wariatpolowy

Ursus wyrzuca wodę z chłodnicy...

Polecane posty

locke    293

A termostat masz?


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ciągnik bez termostatu nie ma takiej mocy jak z termostatem do tego jes mułowaty kopci bo silnik musi mieć te 80-90stopni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrado2011    0

tylko że mój ma moc nie jest mułowaty i nie kopci tylko się grzeje np. jak oram to zrobie dwa okrążenia i musze robić przerwe aż temperatura spadnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrado2011    0

grzał się też przed remontem właśnie dlatego go zrobiłem bo myślałem że coś to pomoże. a czujnik mam z tyłu w głowicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

a może pompa wodna, lub chłodnica zawalona syfem... miałem podobnie w 7211 grzał się nie miłośiernie... 2 razy w koło w kosiarce i wrzątek... pompa padła załozyłem nową trochę sie poprawiło... bo robiłem 3 okrążenia... wymieniłem chłodnicę.... i po problemie... :D

stawiam na chłodnicę... odpal ciągnik zalej wodą czy płynem... i zobacz, czy masz dobry obieg wody... i czy woda "nierośnie" w chłodnicy...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

@FINN kolega już na początku napisał że wymienił chłodnice :P .

Co do pompy to też pisałem że to może nie da rady pogonić płynu do najdalszego cylindra ale bez echa ............


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Założyć termostat, sprawdzić pompę wody i czy pasek na niej się nie ślizga. Czy pasek nie za stary za wąski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

ciekawe czy to nie jakiś defekt w bloku/głowicy bo może być tak ,że jakiś kanał jest zatkany/źle odlany.... ale to takie gdybanie na sucho... jak się nie widzi co i jak pracuje.... może, pompa, moze tylko głupi pasek, może głowica, może uszczelka, może termostat,może tak fabryka dała i tak ma być bo ten typ tak ma.. ;) a może wina czujnika, zegara.... a po czym poznajesz, że silnik się za mocno nagrzewa?? tylko po samym wskaźniku?? czy przez korek idzie para?? bo pisałeś, ze czujnik masz na końcu głowicy... czyli od kabiny, czy nad pompą?


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrado2011    0

pasek i pompe mam na 100% dobrą. jeden od kabiny i drugi przy pompie. a to morze być rozrząd? czytałem że traktory z turbo mają mieć opóźniony.

 

a co do tego po czym poznaje że się grzeje to po wskaźniku i wylewjącej się wodzie przez przelew. staram się nie dopuścić do momentu w którym woda osiąga 100 lub więcej stopni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Załóż termostat i będzie po problemie. :D To nie wielkie pieniądze a się przekonasz że będzie dobrze. :o Bez termostatu płyn ma obieg jak najbliżej pompy i do ostatniego gara nie dociera i się grzeje. :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest stan korka od chłodnicy bo jeżeli jest nie szczelny to wtedy niema ciśnienia w układzie chłodzenia i niema prawidłowego obiegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

szczerze mówiąc nie mam pojęcia co jest tego przyczyną... a może po prostu za dużym biegiem jeździsz w robocie i wtedy się gotuje...

ja w 1224 nie mam termostatu od X lat i nigdy mi się nie gotowała ani nawet nie weszła na czerwone pole... temp, się podnosiła jedynie wtedy jak było 30stopni i zapchana chłodnica... jedynie teraz jak wymieniałem pierścienie to wymieniłem jeden komplet naprawczy tłoka ten od kabiny... bo reszta idealna....


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

FINN napisałem wcześniej parę postów co robi jazda bez termostatu. :huh: Masz teraz odpowiedz ze na ostatnim garze nie ma wymiany cieczy chłodzącej i wymieniałeś ostatni gar. :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

no tak zgadzam się... ale ja ten gar wymieniłem po 13 latach dopiero... ;) aktualnie teraz mam termostat tylko w 914 i audi... ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Ja nie mam termostatu w 1214...i powiem wam że nie robota nie dość że nie ma mocy to cały silnik już do roboty.Ciśnienie 3 atm tylko,olej już powoli zaczyna brać i jak wam powiem że trzeba by było doprowadzić do zatarcia silnika czynnikiem zewnętrznym :D Bo ciągnik wszystko elegancko chodzi skrzynia po remoncie a silnik jako taki....


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

to do wymiany cylinder pierwszy od kabiny i pierścionki na reszcie ;) ja tak miałem w swojej 1224 i po dotarcu się pierścieni, problem znikł... ;) a termostatu dalej nie mam... ;) co do ciśnienia to na zimnym 4 a na rozgranym 2,5, ale wał jeszcze nominalny... ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

to do wymiany cylinder pierwszy od kabiny i pierścionki na reszcie ;) ja tak miałem w swojej 1224 i po dotarcu się pierścieni, problem znikł... ;) a termostatu dalej nie mam... ;) co do ciśnienia to na zimnym 4 a na rozgranym 2,5, ale wał jeszcze nominalny... ;)

 

 

No jak będę robił to już wszystko bo olej spod kolektora leci.....


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

uuu... to i głowica tak samo... ;) no u mnie głowica była dobra, bo 2 lata temu była robiona, przy okazji klejenia bloku... ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

No bez kitu....Tak prawdę powiedziawszy to by trzeba było zatrzeć...Tylko tak dyskretnie...bo wujek się na razie miga żeby remont zrobić...

 

A w 904 też trzeba silnik robić bo sprężania dobrego nie ma i jeden tłok pokaleczony bo zawór się kiedyś odłamał ale głowica zrobiona... i mam turbinę jeszcze z pgr-u z kolektorem to mówię żeby założyć...to cały czas słyszę aa co ty co ta turbina daje.......Ale się uprę i kiedyś porobię...będzie to jakoś to wszystko wyglądało normalnie...


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Głowica zdjęta i okazało się że z 2 od chłodnicy dmuchało do wody bo uszczelka zwęglona. Poza tym tłok oklejony od góry zwęglonym olejem bo jakiś czas temu ciekło z otworu wydechowego tego tłoka potem przestało. Wyjeliśmy tłoka z nadzieją ze połamane pierścienie a tam nic wszystko dobrze poza tulejką w korbowodzie bo wbita otworkiem smarującym do dołu i otworami w tłoku wywierconymi pod pierścieniem nie w kanale tylko o połowę otworu poniżej rowka. Założyłem nowy tłok zobaczymy co będzie.

To już chyba ostatnia rozbiórka następnym razem chyba pojedzie na złom bo ile razy można wymieniać uszczelkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
    • Przez Kaszlak79
      Witam drogich forumowiczów.
      Jak w temacie, Zetor 8011 nie łapie temperatury. Ciągnik kupiony ponad rok temu, miał wymienianą wtedy kompletną obudowę termostatu dół i góra (stara przeżarta), termostat, czujnik temperatury i wskaźnik. Pokazywał wtedy cuda na kiju a że wskaźnik był chamskiej jakości to nawet ciężko było odczytać co wskazuje...
      Tydzień temu wymieniłem znowu termostat (jakiś "dobry" Zetora) i założyłem mechaniczny wskaźnik temperatury od Zetora 25, link: https://danrol-sklep.pl/instalacja-elektryczna/788-wskaznik-zegar-temperatury-cieczy-zetor-25-25a-25k-9320211.html
      Silnik dalej ma problem się zagrzać, ostatnio w trasie z dwiema pustymi przyczepami jakieś 10 km w jedną stronę (na przegląd) nie złapał nawet 60 °C. Chłodnica z góry ciepła czyli tak jak by termostat cały czas puszczał. Nie mam już siły do tego. Jakieś pomysły?? Jeśli był podobny temat który rozwiązał problem, proszę o link lub przeniesienie.
      Za porady w stylu wywal termostat bo to Ursus - z góry dziękuję.
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam was chce zakupić  6stke byłem oglądać ursusa 1014 oraz 1614 i 1224 oraz 1634 i wszystkie miarka wyrzucają krople oleju jak miarkę się wyciągnie czy ma tak być ? Czy jest coś nie tak ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj