arni251

Nie ładuje jednego aku

Polecane posty

Junkers    44

http://www.pronar.pl...ETYN_4_2004.pdf masz taki schemat ładowania ? w bel.

U mnie jest tak jak tutaj: http://www.agrochasti.com/product/140/traktor-belarus-952-4.html

Schemat różni się trochę, m.in. heblem i jego umiejscowieniem, na schemacie odłącza masę, u mnie hebel jest pomiędzy aku. W ogóle schemat jest też chyba inny.

Mówisz że masz Pronara 1025, tam może być inaczej, pomierz napięcia na obu aku przy zapalonym silniku i na wyjściu z alternatora, ogólnie w tym temacie było wiele wałkowane więc przeczytaj cały temat od początku, zastosuj się do wskazówek i jak nic nie pomoże dopiero mów co robiłeś i jak i dopiero pytaj ;)


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Tak jak u mnie było, przeczytaj cały temat jeśli nie czytałeś i coś powinieneś zdziałać bo nie ma sensu powtarzać w kółko tego samego. Ale jak coś to śmiało pytaj.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
the1mati1    64

Otóż mam problem, Nie ładuje jednego aku - pali mi bezpiecznik z przodu ten przed maską 25A. Gdzie moge szukać przyczyny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W przetwornicy ładowania. Nie do naprawienia, więc szukaj nowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    65

tak zapytam z ciekawości ta przetwornica działa w dwie strony ? to znaczy ładuje drugi akumulator i gdy brakuje prądu, to go oddaje z powrotem do zasilania odbiorników ?


Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tylko ładuje akumulator rozruchowy. Z niego oprócz rozrusznika nic nie jest w stanie pobierać prądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
the1mati1    64

A jak mogę sprawdzić czy ta przetwornica działa czy jest uszkodzona? Da się ja jakoś sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    65

miernikiem na akumulatorze sprawdzisz napięcie


Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A czy czasem aku nie są podłączone szeregowo na stale z plusem  24 V na rozrusznika i do niego jest podłączona przetwornica? 

Bo jeśli tak to ładuje oba aku a jedynie pobór prądu na odbiorniki poza alternatorem jest z jednego.  W tym przypadku oba akumulatory są rozruchowe.

Gdyby przetwornica 12 V na 24 V miała ładować jeden akumulator to po co przetwornica?

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    65

jeden akumulator na pewno ładuje się bezpośrednio z alternatora a drugi z przetwornicy ponieważ jak mi strzelił bezpiecznik na przetwornicy to ładował się tylko jeden


Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przetwornica ładuje jednego. Obydwa służą do rozruchu, ale tylko jeden zapewnia zasilanie 12V. Teoretycznie przy sprawnym alternatorze powinny się zużywać tak samo, ale w praktyce jeden zużyje się szybciej, dlatego należy je zamieniać miejscami.


Gdyby przetwornica 12 V na 24 V miała ładować jeden akumulator to po co przetwornica?
Żeby naładować drugi akumulator, który względem masy ma 24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jakiś tam schemat odręcznie namalowany znalazłem i z niego wynika że 24 V jest pomiędzy rozrusznikiem a masą i tam jest podłączona przetwornica. 

Przypuszczam że odbiorniki na 12 v są zasilane z jednego aku i alternatora 12V.  Siłą rzeczy alternator naładuje ten jeden akumulator.Temu jak klęknie przetwornica to siada drugi aku  co każde uruchomienie rozrusznika. Chyba......

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jest dokładnie tak jak piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Nie widziałem jak to tam działa, ale nie wiem czy nie lepszy jest przełącznik 12/24 przy odpowiedniej obsłudze potrafi być bezawaryjny długie lata i jednakowo obciąża akumulatory. I żeby naładować oba akumulatory jednocześnie trzeba mieć prostownik 24V zaś przy przełączniku 12/24 wystarczy 12V.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

E no układ z  przetwornica napięcia nie jest taki zły skoro i tak mało maja z nim problemów.  Pewnie gdyby było to porządnie zrobione nie było by o nim w ogóle tematu. Z prostownikiem 24 V nie ma w dzisiejszych czasach problemów najmniejszych.

 

Problemów z przełącznikiem 12/24 na necie przynajmniej kupa. Trudno powiedzieć co lepsze. Ważne że jest do ogarnięcia, do naprawienia i do kupienia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Układ z przetwornicą jest najlepszy pod względem konstrukcyjnym, bo nie ma w nim styków mechanicznych. Tyle, że sowieci nie przyłożyli się do konstrukcji samej przetwornicy i stąd problemy z tym układem, które wynikają jednak tylko i wyłącznie ze słabej jakości przetwornicy. Można by się jeszcze pokusić o rozwiązanie często stosowane w wózkach widłowych, tam przetwornica dba tez o to żeby oba akumulatory były naładowane tak samo, pompując część energii z akumulatora rozruchowego do drugiego akumulatora, który jest bardziej rozładowany. Ale tu już wchodzimy w energoelektronikę, gdzie są bardzo duże prądy przez co układy muszą być dobrze przemyślane i przez to są kosztowne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
redlevel    0

witam po wymianie uszkodzonej przetwornicy w pronar 82tsa II(palila bezpiecznik 20A) na akumulatorze tym do kturego sa podłaczone odbiorniki prad ladowania 14.3V na drugim akumalatorze 12.6V i powoli wzrasta (w ciagu minuty o 0.1V i tak dalej)czyli jakies ladowanie jest ale czy tak powinno byc czy podczas pracy silnika oba akumulatory powinny miec ten sam prad ladowania czyli okolo 14.30V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    65

ale w końcu nabije po jakimś czasie do 14.3 ? bo moja praktycznie od razu wyrównuje napięcia


Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
redlevel    0

byc moze traktor mialem tylko chwile odpalony bo niewiem czy to normalne i czy cos sie czasem nie uszkodzi stad moje pytanie czy tak ma byc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
redlevel    0

Wydaje mi sie ze powolny wzrost napiecia ładowania moze byc spowadany faktem ze przetwornica jest 8A jutro sprawdze czy napiecie sie wyrowna na obu akumulatorach. Polecam szukanie nowej czesci u samego producenta cena bije na leb ceny z serwisów aukcyjnych czy te z serwisów gwarancyjnych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

14,3 to nie prąd ładowania ale napięcie. To tak na starcie. 

A czemu różnica sprawdź stan naładowania akumulatorów i stan techniczny. Jeśli jeden z nich jest rozładowany lub uszkodzony to może być na nim większy spadek napięcia. Ogólnie powinieneś je naładować porządnie i dopiero mierzyć na ciągniku.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinn998    13

Mam problem z ładowaniem jednego akumulatora w pronarze 1025. Przejrzalem cały temat i wychodzi na to że może być to.wina przetwornicy tylko nie mogę jej znaleźć. Pomoże ktoś gdzie jej szukać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Z przodu przed chłodnicą, ktoś tu tak kiedyś pisał.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj