wariatpolowy

Ursus wyrzuca wodę z chłodnicy...

Polecane posty

nunu85    497

uszczelka pod głowicą.

 

Jak masz jeszcze trochę pilnej roboty do zrobienia, to wyrzuć termostat. Na kilkanaście max kilkadziesiat motogodzin przedłuży agonię, acz i tak trzeba będzie to zrobić jak znajdziesz czas.

 

Robota nie jest trudna. Ja tylko pierwszy raz patrzyłem mechanikowi na ręce, potem już samemu.

3-4 godziny demontaż i kolejne tyle montaż. Trzeba pamiętać tylko żeby głowicę przykręcać stopniowo od środka momentem 180nm.

 

JAk dawno nic przy silniku nie grzebałeś, to wartoby było dac głowicę do splanowania, sprawdzenia i ewentualnie wymiany gniazd zaworowych. Samo planowanie kosztuje koło stówki. Jak mieliby zmieniac gniazda i zawory, to koszt wzrasta do +/- 600zł

 

 

edit

sprawdź tylko, czy nie dmucha ci para z odmy (i olej nie zmienił koloru na kawę z mlekiem). Wedy już nie możńa na nic czekać, tylko od razu brac sie za naprawe, bo można uszkodzić panewki etc.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XaWi    1

głowica jest nowa robiona w tamta zime wraz z uszczelka para czy jasny dym wydobywa sie z odmy ale uszczelka nie ma zadnych przeduchów na zewnątrz to wiec co to morze byc .czy odkrece termostat sam bez glowicy bo zaklada zasze z glowica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

jeśłi tej pary jest wiecej niż zwykle, to na serio wykręć bagnet i zobacz, czy olej wygląda normalnie,

 

Ps. uszczelka praktycznie w 99% przypadków nie ma przedmuchów na zewnątrz, tylko wewnątrz. Albo między tulejami, albo miedzy tuleją a kanałem wodnym (najczęstsze w 1014)

I to, ze była robiona rok temu wcale nie świadczy, że znów nie mogła puścić (szczególnie, jeśłi nie dałeś głowicy do planowania i po paru godzinach po naprawie nie dokręciłeś jej ponownie).

 

co do termostatu, odkręcasz 3 małe śrubki, bodajże na klucz 10 zdejmujech pokrywe górną termostatu i już go masz na wierzchu. Ale mówie, to tylko na jakis czas i to pod warunkiem, ze olej jest jeszcze normalny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson79    1

Jak wyrzuca wodę to może być uszczelka któraś z tulei albo głowica. Czy po założeniu nowej uszczelki wodę wyrzucał? Jaką założyłeś uszczelkę jaką grubą 1,2 czy 1,6 j jakiej firmy i czy dokręcałeś potem głowicę? I jeszcze jedno czy tuleje lekko górują bo jak nie to tuleje do góry i pod tuleja trzeba podłożyć podkładki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XaWi    1

zdjołem głowice i jest to chyba głowica ma malencka dziurke przy kanale wodnym tak że morze przedostawac sie tam powietrze i wydmuch*je powietrze do wody jutro sie przekonam jak załoze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Panowie, tam nie ma żadnego powietrza. To są gazy powstałe w wyniku spalania i to one pod cisnieniem sa tloczone do układu chłodzenia przez nieszczelność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Jeżeli będzie tak samo to zobacz czy przewód łączący wymiennik z chłodnicą nie jest zbyt nisko, ja z tym walczyłem długi czas aż w końcu podniosłem przewód na wysokość "krućcy" i jest OK.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson79    1

zdjołem głowice i jest to chyba głowica ma malencka dziurke przy kanale wodnym tak że morze przedostawac sie tam powietrze i wydmuch*je powietrze do wody jutro sie przekonam jak załoze

Kolego to nie jest tak to może być wżer. Jak masz możliwość to daj głowicę do sprawdzenia na szczelność i będzie wiadomo na 100% przecież to nie duży koszt a ile roboty zaoszczędzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XaWi    1

złożyłem wszystko nalałem wody i troche jej wywalilo i potem ustatlo ale temperature mi zagrzało do 100stopni tak dwa razy a pozniej bylo caly czas 80 przy jakiej teperaturze powinien otwierac sie termostat. czy u was jest tez tak ze nie cala chlodnica zalana jest woda bo tak to wywala nadmiar

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

ja mogę nalać wody pod samą nakrętke, to jak się rozgrzeje, to wywali tak niwielką ilość, ze nawet nie zauważe.

 

CO do termostatu, to wyjmij go (te 3 śruby klucz 10) wsadź na sznurku do garnka z wodą umieszczonego na gazie, podpal i sprawdź czy sie otwiera w porę. (tzn koło 80st). NAwet jak nie masz termometru, to wiedząc, ze woda zaczyna wrzeć w 100stopniach, termostat powinien otwirzyć się dłuższą chwilę przed zagotowaniem.

Jeśłibedzie się otwierał dopiero w chwili, lub tuż przed gotowaniem, to masz winowajce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XaWi    1

problem nie ustał nowy termostat założyłem nową uszczelke i dalej wyrzuca mi wode i pojawiaja sie pęcherzyki powietrza przed wyrzucaniem wody strasznie grzeją sie weze od pompy wody i waz ktory idzie do wymienika ciepła oleju nie wiem co robic jak sprawdzic czy w tulejach nie ma jakis pekniec ktorych nie widac okiem musze dac głowice do sprawdzenia .ciekawi mnie jednak czemu woda w wezach jest taka goraca jak by woda krazyla caly czas w silniku a w chlodnicy jest zimna termostat otwieral sie zalalem go woda goraca co tu robic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1210    5

jedną z przyczyn może też być zakana chłodnica szczególnie od wewnatrz. Wtedy przepływa przez chłodnicę tylko część wody/plny i bedzie się gotować, bąble w chłodnicy i wywalać płyn z układu bo dolem pójdzie do silnika potem przez termostat do chłodnicy a chłodnica nie będzie miała go możliwości pchnąć dołem do silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XaWi    1

wykręciłem termostat i ten waż co jest na dole gdy dodam gazu poprostu go zasysa jest to waz gruby ktory idzie do kolanka lecz jak sprawdzic czy drożna jest chłodnica nieraz wlasnie woda byla w chlodnicy stan a w jednej chwili znikła i po jakims czasie ja wywaliło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nitek    0

wyjmij termostat, w moim 1614 było identycznie, zdemontowałem termostat, i latem nagrzewa się do 80 C i nie wywala płynu, zimą zasłaniam chłodnice i chodzi na 60 - 80 C.

Dodam że gdy miałem termostat to wchodziło mniej płynu :mellow: , jak go wywaliłem weszło około 4 litrów więcej.

 

Ja swoją chłodnicę potraktowałem octem :) a potem środkiem do czyszczenia układów chłodzenia i jest jak trzeba

Edytowano przez nitek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

Miałeś termostat, który zbyt szczelnie się zamykał (być może zakamieniony ze starości). Wystarczyło małym wiertełkiem np 2mm wywiercić dziurkę w obudowie termostaru, żeby głowica ładnie się odpowietrzała i nie byłoby zadnego problemu ani z zapowietrzaniem, ani wywalaniem wody, ani gotowaniem (albo wsadzić nowy termostat, wszak to kilka dyszek tylko)

 

JAk jeździsz bez termostatu i silnik jest niedogrzany, to ponosisz wielokrotnie wyższe koszty w postaci wyższego spalania, szybszego zużycia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XaWi    1

nunu85 kolego ja założyłem nowy termostat i problem sie pogorszyl teraz wyjolem calkiem i juz tak nie wyrzuca lecz gdy posieje bede musial go znowu rozebrac i posprawdzac na spokojnie lecz jak zobacze czy doda przedostaje sie przez tuleje jak woda bedzie suszczona jak sprawdzic tuleje czy nie sa pekniete

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezbarwny    1257

wykręciłem termostat i ten waż co jest na dole gdy dodam gazu poprostu go zasysa jest to waz gruby ktory idzie do kolanka lecz jak sprawdzic czy drożna jest chłodnica

Jeśli zasysa Ci ten wąż ( w co trudno mi uwierzyć) , sprawdż drożność tego rozgałężnika:

http://www.sklep-gre...ducts_id/263708

Niewykluczone , że od ciągłego zalewania wodą jest zabity kamieniem i stąd Twoje problemy minnymi z wyrzucaniem wody - po otworzeniu się termostatu , woda z małego obiegu jest kierowana do chłodnicy , jeśli ta 'rurka' jest niedrożna to nadmiar wody nie ma gdzie się podziać .... tak mi się przynajmniej wydaje :P

A tak wogóle - jakiej cholery zalewacie układ chłodzenia wodą... czy tak trudno go uszczelnić , zalać płynem i mieć ten komfort , że nie trzeba co dzień ganiać z wiaderkami :P

Edytowano przez bezbarwny

You Shook Me All Night Long

M&M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
filip94lemken    122

Witam wszystkich u mnie 1614 też pojawił sie problem z temperatura, na poczatku po kupieniu mozna było pług po rame zaryć 30stopni na dworze i temp 75-80 max, od kilku dni jednak nie milosiernie sie grzeje, woda 95-100, pług wyzej, temp na dworze 15 stopni, bieg 3 polowa, chłodnicą uciekała woda wiec poszedł proszek do uszczelniania, przestało uciekac ale zaczął sie grzac, paski klinowe nowe, dzis dodatkowo czyszczone jakims płynem z orlena i na lekkiej ziemi dalej to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XaWi    1

Witam  a woda pulsuje w chłodnicy na wolnych obrotach sprawdź termostat i kup taki sam jak był ja kupiłem ostatnio inny i musiałem 3 razy wymieniać bo mówili ze taki powinien być orginalnie.Jeśli nie termostat to sprawdź czy chłodnica nie jest zatkana przed zdejmowaniem głowicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
filip94lemken    122

pulsuje jak sie go zgasi, termostat na probe wyciagłem nic nie dało, chlodnice przedmuchiwałem, niewiem czy nowe nie kupywac bo od gory widze pordzewiała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Wlej teraz środek do przeczyszczania ale tak długo go uzywaj aż ci się układ dobrze wyczyści.Wtedy wsypiesz proszek do uszczelniania i zobaczymy co się będzie działo.Teraz czyść układ,jak będzie leciało to nic,dolewaj wody.Później przejdziesz na płyn i nie będziesz miał takich problemów.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Kolego a ja dam ci prosty sposób jak sprawdzić uszczelkę (w najlepszym przypadku). Zakręć korek a wężyk od przelewu włóż do wiaderka z wodą, jak zaczną pojawiać się bąbelki powietrza to w najlepszej sytuacji uszczelka pod głowicą, przed demontażem zalecam sprawdzenie z którego tłoka dmucha.

 

Taki przypadek z identycznymi objawami przerabiałem u siebie w U-1004.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
    • Przez Kaszlak79
      Witam drogich forumowiczów.
      Jak w temacie, Zetor 8011 nie łapie temperatury. Ciągnik kupiony ponad rok temu, miał wymienianą wtedy kompletną obudowę termostatu dół i góra (stara przeżarta), termostat, czujnik temperatury i wskaźnik. Pokazywał wtedy cuda na kiju a że wskaźnik był chamskiej jakości to nawet ciężko było odczytać co wskazuje...
      Tydzień temu wymieniłem znowu termostat (jakiś "dobry" Zetora) i założyłem mechaniczny wskaźnik temperatury od Zetora 25, link: https://danrol-sklep.pl/instalacja-elektryczna/788-wskaznik-zegar-temperatury-cieczy-zetor-25-25a-25k-9320211.html
      Silnik dalej ma problem się zagrzać, ostatnio w trasie z dwiema pustymi przyczepami jakieś 10 km w jedną stronę (na przegląd) nie złapał nawet 60 °C. Chłodnica z góry ciepła czyli tak jak by termostat cały czas puszczał. Nie mam już siły do tego. Jakieś pomysły?? Jeśli był podobny temat który rozwiązał problem, proszę o link lub przeniesienie.
      Za porady w stylu wywal termostat bo to Ursus - z góry dziękuję.
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam was chce zakupić  6stke byłem oglądać ursusa 1014 oraz 1614 i 1224 oraz 1634 i wszystkie miarka wyrzucają krople oleju jak miarkę się wyciągnie czy ma tak być ? Czy jest coś nie tak ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj