Skocz do zawartości
News
Tomon007

SAME LASER 100-Reakcja układu kierowniczego na ruchy kierownicą

Polecane posty

Tomon007    0

Witam. Mam problem odnosnie ukladu kierowniczego w Same100. Gdy chce przykladowo skrecic w prawo to reakcja skrecania jest slaba poniewaz musze z 2 obroty kierownicy zrobic aby skrecic . Nie raz dobrze dziala a nie raz nie reaguje jak trzeba . Wspomaganie dziala. Co moze byc przyczyna ? Z gory dziekuje i pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Od dawna masz ten ciągnik? Kiedy pojawiła się usterka?

Czy można kręcić kierownicą podczas postoju, przy zgaszonym silniku? (lekko, ciężko, wcale)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    244

Zamień wężę  na siłowniku, jak będzie to samo w  drugą stronę to siłownik do roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Tomon007    0

Ciagnik mam 6 lat . Usterka pojawila sie rok temu i na zgaszonym silniku mozna przekrecic ale ciezko chodzi . Dodam jeszcze ze na wlaczonym silniku nieraz drgania sa na kierownicy .

 

Dnia 11.02.2018 o 16:03, tomek73 napisał:

Zamień wężę  na siłowniku, jak będzie to samo w  drugą stronę to siłownik do roboty.

Silownik zadnych wyciekow nie ma, to ciekawe czy on jest uszkodzony .Ja na ciagnikach sie nie znam ale przypadkiem uklad kierowniczy nie jest zapowietrzony ? Albo moze malo oleju jest . Bo to pompa w skrzyni biegow jest tak ? I ona tez odpowiada za tylny podnosnik ? 

 

A jak spuscic olej ? Jest jakis korek spustowy ? Nigdy tego nie robilem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Jeśli jest dość ciężko to główna przekładnia orbitrola jest OK. Pozostaje więc pompa hydrauliczna, zawory orbitrola lub zapowietrzenie układu. Jeśli są drgania dużo wskazuje na zapowietrzający się układ. Na początek sprawdź filtry hydrauliki i stan oleju.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    244

Uszczelnienie w środku siłownika mogą pójść i olej bedzie się przelewał. Z zewnątrz nic nie zobaczysz. To najprostrze do sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2 manometry 2 trójniki wkręcasz w siłownik i wiesz wszystko


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0
1 godzinę temu, AlaCapone napisał:

Jeśli jest dość ciężko to główna przekładnia orbitrola jest OK. Pozostaje więc pompa hydrauliczna, zawory orbitrola lub zapowietrzenie układu. Jeśli są drgania dużo wskazuje na zapowietrzający się układ. Na początek sprawdź filtry hydrauliki i stan oleju.

Ale jest tam jedna pompa ktora odpowiada za tylny podnosnik i uklad kierowniczy czy sa 2 pompy ? Bo tylny podnosnik mi dziala 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2417

2 pompy, układ kierowniczy ma osobny obieg i zbiorniczek z tyłu kabiny. Sprawdź poziom oleju najpierw, potem można roztrząsać dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

A zbiorniczek jest z tylu kabiny pod siedzeniem ? I jak uklad bedzie zapowietrzony to jak go odpowietrzyc ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2417
Napisano (edytowany)

same-laser-110-pawelki-414723612.thumb.jpg.11f082d24c36e1539c2f971a47dc0a3b.jpg

Tutaj masz zbiorniczek, pomarańczowa zakrętka z bagnetem. Układy hydrauliczne same powinny się odpowietrzyć, czy to podnośnik czy kierowniczy. Ja w moim miałem zdemontowane oba siłowniki i nic nie musiałem kombinować, tylko chwilę pokręcić kierownicą żeby olej przeszedł

Edytowano przez lukasz222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

Aha . Jutro zobacze czy jest olej w zbiorbiczku . Tylko troche mam innego samca i ciekawe czy w tym samym miejscu mam. ale raczej to bez znaczenia chyba . W kazdym razie powinien miec zbiorniczek od wspomagania hydraulicznego,czy nie?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2417

Powinien a nawet musi, bo stosowali dwa różne oleje do skrzyni i wspomagania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

Rozumiem. Okej . To pierwsze co to zobacze stan oleju i jutro dam znac :) jeszcze raz dzieki wszystkim za pomoc 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

Patrzylem stan oleju i na bagnecie w ogole nie widac . Takze trzeba dolac . Tylko nie wiem jaki . Wiecie moze jaki olej wchodzi do tego samca ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

To codziennego i tygodniowego przeglądu nie dokonujesz? Nie sprawdzasz stanu płynów? Może warto zacząć a unikniesz wielu awarii. ;)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

Myslalem ze jest jedna pompa ktora napedza podnosnik i wspomaganie a olej w skrzyni :D no ale trudno . Juz sie od was dowiedzialem . A ten stan oleju na bagnecie nie bylo ale odkrecilem dekielek caly i na dnie byl olej ale taki siwy . Ciekawe czy juz nie jest zuzyty. Moze przydaloby sie zmienic calkowicie olej tylko w jaki sposob ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Spuść olej i dokładnie zbadaj jego wygląd i konsystencję. Zwróć szczególną uwagę, czy nie ma opiłków w oleju!
Olej powinien być przezroczysty, klarowny, żółto-brązowy do brązowego po kilku latach. W dotyku między palcami nie powinno się nic odczuwać. Jeśli jest inaczej wymień olej natychmiast na zalecany przez producenta, zarówno pod względem klasy jakościowej, jak i lepkościowej. Ilość także zalecana przez producenta. Niedopuszczalne jest użytkowanie jeśli stan jest poniżej 2/3 zalecanej ilości.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001
Napisano (edytowany)

Powinien być, ale gdzie jest to już nie pomogę - bo nigdy nie miałem ciągnika Same. ;)

Jeśli odpowiadasz tylko na poprzedni post - nie cytuj go.

Edytowano przez AlaCapone
*_*

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

Sorki ale musze poprawic to co napisalem . Kierownica na zgaszonym silniku lekko chodzi :/ teraz sprawdzilem to . To znak ze orbitrol do wymiany ? :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Niestety tak, regeneracja orbitrola jest w tym przypadku nieopłacalna.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2417

Do kierowniczego idzie ATF, on jest czerwony/różowy. Siwy może być od mieszania sie z wodą albo jak sie spienia też sie zdarza. Najniżej w układzie są siłowniki, odkręć węże, odpal ciągnik, pokręć trochę prawo lewo aż zleci to co jest, silnik od razu zgaś żeby pompy nie zajechać i zalej go od nowa świeżym olejem.

A z zajechaniem orbitrola to bzdura, mój Same z minimalnym oporem kręci na wyłączonym silniku, 16tka na orbitrolu tak samo bez większego problemu kręci, tyle że koła ledwie co reagują, bo dostają tyle ciśnienia ile im natłoczysz ręką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Nie ma instrukcji. Każdy powinien dać sobie radę, co najwyżej dostęp może być utrudniony.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomon007    0

Na poczatek zleje ten stary olej bo on juz jest zuzyty . 6 lat bylo na nim jezdzone. Zaleje nowy i zobaczymy czy bedzie poprawa . Jak nie to orbitrol trzeba wymienic ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dawid199303
      Witam jaki proponujecie ciągnik o mocy jak w tytule? Same, MF, Lamborghini, czy jakiś inny? i cenowo do 60 tyś  
    • Przez disel16v
      Witam . Poszukuje ciągnika na areał około 15 ha . W przyszłości może więcej . Obecnie pracuje na zetorze 7211 i Ursusie 3P . Sprzęt wysłużony i potrzebuje czegoś mocniejszego do orki  głownie , agregatu , transportu zboża i cięższych prac . Budżet to 100 tyś a moc to około 120-130 koni . Co polecacie ? W grę wchodzą tez nowe ale słabsze sprzęty aczkolwiek boje się serwisowania i kosztów z tym związanych. Celowałem w MF bądź nowego ursusa ale nie sugerujcie sie tym ... Sam juz nie wiem . 
    • Przez grzywka87
      Witam. Mój Same Rubin 135 nie chce jeździć. Wyświetla błąd transmsion alarm 081. Od czego zacząć? Gdzie szukać usterki?
    • Przez leprosy
      Witam. 
      Kupię króliki żywe albo świeżo ubite. Wielkość najlepiej około 2 - 4 kilo sztuka ale generalnie hurtem wezmę w rozmiarach od pół kilo do 5kg+. W sumie do 200 kg. 
      Jestem ze śląska, ale jeśli będzie dobra cena to króliki mogą być z innego województwa. Jeśli ktoś chce sprzedać proszę o kontakt, szczegóły dogramy telefonicznie. 
      Mój nr tel. 600 650 656 
      Pozdrawiam, Jacek. 
    • Przez Pajej
      Jak w temacie nie włącza mi sie przedni napęd (mam elektrohydrauliczny włącznik) jak go zgasze to po chwili gdy zejdzie ciśnienie to kontrolka od napędu zapala sie . pu uruchomieniu ciągnika zaraz gaśnie. Nie wiem jak jest w same , ale w fordzie mam tak że jak prąd nie dochodzi (spalił mi sie bezpiecznik) to napęd działa cały czas. Jak jest w same, i gdzie szukac elektrozaworu który tym steruje? który bezpiecznik jest od napędu?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.