Tomon007

SAME LASER 100-Reakcja układu kierowniczego na ruchy kierownicą

Polecane posty

AlaCapone    5015

Ty tu rządzisz. ;)
Na początku będzie poprawa, ale na postoju nadal będziesz mógł kręcić kierownicą, bo orbitrol sam się nie naprawi.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Bez przesady, zanim ten orbitrol padnie, to niejedna wiosna jeszcze minie. Prędzej bym sie spodziewał, że pompa wyzionie ducha, jak tak długo pracowała ze śmieciowym olejem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Orbitrol już padł, zaś czy pompa padła powiem po pomiarze i podaniu wartości ciśnienia.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Bzdura, większość Ursusów i Zetorów jeździ na orbitrolu, który przekręcisz z mniejszym lub większym wysiłkiem na postoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Nie wypowiadam się na temat innych ciągników. Piszę tylko i wyłącznie o tym, konkretnym o którym mowa w tym temacie.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Tyle że jak pisałem wyżej, w moim Laserze też można kręcić na postoju, a kierowanie działa bez zarzutu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Nie wypowiadam się na tematy poboczne o których nie mam żadnych danych.

Pomagam osobom, które takiej pomocy potrzebują i o nią proszą. Oczywiście pomagam na ile potrafię, ale ciągle się uczę od mądrzejszych od siebie. ;)
Swoją opinię odnośnie tego konkretnego ciągnika opieram tylko i wyłącznie na odpowiedziach na moje pytania. Czy są one prawdziwe, czy nie - nie wiem i nie mogę tego sprawdzić na odległość.

Być może nie rozumiemy się. Jeśli kierownicą na postoju można lekko kręcić, zaś koła pozostają nieruchome lub wyczuwalne są skokowe ruchy kierownicą - orbitrol a dokładniej mówiąc główna przekładnia jest zużyta. Są różne stopnie zużycia. Przy jednych da się jeździć bez najmniejszego problemu, zaś przy innych podczas większego oporu kręcenie kierownica staje się utrudnione, czyli kierownica stawia większy opór. Widać to szczególnie w grząskim terenie i podczas wtopy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Przypadki o których mówie (czyli Ursus czy Same) pozwalają na kręcenie kierownicą i powolne obracanie sie kół. W Masseyu nie przekręcę ani cm kierownicą, orbitrol jest zablokowany. A jazda wygląda podobnie we wszystkich przypadkach. Czy obracanie wynika ze specyficznej budowy, czy zużycia nie wnikam. Ale nie wyklucza to możliwości dalszego normalnego uzytkowania.

Najpierw niech zaleje świeży olej i odpowietrzy, potem można dywagować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

A filtru oleju nie ma w tym ukladzie wspomagania ? Bo widzialem 2 filtry obok siebie pod kabina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

Witam . Wylalem stary olej ale ze zbiorniczka nie splynal caly . Nie wiem czemu ale jakos go samemu spuscilem  i nie moge nigdzie dorwac filtra wspomagania . Nigdzie w sklepach nie maja . Ale nie wiem czemu caly olej nie splynal . Spuszczalem przy silowniku na wlaczonym silniku 

20180213_140506.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Przed taką robotą mogłeś go troche jakąś wodą pod ciśnieniem potraktować chociaż...

Może nie zbiera oleju do końca żeby nie ciągnąć syfu z dna, zdemontuj zbiornik i go wymyj.

Co do filtra to chyba ten http://hurtownia.agrorami.pl/filtr-hydrauliczny-sh-63418-60240-158-sh-63418-sh63418-102550.html
nr katalogowy
026463602
Najłatwiej to podjechać do Agro-Eko, powinni mieć

Edytowano przez lukasz222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

Moj filtr tak wyglada . Jest bardzo podobny nie wiem ile wchodzi do tego ukladu ale z byt duzo go nie wylecialo . Moze z litr i ten olej jest straszny . Taka maź . I jak tylko z silownika poluzowalem sruby z weza to syczalo powiwtrze takze byl tez zapowietrzony i w tym samcu mam tylko jeden silownik z lewej strony 

20180213_160329.jpg

20180213_155950.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Olej lub to, co z niego pozostało jest w kiepskim stanie i koniecznie musisz wymienić. Skoro oleju jest tak mało trzeba opróżnić cały układ wspomagania, łącznie z siłownikiem. Zbiornik wyczyść dokładnie. Co do filtra, porównaj numery, czy się zgadzają.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

To jutro wezme sciagne silownik i zleje stary olej . A jest jakas sposob zeby na zdjecu silownika sprawdzic czy jest sprawny ?. I co do zlania oleju to ciekawe czy pompa caly zlala olej bo cos malo go zlecialo . Moze trzeba troche wieksze obroty dac zeby pompa lepiej pracowala i moze wtedy zleci wiecej oleju ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

powietrzem dmuchnij w siłownik jak będzie mocno uciekało powietrze to lipa a układ umyj olejem pod ciśnieniem bo samo spuszczenie nic nie da bo szlam się obkłada


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

Witam . Zalalem nowy olej i na wylaczonym krecilem kierownica to na poczatku lekko chodzila a potem ciezko . Ale zauwazylem ze jak krece w lewo to jest opor i kola sie ruszaja a jak dam potem w lewo to lekko chodzi do jakiegos czasu az opor jest i potem z nowu w prawo dam jest ciezko wroce do lewej jest lekko do pewnego stopnia i znowu ciezko . A jak odpale ciagnik to skrecam w lewo czy w prawo to troche kola skreci doslownie z 3cm i dalej opor i slychac pompe jakby juz koniec skrecania bylo . Oleju nie jest na maximum bo mi zabraklo. Zaka kupie i zaleje na max i wtedy zobacze . Ale no nie moge skrecic do konca kolami 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

Dolalem oleju i dziala . Poprostu musialem wyjechac z dziury bo przez to nie bylo mozliwosci skrecenia kolami . Uklad sie odpowietrzyl sam i wszystko dziala jak nalezy . Takze zamykamy temat i dzieki wszystkim za pomoc i pozdrawiam serdecznie. :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał11
      Witam, otóż dziś zauważyłem w moim Same że kopci na niebiesko. Gdy wyciągam bagnet oleju na odpalonym silniku nie wygania oleju po odkręceniu nakrętki od wlewu oleju też nie wygania oleju. Jak dodam gazu ciągnik ma normalny dźwięk chodzi ładnie równo pracuje. Czym może byc spowodowane że kopci na niebiesko??
    • Przez kar0711
      Witam.
      Posiadam RENAULT 155.54  w wymiana oleju w silniku powinno się wykonywać co 100 mtg. Tylko, że to nie jest 100 mtg lecz 100 godzin zegarowych.
      W ursusie 1224 są mtg i wymiana co 200 mtg a w sezonie robię ok 160 mtg, a Renata jeszcze dobrze nie ruszyła a nabiło 20 godz ?? (mtg) ???
      Więc o co tu chodzi ????????
       
    • Przez edi2000
      Dzień dobry
      Mógłby mnie ktoś poinstruować jak odpowietrzyć układ hamulcowy w Same Iron 150?
      Zabrakło płynu w zbiorniczku i nie został uzupełniony na czas.
    • Przez semos
      Tak jak w temacie kupię ciągnik Lamborghini Lampo lub jego odpowiednik Same Roller powyżej 2007r. Interesują mnie tylko oferty krajowe najlepiej od pierwszego właściciela. Kontakt: 508-228-452; lub adres e-mail: semos@wp.pl
    • Przez NorbertKolk
      Witam . Poszukuję informacji technicznych do skrzyni w która wyposażone są ciągniki same titan lamborghini  deutz fahr itd . Wiem że montowane były tam te same skrzynie a jedynie różniły się wyposażeniem i sterowaniem . Taką samą skrzynię mam w Renault 180.94 i niestety brak ludzi do pomocy aby ją reaktywować . Zbieram wszystkie informacje aby wiedzieć jak ta skrzynia działa jakie musi mieć wartości itd . Większość użytkowników  Ciągników renault ze skrzynią multishift 3 zakresy 9 przełożeń ,sprzedają te ciagniki ze względu na fakt iż nie mogą nigdzie uzyskać pomocy i rzetelnych informacji aby te skrzynie naprawić . Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc gdyż nie chodzi tu tylko o mój problem lecz  o to aby te ciągniki również u innych wróciły do żywych .Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj