Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
stempos1980    310

Koledzy potrzebuje dobrać do pompy  silnik elektryczny jedno fazowy ewentualnie 3 fazowy silnik wolno obrotowy  do 500 obr max.jest silników multum ale ciężko coś znaleźć z takimi obrotami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    456

Prędzej silnik z reduktorem znajdziesz. Nie bardzo wiem do jakiej pompy chcesz zastosowac, ale może przełożenie pasowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Można również podłaczyć zwykły silnik 3 fazowy pod falownik i dobierać sobie obroty wedle uznania. To rozwiązanie przynosi oszczędności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    365
Musiałbyś szukać silnika asynchronicznego z sześcioma albo lepiej ośmioma parami ale szybciej i taniej będzie 24 klatki zasilić z falownika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    456

Z falownikiem najprostsza sprawa, ale i najkosztowniejsza. Tymbardziej że regulacja obrotów nie jest potrzebna. Motoreduktor załatwił by sprawę. A jeśli jakiś silnik z 1440 obr. masz gdzieś pod ręką, koła pasowe z przełożeniem 1/3 załatwią sprawę. 

Wszystko zależy od tego co masz i jakim budżetem dysponujesz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    365
720 łagodniej startuje a falownik dałby jeszcze miękki start co pozostaje nie bez wpływu na instalację. Poza tym to pompa więc falownik jest przydatny dla regulowania wydatku. Przekładnia dla 720 jest także możliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    310

Zgadza się ale jak dopasować taką przekladnie.rozglądałem się za falownikiem ale ceny to są kosmiczne a reduktor też ciężko trafić z takimi obrotami.w sąsiedniej wsi sprzedaje reduktor z silnikiem ale wola 2500 kafla.700 obrotowy silnik to posiadam w domu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    456
Napisano (edytowany)

Skoro silnik masz to znajdz na zlomie koło od rotacyjnej (to ze sprzegłem) będzie ono pasowało na frez pompy i nie trzeba żadnych przerobek. Jeszcze może być też od kosiarki listwowej, ale raczej trudniej dostac. Na silnik kupić koło (na 2 paski starczy pewnie) o obwodzie dwa razy mniejszym od napedzanego i uzyskasz obroty poniżej 350. A cisnienie dużo taniej regulować zaworem niz falownikiem.  Ze nie wspomnę, jeśli zbijesz obroty falownikiem do ok. 500 obr. to silnik może się przegrzewac. Przy odrobinie szczęścia zamkniesz się w 100 zł, max 200.

Edytowano przez ZYLA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    310
9 godzin temu, ZYLA napisał:

Skoro silnik masz to znajdz na zlomie koło od rotacyjnej (to ze sprzegłem) będzie ono pasowało na frez pompy i nie trzeba żadnych przerobek. Jeszcze może być też od kosiarki listwowej, ale raczej trudniej dostac. Na silnik kupić koło (na 2 paski starczy pewnie) o obwodzie dwa razy mniejszym od napedzanego i uzyskasz obroty poniżej 350. A cisnienie dużo taniej regulować zaworem niz falownikiem.  Ze nie wspomnę, jeśli zbijesz obroty falownikiem do ok. 500 obr. to silnik może się przegrzewac. Przy odrobinie szczęścia zamkniesz się w 100 zł, max 200.

Dięki za radę z tym kolem od rotacyjnej ale w moich okolicach to może być ciężki temat ale poszukam.pojeżdze po złomach.tak masz racie że ciśnienie będę regulował zaworem bo to wszystko będzie pod opryskiwacz polowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukaszfolusz
      witam wszystkich 
      szukam schematow budowy ciagnika renault 981-4 lub moze ktos cos wie na temat ciagnika. ponieważ jest teraz troche czasu bo zima wiec chcialbym go troche wyremontować a mianowicie czasami wyskakuje rewers na dłuższych odcinkach i najczęściej jak zdejmuje noge z gazu, ktorys wtrysk juz leje i zaczyna brac olej no i lewa strona juz slabo hamuje poza tym kilka wyciekow ktore trzeba bedzie uszczelnic a no i musze wymienic walek przekazu mocy bo jest na wiekszej srednicy i musze dostac sie po lacznik ktory znajduje sie w sktzyni 
      bardzo prosze o pomoc jak ktos cos wie z gory dziekuje
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez sapalamichal
      witam
      potrzebuje informacji na temat silnika  perkis 3p,dokładnie chodzi mi o montaż korbowodów w  tym silniku-z której strony zamkiem? W internecie jedni piszą ze  od wałka rozrządu a jedni ze nie ...
       
      pozdrawiam 
    • Przez gospodarz1997
      Witam. Mam Ursusa 4011 skrzynia i silnik 355. W silniku lub skrzyni tak na środku łączenia skrzyni z silnikiem słychać szum dość głośny... Jak by śrutownik haha. Po wciśnięciu sprzęgła nic się nie zmienia. Biegi chodzą elegancko nawet nie zgrzytaja. Po włączeniu pompy hydraulicznej tak samo szumi nawet bardziej. Po wyłączeniu silnika wał odbija w druga stronę tak jak powinien ale silnik staje wraz. Tak jak by się ocieral o coś i go to zahamowało. Co to może być. W silniku jest do roboty pompa i wtryski. Był dzisiaj mechanik za 3tyg go weznie na warsztat. Chciałbym wiedzieć mniej więcej na co się przygotować  czy ktoś tak miał? Mam tez Ursus 360 i s porównaniu na siedzeniu słychać silnik a w tym praktycznie tylko ten szum... 
    • Przez johntomek
      witam kupiłem jd 6320 z świecącą sie kontrolka ciśnienia oleju silnika okazało sie ze olej nie byl wymieniany 4 lata data na filtrze 2014 filtr oleju zapchany na amen  poprzedniumu włascicielowi silnik osłabł w czasie jazdy i zgasł na  chwile złapało silnik i po ostygnięciu odpalił.  po wymianie filtra i zrobieniu płukanki po przefiltrowaniu oleju wyłapałem drobne opiłki raczej panewka po zalożeniu kolejnego filtra i zalaniu oleju silnik odpala kontrolka ciśnienia zapala sie po kilkunastu minutach na cieplym oleju po przygazowaniu gaśnie. mam pytanie do fachowców oznaczenie mojego silnika to 4045hl072 power tech numer z głowicy to dd16232 czy silniki o oznaczeniu 4045 to te same silniki różniące sie osprzetem czy korpus tłoki i wał we wszystkich jest taki sam? mysle o wymianie silnika lub może ktoś jest w stanie polecic mi kogos kto jest przeprowadzić remont tego silnika na podkarpaciu?
    • Przez Mily235
      Tak jak we wcześniejszym temacie było o tym dymku na niebiesko że delikatnie podkapca, pompa wróciła ze sprawdzenia i wszytko jest ok ale temat jest taki że mogą być zapieczone pierścionki olejowe i tak by mogło być, zużycie oleju nie jest duże i silnik ładnie chodzi, czytałem o nafcie że mogła by pomóc je odblokować bo nie chce mi się jeszcze raz rozbierać tego wszystkiego. Co sądzicie o tym sposobie, może pomóc?? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.