Skocz do zawartości
arni251

Nie ładuje jednego aku

Polecane posty

arni251    5

Witam jak w temacie nie ładuje mi jednego aaku i pali sie ciągle kontrolka ładowania. Na oko wszystko jest w porządku mtz ma 4 lata i nic nie było grzebane w elektryce. Jak to sprawdziś co to może być???


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damjan15    0

Według mnie to przeleć po przewodach od aku i zobacz może któreś zaśniedziały czy co a może gdzieś nie łączy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rocki0076    0

Tak masz racje,wyciągnij ten bezpiecznik z przodu pod maska i wyciagnij go i obejrzyj dokładnie ,a najlepiej załóż nowy,też to miałem,ale co najlepsze patrząc na bezpiecznik nie było widać ze jest przepalony,dopiero jak rozebrałem go na pół dojrzałem miejsce przepalenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    49

A napisz jakie masz odbiorniki 12v które sam założyłeś np.radio halogeny,a zwłaszcza cały czas grające radio doprowadziło do padnięcia tego samego aku.w moim 820.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arni251    5

A napisz jakie masz odbiorniki 12v które sam założyłeś np.radio halogeny,a zwłaszcza cały czas grające radio doprowadziło do padnięcia tego samego aku.w moim 820.

 

Jedyne odbiornik co dodałem to właśnie radio. No alee radio podłączyłem to jakiegoś wolnego plusa co znalazłem w tej zabudowie pod szybą.


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arni251    5

Witam problem ponownie powrócił. Ładowanie niby jest bo jak pozapalam światła i odłącze aku to dalej sie palą to znak że ładuje ale kontrolka cały czas sie pali. Wszystko sprawdziłem łącznie z heblem przewodami i bezpiecznikiem pod maską wszystko na oko ok ale aku są jakby nie do końca doładowane bo dzis przy -10 dylko lekko zakręcił i padły aku. A przecież nie są stare bo mają dopiero 4 lata. A i jak sprawdzic czy oba aku są ładowane??? I jak sprawdzam prubówką przy altku to świeci sie ze wszystkich 3 śrubek, bo z tych 2 obok siebie to chyba powinno ale nie wiem czy musi z tej trzeciej małej bo to chyba właśnie od kontrolki. Prosze o porady.


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    11

A może spróbuj zamienić akumulatory. Ten temat był już poruszany , chodzi o to że w belarusie nie równo się zużywają aku ponieważ jeden (patrząc z tyłu to lewy) jest używany tylko do rozruchu żeby wytworzyć 24V a drugi (ten przy heblu) obsługuje całą instalacje non stop. Ja w swoim sowiecie ostatnio zamieniałem miejscami aku i sprawdzałem stan naładowania to lewy miał 13,3V a prawy 12,6V.

 

Może być tak że jeden (ten prawy) całkiem padł.


Kupię bronę wirnikową 2,5m z hydropackiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    49

Z mojego doświadczenia w tym temacie

- Sprawdź napięcie paska alternatora,gdy jest ok. a kontrolka dalej świeci

- Wykręć rozrusznik i zobacz czy jeszcze masz tulejki, gdy i to jest dobre

- To padło łożysko w alternatorze i wytarło obudowę,wirnik się obniżył i robi zwarę.

- W najgorszym razie już skończyły się baterie,aby to sprawdzić do kabla na rozruszniku podłącz miernik (woltomierz) gdy podczas kręceni napięcie spada do 13-15V i nie słychać tyrkotania na będiksie to wina aku.

W moim 820 z 2006r przebieg 2150h padły pokoleji alternator,akumulatory,rozrusznik, został tylko hebel kable i przetwornica (ta przed chłodnicą).Rozrusznik założyłem szybkoobrotowy.

Co do śrubek na alternatorze to na klucz 10 to ładowanie, na klucz 8 wzbudzenie, na klucz7 prąd na wskazówkę obrotomierza, i próbówka świeci na tej 10 i 8.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arni251    5

No a u mnie świeci i na 10 i na 8 i na7


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    49

Przy pracującym silniku świeci? A jakie masz wskazania na woltomierzu, wskazówka na zielonym? czy na niskich obrotach zapalisz światła i dasz gazu to światła zaczynają mocniej świecić?i zajrzyj do rozrusznika!.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

A ja mam inny problem dzisiaj chciałem podgrzać świecę płomieniową w Pronarze i gdy nacisnąłem ten przycisk to ciągnik się odpala od razu nie przekręcając kluczyka w stacyjce . Co może być przyczyną jakieś zwarcie ? przecież to nie jest powiązane ze sobą razem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arni251    5

Swieci przy pracującym silniku a na woltomierzu wskazuje mi na wolnych 13 a na obrotach prawie 15. A swiatła swiecą jednakowo na kazdych obrotach.


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    49

Sprawdziłeś rozrusznik?


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arni251    5

Jeszcze nie rozbierałem ale jutro zakładam nowe aku bo teraz wogóle mam problemy z odpaleniem i zobacze czy dalej bedzie sie świecić. Lecz dodam ze latem ta kontrolka sie nie paliła tylko tamtej zimy no i tej. A da rady zregenerować akumulatory i czy to sie opłaca???


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    49

Ale jesteś uparty sprawdź rozrusznik gdy to on jest padnięty to szkoda kasy na aku.Wydasz kasę na aku. i okaże się że dwa no pięć razy fajnie zakręci,a za następnym razem lipa.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arni251    5

No właśnie sprawdziłem rozrusznik i wszysko jak nówka wiec zaraz wybieram sie po aku. A i tam wcześniej czytałem o zamykaniu kolektora ssącego za pomocą jakiejs linki, klapki, jak to sie robi bo u mnie chyba tego czegoś nie ma?????


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    49

W 820 tej klapki niema,i jak bateryjki kręcą?.U mnie dzisiaj rano było -18st i rusek bez świecy żar.i podgrzewaczy zapalił,przy drugim 10sek. kręceniu rozrusznikiem.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arni251    5

No dzis kupiłem baterie i jak narazie super, tylko najpierw poczęstowałem go cygarem do filtra bo długo stał nie odpalany bo chyba świece mi nie grzeja ale jutro powinno byc dobrze. Musze rozebrać jeszcze ten altek bo kontrolka nadalk nie gaśnie. A i jeszcze cos dzis jak siedziałem w środku to niechcąco przełączyłem tę rączkę żółtą od zmiany prędkości wałka i jest w położeniu srodkowym i za hu.. nie mogę jej dać z powrotem w prawo cały czas zgrzyta, i na zapalonym silniku i na zgaszonym nie idzie. Kiedyś jakos mi sie udało przełączyć a dziś nie. Jest na to moze jakiś sposób o którym nie wiem.????


Jak coś robić to robić to dobrze!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    49

Ta rączka powinna wchodzić bezproblemowo.W alternatorze nic niema (szczotek)i tylko podłączenie miernika (woltomierza)na zacisk rozrusznika pokarze prawidłowe ładowanie, przy rozruchu powinno być 18-20V , a następnie 26-27V, a tak po załączeniu masy 24-24,5V.Gdy takie masz ładowanie to olej kontrolkę,w moim też się pali,a wszystko sprawdziłem.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    49

I jak doszedłeś do przyczyny świecenia kontrolki ładowania?


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r niesprawności w nim to nie działający przekaźnik wom oraz problem z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgla od razu opadają. Czy ktoś mógł by mi poradzić jakie mogą być przyczyny tych usterek? 
    • Przez Lukasz9696x
      Witam kupiłem ciągnik jumz ktory poprzednio był koparko spycharką przerobiłem go na ciągnik rolniczy i mam problem ktory dotyczy przeglądu mianowicie jest napisane ze to pojazd specjalny i nie moge nigdzie w okolicy zrobić przeglądu czy mozna coś z tym zrobić ?
    • Przez emergency12
      Witam, Planuje kupić belarusa 952.6 (identyczny jak 952.5 tylko z podwójnym wtryskiem ad blue). Jak oceniacie ten ciągnik? 952.5 kosztował 123 tys brutto, 95km. warto dokładać pieniędzy do lepszego ciągnika na 20ha?
    • Przez czesio200
      witam mam problem z ładowaniem w moim mtz 82 z 2000r ładowanie jest ale słabe wymieniłem regulator na nowy i dalej jest to samo czyli bez świateł jako tako ładuje a na światłach wcale. miernikiem wyszło że ładuje na 11 z groszami i na zegarze pokazuje podobnie. co może być przyczyną jeśli alternator to jaki kupić nowy tzn są różnej mocy 700 i 1000W który kupić? do alternatora ida tylko 2 kable gruby i cienki. Aku są 2X 12V 125ah
×