didku1

GPS New Holland Intelliview IV

Polecane posty

didku1    0

Witam mam następujące pytanie posiadam New Holland T7.175 z komputerem IntelliView IV chciałbym tanim kosztem założyć GPS na dachu znajduje się oryginalne mocowanie z kablami pod antenę czy wystarczy założyć samą antenę i będzie już aktywny Gps? Jak tak to jaką i jakie to są koszty ? 

Edytowano przez didku1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BobsMF    40
poszukaj na olx gość sprzedaje kable do podłączenia kamery i anteny GPS do intelliview. Nic nie trzeba instalować. Za niecały tysiąc będziesz cieszył się GPS którego dokładność jest wystarczająca do nawożenia, oprysków i mapowania pól.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrGR    1

Zależy co rozumiesz poprzez GPS. Jeżeli masz kable na dachu, to znaczy że ciągnik ma fabryczny układ hydrauliczny pozwalający na automatyczne prowadzenie. Jeżeli chcesz mieć automatyczne prowadzenie, to musisz dorzucić odbiornik AG372 oraz sterownik nawigacji  do pomiaru przechyłów, cen za barzdo nie znam, ale będzię pewnie koło 35-40 tys. za dokładność +/-20cm.  Jeżeli chcesz mieć jedynie prowadzenie "ręczne", czyli żeby na wyświetlaczu strzałki pokazywały jak masz prowadzić po lini, to wystarczy sam monitor Intelliview, przygotowanie pod automatyczne prowadzenie jest zbędne. Trzeba wtedy dorzucić odbiornik AG162, za dokładność +/- 20cm podejrzewam że jakieś 10-15 tys. Wspomniany wyżej odbiornik z OLX nie jest w stanie podać ciągnikowi pozycji z tzw. DGPS czyli sygnałem korekcyjnym. Oznacza to, że po pierwsze dokładność w najlepszym wypadku jest w okolicach 0,5-1m, a poza tym Intelliview nie pozwoli włączyć nawet prowadzenia ręcznego. Będziesz mógł nagrywać granice pól i będzie ci mniej więcej liczył hektary i pokazywał pokrycie, ale już nie pozwoli nagrać linii przejazdu i po niej nie poprowadzi.

Edytowano przez piotrGR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrGR    1

Siedzę w temacie hobbystycznie oraz zawodowo, więc w razie pytań jestem do dyspozycji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
didku1    0

A jeśli wpiąbym się bezpośrednio w monitor z inną anteną od innej nawigacji czy dałoby radę uruchomić nawigację ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrGR    1

Jeżeli chodzi o prowadzenie automatyczne, to nie- wymaga to odbiornika AG372 oraz sterownika nawigacji CNH.

Jeżeli chodzi o sterowanie ręczne, to przy spełnieniu kilku warunków powinno się dać.

1. Oprogramowanie monitora jest modułowe. Poszczególne moduły dogrywa się w zależności od zapotrzebowania. Moduł który jest niezbędny to "rolnictwo precyzyjne". Listę wszystkich modułów można sprawdzić w zakładce Diagnostyka/wersje. Jeżeli na liście nie ma rolnictwa precyzyjnego, należy skontaktować się z dealerem w celu jego dogrania.

2. Sygnał GPS można wprwowadzić do monitora po kablu RS232. W monitorze Intelliview 3 można to zrobić jedynie podłączając odpowiednie piny do głównego kwadratowego złącza monitora. Pin Tx odbiornika do pinu 10 w złączu, a pin Rx odbiornika do pinu 9 w złączu. Zasilanie odbiornika trzeba podłączyć z zewnątrz. W monitorze Intelliview 4 można to zrobić tak samo, lub podpiąć się do dodatkowego złącza RS232 z tyłu monitora. Zasilanie odbiornika również z zewnątrz.

3. W przypadku podłączenia pod główne złącze monitora w zakładce Narzędzia/GPS jako źródło sygnału należy wybrać RS232A, a przy podłączeniu do dodatkowego portu RS232, należy wybrać RS232B. Jako typ anteny należy wybrać 062. Odbiornik musi wysyłać syganał z jakąś korekcją, chociażby EGNOS, nie może to być zwykły sygnał bez korekcji, np. taki jak w nawigacji samochodowej. W tej samej zakładce należy również skonfigurować położenie anteny (wysokość, przesunięcie w przód itp.)

4. Monitor Intelliview 3 potrzebuje prędkości wysyłania informacji (baud rate) 38400, dla monitora Intelliview 4 nie ma to znaczenia. Trzeba to skonfigurować po stronie odbiornika. Oba monitory potrzebują 2 parametrów NMEA- GGA oraz VTG. Jeżeli jest możliwość skonfigurowania tego po stronie odbiornika to fajnie, a jeżeli nie, to można zaryzykować podłączenie bez ustawiania tej opcji, bo w 99% odbiorników GPS te dwa parametry aktywne są domyślnie.

5. Jeżeli monitor złapie sygnał GPS, w zakładce Narzędzia/PR trzeba włączyć system Intellisteer/Accuguide, a następnie w zakłądce Narzędzia/Nav-S wybrać z listy "oświetlenie dodatkowe" (to błąd tłumaczenia- powinno być bardziej "listwa diodowa")

6. Następnie należy skonfigurować jedną z zakładek pracy (PRZEB.) pod rolnictwo precyzyjne. Zakładki konfiguruje się w Narzędzia/Układ. Z niezbędnych opcji będzie to: mapa pokosu, zap. pok. 1, wybór pokosu, wł. autonaprowadzanie oraz oświetlenie dodatkowe. Z opcji nie niezbędnych, ale przydatnych: numer pokosu, bł. zejścia z trasy, zapis granicy, całk. obsz. gran., obszar, pozostały obszar.

7. Do korzystania z opcji zapisu granicy, zapisu pokrycia itp. w monitorze musi być włożony pendrive. Bez niego zapis nie będzie możliwy. W zakładce narzędzia/narzędzie należy skonfigurować wymiary narzędzia oraz wybrać w jaki sposób jest obsługiwane (zaczep, lub któryś z EHR). Kiedy dobrze to skonfigurujesz, pokrycie będzie malowane, a hektary liczone automatycznie po włączeniu narzędzia.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
didku1    0

Dzięki kolego za czególowe wyjaśnienie ale to wszyzsza szkoła jazdy :P

Edytowano przez didku1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alvaroalvaro78    141

piotrGR mam dwa pytania:

 

W przedliftowej T7 z 2012 roku mam w złączu do Intelliview piny 9 i 10 zajęty. Na dachu nie mam uchwytu ani żadnej wiązki, gdzie więc idą te kable? Dziś zmieniłem Intelliview 3 na 4 i zauważyłem że w/w piny są zajęte...

 

Drugie pytanie - Intelliview 3 chciałbym zamontować w przedliftowej T5. Nie wiesz przypadkiem czy są gotowe wiązki do kupienia w CNH żeby to podłączyć?

Jeszcze jedno - przy oryginalnej instalacji AG372 jest podłączona do Intelliview 4 przez Navcontroller czy bezpośrednio? Bo chcę sobie powoli skompletować zestaw (antena, kontroler i co najgorsze i pewnie najdroższe bo z używki nie znajdę - orbitrol) ale zacząć od anteny i zastanawiam się czy będę puki co mógł wyznaczyć przejazd po lini czy bez Navcontroller nawet tego nie da rady?

Edytowano przez alvaroalvaro78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alvaroalvaro78    141

Dobra temat rozeznany. Bezproblemowo da radę podłączyć bez Navcontroller bezpośrednio  do monitora. Nawet Trimble ma gotowy przewód za 300€, ja za 600 zł zrobię 2 takie przewody na tak samo dobrych podzespołach...

 

Kabel ogarnięty. Navi działa ale urodziło się drugie dziecko i mało czasu na testy... Z racji że AG372 jest "dwukanałowa" to jedna antena obsłuży mi dwa urządzenia L1- IntelliView a L2 - Amatrona 3. pojedynczo testowane działa i intelliview i Amatron 3 teraz musze mieć trochę czasu żeby zrobić drugi kabel...

Żona pojechała z dziećmi do teściowej to była chwila żeby podziałać - kabel made by alvaro :)wyszedł jakieś 200 zł wliczając amortyzację zaciskarki do konektorów która nie była tania...

20181210_171114.jpg

Różnica poza ceną taka że Trimble ma kabel zasilający antenę zakończony gniazdem do zapalniczki a u mnie bedzie załączany ori włącznikiem sterowany przez przekaźnik...

20181210_172259.jpg

Edytowano przez alvaroalvaro78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alvaroalvaro78    141

Też widzę spać nie możesz... ;)

Prasa do konektorów żeby je dobrze zacisnąć na przewodach i tyle...

Edytowano przez alvaroalvaro78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084

zadowolony jesteś z Raitechu?

nie wyjdzie taniej kierownica elektryczna zamiast orbitrola? 


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alvaroalvaro78    141

Nie ma takiej opcji bo intelli view 3/4 nie współpracuje z Ez pilot a znowu Autopilot Motor Drive współpracuje z monitorem ale AG372 nie współpracuje bo musi być NAV900 która ma wbudowany żyroskop. Mam dwie opcje albo blok hydrauliczny albo Intellìsteer Lite.

Co do Raitechu to mam tam trochę rodziny i na szczęście poza serwisami interwałowymi nic specjalnie się nie dzieje...

Edytowano przez alvaroalvaro78
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez maciekkowalski91
      Witam czy któryś z użytkowników wie jakie powinny być luzy na zaworach ssących i wydechowych w silniku Forda 2723e bez turbiny w kombajnie New holland. Niestety nie znalazłem żadnych informacji na temat tego silnik w internecie. Z góry dzięki za pomoc
    • Przez 343
      Witam zastanawiam się nad zakupem new hollanda T6 miałby on pryskać i siać nawóz.Tylko nie wiem czy on mieści się między rządkami w kukurydzy.Ktos może widział czy mieści się ten traktor między rządkami ?
    • Przez kisiol
      Witam. Mam problem z kombajnem new holland cx5080 elevation. Kompbajn nie rusza ani do przodu ani do tyłu. Przy próbie ruszenia pokazuje kierunek do jazdy i podnosi obroty, dalszej reakcji brak. Kombajn nie ma świateł pozycyjnych z tyłu. Błędów brak ,bezpiecznik sprawdzone. Może ktoś dysponuję jakaś dokumentacja, chętnie odkupię..
    • Przez mastid
      Witam 

      Jestem posiadaczem ładowarki New Holland LM 430, dzisiaj pojawił się problem, a mianowicie ładowarka po odpaleniu słabo podnosiła teleskop do góry, nawet zwiększając obroty silnika robiła to w takim samym powolnym tempie i na dodatek na wyższych obrotach taki wydawał głos jakby pompa na pusto pracowała (bez obciążenia/bez oleju), ale prędkość wysuwu teleskopu była normalna co mnie zaskoczyło. Po czym zauważyłem że koła słabo reagują na obroty kierownicy, tzn. o bardzo mały kąt się obracają. 

      W pierwszej kolejności sprawdziłem:
      -poziom oleju hydraulicznego - okazało się że było jego brak, więc dolałem 20l i już zapełniło się okienko w "korku inspekcyjnym".
      -po dolaniu oleju zauważyłem czerwoną kontrolę z trybem na desce rozdzielczej (domyślam się że jest to kontrolka od ciśnienia oleju lub poziomu oleju) i po odpaleniu podniosła trochę szybciej teleskop ale wraz nie było to samo co powinno być normalnie (kontrola na chwilę zgasła i znowu się zapaliła)
      -następnie zauważyłem że nie działa rewers, tzn. ładowarka do przodu ani do tyłu nie zaczyna się poruszać.

      I teraz po tym moim skrócie opowieść... Proszę Was o pomoc i udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
      -Gdzie mogę znaleźć filtr od oleju hydrauliki?
      -Od czego zacząć sprawdzanie... ? Dodam że dzień wcześniej ładowarka normalnie pracowała. Od kiedy ją mam delikatnie tylni most się pocił/delikatnie kapie ale myślę że to gdzieś z siłownika... i mam nadzieję że to nie doprowadziło do uszkodzenia pompy...

      Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc, bo obecnie ładowarka stoi w jednym miejscu i nic z nią nie mogę zrobić !
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj