Skocz do zawartości
miodu1616

Zablokowane tylne koła - International 744s

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Koła
miodu1616    0

Witam

posiadam ciągnik International 744s dzisiaj nim bronowałem i coś zaczęło mi piszczeć w tylnym moście z początku nie zwracałem na to uwagi ale po każdym uwrocie te piszczenie robiło się coraz głośniejsze aż w końcu po jednym z zwrotów tak zaczęło mi coś skrzypieć nie do wytrzymania (tak jakby zaciskały się hamulce (choć ich nie używałem)) po obejrzeniu traktora nic nie znalazłem co zwróciło by moją uwagę postanowiłem więc zjechać do domu z początku kilka metry skrzypiało ale jechałem do przodu ale gdy zacząłem skręcać to silnik całkiem mi zdusiło i szło jechać tylko na wysokich obrotach silnika na niskich silnik się dusił na takich wysokich obrotach podjechałem jeszcze kilka metry i dalej całkiem zblokowało mi koła że ani ich rusz

traktor do domu zaholowałem włokiem i jeszcze co zważyłem i co mnie zaciekawiło to to iż gdy podczas ciągnięcia jedno koło miało lżej(chodzi mi oto iż jak jedno koło np. trafiło na błoto) to koła kręciły się ale na odwrót (czyli jedno do przodu a drugie do tyłu)

 

mi to wygląda na zapieczenie się hamulczy albo rozsypanie się satelity

prosił bym o waszą pomoc jak myślicie co waszym zdaniem mogło się zepsuć?

 

Ps.Sorki Ze to wszystko tak chaotycznie napisane i w jednym zdaniu ale się śpieszyłem

 

 

Z góry dzięki za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    65
:) tył w górę i szukaj jeśli kola kręcily się w odwrotną stronę to skrzynia się zblokowała ale musisz pokręcić kołami niestety rozbierać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

miodu1616    0

biegi to raczej są w porządku bo jak na luz wyrzucę to silnik tyka ok

 

nad tymi satelitami też się zastanawiam dziś już nie rozbierałem bo przed 21 zciągneliśmy go do domu i stoi na środku podwórza jutro wciągnę go do garażu i podniosę górne pokrywy i mam nadzieję że się dowiem co jest nie tak

 

a jak myślicie duża to może być robota??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal29    9

Satelity to raczej nie , wygląda to raczej na zatarcie łożysk na wałku ataku lub mechanizmie różnicowym i stąd te skrzypienie i piski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    31

Jeśli to zatarte łożyska na wałku atakującym ( a objawy na to wskazują ) to będziesz miał dużo roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    49

Kolego miałem to samo w 845xl. Hamulce mi zakleszczyło jakieś dwa lata temu ale jadąc do domu z tym coś się zrobiło (wtedy przepłukałem układ i chodził do "dziś". Wszystko było ok do wczoraj. Dzisiaj traktor stoi na lewarku :) . Pękła tarcza hamulcowa a z tarcz z okładzinami nic nie zostało (same tarcze) do tego jeszcze zerwało śruby ustalające docisk.

Przez satelity przeszły wszystkie podkładki (normalnie miał był) ale zębatkom przekładni planetarnej nic się nie stało nawet ryski nie ma- całe szczęście

Wczoraj wszystko rozebrałem, dzisiaj pomyłem jutro już będzie jeździł ale bez hamulca jednego. Nie ma czasu na czekanie aż przyjdą nowe a cena też pewnie niezła- robota czeka a tu mi ciągnik pierwszy raz z taką awarią wyskakuje :)

Najlepszy sposób to włóż palucha przez otwór kontrolny zwolnicy i po dnie przejedź paluchem czy nie ma wiórów (zużyte tarczki) i szlamu (okładzina z tarczek) lub spuść olej przez sitko jeśli będzie szarawy lub czarny jest źle musi być brązowy

Ale na twoim miejscu jednak bym rozebrał bo jeśli śruby ustalające docisk się zerwały i jakimś cudem przeszły przez otwory tarcz prosto do przekładni planetarnej to współczuje ( u mnie zostały całe szczęście w płaszczu hamulcowym tylko podkładki przemieliło)

 

Edit: Nie doczytałem piszesz że koła się obracają ale w przeciwna stronę- to normalne do zablokowania "ataku". Po prostu podnieś mu tył i jednym kołem obracaj jeżeli drugie koło się obraca w przeciwna stronę niech druga osoba spróbuje je zatrzymać jak wtedy oba ani drgną to coś na ataku lub dalej (skrzynia). Hamulce i przekładnie planetarne zablokowały by koło na stałe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

z powodu tego ze nie jest to ursus czy zetor to moze cie to troszke kosztowac ale nie ma co sie martwic zanim nie sprawdzisz co tak napra\wde sie stalo jak lozysko tylko to bedzie ok i nie drogo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    49

Jeżeli normalne łożysko (kulkowe, walcowe) wytworzone w PN (polska norma) to tyle ile kosztuje łożysko jeżeli igiełkowe lub inne niż PN czyli oryginał to na pewno powyżej 500 zł, a jak zębatka to ulala :) . Do CASE to nawet jak śrubę wkręcano w korpus ukręcisz to trzeba na zamówienie bo to gwint calowy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miodu1616    0

dobra to narazie dzięki za pomoc już wiem za co się brać i na co zwrócić uwagę jutro raczej będę rozbierał i mam nadzieję że się wszystkiego dowiem jak czegoś nie będę wiedział to się będę was pytał :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miodu1616    0

witam dziś dopiero miałem czas żeby rozebrać okazało się że Rafal29 miał racje zatarte jest łożysko na wałku atakującym na szczęście jest to łożysko stożkowe.

byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi podpowiedział jak zabierać się do wymiany tego łożyska jak by ktoś mi napisał co poklei muszę wyjmować (najprawdopodobniej muszę zaczynać od zdemontowania osi)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    65

łożysko zatarło się :) co jak co ale w tym miejscu bym się nie spodziewał słabe smarowanie, Ja w mtz zdejmowałem skrzynię bo musiałem ten cały wałek wymienić (nie łożysko) a jak z drugim łożyskiem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miodu1616    0

panowie łożysko jest padnięte tylko na wałku atakującym jest to łożysko stożkowe ale co jest dziwnego to to że ma z jednej strony kołnierz i cały problem tkwi w ty że nigdzie nie mogę go dostać

 

może byście mogli mi coś podpowiedzieć gdzie mógłbym je dostać??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bodzio89
      witam mam ciągnik cade mx 100c i od jakiegoś czasu miga mi kontrolka "N" podczas jazdy czy ktoś wie o co chodzi . Z góry dziekuję
       
       
    • Przez bartekandruszko
      Witam. Mam pytanie czy ktoś lał olej marki Fuchs AGRIFARM STOU MC PRO SAE 10W-40 do skrzyni biegów, pytam się ponieważ posiadam też traktor marki John deere 6800 i on pracuje na takim oleju i chciałbym aby obie maszyny pracowały na takim samym olej. Pozdrawiam 
    • Przez zetor7045xD
      Cześć mam pytanie odnośnie odpalania Case MX 100c( 4cyl perkins). Rozkładam już ręce ponieważ zmiana akumulatorów nie pomaga. Chodzi o to że zakręci dosłownie 6-8 razy i akumulator rozładowany. Tak samo z prostownikiem rozruchowym (840a) pare razy  kręci i nic. Akcja sie dzieje przy temperaturze poniżej 0. Nie wiem czy silnik coś blokuje jakaś pompa czy coś ? Dziwne jest to że od razu  akumulator pada. Dodam że  akumulator ma 180ah i 1000a. Rozrusznik jest po regeneracji ale nic nie zmieniło. (wymienialiśmy już na inne szybko obrotowe bez efektu) Inne ciągniki w gospodarstwie Zetor czy Ursus można kręcić i kręcić i nie rozładowuje on akumulatora. Miał ktoś  może podobny przypadek albo wie może co jest przyczyną ?(silnik jest po remoncie i przed remontem był ten sam problem)
    • Przez kawa
      Witam
      Mam problem z Case mx 100c. Po włączeni wom obraca się ok 5sek. a następnie się wyłącza. Po kilku próbach udaje sie go załączyć ale z trudem. Co może być przyczyną. Czy jest jakiś sposób na odczytanie kodów błędów i ich wykasowanie. Na forum czytałem, że trzeba wejść w tryb diagnostyczny ale nie wiem jak to zrobić.
    • Przez TrAkToReK
      Witam
      Tak jak w temacie. Czy to dobry sprzęt ten CASE??? Chce go kupić ponieważ ma dość ładny wygląd i można go używanego za ładne pieniądze, chce aby ciągnik miał MAX 95 KM. I uprzedzam kosztował MAX 60 tys. ZŁ Ile pali bo miałem Ursusa 914 i to była wielka cysterna B)
       
      Pozdrawiam
       
      (Z góry THX)
×