Tomon007

SAME LASER 100-Reakcja układu kierowniczego na ruchy kierownicą

Polecane posty

Tomon007    0

Witam. Mam problem odnosnie ukladu kierowniczego w Same100. Gdy chce przykladowo skrecic w prawo to reakcja skrecania jest slaba poniewaz musze z 2 obroty kierownicy zrobic aby skrecic . Nie raz dobrze dziala a nie raz nie reaguje jak trzeba . Wspomaganie dziala. Co moze byc przyczyna ? Z gory dziekuje i pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Od dawna masz ten ciągnik? Kiedy pojawiła się usterka?

Czy można kręcić kierownicą podczas postoju, przy zgaszonym silniku? (lekko, ciężko, wcale)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Zamień wężę  na siłowniku, jak będzie to samo w  drugą stronę to siłownik do roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

Ciagnik mam 6 lat . Usterka pojawila sie rok temu i na zgaszonym silniku mozna przekrecic ale ciezko chodzi . Dodam jeszcze ze na wlaczonym silniku nieraz drgania sa na kierownicy .

 

Dnia 11.02.2018 o 16:03, tomek73 napisał:

Zamień wężę  na siłowniku, jak będzie to samo w  drugą stronę to siłownik do roboty.

Silownik zadnych wyciekow nie ma, to ciekawe czy on jest uszkodzony .Ja na ciagnikach sie nie znam ale przypadkiem uklad kierowniczy nie jest zapowietrzony ? Albo moze malo oleju jest . Bo to pompa w skrzyni biegow jest tak ? I ona tez odpowiada za tylny podnosnik ? 

 

A jak spuscic olej ? Jest jakis korek spustowy ? Nigdy tego nie robilem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jeśli jest dość ciężko to główna przekładnia orbitrola jest OK. Pozostaje więc pompa hydrauliczna, zawory orbitrola lub zapowietrzenie układu. Jeśli są drgania dużo wskazuje na zapowietrzający się układ. Na początek sprawdź filtry hydrauliki i stan oleju.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Uszczelnienie w środku siłownika mogą pójść i olej bedzie się przelewał. Z zewnątrz nic nie zobaczysz. To najprostrze do sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2 manometry 2 trójniki wkręcasz w siłownik i wiesz wszystko


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0
1 godzinę temu, AlaCapone napisał:

Jeśli jest dość ciężko to główna przekładnia orbitrola jest OK. Pozostaje więc pompa hydrauliczna, zawory orbitrola lub zapowietrzenie układu. Jeśli są drgania dużo wskazuje na zapowietrzający się układ. Na początek sprawdź filtry hydrauliki i stan oleju.

Ale jest tam jedna pompa ktora odpowiada za tylny podnosnik i uklad kierowniczy czy sa 2 pompy ? Bo tylny podnosnik mi dziala 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

2 pompy, układ kierowniczy ma osobny obieg i zbiorniczek z tyłu kabiny. Sprawdź poziom oleju najpierw, potem można roztrząsać dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

A zbiorniczek jest z tylu kabiny pod siedzeniem ? I jak uklad bedzie zapowietrzony to jak go odpowietrzyc ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

same-laser-110-pawelki-414723612.thumb.jpg.11f082d24c36e1539c2f971a47dc0a3b.jpg

Tutaj masz zbiorniczek, pomarańczowa zakrętka z bagnetem. Układy hydrauliczne same powinny się odpowietrzyć, czy to podnośnik czy kierowniczy. Ja w moim miałem zdemontowane oba siłowniki i nic nie musiałem kombinować, tylko chwilę pokręcić kierownicą żeby olej przeszedł

Edytowano przez lukasz222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

Aha . Jutro zobacze czy jest olej w zbiorbiczku . Tylko troche mam innego samca i ciekawe czy w tym samym miejscu mam. ale raczej to bez znaczenia chyba . W kazdym razie powinien miec zbiorniczek od wspomagania hydraulicznego,czy nie?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Powinien a nawet musi, bo stosowali dwa różne oleje do skrzyni i wspomagania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

Rozumiem. Okej . To pierwsze co to zobacze stan oleju i jutro dam znac :) jeszcze raz dzieki wszystkim za pomoc 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

Patrzylem stan oleju i na bagnecie w ogole nie widac . Takze trzeba dolac . Tylko nie wiem jaki . Wiecie moze jaki olej wchodzi do tego samca ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

To codziennego i tygodniowego przeglądu nie dokonujesz? Nie sprawdzasz stanu płynów? Może warto zacząć a unikniesz wielu awarii. ;)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

Myslalem ze jest jedna pompa ktora napedza podnosnik i wspomaganie a olej w skrzyni :D no ale trudno . Juz sie od was dowiedzialem . A ten stan oleju na bagnecie nie bylo ale odkrecilem dekielek caly i na dnie byl olej ale taki siwy . Ciekawe czy juz nie jest zuzyty. Moze przydaloby sie zmienic calkowicie olej tylko w jaki sposob ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Spuść olej i dokładnie zbadaj jego wygląd i konsystencję. Zwróć szczególną uwagę, czy nie ma opiłków w oleju!
Olej powinien być przezroczysty, klarowny, żółto-brązowy do brązowego po kilku latach. W dotyku między palcami nie powinno się nic odczuwać. Jeśli jest inaczej wymień olej natychmiast na zalecany przez producenta, zarówno pod względem klasy jakościowej, jak i lepkościowej. Ilość także zalecana przez producenta. Niedopuszczalne jest użytkowanie jeśli stan jest poniżej 2/3 zalecanej ilości.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Powinien być, ale gdzie jest to już nie pomogę - bo nigdy nie miałem ciągnika Same. ;)

Jeśli odpowiadasz tylko na poprzedni post - nie cytuj go.

Edytowano przez AlaCapone
*_*

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

Sorki ale musze poprawic to co napisalem . Kierownica na zgaszonym silniku lekko chodzi :/ teraz sprawdzilem to . To znak ze orbitrol do wymiany ? :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Niestety tak, regeneracja orbitrola jest w tym przypadku nieopłacalna.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Do kierowniczego idzie ATF, on jest czerwony/różowy. Siwy może być od mieszania sie z wodą albo jak sie spienia też sie zdarza. Najniżej w układzie są siłowniki, odkręć węże, odpal ciągnik, pokręć trochę prawo lewo aż zleci to co jest, silnik od razu zgaś żeby pompy nie zajechać i zalej go od nowa świeżym olejem.

A z zajechaniem orbitrola to bzdura, mój Same z minimalnym oporem kręci na wyłączonym silniku, 16tka na orbitrolu tak samo bez większego problemu kręci, tyle że koła ledwie co reagują, bo dostają tyle ciśnienia ile im natłoczysz ręką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Nie ma instrukcji. Każdy powinien dać sobie radę, co najwyżej dostęp może być utrudniony.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

Na poczatek zleje ten stary olej bo on juz jest zuzyty . 6 lat bylo na nim jezdzone. Zaleje nowy i zobaczymy czy bedzie poprawa . Jak nie to orbitrol trzeba wymienic ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał11
      Witam, otóż dziś zauważyłem w moim Same że kopci na niebiesko. Gdy wyciągam bagnet oleju na odpalonym silniku nie wygania oleju po odkręceniu nakrętki od wlewu oleju też nie wygania oleju. Jak dodam gazu ciągnik ma normalny dźwięk chodzi ładnie równo pracuje. Czym może byc spowodowane że kopci na niebiesko??
    • Przez kar0711
      Witam.
      Posiadam RENAULT 155.54  w wymiana oleju w silniku powinno się wykonywać co 100 mtg. Tylko, że to nie jest 100 mtg lecz 100 godzin zegarowych.
      W ursusie 1224 są mtg i wymiana co 200 mtg a w sezonie robię ok 160 mtg, a Renata jeszcze dobrze nie ruszyła a nabiło 20 godz ?? (mtg) ???
      Więc o co tu chodzi ????????
       
    • Przez edi2000
      Dzień dobry
      Mógłby mnie ktoś poinstruować jak odpowietrzyć układ hamulcowy w Same Iron 150?
      Zabrakło płynu w zbiorniczku i nie został uzupełniony na czas.
    • Przez semos
      Tak jak w temacie kupię ciągnik Lamborghini Lampo lub jego odpowiednik Same Roller powyżej 2007r. Interesują mnie tylko oferty krajowe najlepiej od pierwszego właściciela. Kontakt: 508-228-452; lub adres e-mail: semos@wp.pl
    • Przez NorbertKolk
      Witam . Poszukuję informacji technicznych do skrzyni w która wyposażone są ciągniki same titan lamborghini  deutz fahr itd . Wiem że montowane były tam te same skrzynie a jedynie różniły się wyposażeniem i sterowaniem . Taką samą skrzynię mam w Renault 180.94 i niestety brak ludzi do pomocy aby ją reaktywować . Zbieram wszystkie informacje aby wiedzieć jak ta skrzynia działa jakie musi mieć wartości itd . Większość użytkowników  Ciągników renault ze skrzynią multishift 3 zakresy 9 przełożeń ,sprzedają te ciagniki ze względu na fakt iż nie mogą nigdzie uzyskać pomocy i rzetelnych informacji aby te skrzynie naprawić . Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc gdyż nie chodzi tu tylko o mój problem lecz  o to aby te ciągniki również u innych wróciły do żywych .Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj