kolos87

Zetor 7540 blokada tylnego mostu

Polecane posty

kolos87    4

Witam po dłuższej przerwie.

 

Jestem zmuszony prosić o pomoc choć do tego czasu ciągniczek sprawował się bezawaryjnie.

Po wciśnięciu pedału blokady słychać uchodzące powietrze, a blokada się nie załącza. Wszystkie przewody pneumatyczne sprawdziłem i ku mojemu zdziwieniu były ok. Sprawdziłem też zawór i jest ok. Po wyjęciu miarki oleju w skrzyni i wciśnięciu pedału blokady słychać i czuć powietrze ulatujące przez otwór po miarce. Wnioskuję więc, że coś musiało wysypać się w skrzyni. Prawdopodobnie siłownik.

Pytanie mam do Was użytkownicy i mechanicy. Czy spotkaliście się z czymś takim, czy diagnoza jest trafna i najważniejsze - jak się do tego dobrać??? Czy trzeba rozbierać pół ciągnika, czy może od strony koła zdjąć całą pochwę z półosią, czy może jest jakieś dojście od góry, bądź od tyłu?

 

A swoją drogą co za debil umieszcza siłownik pneumatyczny blokady wewnątrz mostu. No trzeba być ograniczonym umysłowo pepikiem żeby takie coś wymyślić.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grucha18    5

Pozwolę się podłączyć do tematu... jak wyłącza się blokadę mostu w tych modelach Zetora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MANIU1208    33
trzeba rozebrać pochwe z prawej strony i wymienić uszczelniacz coś w rodzaju simeringu nazywa się to manszeta podobna jest w przystawce od przedniego napędu. W moim powietrze z blokady ucieka jak jest zimny olej w skrzyni ale po rozgrzaniu plastyk się robi miękki i uszczelnia się. W napędzie już to wymieniłem bo do puki się nie rozgrzał to powietrze uciekało i trzeba było cały czas na włączonym jeździć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kolos87    4

Dzięki @MANIU1208 za szybką i rzeczową odpowiedź. Czyli roboty trochę jest... Prawdę powiedziawszy miałem nadzieję na to, że nie trzeba będzie aż tyle rozkręcać, ale cóż, taki urok.

@grucha18 według mnie odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta - wystarczy puścić pedał blokady i rozłączone. Mówimy oczywiście o ciągnikach X540


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grucha18    5

Właśnie sam już nie wiem, w tej chwili mam też zepsutą blokadę, ale jak wcześniej działała to po wciśnięciu pedał zostawał w podłodze i trzeba było się schylić żeby go wyciągnąć myślałem może że działa to tak jak w Forterrach że rozłącza się po wciśnięciu hamulca tylko u mnie jest coś nie halo... ale wychodzi na to że byłem w błędzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolos87    4

Pewnie coś Ci się przycina pedał, bądź zawór pneumatyczny. W tym akurat filozofii nie ma;)

Mnie też może ze trzy razy zdarzyło się, że sam nie wrócił.

Pozdro!


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przemrolnik
      ZETOR 7211
       
      DaneTechniczne:
       
      Rok produkcji: 1987r.
      Silnik typu : Z7201 4cyl.
      Pojemność : 3595cm3
      Moc: 66km przy 2200obr./min
      Pojemność zbiornika paliwa: 70L
      Wysokość na kołach r28 to 265cm
      Wydatek pompy hydraulicznej to 30L/ 160Bar
      Udźwig TUZ to 2400KG
      Opony Tył/przód to 16.9r28/ 7,50-20
       
      Skrzynia biegów to 10/2, Bieg 4 i 5 synchronizowany.
      WOM zależny/niezależny 540/1000obr/min
       
      Ceny za taki model górują od 25tyś do 35-38tyś.
      Jest u mnie od nowości, czyli od 1989r.
      Pracuje z agregatem uprawowym 3m i pługiem 3skibowym UG.Jest to ciągnik główny,pracuje na 10ha.Mtg to ma około6-5,5tyś Niewiem ponieważ w tej serii zetorów często siadały te liczniki mtg.
      Remontu silnika nie było od nowości, ale już powoli się szykuję.
      Usterki: Usterek z winy ciągnika niebyło, były tylko z winy użytkowania. A mianowicie siłownik pomocniczy się posypał, tzn. od siania nawozów i płukania wodą ma wżery, i się nie nadaje już do niczego. Po 4tyś mtg. Około. Poszła tarcza sprzęgłowa. Po ponad 5tyś mtg, poszedł Simmering między skrzynią biegów a tarczą sprzęgłową, koszt to około300zł, z robotą.
       
      Koszt serwisowania: wymiana oleju kosztuje około 100zł. Filtry paliwa to groszowe sprawy.
       
      Kabina bardzo komfortowa, sczelna, cicha, duża. Praca w tej kabinie jest przyjemnością. Jest także w kabinie ogrzewanie, szyberdach.
       
      Silnik jest bardzo wytrzymały(jeszcze nie remontowany, i nie pali oleju) Około 6tyś mtg. Ma w obecnej chwili.
       
      Wom jest dobry, lekko się włącza.
       
      Spalanie, szacuję mniej więcej około 7-10 litrów na godzinę ciężkiej pracy.W transporcie spali około 5-6 litrów ON na godzinę.
       
      Opinia na temat 7211 wg. mnie jest bardzo dobra, Bardzo mało awaryjny ciągnik, komfortowy, łatwy dostęp doczęści.
       
      Plusy:
      +duża kabina,
      +wspomaganie,
      +szerokie opony,
      +zmiana prędkości reakcji tylnego TUZ,
      +trzy regulacje podnośnika, D M P. (D -siłowa M- mieszana P-pozycyjna)
       
      Minusy:
      -Spalanie.
       
      Ponowny zakup?
      Oczywiście że tak.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez radek5314
      Gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w Zetorze 10540 w ktorym miejscu dokladnie?
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Kobra66
      Witam koledzy! Potrzebuję instrukcji napraw zetora 7211 jak również katalogu części. Głównie interesuje mnie kolumna kierownicza, jeśli mógłby mi ktoś pomóc w tym temacie to było by super. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj