jego podniesieniu i opuszczeniu.  Powoli zaczynam rozmyślania  aby pozostawić  jednak tą regulację pozycyjną , ciśnieniową itd.   ale dołożyć zamki hydrauliczne ( bo tu jest tak naprawdę  problem) . Sęk w tym ,że nie jest to łatwo zrobić na siłowniku i rozdzielaczu jednostronnego działania , choć  zamek hydrauliczny jednostronnego działania istnieje ale potrzebuje ciśnienia otwarcia.   

Kolego jak radzisz sobie z opuszczaniem pługa zawieszanego zawsze na tą samą wysokość ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SUCHY102    4

Witam wszystkich! 

Odwiedzilem kolegę zo-9 i poszedłem krok dalej po obejrzeniu instalacji hydraulicznej. Zbudowaliśmy ehr do 6 i jeszcze choć nie pracował w polu już widać różnicę. Szybko podnosi łatwe sterowanie, czy przekłada się na większy udźwig? Niewiem, watpliwe. Sterownik ehr na boku podnoszenie opuszczanie w joysticku, który podłączyłem pod wzmacniacz momentu. Podobnie sekcje hydrauliki zewnętrznej plus sterowanie z zewnątrz. Na opuszczenie ramion założony jest zawór dławiący z regulacją dla ciężkich maszyn. Przez chwilę rozważałem sekcje o zmiennym wydatku ale koszt samego rozdzielacza zwala z nóg a do tego całość musi być programowana więc to temat na przyszłość.

IMG_20180719_115120.jpg

IMG_20180719_115142.jpg

IMG_20180713_114643.jpg

IMG_20180719_115158.jpg

IMG_20180719_115513.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    489

chlopy w domu z pomocą srubokreta i kombinerek zakladaja sterowniki ehr i inne cuda wuanki do ursusow i bizonow a idioci w fabryce przez 40 lat nie zrobili prawie nic....

udźwig pewnie tez się mogl poprawić skoro przez stary rozdzielacz wszystko szlo a na nim byly wszelkie straty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SUCHY102    4

Powodem zmiany układu nie były jakieś większe problemy z podnośnikiem ponieważ od lat korzystam z firmy z Gniezna regenerującej podnośniki naprawdę na najwyższym poziomie lecz zwyczajnie jego mechaniczne zużycie (wybicie frezów i ramion w których pękały mi sworznie od wieszaków dwa trzy razy w sezonie a nawet glowiczki od wieszaków ale wymieniłem na takie jak są w łączniku górnym) Kolejny powód modyfikacji to zmiana oczekiwań co do komfortu obsługi i maszyny wymagające rozbudowanej hydrauliki oraz aspekty finansowe zakupu ciągnika z podobnym wyposażeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZO-9    0
Dnia 19.07.2018 o 12:40, Mikruss napisał:

chlopy w domu z pomocą srubokreta i kombinerek zakladaja sterowniki ehr i inne cuda wuanki do ursusow i bizonow a idioci w fabryce przez 40 lat nie zrobili prawie nic....

udźwig pewnie tez się mogl poprawić skoro przez stary rozdzielacz wszystko szlo a na nim byly wszelkie straty

Polska moc nabiera rozpędu

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lipa12    0

Kolego ZO-9, możesz podpowiedzieć gdzie kupiłeś te siłowniki 70 mm i czy pasowały na orginalne bolce 25mm czy musiałeś przerabiać na 30mm? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JozB    181
Dnia 19.07.2018 o 12:42, SUCHY102 napisał:

Powodem zmiany układu nie były jakieś większe problemy z podnośnikiem ponieważ od lat korzystam z firmy z Gniezna regenerującej podnośniki naprawdę na najwyższym poziomie lecz zwyczajnie jego mechaniczne zużycie (wybicie frezów i ramion w których pękały mi sworznie od wieszaków dwa trzy razy w sezonie a nawet glowiczki od wieszaków ale wymieniłem na takie jak są w łączniku górnym) Kolejny powód modyfikacji to zmiana oczekiwań co do komfortu obsługi i maszyny wymagające rozbudowanej hydrauliki oraz aspekty finansowe zakupu ciągnika z podobnym wyposażeniem

Suchy jeżeli to nie tajemnica, to ile wyniosła Cię taka modyfikacja nie licząc robocizny. Warto twoim zdaniem oceniając trudność w stosunku do efektu zabierać się za taką modyfikację? 

Jakie jeszcze firmy regenerujące podnośniki polecasz w okolicy Dolnego śląska lub Opolskiego, jeżeli oczywiście znasz takowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2018 o 12:30, SUCHY102 napisał:

Witam wszystkich! 

Odwiedzilem kolegę zo-9 i poszedłem krok dalej po obejrzeniu instalacji hydraulicznej. Zbudowaliśmy ehr do 6 i jeszcze choć nie pracował w polu już widać różnicę. Szybko podnosi łatwe sterowanie, czy przekłada się na większy udźwig? Niewiem, watpliwe. Sterownik ehr na boku podnoszenie opuszczanie w joysticku, który podłączyłem pod wzmacniacz momentu. Podobnie sekcje hydrauliki zewnętrznej plus sterowanie z zewnątrz. Na opuszczenie ramion założony jest zawór dławiący z regulacją dla ciężkich maszyn. Przez chwilę rozważałem sekcje o zmiennym wydatku ale koszt samego rozdzielacza zwala z nóg a do tego całość musi być programowana więc to temat na przyszłość.

Witam wszystko ładnie połowę przewodów zbędny koszt. Rozdzielacz polecam zamontować na blasze z wyjściami chydraulicznymi by było estetycznie i profesjonalnie i do cewek polecam zabezpieczenie dopasować w postaci bezpieczników kturych mugł byś zamontować w kokpicie w wygodnym dla cb miejscu i te guziki na błotniki to mogłeś lepiej zrobić ściągnij trochę z zachodnich i by było pięknie ale zamiast tyle kabelków to polecał bym kable 7x1.5 mm do sterowania zaworami widzę rozdzielacz 4 sekcje? To 4x2x2=16 kabli to 3 kabelki i by było o Malinka a jak byś chciał sterować podnośniki em to polecam łączniki podwujne z powrotem do pozycji 0 1-0-2 np od uchylania szyby w samochodzie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2018 o 12:30, SUCHY102 napisał:

Witam wszystkich! 

Odwiedzilem kolegę zo-9 i poszedłem krok dalej po obejrzeniu instalacji hydraulicznej. Zbudowaliśmy ehr do 6 i jeszcze choć nie pracował w polu już widać różnicę. Szybko podnosi łatwe sterowanie, czy przekłada się na większy udźwig? Niewiem, watpliwe. Sterownik ehr na boku podnoszenie opuszczanie w joysticku, który podłączyłem pod wzmacniacz momentu. Podobnie sekcje hydrauliki zewnętrznej plus sterowanie z zewnątrz. Na opuszczenie ramion założony jest zawór dławiący z regulacją dla ciężkich maszyn. Przez chwilę rozważałem sekcje o zmiennym wydatku ale koszt samego rozdzielacza zwala z nóg a do tego całość musi być programowana więc to temat na przyszłość.

Szukając rozdzielacza elektrycznego do podobnego projektu nie mogę znaleźć takiego na elektrozaworach z sekcją pływającą. Jaki rozdzielacz został tu zastosowany ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Camry    26

Kolego ZO-9 trochę czasu już upłynęło ,jakieś uwagi  zmiany do tej modyfikacji? Jeśli jest ok. To z chęcią zlecił bym u mnie takie wykonanie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robson76    0

Pany, mam rozdzielacz z kombajnu neptun czy waszym zdaniem da rade z niego zrobić takie cudo w 912? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robson76    0

Kolego ZO-9 w zasadzie gdybyś teraz zaślepił filtr przed pompą hydrauliki i zrobił do niej osobne dojście oleju np ze zbiornika pod kabiną zamontowanego zamiast dodatkowego na paliwo, dołożył filtr np taki jak jest przy wspomaganiu i zrobił do niego powrót z rozdzielacza maił byś osobny niezależny układ hydrauliki z olejem jaki by ci pasował a w skrzyni i moście niech lata to co wlane 🤔🤔😁

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Veq9
      Witam wszystkich serdecznie,
       
      Chciałbym się dowiedzieć jak 4 biegowa SZYBKA skrzynia spisuje się w pracach polowych. Ciągnik miałby wykonywać orkę, gruberowanie, bronowanie, sianie. Aktualnie miał zamontowaną 3 biegowa i brakowało biegów głównie pod brony i siane a przy obrotach 1800 na 1ii jechał prędkością 9km/h, 3 i wynosi 7km/h. Chciałbym wiec zamontować 4-biegowa szybka skrzynie, gdyż potrzebuje biegów poniżej 10km/h i powyżej co umożliwi mi 4i(połowa), stad tez moje zainteresowanie owa skrzynia.
      Mam wiec kilka pytań do was drogich użytkowników i prośbę by nie wysłać postów jeżeli nie macie w 100% pojęcia, interesują mnie czyste fakty, gdyż na ich podstawie zapadnie decyzja.
      A mianowicie:
      —> jakie sa mniej więcej prędkości na 4biegowej szybkiej skrzyni koła 38r chodzi o 3polowa, 4polowa, 1szosowa, 2szosowq
      —> czy wszystkie biegi 1,2,3 ( oprócz 4) są takie same jak jak w zwykłej wolnej szkrzuni biegów czy tez są duzi szybsze 
      —> czy można zamontować synchronizator do skrzyni 4 biegowej nie synchronizowanej która nie posiada owego synchronizatora np od 3 biegowej, lub nowo kupionej
      —> Ursus ten posiada sprzęgło hydrauliczne czy możliwe jest wiec wymontowanie całego osprzętu, który już posiadam do sprzęgła hydraulicznego, i przerobienie skrzyni która była na pedałach zwykłych ( nie na hydraulice, tak jak w ursusie 1614) 
      —> czy po prostu zamontować skrzynie 4 biegowa wolna tylko nie rozumiem o co chodzi z skrzynkami typu 25,30,35 i która z nich byłaby najlepsza 
      —> w 1634 posiadam oryginalny żółw który w pełni funkcjonuje mogę go zastosować w 4 biegowej czy musze kupić typowo pod 4 biegowa żółwia 
    • Przez Arni007
      Witam mam problem z podnośnikiem otóż od pewnego czasu pronar ( to jeszce stary MTZ) nie chce podosić do końca gdy olej się rozgrzeje , a chodzi o to że podnosi tylko za nisko aby zapiąć hak blokujący ramiona.Oprócz tego pojawia się również problem z opuszczaniem otóż po przesunięciu dżwigni obok siedzenia na sam dół ramiona opadają tylko do połowy dopiero po pewnej hwili opadają bardzo szybko na sam dól ( oczywiście jak jest coś na nich zawieszone) . Mógłby ktoś pomóc ?Posiada on hydraulikę jak stare Mtz tz. 2 rozdzielacze jeden pod kierownicą drugi pod siedzeniem.
    • Przez Jd69
      Witam mam problem z podnośnikiem w ciągniku John deere 6900 96r. Podnośnik nie chce opuścić. Wydaje się jakby był zablokowany. Podniesie z 1 cm i opuści 1 cm ale więcej nie da rady. Co jest przyczyną ? Prosze o pomoc 
    • Przez MichalSiemano
      Zakupię ciągniki ursus c 330 c 360 c 360 3p  914 1014 1614 1012 912 ITD.. zetor 5211 7211 7245 5245 itd   KAŻDY STAN z dokumentami i bez sprowadzone krajowe PROSZE DZWONIĆ LUB PISAĆ PRIV TYLKO WYMIENIONE RZECZY!!!!!OFERTY Z OLX ZNAM likwidujesz gospodarstwo wymieniasz sprzet stoi u ciebie nie potrzebny pisz

    • Przez Łukaszewski
      Kupię ciągnik Ursus 1614 . Konkretnie chodzi mi o ciągnik ze zdjęć poniżej. Proszę o pomoc w kontakcie z obecnym właścicielem.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj