piotrekbial1

mwm 226-6 pęknięta tuleja

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

witam mam rozebrany  silnik mwm 226-6 na cienkich, suchych  tulejach

dwie z nich sa pęknięte,  co mogło być  przyczyną  ? przegrzanie/ zalanie gorącego  układu  zimnym płynem? 

przegrzanie  wydaje sie być  najbardziej  prawdopodobne

co o tym sadzicie ? może  sa jakies wady tego silnika ? 

Edytowano przez piotrekbial1
literówka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Masz wyjęte te tuleje? coś się działo z silnikiem typu płyn w oleju itp? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, pawel885 napisał:

Masz wyjęte te tuleje? coś się działo z silnikiem typu płyn w oleju itp? 

tuleje jeszcze w bloku,  brak informacji co było  przyczyną  awarii. kupiony rozebrany 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Czyli możliwe że zamrożony - pękł blok - wyciągniesz tuleję to będzie widać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    44

weź zobacz jak tam sie sprawa ma z termostatem, oby tylko blok nie był pęknięty od zamarznięcia ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Jak ma pod 30tys mth to ma prawo siadać, ursusa pewnie już 5 raz byś remontował....Nawet jak jest pęknięty to nie problem, jak małe pęknięcie to wsadzasz tuleję na klej, jak większy ubytek to rozwierca się blok i wstawia grubą tuleję na klej.... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Może ktoś założył pękniete. W MF 255 to  nie raz tak było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Które dokładnie to tuleje?
(numerację masz na korpusie)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

termostat  sprawny  

uszkodzona  3 i 5 (licząc  kolejno  od rozrządu) 

na 5 jest lekko przytarty  

sadze że pęknięcia  są  zbyt małe jak na rozmrożenie 3/4 cm przy samej górze 

dobra niema  co gdybac muszę  wyrywać   tuleje   i będzie  wiadomo  

Edytowano przez piotrekbial1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki112    0
Możesz powiedzieć jak z częściami do silnika mwm 262-6 masz jakiś zaufany sklep jeśli tak to podrzuc namiary .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zaopatruje sie u lokalnego sprzedawcy części  do silników  przemysłowyc, nie prowadzą sprzedaży  wysyłkowej  (jesteś z Podlasia?) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki112    0
Właśnie nie z Lubelskiego
A jak z częściami to jakiej firmy będziesz zakładał ? masz jakiegoś mechanika do tego czy sam to wszystko robisz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vonBumerang    0

Co do wad silnika MWM TD226-6, kilka razy robiłem taki silnik z tulejami mokrymi (B w oznaczeniu), zauważyłem że powtarzającym się problemem jest zacieranie się konika na 6 cylindrze, licząc od rozrządu. Jeśli komuś się przydarzy taka sytuacja, proponuje od razu wymieniać pompę oleju. A tak poza tym, to bardzo przyjemny silnik, mam taki w Renault 155.54 i w -20 pali od strzała i aż się zdziwiłem jaki jest oszczędny. Marecki112, części do MWM możesz kupić wysyłkowo w firmie Łabno Ludwik w Tarnowie (woj. Małopolskie). Ceny przystępne i dobra obsługa. Np. chciało się im sprowadzić samego sworznia tłokowego zamiast powiedzieć że tylko zestaw naprawczy jest dostępny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

uszczelki  pod  głowicę  orginały 

tłoki sonne ( niemiecki zamiennik)

pierścienie  prima 

panewki jeszcze  nie kupione 

nie robię  remontu  kapitalnego, planuję  złożyć  silnik na kilka sezonów  aby ocenić  stan poszczególnych podzespołów  ( kupiony uszkodzony) i jeśli  wszystko  będzie  ok to za jakiś  czas zrobię  kapitalke na zestawach kolbenschmidt

składam  osobiście 

Edytowano przez piotrekbial1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki112    0
Super dziękuję za informacje napewno skorzystam w najbliższym czasie czeka mnie właśnie remont silnika i chcem jakoś wstępnie popytać co gdzie i za ile .A może wiesz jakie są momenty na dokręcania np głowicy bo nie posiadam żadnej książki w necie tez szukałem ale ciężko coś znalesc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki112    0
Mój silnik jest 6 cylindrowy to będą te same wartości ?
Ale ja patrzę przecież to numeracja do dokręcania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Najtaniej to w zaprzyjaźnionym zakładzie obróbki silników prosto z hurtowni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, piotrekbial1 napisał:

zaopatruje sie u lokalnego sprzedawcy części  do silników  przemysłowyc, nie prowadzą sprzedaży  wysyłkowej  (jesteś z Podlasia?) 

czytaj  poprzednie  posty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki112    0
Może masz mesengera albo coś bo miałbym jeszcze kilka pytań do ciebie jeśli to możliwe a niechcem ci juz tu zasmiecac twojego postu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153
Dnia 19.02.2018 o 19:21, Marecki112 napisał:

Właśnie nie z Lubelskiego
A jak z częściami to jakiej firmy będziesz zakładał ? masz jakiegoś mechanika do tego czy sam to wszystko robisz ?

w samym Lublinie znajdziesz kilka sklepów, agroma, zocalo lub kobo

do tego Turobin, Sobieszczany, Kraśnik czy Świdnik


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez _Marcin_
      Witam,
      W silniku MWM D226B6 w Fendt 311 Turbomatic pękł mi poprzecznie ostatni popychacz (na szóstym cylindrze). Niestety wymiana samego popychacza i złamanej laski nie pomoże bo przy okazji ukruszyło żeliwną tuleję w której popychacz pracuje. Obecnie ma ona kształt zbliżony do stożka i po włożeniu popychacza wyraźnie czuć luzy.
      Czy znacie jakieś firmy zajmujące się naprawą tego typu uszkodzeń?
    • Przez zzaplota
      Witam, mam problem z ciśnieniem oleju silnikowego w Renault 110.54 z silnikiem d226-6 MWM. Na wolnych obrotach zegar wskazuje 1.3 bar. Na 1500 obr.\min jest już 7 bar. Przy 2000 obr\min wskazówka wchodzi na 9 bar. Ciśnienie oleju idealnie równo rośnie w górę w stosunku do wzrostu obrotów silnika. Zegar podłączyłem bo po grubej robocie na wolnych obrotach mrygała kontrolka, po odkręceniu misy zauważyłem że pompa zluzowała się na przylgni z silnikiem. Pompę wymieniłem na nową (stara była porysowana w środku). Cała operacja dała mi tylko wzrost ok. 0.5 bar na wolnych obrotach silnika i ok. 2 bar na 2tys. obr.\min. Wykręcałem zawór regulacyjny w podstawie filtra, nic ciekawego tam nie było - sprężyna i śrut. Proszę o jakiekolwiek rady bo nie wiem co z tym zrobić a tu ciągnik potrzebny bo ropy za dużo :-)
       
       
      Pomiary wyżej są na zimnym silniku, te na ciepłym ale jeszcze nie na rozgrzanym 100%:
      550obr\min  0.3 bar
      700              0.8
      1000            1.2
      1500            2.8
      2000            4.8
      2250            5.5
       
      Zajrzę jeszcze raz do tego zaworu w podstawie filtra, nie chce mi się wierzyć że to panewki - silnik sztywny jak hmm., ma moc, ładnie pracuje.
    • Przez gromowin
      Witam zastanawiam sie nad kupnem ciagnika renault i mam maly dylemat, czy szukac z silnikiem JD dps czy mwm? Myslalem o cergosie 330 z silnikiem dps, bo nawet znalazlem taki w dobrym stanie?i jak wygladaja ewentualne koszty remontu np, silnika, skrzyni itp?
    • Przez SzymonKrl
      Witam dziś przy zmianie oleju wyciągnąłem kawałek prawdopodobnie tulei, tydzień temu robiłem uszczelkę pod głowica bo woda szła na tłok a teraz takie coś słuchajcie wiadomo kapitalka silnika już jest oczywista ale co sądzicie robić od razu czy wytrzyma do zimy ? głownie pryskam, ziemniaki kopie i transporty no i bd też musiała 2,5 ha truskawek w glebogryzarce ze 2 razy objechać.
       
      Już nie chcąc zakładać 2go tematu jakieś porady przy remoncie ? Jak wyjąc tuleje jak je wsadzić czy części usus/ waryński czy coś tańszego co warto zaraz zrobić szlify i inne ? dodam ze z 10 lat temu miała remont ale od 2 lat zaczęła z powrotem dostawać w dupkę, przedtem tylko tak było do pół ha ziemniaków i to była jej robota teraz trochę wróciła do łask.
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj