Polecane posty

janek884    15

Witam,

Chciałbym się Was poradzić w sprawie wycieku z przedniej zwolnicy. W miejscu gdzie zaznaczyłem na zdjęciu strzałką wycieka olej i jest luz w miejscu w którym wałek wchodzi do koła.  Luz jest wyczuwalny ręką i wynosi ok 2mm. Niedawno został wymieniony uszczelniacz w tym miejscu, jednak luz powoduje to że olej wciąż cieknie (po kilku mth od naprawy).

Wyciek jest od strony koła, a od strony mostu przedniego jest szczelnie.

Ma ktoś pomysł jak usunąć luz 2mm w miejscu strzałki na zdjęciu? Dodam że w drugim kole jest bez luzu. IMAG0124.thumb.jpg.69d4ecb7a763d1fbc1f94c8ebb3484a9.jpg

InkedIMAG0123_LI.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    366

Tam jest tuleja mosiężna, pewnie do wymiany. A masz dobre, drożne odpowietrzenie. Bo to podstawa.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek884    15

 

Tak, odpowietrzenie jest drożne ponieważ nalałem za dużo oleju i tamtędy też na początku wyciekało.

A powiedz proszę czy tulejka o której mówisz to jest element 41 na rysunku? Bo rozumiem że ona musi być gdzieś blisko uszczelniacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lotnik993    16
lepiej się pochwał co ten biedny traktor ciągnął przez swoje siły ze żadna uszczelka teraz nie wytrzymuje :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek884    15

Traktor niedawno kupiony i jestem na etapie remontów i usuwania przecieków. tak więc o jego przeszłości to mało wiem.

A jeśli chodzi o uszczelki to żaden uszczelniacz nie wytrzyma długo jeśli łożyskowanie nie jest sprawne. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jack80    19

w zwolnicy jak dobrze pamiętam sa dwa uszczelniacze,jeden mały tu gdzie tulejka a drugi jest  duży znajdziesz w katalogu .U mnie wymieniłem tulejke  ten mały uszczelniacz i nie pomogło.Okazało się ,ze pękła sprężynka w tym dużym uszczelniaczu i olej się wylewał na koło.

Edytowano przez jack80
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    46
Przechodziłem już to u siebie w obydwu kołach. Wymieniłem oba uszczelnienia, tulejkę i ten wałek bo stary miał już głębokie rowy powycierane. Dodatkowo została wyszlifowana powierzchnia tam gdzie uszczelnia duży symering bo było nierówno. Myślę że po takim zabiegu zwolnice posłużą parę ładnych lat.
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    366

Tak 41. Wyrywasz ja  mocnym śrubokrętem i  nową wbijasz. Ale nowe są do obróbki przeważnie.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    47
Napisano (edytowany)

Dokładnie jak mówią poprzednicy, musisz zdjąć całą zwrotnicę i wymienić tuleję mosiężną wewnątrz, do tego czeka najprawdopodobniej wymiana ośki, chociaż niektórzy napawają te wypiłowane rowki na niejm obtaczają i chodzi, tam są też 2 uszczelniacze obok siebie(przynajmniej u mnie na rysunku 44).

Ja ostatnio jak to robiłem to nowej tulejki nie musiałem roztaczać po prostu ją wbiłem i z ośką pasowała idealnie.

 

Edytowano przez samtech84
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek884    15

Powodem awarii była rzeczywiście mosiężna tulejka. Problem rozwiązany, dziękuję wszystkim za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    8

Koledzy a jak wyciągnąć tą podkładkę przed tuleją mosiężna bo też jestem na etapie wymiany uszczelnień i łożysk i oczywiście półosi bo uszczelnienie go wyrobiło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek884    15

O którą podkładkę chodzi? Napisz jaki numer według rysunku powyżej.

U mnie udało się rozebrać bez rozkręcania zwolnicy. Odkręciło się tylko te czopy z łożyskami stożkowymi (nr 54 , 57) i cała zwolnica odeszła. Później odkręciło się podkładkę na 8 śrub ( nr 46) i już wtedy był dostęp do tulejki mosiężnej. Tulejka była luźno w obudowie i wyszła ręcznie bez problemu.

Później nowa tulejka i nowe uszczelniacze i działa bez problemu do dzisiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    8
Napisano (edytowany)

U mnie tuleją chodzi luźno ale przed nią jest podkładka i nie wiem czy ja trzeba wyciągnąć czy jak. To jest pozycją chyba 43 

 

Edytowano przez Pawelek998

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek884    15

Ta podkładka powinna wyjść luźno, spróbuj śrubokrętem albo jakimś haczykiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    81
Dnia 31.01.2018 o 22:33, koper88 napisał:

Przechodziłem już to u siebie w obydwu kołach. Wymieniłem oba uszczelnienia, tulejkę i ten wałek bo stary miał już głębokie rowy powycierane. Dodatkowo została wyszlifowana powierzchnia tam gdzie uszczelnia duży symering bo było nierówno. Myślę że po takim zabiegu zwolnice posłużą parę ładnych lat.

Tam, gdzie uszczelnia duży uszczelniacz jest nabity pierścień stalowy. zbija się go od przeciwnej strony przez małe otwory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
friz    0

Pozwole sobie odkopac temat, odkrecilem zwolnice wyjalem te 2 stare uszczelniacze ale tulejka siedzi szywno i nie ma szans zeby ja wyciagnac wiec musze rozebrac zwolnice, Jest jakis sposob zeby to zrobic domowymi sposobami czy potrzebny jest jakis specjalny sciagacz czy tez prasa? Nie chce jej zepsuc pukajac mlotkiem bo to zeliwo wkoncu ale wyglada, ze jest mocno zapieczone.

A co do walka to sa na nim delikatne rowki, nowe uszczelniacze i tulejka beda w stanie uszczelnic czy raczej walek tez do wymiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    47

Kupujesz szpilkę, albo długie śruby chyba m14 (musisz sprawdzić) w zwrotnicy po odkręceniu blachy tej przy uszczelniaczach masz gumowe korki, wyciągasz i robisz 3 szpilki najlepiej twardość 10,9 i wkręcasz w te 3 otwory. Po kolei je wkręcając zaczynasz rozdzielać zwolnicę od zwrotnicy. Samą tulejkę aby wyciągnąć to wbijasz coś cienkiego pomiędzy tulejkę a ściankę zwrotnicy, tulejkę ściągnie i ją kulturalnie wyciągasz. To nie jest żeliwo, to jakiś rodzaj staliwa.

 

Do rozdzielenia możesz sobie zrobić ściągacz, na youtube ktoś pokazywał jak robił to w mniejszym zetorze, ale generalnie zasada taka sama.

Jak są rowki to długo nie będzie chodziło, u mnie po wymianie samych uszczelniaczy chyba rok nie ciekło. Jak byś kupował ten wałek to szukaj takiego po obróbce cieplnej bo te nieutwardzone to syf.

Edytowano przez samtech84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    409

zycze powodzenia zeby to tak prosto poszlo.... ja musialem zalozyc winde 12 t i zrobic z drutu odpowienie mocowanie do tego mlot 5 kg i jakos poszlo, drut min 10 bo 8 pekal


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
friz    0

Tam jest jakies lozysko pomiedzy zwolnica a zwrotnica? bo zastanawiam sie czy jest sens to rozdzielac jesli jest tak jak kolega wyzej napisal, ze da sie ta tulejke sciagnac podwadzajac czyms cienkim to wymienie tylko tulejke uszczelniacze i walek bo mi chodzilo o likwidacje wyciekow a przy okazji wymiane lozysk/satelit jesli byłyby w zlym stanie ale jak na razie wszystko wyglada ok wiec chyba nie ma sensu ewentualnie rozebranie dla samego sprawdzenia lozyska miedzy zwolnica a zwrotnica (o ile takowe sie tam znajduje)

Edytowano przez friz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    47

Jest łożysko, ale mało kiedy siada. Jest też uszczelniacz, który potrafi sobie puścić ze starości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grom4444    0
Dnia 11.03.2019 o 21:06, samtech84 napisał:

Kupujesz szpilkę, albo długie śruby chyba m14 (musisz sprawdzić) w zwrotnicy po odkręceniu blachy tej przy uszczelniaczach masz gumowe korki, wyciągasz i robisz 3 szpilki najlepiej twardość 10,9 i wkręcasz w te 3 otwory. Po kolei je wkręcając zaczynasz rozdzielać zwolnicę od zwrotnicy. Samą tulejkę aby wyciągnąć to wbijasz coś cienkiego pomiędzy tulejkę a ściankę zwrotnicy, tulejkę ściągnie i ją kulturalnie wyciągasz. To nie jest żeliwo, to jakiś rodzaj staliwa.

 

Do rozdzielenia możesz sobie zrobić ściągacz, na youtube ktoś pokazywał jak robił to w mniejszym zetorze, ale generalnie zasada taka sama.

Jak są rowki to długo nie będzie chodziło, u mnie po wymianie samych uszczelniaczy chyba rok nie ciekło. Jak byś kupował ten wałek to szukaj takiego po obróbce cieplnej bo te nieutwardzone to syf.

a jak to rozpoznać czy po obróbce czy nie?? zapytam w sklepie a oni zrobią oczy i wręczą mi jakiś syf... więc jak to rozpoznać??

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jasio88    25

Panowie ma ktoś foto. jak założyć ten duży oring w zwolnicy ursus 1014 bo jak rozbijałem kosz przekładni to wypadł i teraz nie wiem jak był a ta pomyłka może mnie wiele kosztować. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj