arni251

Nie ładuje jednego aku

Polecane posty

arni251    5

Witam jak w temacie nie ładuje mi jednego aaku i pali sie ciągle kontrolka ładowania. Na oko wszystko jest w porządku mtz ma 4 lata i nic nie było grzebane w elektryce. Jak to sprawdziś co to może być???


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damjan15    0

Według mnie to przeleć po przewodach od aku i zobacz może któreś zaśniedziały czy co a może gdzieś nie łączy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocki0076    0

Tak masz racje,wyciągnij ten bezpiecznik z przodu pod maska i wyciagnij go i obejrzyj dokładnie ,a najlepiej załóż nowy,też to miałem,ale co najlepsze patrząc na bezpiecznik nie było widać ze jest przepalony,dopiero jak rozebrałem go na pół dojrzałem miejsce przepalenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

A napisz jakie masz odbiorniki 12v które sam założyłeś np.radio halogeny,a zwłaszcza cały czas grające radio doprowadziło do padnięcia tego samego aku.w moim 820.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arni251    5

A napisz jakie masz odbiorniki 12v które sam założyłeś np.radio halogeny,a zwłaszcza cały czas grające radio doprowadziło do padnięcia tego samego aku.w moim 820.

 

Jedyne odbiornik co dodałem to właśnie radio. No alee radio podłączyłem to jakiegoś wolnego plusa co znalazłem w tej zabudowie pod szybą.


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arni251    5

Witam problem ponownie powrócił. Ładowanie niby jest bo jak pozapalam światła i odłącze aku to dalej sie palą to znak że ładuje ale kontrolka cały czas sie pali. Wszystko sprawdziłem łącznie z heblem przewodami i bezpiecznikiem pod maską wszystko na oko ok ale aku są jakby nie do końca doładowane bo dzis przy -10 dylko lekko zakręcił i padły aku. A przecież nie są stare bo mają dopiero 4 lata. A i jak sprawdzic czy oba aku są ładowane??? I jak sprawdzam prubówką przy altku to świeci sie ze wszystkich 3 śrubek, bo z tych 2 obok siebie to chyba powinno ale nie wiem czy musi z tej trzeciej małej bo to chyba właśnie od kontrolki. Prosze o porady.


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    13

A może spróbuj zamienić akumulatory. Ten temat był już poruszany , chodzi o to że w belarusie nie równo się zużywają aku ponieważ jeden (patrząc z tyłu to lewy) jest używany tylko do rozruchu żeby wytworzyć 24V a drugi (ten przy heblu) obsługuje całą instalacje non stop. Ja w swoim sowiecie ostatnio zamieniałem miejscami aku i sprawdzałem stan naładowania to lewy miał 13,3V a prawy 12,6V.

 

Może być tak że jeden (ten prawy) całkiem padł.


Kupię bronę wirnikową 2,5m z hydropackiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Z mojego doświadczenia w tym temacie

- Sprawdź napięcie paska alternatora,gdy jest ok. a kontrolka dalej świeci

- Wykręć rozrusznik i zobacz czy jeszcze masz tulejki, gdy i to jest dobre

- To padło łożysko w alternatorze i wytarło obudowę,wirnik się obniżył i robi zwarę.

- W najgorszym razie już skończyły się baterie,aby to sprawdzić do kabla na rozruszniku podłącz miernik (woltomierz) gdy podczas kręceni napięcie spada do 13-15V i nie słychać tyrkotania na będiksie to wina aku.

W moim 820 z 2006r przebieg 2150h padły pokoleji alternator,akumulatory,rozrusznik, został tylko hebel kable i przetwornica (ta przed chłodnicą).Rozrusznik założyłem szybkoobrotowy.

Co do śrubek na alternatorze to na klucz 10 to ładowanie, na klucz 8 wzbudzenie, na klucz7 prąd na wskazówkę obrotomierza, i próbówka świeci na tej 10 i 8.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arni251    5

No a u mnie świeci i na 10 i na 8 i na7


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Przy pracującym silniku świeci? A jakie masz wskazania na woltomierzu, wskazówka na zielonym? czy na niskich obrotach zapalisz światła i dasz gazu to światła zaczynają mocniej świecić?i zajrzyj do rozrusznika!.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

A ja mam inny problem dzisiaj chciałem podgrzać świecę płomieniową w Pronarze i gdy nacisnąłem ten przycisk to ciągnik się odpala od razu nie przekręcając kluczyka w stacyjce . Co może być przyczyną jakieś zwarcie ? przecież to nie jest powiązane ze sobą razem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arni251    5

Swieci przy pracującym silniku a na woltomierzu wskazuje mi na wolnych 13 a na obrotach prawie 15. A swiatła swiecą jednakowo na kazdych obrotach.


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Sprawdziłeś rozrusznik?


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arni251    5

Jeszcze nie rozbierałem ale jutro zakładam nowe aku bo teraz wogóle mam problemy z odpaleniem i zobacze czy dalej bedzie sie świecić. Lecz dodam ze latem ta kontrolka sie nie paliła tylko tamtej zimy no i tej. A da rady zregenerować akumulatory i czy to sie opłaca???


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Ale jesteś uparty sprawdź rozrusznik gdy to on jest padnięty to szkoda kasy na aku.Wydasz kasę na aku. i okaże się że dwa no pięć razy fajnie zakręci,a za następnym razem lipa.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arni251    5

No właśnie sprawdziłem rozrusznik i wszysko jak nówka wiec zaraz wybieram sie po aku. A i tam wcześniej czytałem o zamykaniu kolektora ssącego za pomocą jakiejs linki, klapki, jak to sie robi bo u mnie chyba tego czegoś nie ma?????


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

W 820 tej klapki niema,i jak bateryjki kręcą?.U mnie dzisiaj rano było -18st i rusek bez świecy żar.i podgrzewaczy zapalił,przy drugim 10sek. kręceniu rozrusznikiem.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arni251    5

No dzis kupiłem baterie i jak narazie super, tylko najpierw poczęstowałem go cygarem do filtra bo długo stał nie odpalany bo chyba świece mi nie grzeja ale jutro powinno byc dobrze. Musze rozebrać jeszcze ten altek bo kontrolka nadalk nie gaśnie. A i jeszcze cos dzis jak siedziałem w środku to niechcąco przełączyłem tę rączkę żółtą od zmiany prędkości wałka i jest w położeniu srodkowym i za hu.. nie mogę jej dać z powrotem w prawo cały czas zgrzyta, i na zapalonym silniku i na zgaszonym nie idzie. Kiedyś jakos mi sie udało przełączyć a dziś nie. Jest na to moze jakiś sposób o którym nie wiem.????


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Ta rączka powinna wchodzić bezproblemowo.W alternatorze nic niema (szczotek)i tylko podłączenie miernika (woltomierza)na zacisk rozrusznika pokarze prawidłowe ładowanie, przy rozruchu powinno być 18-20V , a następnie 26-27V, a tak po załączeniu masy 24-24,5V.Gdy takie masz ładowanie to olej kontrolkę,w moim też się pali,a wszystko sprawdziłem.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

I jak doszedłeś do przyczyny świecenia kontrolki ładowania?


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj